ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Spass237 » Сря Сеп 27, 2017 7:37 pm

Димитър Деянов написа:
Spass237 написа:А София-Елин Пелин кога ще започне?

Вече започна (началото ще е между гарите Казичене и Искър), но не си дават голям зор, защото за този участък в равното са си дали срок 4 години !

Жалко, първата жп линия Русе-Варна, която е БЛИЗО 230КМ БИЛА ПОСТРОЕНА ЗА ОКОЛО 2 ГОДИНИ И ПОЛОВИНА-! :D
.
А промяна в движението на влаковете или прекъсване в участъка на ремонта ще има ли?
Spass237
 
Мнения: 60
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот NikolaiRG » Сря Сеп 27, 2017 7:55 pm

Линията Русе - Варна, а и не само тя, е била построена с ангария. Сега няма как да стане това. После пътуването по нея е било безплатно, но това не променя нещата.
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот vlado » Чет Май 31, 2018 10:28 am

Галина Василева: Системното обжалване на тръжните процедури за жп проектите води до риск за ОПТТИ 2014-2020

Това съобщи ръководителят на управляващия орган на ОПТТИ 2014-2020 г. по време на деветото заседание на Комитета за наблюдение на програмата.
от 30.05.2018, Автор: Инфраструктура.бг

Системните обжалвания на обществените поръчки за големите жп проекти поставят под риск ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Това заяви ръководителят на Управляващия орган на програмата Галина Василева по време на деветото заседание на Комитета за наблюдение на ОПТТИ 2014-2020, което се проведе в периода 29-30 май в гр. Правец.

Тя допълни, че е необходимо да бъдат направени спешни промени в Закона за обществените поръчки, в противен случай държавата рискува да загуби значителни средства от европейските фондове до 2020 г.
Василева коментира още, че до момента няма сключен договор за строителство в участъка Елин Пелин–Костенец, а проектът е в процес на обжалване вече 11 месеца. "Идентифицираме проекта като рисков, защото времето до края на програмния период не е достатъчно за приключване на мащабните строителни дейности по тази жп линия", посочи Галина Василева. Тя допълни, че има възможност да се завърши само един от трите лота на проекта в оставащия срок, а за другите два, вероятно дейностите ще бъдат завършени частично.

"Втора фаза на проекта Пловдив–Бургас се изпълнява в срок и вчера НКЖИ обяви тръжна процедура за участъка Оризово–Михайлово, който е най-сложният и предвижда изместване на трасето от съществуващата жп линия", подчерта Василева. По думите й предстои обявяване на обществените поръчки за обновяване на няколко жп гари в страната и за изграждане на ETCS (European Train Control System) по основни жп направления в страната.

По отношение на Лот 3.2 на АМ "Струма" стана ясно, че Върховният административен съд окончателно е отхвърлил три жалби по ОВОС и изпълнението на проекта може да продължи. Предстои обявяване на процедура за строителство в най-кратки срокове.
"Въпреки сериозния напредък в строителството на Лот 3.1 от автомагистралата и тук могат да се появят рискове за изпълнението, свързани с откритите нови археологически разкопки", отчете Василева. Тя заяви, че тунел "Железница" може да бъде завършен до 2021 г., ако има изпълнител до края на 2018 г. Ръководителят на Управляващия орган на програмата коментира още, че по тази приоритетна ос (ПО 2) заложените средства за проектите надвишават свободния финансов ресурс с почти 400 млн. евро, което изисква навременно решение.

Изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев отчете изпълнението на проекта за изграждане на третия метродиаметър в столицата. Той заяви, че строителството върви съгласно заложените срокове и новите 12 км ще бъдат завършени до края на 2019 г. Братоев коментира още, че в началото на месец юли ще бъдат доставени в България 2 от общо 20 нови метровлака, които ще обслужват третата линия.
"Останалите 18 влака ще пристигат поетапно до януари 2019 г.", допълни Стоян Братоев. По думите му в момента тече обществена поръчка за проектиране на следващо разширение на Линия 3 до кв. Слатина. То включва 6 км метролинии и 6 нови метростанции, които ще обслужват 140 хил. души.

