Елин Пелин-Костенец

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Елин Пелин-Костенец

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Юли 18, 2017 4:47 pm

Отново искам да попитам:
1. Защо в обявеният търг за "ЖП трасето Елин Пелин - Костенец - Позиция 3", не е отбелязан Разделен пост (РП) Немирово, тъй като в техническия проект сегашната отсечка Немирово - Момин проход - Костенец остава (преустроява се) като еднопътна, за влаковете които ще спират на сегашната гара Костенец ?
2. Ако новата гара Костенец ще се именува КОСТЕНЕЦ (мисля че така трябва да бъде защото стои на главната линия) сегашната гара, как ще се именува ? Може би КОСТЕНЕЦ ЗАПАД ? Защо не се обяви това още сега, за да може когато се обсъжда или пише по-нататък по тази тема да се знае точно за коя гара става дума, без да се споменава: нова гара, настояща гара ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 541
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Вто Юли 18, 2017 4:55 pm

Ще има две РП-та: Вакарел и Немирово. Старите трасета ще останат. Просто са пропуснали да го напишат в търга.
railjet
 
Мнения: 7780
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот mitko08888 » Сря Юли 19, 2017 12:13 pm

railjet написа:Ще има две РП-та: Вакарел и Немирово. Старите трасета ще останат. Просто са пропуснали да го напишат в търга.


Аз пък не видях никъде РП Немирово по новото трасе.
mitko08888
 
Мнения: 118
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Юли 21, 2017 9:07 pm

railjet написа:Мнение от railjet » Вто Юли 18, 2017 4:55 pm
Ще има две РП-та: Вакарел и Немирово. Старите трасета ще останат. Просто са пропуснали да го напишат в търга.

Не е ли странно, в обявен търг за стотици милиони, РП Немирово да бъде "просто пропуснат" и защо не е казано кой ще реконструира участъка Немирово - Момин проход - Костенец, от двупътен в еднопътен ? И там ще има работа, която не се изчерпва само с думите - "старите трасета ще останат".
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 541
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Otskov » Съб Юли 22, 2017 9:04 am

Най-добре би било, ако се направят байпаси на Вакарел, Костенец (и Черпан) като този на Харманли, дали обаче ще стане (съмнявам се) ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1935
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Юли 22, 2017 5:44 pm

Otskov написа:Най-добре би било, ако се направят байпаси на Вакарел, Костенец (и Черпан) като този на Харманли, дали обаче ще стане (съмнявам се) ?


Точно за РП Немирово и участъка Немирово - Момин проход - Костенец - Нова гара Костенец става дума, а връзката с Вакарел ще е само откъм РП Вакарел.
Чирпан не е байпас, през Чирпан (както е сега по проекта) ще минава път 1 на удвоения участък Оризово - Михайлово.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 541
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот 43.309 » Съб Юли 22, 2017 6:44 pm

До колкото ми е известно няма да се запазва старото трасе Немирово - Костенец. Ще има връзка Костенец-Костенец Нова, която ще се отклонява малко след ВС страна Белово, мост над Марица, през полето до новата гара.
43.309
 
Мнения: 20
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 9:33 am

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Administrator » Сря Сеп 27, 2017 1:05 pm

15 км тунели ще се строят на жп участъка Елин Пелин - Костенец

26.09.2017, Tuesday / 16:25

Най-сложният железопътен участък е Елин Пелин - Костенец, където ще се направят над 15 км тунели. Това каза ръководителят на отдел „Подготовка на проекти в Дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти“ към ДП „Национална компания железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) инж. Иво Янакиев по време на Седмия дискусионен форум „Строителството през 2018 г. – перспективи и предизвикателства“, предаде „Фокус“.

„Цели се постигане на оперативна съвместимост с европейската. Основните източници, от които става финансирането е ОП „Транспорт“. Развиваме внедряването на европейските системи за управляване и движение на влаковете. Най-сложният участък е Елин Пелин - Костенец. Отсечката е разделена на 3 самостоятелни ЛОТ-а. Основното в този участък е, че трябва да се направят над 15 км тунели. Ще бъде направен тунел с дължина над 6000 м“, коментира инж. Янакиев.

По думите му се цели предлагане на по-качествена услуга на клиентите. Според него докато БДЖ не осигури нов подвижен състав, това няма да бъде осезаемо за клиентите.

„6 гари предстои да бъдат модернизирани. Строителството на тези обекти ще започне през 2018 г. Надявам се, че през октомври ще обявим самите поръчки за избор на строители. В участъка Русе - Каспичан предстоят аналогични дейности. Там експлоатираме едни от най-старите системи. Това е причината да обосновем един такъв проект. Имаме сключени договори за помощ от страна на Европейската инвестиционна банка. Неговата индикативна стойност е около 37 млн. евро. През 2015 г. бяхме финансирани за отсечката Ихтиман - Костенец“, добави още инж. Янакиев.

Източник: Expert.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2370
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Окт 07, 2017 3:42 pm

Вчера, на 6 октомври 2017 г., според обявения по-рано от НКЖИ срок, трябваше да се отворят офертите за избор на изпълнител за Елин Пелин - Ихтиман и Ихтиман - Костенец. Не съм сигурен дали не трябваше и за Костенец - Септември. Някой знае ли дали това е станало ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 541
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Недев » Нед Окт 08, 2017 12:36 pm

Инж. Деянов, ето една публикация, която дава отговор на въпроса ви.http://www.mediapool.bg/zhalbi-bavyat-zhp-targove-za-16-mlrd-leva-news270127.html
Недев
 
Мнения: 140
Регистриран на: Сря Мар 12, 2014 6:18 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Окт 08, 2017 8:41 pm

Недев написа:Инж. Деянов, ето една публикация, която дава отговор на въпроса ви.http://www.mediapool.bg/zhalbi-bavyat-z ... 70127.html

Благодаря Ви за тази информация, но е жалко, че може би пак някакви съмнителни интереси бавят (увеличават) и без друго дългия срок, през който ще се изграждат тези обекти.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 541
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Елин Пелин-Костенец

Мнениеот Administrator » Чет Дек 14, 2017 2:29 pm

Търг за консултант на жп проект Елин Пелин – Костенец обяви НКЖИ. За над 22 млн. лв.

от 13.12.2017, Автор: Милена Василева

ДП "Национална компания Железопътна инфраструктура" обяви процедура за консултантска услуга по контрол, управление, оценка на съответствие, строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за железопътен участък Елин Пелин – Костенец. Прогнозната стойност на поръчката е 22 760 000.00 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 78 месеци, или 6 години и 6 месеца. Оферти се подават до 26 февруари 2018 г., ще бъдат отворени в 10 часа на 27 февруари 2018 г.

Услугите се отнасят за обекта: "Модернизация на железопътен участък "Елин Пелин – Костенец" по обособени позиции:
Позиция 1: "Модернизация на железопътната отсечка от км 22+554 до км 42+200";
Позиция 2: "Модернизация на железопътната отсечка от км 42+200 до км 62+400";
Позиция 3: "Модернизация на железопътната отсечка от км 62+400 до км 73+598".

Жп проектът Елен Пелин - Костенец е част от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. и е съставна отсечка от жп линията София – Пловдив.

В оценката за избор са включени със съответна тежест шест показателя:
К 1 – Оценка на съответствието на инвестиционния проект - носи 2, 4, 6 или 8 точки, затова тежестта е 8.
К 2 – Дейности по надзор на строителството - носи 6, 10, 14 или 18 точки, тежест 18.
К 3 – Проверка и контрол на качеството на доставените и влаганите в строежа строителни продукти - носи 4, 6, 8 или 10 точки, тежест 10.
К 4 – Координиране и контрол по изпълнението на договорите за строителство – носи 5,8,11 или 14 точки, тежест 14.
К5 - Методика за оценка на необходимимостта и допустимостта на произтичащите от непредвидените обстоятелства допълнителни работи, свързаните с тях разходи по договорите за строителство и отражението им върху графика за изпълнение – носи 2, 4, 6, 8 или 10 точки, тежест 10.
Цената има тежест 40.

В изискванията
към кандидата е записано, че през последните 3 години следва да е изпълняват строителен надзор и управление на:
- строителни дейности по железен път и контактна мрежа на една гара и прилежащи междугария;
- изпълнение на поне една жп естакада или жп виадукт*;
- изпълнение на маршрутно компютърна централизация на поне една гара с минимум четири коловоза и автоблокировка на прилежащите междугария;
- строителство на железопътен/пътен тунел с минимална дължина 5000 м за последните десет години, считано от датата на подаване на офертата.
* Под жп естакада или жп виадукт възложителят разбира следното:
Естакадата и виадуктът представляват вид мост. Разликите помежду им се определя от премостваното препятствие:
• Виадуктът премоства дълбоки сухи дерета или с малки реки и други малки препятствия.
• Естакадите са дълги, невисоки многоотворни конструкции над пътища, жп линии, промишлени и градски зони и др.

Плащания
1.Авансово плащане: до 10 % от договорената цена без ДДС
2.Междинни плащания: 90% от договорената цена без ДДС
3.Окончателно плащане:10% от договорената цена без ДДС.

Търгът за изграждането на жп участъка Елин Пелин - Костенец беше обявен на 7 юли 2017 г. Модернизацията на жп отсечката Елин Пелин - Ихтиман - Костенец е най-трудната и най-скъпа част от обновяването на жп трасето София - Септември. В тази част се намират дълги тунели. Основните проблеми са сложни отчуждителни процедури, сложни технически решения при строителството на тунели с дължина до 6720 м, виадукти и мостове. Срокът за изпълнението на проекта е 2017-2022 г. Офертите за инвестиционния проект на стойност 1 024 330 000 лв. ще бъдат отворени на 9 януари 2018 г.
Проектант на жп трасето Елин Пелин - Ихтиман е ДЗЗД "Елих", съставено от "Трансгео", "Инженерно бюро за строителство ГМбХ, Германия, "Свеко-Енергопроект" АД, "Крамп Инженеринг"- Перник,"АйТи Ем проджект", София.
Проектант на частта от Ихтиман до Костенец (част от трасето Ихтиман - Септември) е "Ежис - Евротранспроект" ДЗЗД, съставено от "Ежис Рай" АД, "Ежис България", "Евротранспроект".

Източник: Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2370
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Елин Пелин-Костенец

Мнениеот mitko08888 » Чет Дек 14, 2017 2:38 pm

Корко са (и кои) потенциалните кандидати, които са извършили "строителство на железопътен/пътен тунел с минимална дължина 5000 м за последните десет години", и едновременно с това изпълняват и останалите изисквания?
mitko08888
 
Мнения: 118
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm


Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron