Пловдив-Бургас - фаза 2

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Пловдив-Бургас-Фаза 2

Мнениеот Otskov » Пон Ное 07, 2016 8:34 pm

Намерили кога да изберат за изпълнител.
Гарите Скр и Оз включени ли са в проекта ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1930
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пловдив-Бургас-Фаза 2

Мнениеот BDZ 07 » Пон Ное 07, 2016 10:05 pm

Рехабилитация вместо модернизация. За кой ли път.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Пловдив-Бургас-Фаза 2

Мнениеот vlado » Сря Фев 01, 2017 11:44 am

Завършени са тяговите подстанции Стара Загора и Нова Загора и на система за телеуправление
от 01.02.2017, Автор: Милена Василева

Изображение
Фотограф: НКЖИ

На 31.01.2017 г., в района на тягова подстанция Стара Загора, се състоя публично откриване на тяговите подстанции Стара Загора и Нова Загора. Проектът е "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъци на железопътната линия "Пловдив – Бургас" – възстановяване, ремонт и модернизация на тягови подстанции Стара Загора и Нова Загора и изграждане на система за телеуправление на ТПС (тягови подстанции), СП (секционни постове) и СР (секционни разединители) от ЦДЦ (централен диспечерски център) Пловдив".

Изображение
Фотограф: НКЖИ

Стойността на проекта е 19 542 587 лв. с ДДС, а средствата са осигурени чрез съфинансиране от Кохезионния фонд на Европейския съюз по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. и национален бюджет.

Двете тягови подстанции - Стара Загора и Нова Загора, захранват с номинално напрежение 25 кV въздушната контактна мрежа в железопътния участък от Михайлово до Бургас, част от железопътната линия "Пловдив – Бургас, фаза 1". С успешното приключване на проекта се възстановиха и модернизираха две тягови подстaнции от общо пет, които захранват участъка. Постигна се надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.

Изображение
Фотограф: НКЖИ

Инж. Иван Бакалски, ръководител на проекта в НКЖИ:
Изображение
Фотограф: Мария Съботинова

"Проектът за модернизация на жп линията Пловдив-Бургас се изпълнява в две фази. В момента приключва първата от тях. Извършена е рехабилитация на трасето от гара Михайлово до Бургас. След Стара и Нова Загора остават за изграждане още тяговите подстанции в Ямбол, Карнобат и Бургас.
Във фаза 2 ще реновираме последователно железопътните участъци Пловдив - Оризово и Оризово - Михайлово. Вторият ще бъде изцяло нов. По него предстои изграждането на 850-метров тунел в района на Чирпан, който ще елиминира завоите в тази част от жп линията и ще позволи скоростта на влаковете да достигне до 160 километра в час. Линията излиза директно след Свобода към Михайлово, но ще ползваме и старото трасе, за да не остане Чирпан без жп-връзка, само че ще изправим доста от кривите по него. В момента тече техническо проектиране и са в ход процедури по отчуждение. През 2022 г. трябва да приключим с модернизацията на целия участък.."

Проектът е "Рехабилитация на железопътната инфраструктура в участъци от жп линията Пловдив – Бургас".
Инвеститор е НКЖИ.
Финансира се по Приоритетна ос 1 "Развитие на железопътната инфраструктура по Транс-европейските и основните национални транспортни оси" от Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г.
Общата стойност на проекта е 595 159 215,69 лева с ДДС, а за обект тягови подстанции - 19 542 587, 24 лева с ДДС.
Подстанцията в Стара Загора е разположената на 5 декара площ до Професионалната гимназия по електроника "Джон Атанасов".
Изпълнител е консорциум "ТДВ Инфраструктура".
Консултант е ЕТ "Ел транс инженеринг".
Работата по проекта продължи 17 месеца.
Водосвет отслужи отец Димитър от Старозагорската митрополия.
В рамките на рехабилитацията на ТПС Стара Загора и Нова Загора се извърши работно проектиране и изпълнение на строителни, монтажни, пусково-настроечни работи, както и работно проектиране и изграждане на система за телеуправление на ТПС и прилежащите към тях СП, СР във всички гари на железопътната линия Пловдив – Бургас (от гара Михайлово до гара Бургас включително), в пълния им обем.
Електрическите съоръжения са производство на шведската фирма АВВ.

Източник: Строителство Градът
vlado
 
Мнения: 709
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Пловдив-Бургас-Фаза 2

Мнениеот railjet » Сря Фев 08, 2017 2:00 pm

Otskov написа:Намерили кога да изберат за изпълнител.
Гарите Скр и Оз включени ли са в проекта ?


Не. Скутаре е по проект възел ПО, Оризово е включена в строителството на ново трасе до Михайлово. Всъщност само път2 ще е по нова следа за 160км/час, път1 претърпява леки корекции, и ще е с 2км по-дълъг от път2. Гарите Черна гора и Свобода стават спирки. Гара Михайлово също ще има променено коловозно развитие.

Подобна промяна е предвидена и на Зимница. 5 от 11-те и коловоза се реконструират, с промени гърловини и бързи стрелки за връзките 3та- 8ма.

Този етап включва и рехабилитация Стралджа-Церковски + гара Стралдаж.

Най-големият зор е с премахването на всички прелези ПО-БС, както и построяване на нови въздушни пресичания с общински пътища. Над 25 на брой.
railjet
 
Мнения: 7777
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Пловдив-Бургас-Фаза 2

Мнениеот NeroN » Сря Фев 08, 2017 2:16 pm

railjet написа: и на Зимница. 5 от 11-те и коловоза се реконструират

Стралджа-Церковски + гара Стралдаж.


Приемно-отправните коловози в Зимница са 5. Общо са 7 + рампата.

Какво ще и правят на Стралджа?
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Пловдив-Бургас-Фаза 2

Мнениеот railjet » Сря Фев 08, 2017 2:28 pm

Нова КМ, заздравяне на железния път (направи 15 години!), подновяване на 2,5 км слаби места.
На Зимница ще променят кривата в посока Желю, и 5 ПО к-за. Не знам откъде се пръкна тази цифра 11 в документациите.
railjet
 
Мнения: 7777
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Пловдив-Бургас - фаза 2

Мнениеот Administrator » Пон Мар 20, 2017 4:49 pm

Търг за технически проект на железницата Оризово - Михайлово обяви НКЖИ

от 17.03.2017, Автор: Милена Василева

Модернизацията на жп трасето Оризово – Михайлово ще стане по технически проект за 5.940 млн. лв. Обектът е част от проект "Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, Фаза 2".

НКЖИ обяви търг за изготвяне на технически проект за модернизация на железопътен участък Оризово – Михайлово, част от проект "Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, Фаза 2." Жп участъкът Оризово-Михайлово е в област Стара Загора.
Прогнозната стойност е 4 950 000 лв. без ДДС. ( 5 940 000 лв. с ДДС).
Техническият проект следва да е разработен във всички необходими части: геодезия – пълно заснемане; хидроложки, хидрогеоложки и хидротехнически проучвания; железен път; съоръжения – мостове, надлези, подлези, водостоци, подпорни стени и др.; пътна инфраструктура; тунелно съоръжение; пресичания на железопътната линия; контактна мрежа; сигнализация и телекомуникации; електрификация - ТПС и СП; нетягово електрозахранване; архитектура, конструкции, ВиК, ОВиК и Електро за сгради; план за безопасност и здраве; пожарна безопасност; план за управление на строителните отпадъци; екология; акустика; предварителен проект за технология на строителството, онагледяващ възможността за изграждане на възприетото решение; количествено-стойностни сметки; технически
Срокът за израбатване и съгласуване на проекта е 18 месеца.
Финансирането е по Oс 1: "Развитие на железопътната инфраструктура по "основната" и "разширената" Трансевропейска транспортна мрежа" на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020 г.
Оферти се пулачават до 28 април 2017 г., ще бъдат отворени в НКЖИ в 14 часа на 2 май 2017 г.

Проектът "Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, фаза 2" включва изпълнението на позиции с различна проектна готовност и обхват, включващи рехабилитация или модернизация на железопътната инфраструктура, в това число железен път, сгради и съоръжения в гари, контактна мрежа, изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по изискванията на ERTMS (Европейска система за управление на железопътния трафик), изграждане на нови пътни надлези/ подлези на мястото на съществуващи прелези.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2363
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Пловдив-Бургас - фаза 2

Мнениеот Svetlin » Сря Авг 23, 2017 12:55 am

НКЖИ започва рехабилитация на жп линията Пловдив - Бургас

От 4 септември стартираме Фаза 2 на проекта за рехабилитация на жп линията Пловдив - Бургас. Това съобщи за "Стандарт" генералният директор на НК "Железопътна инфраструктура" инж. Красимир Папукчийски. От тази дата за 65 дни прекъсваме влаковото движение в участъка Скутаре – Оризово, всички бързи влакове за и от Бургас ще се движат през Димитровград. Пътниците няма да почувстват никакъв дискомфорт от промяната, тъй като запазваме времето за движение на влаковете, записано в графика от декември 2016 г., категоричен бе шефът на НКЖИ.

Договорът за модернизация на участъка Скутаре -Оризово на стойност близо 63.5 млн. лв. без ДДС, беше сключен на 07.11.2016. Изпълнител на проекта е обединението "Европейски железници", което включва компаниите "Трейс груп холд", "Инфраструктурно строителство" и "РВП Илиянци". Строителен надзор ще се упражнява от "Ежис – ЕТП–Ай Си Джи", съставено от "Ежис Полша", "Ежис България", "Евротранспроект", "Инфра консулт груп" и "МАП Интернасионал".
Вторият етап от рехабилитацията на жп линията Пловдив - Бургас е насрочен за догодина, когато ще прекъснем движението в участъка Скутаре - Белозем, обясни инж. Папукчийски.

Финансирането на двата участъка е по новата ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" (ОПТТИ). Предстои стартирането и на процедурата за изграждане на сигнализация и телекомуникации, включително и диспечерското управление, по цялата линия Пловдив - Бургас. Очакваме много сериозен интерес към нея, тъй като инвестициите там са над 200 млн. лв., подчерта генералният директор на НКЖИ.

В началото на септември започва строителството на участъка София - Елин Пелин. Изпълнител там е консорциум между унгарската компания "Келет" и хасковската "АБ", а финансирането от 120 млн. без ДДС е по Механизма "Свързана Европа".

В сряда лично директорът на НКЖИ инспектирал строителните дейности на 4-те нови автомобилни надлези, които се изграждат с финансиране по ОПТТИ по жп линията Септември - Пловдив. Това са много тежки за строителство съоръжения, с набиване на много пилоти, с участието на голям брой тежка строителна механизация и персонал, но строителството засега се изпълнява в срок, коментира инж. Папукчийски. Надлезите се изграждат на гарите Тодор Каблешков и Стамболийски и в междугарията Огняново - Стамболийски и Септември - Пазарджик.

След завършването им ще отпаднат 4 прелеза - т.е. няма да има пресичане на жп линиите и шосетата на едно ниво. С това, освен че ще отпаднат експлоатационният персонал на тези жп прелези и сигнализацията, което ще доведе до икономия за НКЖИ, опасността от катастрофи ще бъде сведена до нула, категоричен бе той. Това е изключително важно предвид високата скорост от 160 км/ч, която вече може да се развива в този жп участък. Изпълнителите на 4-те надлеза са компаниите "Пор Бау", "Гигастрой" и "Щрабаг".
Svetlin
 
Мнения: 238
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 7:31 pm

Re: Пловдив-Бургас - фаза 2

Мнениеот Svetlin » Сря Авг 23, 2017 12:56 am

Срокът от 65 дни струва ли Ви се реално възможен за 11 км. ?
Svetlin
 
Мнения: 238
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 7:31 pm

Re: Пловдив-Бургас - фаза 2

Мнениеот Administrator » Сря Авг 30, 2017 1:57 pm

Стартира рехабилитацията на жп отсечката от Скутаре до Оризово

Публикувано : ср, авг 30th, 2017

Започна рехабилитацията на жп отсечката от Скутаре до Оризово, съобщиха от пресцентъра на МТИТС.