В рамките на заседанието Аурелио Сесилио, началник на отдел "България, Словения и Хърватска" в ГД "Градско и регионално развитие" към ЕК, заяви, че Комисията предвижда модернизация на политиките за сближаване в следващия многогодишен финансов период и за България това може да означава дори повече средства от настоящия. Новите политики са насочени към по-индивидуализиран подход, за да се намалят неравенствата и да се навакса развитието на страните с по-слаб растеж. БВП на глава от населението остава водещ критерий при разпределяне на средствата.

Източник: Строителство Градът
vlado
 
Мнения: 730
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Вто Авг 21, 2018 2:27 pm

До края на годината отварят процедурите за всички големи проекти на НКЖИ (аудио файл)

публикувано на 20.08.18 в 12:57

До края на годината ще се открият процедурите за всички големи проекти на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), съобщи в предаването „Преди всички“ Мария Чакърова, директор „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти“ в компанията. Става въпрос за два големи проекта по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ и за четири други по Механизма за свързана Европа. Последните четири са на обща стойност над 1 милиард лева. Те са по направлението сръбска граница - турска граница и от Пловдив до Бургас.

Според сложността и броя на офертите изпълнители ще се избират в период между три и четири месеца. „В зависимост от спецификата на обществените поръчки, съотношението между цена и техническа оферта е различно. В някои от поръчките е много по-важно да изискаш качество на изпълнението и опит на изпълнителите, в други цената е водеща“, уточни Чакърова. Именно изборът на изпълнители за най-големите инфраструктурни проекти е най-важният приоритет на НКЖИ за годината. Разчита се на компании с опит. Има интерес и от международни консорциуми, подчерта Чакърова. Целта на проектите е скоростта на движение да се повиши до 160 км/ч, както и да се въведе система за автоматизирано управление на влаковата работа, допълни тя.

Тази година НКЖИ е предвидила да инвестира и повече от 4 млн. лв. в преустройството на възлови гари. Финансират се обекти извън основната мрежа, както и такива, които няма да получат европейски пари като Змейово - Тулово и Реброво - Своге.

След ремонта на Централната гара на София, както и на тези в Пазарджик и Бургас, още три ключови ЖП гари ще бъдат модернизирани с евросредства - Подуяне, Казичене и Искър. Стойността на проекта е 7,4 млн. лв., от тях безвъзмездната помощ е 3,6 млн. лв. Трябва да се избере изпълнител, крайният срок за оферти е 23 август. Строителството ще започне догодина и ще приключи през 2020-а.

„Чрез гарите се стремим на осигурим комфорт и надеждност на пътуването“, увери Мария Чакърова. Тя допълни, че ще има топли, климатизирани чакални, помещения за майки с деца, магазини, заведения за хранене. Хората в неравностойно положение и трудноподвижните ще имат достъп до всяко място на гарите.

Ще се открият и процедури за други три гари - Карнобат, Нова и Стара Загора. Срокът за тях е 2021-2022 г., добави Мария Чакърова.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

Източник: БНР
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2395
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Авг 21, 2018 8:38 pm

Administrator написа:....подчерта Чакърова. Целта на проектите е скоростта на движение да се повиши до 160 км/ч, както и да се въведе система за автоматизирано управление на влаковата работа, допълни тя.

Вече наистина дразнят аудиторията с това на ляво и дясно подчертаване "до 160 км/час". Тези чиновници продължават да си мислят, че хората ще приемат такава скорост като много голямо постижение. TCDD започват реконструкцията на линията Истанбул - Капъкуле за 250 км/час, а ние отсам между Свиленград и Пловдив ще сме не само на 160 км/час, а на места и на еднопътна линия. Хвала и чест на НКЖИ !
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 589
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Предишна

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта