Страница 1 от 1

София-Волуяк

МнениеПубликувано на: Вто Юни 30, 2015 2:51 pm
от Administrator
Ще се извършва модернизация на жп линията между София и Волуяк

По линията София - Волуяк ще се построи нова жп гара Обеля, която ще осъществява връзка с метрото

30.06.2015 12:23

Вчера Европейската комисия отпусна над 140 млн. евро за три транспортни проекта по линия на специалния инвестиционен инструмент. Вторият проект е модернизацията на жп линията София – Волуяк, а третият – проектът за подобряване на корабоплаването по Дунав, който изпълняваме съвместно с още няколко държави.

Жп линията София – Волуяк е част от железопътен възел София и от железопътната линия София – Калотина. В момента за участъка се изготвят технически проект и подробен устройствен план. В края на 2016 г. предстои и да стартира процедурата за избор на изпълнител за строителство.

Предвижда се да бъде изграден нов коловоз между жп гара Волуяк и Централна жп гара София. Ще се изгради и нова жп гара Обеля, която ще осъществява връзка с метрото.

Проектът FAIRWAY за подобряване на корабоплаването по Дунав се осъществява съвместно с Австрия, Словакия, Унгария, Хърватия и Румъния. През есента се очаква да бъдат подписани договорите за финансиране и да започне изпълнението на дейностите.

Предвижда се да се разработят координирани национални пътни карти, да се осигури оборудване за изпълнение на пилотни дейности за хидроложки услуги, да се съберат данни за критичните места по реката, да се разработят иновативни подходи за въздушно наблюдение и т.н.

По статията работиха: автор Миглена Иванова, редактор Десислава Попова

Източник: Investor.bg

Re: София-Волуяк

МнениеПубликувано на: Вто Юни 30, 2015 3:22 pm
от Otskov
А кой е първият проект ?

Re: София-Волуяк

МнениеПубликувано на: Вто Юни 30, 2015 3:27 pm
от vlado
София - Елин Пелин.

Re: София-Волуяк

МнениеПубликувано на: Сря Май 30, 2018 12:52 pm
от vlado
Спряха два жп търга за над 250 млн. лв. – за строителство на жп линията София – Волуяк и за сигнализацията на трасето
от 29.05.2018, Автор: Милена Василева

Изображение

За втори път спряха търга за "Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и ж.п. участък Централна гара София – Волуяк за проект "2014-BG-TMC-0133-W – Развитие на железопътен възел София: железопътен участък София – Волуяк", след като рестартът му беше на 21 май т.г. Стойността на проекта е 208 млн. лв.
Жалба спря и обществената поръчка за "Проектиране и строителство на системи за сигнализация и телекомуникации и Европейска система за управление на влаковете (ERTMS) за проект "2014-BG-TMC-0133-W – Развитие на железопътен възел София: железопътен участък София – Волуяк" за 48 036 931 лв.

В търговете бяха включени дейности по железопътната линия в участъка София – Волуяк, включително гара София, гара Обеля и гара Волуяк. По проекта следваше да се работи 42 месеца. Финансирането е по Механизма за свързване на Европа (МСЕ) - сектор "Транспорт"
София - Волуяк е част от проекта София - Драгоман и едновременно с това - и от жп възел София.
"Евротранспроект" подготви ПУП и технически проект за модернизация на железопътни участъци: "гара Подуяне – гара Биримирци", "гара Биримирци – гара Подуяне разпределителна", "гара София – гара Елин Пелин" и "гара Казичене – гара Равно поле – гара Столник", за проект "Развитие на железопътен възел София.

Източник: Строителство Градът

Re: София-Волуяк

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2018 8:46 am
от Spass237
Процедурата е възобновена с срок за подаване на оферти 30.07!

Re: София-Волуяк

МнениеПубликувано на: Чет Яну 31, 2019 11:09 am
от Administrator
НКЖИ определи изпълнител за развитие на жп възел София – Железопътен участък София – Волуяк

31.01.2019

Съгласно Решение № 4 от 30.01.2019 г. на генералния директор на НКЖИ, след разглеждане, оценка и класиране на подадените оферти на участниците в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и ж.п. участък Централна гара София – Волуяк за проект „2014-BG-TMC-0133-W – Развитие на железопътен възел София: железопътен участък София – Волуяк“, е определен изпълнител по проекта.

Участниците са класирани както следва:

Консорциум „Комса – Тракция“

Участници в обединението: „Комса“ ЕАД и „Тракция ПРК и И“ С.А.

Комплексна оценка: 94,74 точки

Предложена цена: 189 999 505,57 лева без ДДС.



„Терна“ АД

Комплексна оценка: 89,06 точки

Предложена цена: 190 800 000,00 лева без ДДС.



Предвидените дейности по време на строителството на отсечката са изграждане на нов трети коловоз между жп гара Волуяк и Централна жп гара София, както и модернизация на съществуващото коловозно развитие на двете гари. Предстои още изграждане на нова жп гара Обеля, която ще осъществява още една интермодална връзка със софийското метро.

Основни цели при реализирането на проекта са повишаване на оперативната скорост до 160 км/ч за пътнически влакове и до 120 км/ч за товарен жп транспорт, подобряване на безопасността по железопътната линия, чрез премахване на железопътни прелези и кръстовища, намаляване на газовите емисии, както и повишаване на удобството и комфорта за пътниците, ползващи железопътния транспорт при крайградски и междуградски пътувания.

Проектът ще допринесе още за увеличаване на обема на превозените товари, подобряване качеството на обслужване по отношение на времето за пътуване, осигуряване на мобилност и достъпност до железопътната инфраструктура за всички потребители, в това число и за хората с намалена подвижност.

Проект „Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и ж.п. участък Централна гара София – Волуяк за проект „2014-BG-TMC-0133-W – Развитие на железопътен възел София: железопътен участък София – Волуяк“ се финансира от Механизма за свързана Европа и съфинансира от ДП Национална Компания „Железопътна инфраструктура“.

Източник: Вестник Строител