ЖП възел Пловдив чака 98 млн. евро от Механизма за свързване на Европаот 08.02.2017, Автор: Милена Василева, Светла Добрева
Фотограф: ДЗЗД "Тракия Консулт"
ДП НКЖИ кандидатства с проект за развитие на жп възел Пловдив, който включва рехабилитация и модернизация на железопътната инфраструктура в участъците: Пловдив – Пловдив разпределителна – Крумово и Пловдив разпределителна – Скутаре. Проектът предвижда също изграждане на пътен пробив под жп гара Пловдив, развитие на коловозите на жп гарите попадащи в обхвата на проекта, премахване на съществуващи прелези и замяната им с надлези. Общата стойност на проектното предложение е 115 млн. евро, като европейското финансиране възлиза на 85 % или 98 млн. евро.
Идейният проект за жп участък Пловдив – Филипово е част от проект "Развитие на железопътен възел Пловдив, е изготвен от ДЗЗД "Тракия консулт" с Държавно предприятие "Национална компания Железопътна инфраструктура".
Основни акценти от междугарието Пловдив-Филипово са:
- изграждане на жп естакада с дължина 1122 м;
- нов железопътен мост над река "Марица".
Ограниченията от градската среда предопределят тези съоръжения да са за двупътна жп линия. Настоящият идеен проект е разработен с изграждане на долно строене за двойна линия и горно строене за еднопътна линия.
Фотограф: ДЗЗД "Тракия Консулт"
В района на стадион Пловдив е предвидено да се изгради нова жп спирка.
Новите моставе и съоръжения са:
-Железопътна естакада ще елиминиране пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "6-ти септември";
-Три двупътни жп надлеза ще заменят стари еднопътни съоръжения;
-Двупътен жп мост над река "Марица" ще промени територията;
-Два пешеходни подлеза решават пресичанията на пешеходците в зоната
Тъй като съоръженията са в градска среда, са предвидени шумозаглушителни огради. те ще са по протежение на естакадата и в зоните с жилищно застрояване, а в индустриалните зони са предвидени предпазни огради. Допълнително се планира снижаване на нивата на шума и вибрациите посредством специфични материали за горното строене на железния път.
Източник:
Строителство Градът