Инвестираме 70 милиона лева за цялостната рехабилитация на 26-километровата жп отсечка от Скутаре до Оризово. Това заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев по време на първата копка на участъка. По думите му, строителните дейности трябва да приключат до началото на 2019 г., след което по това направление влаковете ще могат да се движат със скорост между 130 и 160 км/ч. Той заяви още, че жп гарата в Белозем също ще бъде модернизирана в рамките на година и половина.

Заместник-министър Занчев обяви, че утре започва рехабилитацията и на отсечката Стралджа-Церковски, която също е част от жп линията Пловдив-Бургас, като до края на годината ще стартира строителството и на жп линията от София до Елин Пелин. Целта ни е до 2022 г. да има изцяло модернизирана железопътна магистрала от сръбска граница до пристанище Бургас, каза още той.

Заместник-министърът съобщи, че договорените средства по оста за железопътни проекти в новия програмен период на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ са близо 64 млн. лева. Във финален етап на одобрение са още 2 големи железопътни проекта. Работим активно и за закупуване на нов подвижен състав, който ще се движи по обновените трасета, като плановете ни са до средата на 2020 г. да имаме първите нови влакове, допълни Занчев.

Програмата на заместник-министъра продължава с посещение на пристанище Бургас. Велик Занчев ще има срещи с ръководствата на държавния и частните пристанищни оператори. Той ще посети Кулата за управление на корабния трафик, Морска гара Бургас, ремонтираната Магазия-1, вълнолома и кейовата стена, както и ще проследи товароразтоварителните дейности на пристанището.

***

Рехабилитацията на железопътен участък Скутаре-Оризово е част от втората фаза на проект „Рехабилитация на железопътната инфраструктура по жп линията Пловдив-Бургас“, финансиран от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2363
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Пловдив-Бургас - фаза 2

Мнениеот Spass237 » Сря Авг 30, 2017 10:41 pm

Къде скоростта ще бъде 130км/ч и къде 160?
Spass237
 
Мнения: 22
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: Пловдив-Бургас - фаза 2

Мнениеот Svetlin » Вто Сеп 05, 2017 2:34 pm

ПРОЕКТ ОРИЗОВО - МИХАЙЛОВО

https://youtu.be/uUJXyltd6Cw
Svetlin
 
Мнения: 238
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 7:31 pm

Re: Пловдив-Бургас - фаза 2

Мнениеот Spass237 » Чет Окт 26, 2017 10:35 pm

След ремонтирането на участъците Белозем-Оризово и Скутаре-Белозем знае ли се каква скорост ще бъде постигната :?:
Spass237
 
Мнения: 22
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: Пловдив-Бургас - фаза 2

Мнениеот Administrator » Сря Ное 08, 2017 4:38 pm

С 800 млн. лева ще бъде финансирана рехабилитацията на жп линията от Пловдив до Бургас

от 07.11.2017, Автор: Инфраструктура.бг

Правителството даде съгласието си Управляващият орган на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. да подпише договор с Национална компания "Железопътна инфраструктура" за рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас, фаза 2, преди решението за неговото одобрение от Европейската комисия.

Проектът се финансира от ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура", като общата му стойност е малко над 800 млн. лева, а отпуснатите европейски средства са приблизително 500 млн. лева. С правителственото решение става възможно стартирането на дейностите по изграждане и рехабилитация на няколко железопътни отсечки между Пловдив и Бургас до окончателното одобрение на проекта от Европейската комисия.

Целта на проекта е повишаване на безопасността на жп транспорта и скоростта за движение на влаковете до 160 км/ч, с което ще се намали времето за пътуване с влак от Пловдив до Бургас с 40 минути.

Източник: Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2363
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Предишна

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта