Приоритетни направления - дискусия

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Нед Фев 14, 2016 2:21 pm

Добре искам да съм конструктивен.Луиш кажи какво е по е изгодно:
-да се строят високоскоростни трасета или да се увеличи средната скорост на всички линии.
-съгласен ли се ,че спешно трябва да се построи нормална линия Ч.Б -Оряхово
-Трябва ли да се инвестира в ремонт на 40 годишни 55 или да се търсят нови локоотиви или втора ръка до 10 години.
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Актуална информация за 2016-та година

Мнениеот railfan » Нед Фев 14, 2016 3:09 pm

bdz_55-089 написа:Абе стига сте се хвалили с това София- Горна Оряховица. Ясно е, че там нещата са добре. Дали е 3 :20 или 3:30 или 3:40, все е добре. Големият въпрос е какво става с Го- Р и защо там не може и не може да се падне под заветните 2 часа вече 30 години наред (ако приемем, че чудесата по линииите у нас се случват след 1989 г.)?


Мед ти капе на сърце за тоя Русе, ей :D
railfan
 
Мнения: 350
Регистриран на: Пет Апр 04, 2014 9:47 am
Местоположение: Стара Загора/Свиленград

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Фев 14, 2016 4:24 pm

1. По-скоро да се увеличи средната скорост на всички линии или поне главните и някои участъци от по-второстепенните. Дори може да се изключат някои участъци от главните линии, които не са чак дотам натоварени, за сметка на някои по-натоварени второстепенни- това няма да са много на брой случаи.
2. Чак да е спешно- не бих казал. Освен това е спорно дали трябва да е Червен бряг- Оряхово или Враца- Оряхово или дори Бойчиновци- Оряхово, но със сигурност Оряхово трябва да има свързаност с останалата жп мрежа. Връзка при Оряхово , вкл. и с мост в един хубав ден, ще е по-полезна от тази при Видин.
3. Трябва да се постегнат и отремонтират онези 55-ци, които все още стават и има хляб в тях, но преди всичко трябва да се заложи на закупуването на нови модернизирани варианти на 55-ци, както и на някои видове евтини мотриси, предполагам че такива можем да намерим от Русия.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Актуална информация за 2016-та година

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Фев 14, 2016 4:29 pm

Остави личните пристрастия и кажи нормално и логично ли е през последните 20 години да дъвчем все Мездра- София, през последните няколко години- да се опитваме да правим от Видин супер логистичен център с модерни гари , мостове и подстъпи, а през цялото това време линиите от всички страни на Русе да останат за 60 км/ч. След като нашата държава не е в състояние да осъществи капитални ремонти по 4-та и 9-та, но започвайки от Русе, а не примерно 4-та е участъка Димитровград- Ст Загора или Дъбово- Го, тогава поне да беше досататъчно доблестна като държава и да настоява пред румънците да поправят моста при Градище и да пуснат отново пряката отсечка до Букурещ, да не казвам, че трябва да настояваме да изправят трасето и следата от всички криви. Но нито едното, нито другото се случи.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Актуална информация за 2016-та година

Мнениеот railfan » Нед Фев 14, 2016 5:19 pm

bdz_55-089 написа:Остави личните пристрастия и кажи нормално и логично ли е през последните 20 години да дъвчем все Мездра- София, през последните няколко години- да се опитваме да правим от Видин супер логистичен център с модерни гари , мостове и подстъпи, а през цялото това време линиите от всички страни на Русе да останат за 60 км/ч. След като нашата държава не е в състояние да осъществи капитални ремонти по 4-та и 9-та, но започвайки от Русе, а не примерно 4-та е участъка Димитровград- Ст Загора или Дъбово- Го, тогава поне да беше досататъчно доблестна като държава и да настоява пред румънците да поправят моста при Градище и да пуснат отново пряката отсечка до Букурещ, да не казвам, че трябва да настояваме да изправят трасето и следата от всички криви. Но нито едното, нито другото се случи.

Дъвчем и 8-ма и 1-ва. Ако не се завишат скоростите по 8-ма идното лято, влаците ще пътуват с по 3-4 вагона и то празни.
railfan
 
Мнения: 350
Регистриран на: Пет Апр 04, 2014 9:47 am
Местоположение: Стара Загора/Свиленград

Re: Актуална информация за 2016-та година

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Фев 14, 2016 6:22 pm

Откакто свят светува и я има нашата, ставаща все по-жалка, държавица, основна грижа на всички управляващи институции в София (защото там е съсредоточена цялата управленска машина) е не как да подобрят положението, в т.ч. и жп обслужването в отделните райони на България, а как столичани да стигнат по-бързо и по-комфортно до морето. Вземете си по един имот някъде по морето и спрете да занимавате цялата държава с транспортните неудобства на шепа новозабогатели софиянци! Значи е оправдано да дъвчете 1-ва и 8-ма, а не било оправдано да дъвчем 4-та и 9-та. И то, при положение, че за 1-ва и 8-ма се направи какво ли не- да, може би недостатъчно, ако се съизмерваме с Европа, ама за 4- та и 9-та пък съвсем нищичко не е направено. Освен това, ще ви кажа и една новина, в случай, че не я знаете или не успявате да се досетите- каквито и чудеса да спретнете по 8-ма и 1-ва, колкото и малко да стане времепътуването, ниски- цените и комфортни- вагоните, пак няма да успеете да ги напълните с пътници. Отливът там вече се е състоял и е почти безвъзвратен и това е, благодарение на дългите, несинхронизирани и нескопосани ремонти на НКЖИ по тези трасета, което налагаше затваряне за дълго време на значителни участъци и редовно трансбордиране на пътуващите. А всичко това пък е следствие от разделяне на жп сектора на 2 компании и сбъркания модел на управление. Сега ще си берете плодовете и няма да мрънкотите!
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Нед Фев 14, 2016 7:35 pm

bdz_55-089 написа:1. По-скоро да се увеличи средната скорост на всички линии или поне главните и някои участъци от по-второстепенните. Дори може да се изключат някои участъци от главните линии, които не са чак дотам натоварени, за сметка на някои по-натоварени второстепенни- това няма да са много на брой случаи.
2. Чак да е спешно- не бих казал. Освен това е спорно дали трябва да е Червен бряг- Оряхово или Враца- Оряхово или дори Бойчиновци- Оряхово, но със сигурност Оряхово трябва да има свързаност с останалата жп мрежа. Връзка при Оряхово , вкл. и с мост в един хубав ден, ще е по-полезна от тази при Видин.
3. Трябва да се постегнат и отремонтират онези 55-ци, които все още стават и има хляб в тях, но преди всичко трябва да се заложи на закупуването на нови модернизирани варианти на 55-ци, както и на някои видове евтини мотриси, предполагам че такива можем да намерим от Русия.

-задължително трябва да бъде Ч.Б -Койнаре-Бреница-Кнежа -Б.С-Мизия-Оряхово ,ако става въпрос по автомобил разстоянието е 50 километра.
-хляб в 40 годишни таралясници едва ли има
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Актуална информация за 2016-та година

Мнениеот georgievgi76 » Нед Фев 14, 2016 7:42 pm

railfan написа:
bdz_55-089 написа:Остави личните пристрастия и кажи нормално и логично ли е през последните 20 години да дъвчем все Мездра- София, през последните няколко години- да се опитваме да правим от Видин супер логистичен център с модерни гари , мостове и подстъпи, а през цялото това време линиите от всички страни на Русе да останат за 60 км/ч. След като нашата държава не е в състояние да осъществи капитални ремонти по 4-та и 9-та, но започвайки от Русе, а не примерно 4-та е участъка Димитровград- Ст Загора или Дъбово- Го, тогава поне да беше досататъчно доблестна като държава и да настоява пред румънците да поправят моста при Градище и да пуснат отново пряката отсечка до Букурещ, да не казвам, че трябва да настояваме да изправят трасето и следата от всички криви. Но нито едното, нито другото се случи.

Дъвчем и 8-ма и 1-ва. Ако не се завишат скоростите по 8-ма идното лято, влаците ще пътуват с по 3-4 вагона и то празни.

Няма да са празни ,цената е субсидирана.Но трябва да се мисли изцяло.Сега спешно трябва да се направи следното:
Подбиване и вдигане на средната скорост поне с 20 километра в час на:
-Димитровград - Кърджали ,при достигане на скорост 80-90 +свръхскоростната Свиленград - София ..
-Самуил - Силистра
-Повеляново - Кардам
-Добринище-Септември
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот CH_M » Нед Фев 14, 2016 7:48 pm

bdz_55-089 написа: Трябва да се постегнат и отремонтират онези 55-ци

Оооп, грамфоня запецна и почна да върти стария рефрен :lol: :lol: :lol:
CH_M
 
Мнения: 186
Регистриран на: Вто Авг 20, 2013 9:19 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Нед Фев 14, 2016 8:14 pm

CH_M написа:
bdz_55-089 написа: Трябва да се постегнат и отремонтират онези 55-ци

Оооп, грамфоня запецна и почна да върти стария рефрен :lol: :lol: :lol:

Защо да не се направи оценка за варианта за ремонт
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Актуална информация за 2016-та година

Мнениеот Otskov » Пон Фев 15, 2016 1:43 pm

Днес ми се случи следната ситуация - мислех да пътувам с МБВ 464 отивам на гарата в Търново и гледам чакат само трима човека - странно, отивам на касата и касиерката ми казва, че влакът е отменен, а снощи проверих и връзката излизаше, е сега вече са обновили електронното табло и пише, че е отменен ама след дъжд качулка... И какво мислите направих стоях 5 часа до следващата връзка ? Не, отидох на пазара, там ме посрещна това - имаше хора за към Елена, към Павликени, към Свищов автобуса се напълни, а в автобуса за Русе, движещ се 15 минути след влака, се качих само аз :mrgreen: до моето слизане никой не се качи, вътре имаше още пет човека, които продължиха след като слязох - вероятно някой от тях може и да е бил до Русе. И така само за няколко стотинки по-скъп билет пристигнах с час по-рано... Е, тук искам да попитам ЗАЩО от БДЖ ПП насила си гонят пътниците, защо не пратиха автобус да извози хората от отменения влак и защо са тези едночасови престои в Горна, ама после чета постолати че нямало пътници ? Искам да попитам и Луиш каква високоскоростна линия до Русе иска, предвид че днес - ден понеделник в 11 часа - час пик за към Русе общия пътникопоток от влака (ако го имаше щяхме да се качим четири човека) и автобуса е 9 пътника с мене :D и предвид, че автобусите за Русе най-редовно возят именно по пет човека - ами то една 20-местна маршрутка не може да се напълни, пък тук говорим за високоскоростни трасета :mrgreen:
пс. Другия понеделник пак ще пробвам да пътувам с 464, дано този път да имам късмет :mrgreen:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот BDZ 07 » Вто Фев 16, 2016 1:08 pm

Едно е ремонт, друго е модернизация.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Вто Фев 16, 2016 7:53 pm

BDZ 07 написа:Едно е ремонт, друго е модернизация.

и това да е.Модернизация колко струва ,колко гаранция се дава.Най - важното ресурсът увеличава ли се с 20 години.
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Актуална информация за 2016-та година

Мнениеот Otskov » Вто Фев 16, 2016 8:50 pm

bdz_55-089 написа: И още нещо- ако смяташ, че трасетата около Русе не се нуждаят от по-високи скорости и по-модерни съоръжения, тогава нали не смяташ, че Видин и Видинско ги заслужават повече, защото това би било много по-безсмислено и абсурдно (ако го смяташ де).

Тук съм съгласен, помниш че приветствах отказа от Вн-Медковец (въпросът е какво ще построим вместо него), а днес премиерът ме зарадва с още една добра новина - отлага се строежа на Хемус.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Актуална информация за 2016-та година

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Фев 16, 2016 8:59 pm

Otskov написа:
bdz_55-089 написа: И още нещо- ако смяташ, че трасетата около Русе не се нуждаят от по-високи скорости и по-модерни съоръжения, тогава нали не смяташ, че Видин и Видинско ги заслужават повече, защото това би било много по-безсмислено и абсурдно (ако го смяташ де).

Тук съм съгласен, помниш че приветствах отказа от Вн-Медковец (въпросът е какво ще построим вместо него), а днес премиерът ме зарадва с още една добра новина - отлага се строежа на Хемус.

Затова й се разкри темата за приоритетни направления, за да видим кой какво смята по въпроса. Аз съм казал моето мнение. Редното е да се пренасочат част от тези средства за линиите от/за Русе, т.е. Русе- Го , Русе-Каспичан и разбира се joint international venture с румънците за Русе- Гюргево и Гюргево-север- Градище Букурещ. Всички цитирани линии са по трасета на международни коридори, дори и 9-та, защото се явява алтернатива на коридор номер 9, който принципно трябва да е по 4-та жп линия. А това за отлагането на АМ Хемус никак не е хубава новина, защото се обещаваше съвсем друго и то от доста хора и правителства. Единственото по-хубаво би било, ако вместо АМ Хемус се мисли за ЖП магистрала Хемус, но всички знаем, че това е прекалено сложен и скъп проект, който няма да се осъществи в близките години.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Фев 16, 2016 9:07 pm

55-ците са много здрави машини и са се доказали. С един основен ремонт на част от тях, можем да си обезпечим всички неелектрифицирани участъци при сегашните им параметри и натовареност. В същото време трябва основно да се проучи варианта с модернизирането на 55-ците и/или закупуването на такива от страни, в които то се извършва или имат опит в тази насока. Най-добре е да се възложи една обществена поръчка на Експрес сервиз, Русе като сравнително по-нова и модерна база, с отлични специалисти и добро местоположение, откъдето готовите машини лесно могат да се изпращат по жп мрежата във всички райони на страната, където има нужда от тях.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Фев 16, 2016 10:06 pm

bdz_55-089 написа: Редното е да се пренасочат част от тези средства за линиите от/за Русе, т.е. Русе- Го , Русе-Каспичан и разбира се joint international venture с румънците за Русе- Гюргево и Гюргево-север- Градище Букурещ. Всички цитирани линии са по трасета на международни коридори, дори и 9-та, защото се явява алтернатива на коридор номер 9, който принципно трябва да е по 4-та жп линия. А това за отлагането на АМ Хемус никак не е хубава новина, защото се обещаваше съвсем друго и то от доста хора и правителства. Единственото по-хубаво би било, ако вместо АМ Хемус се мисли за ЖП магистрала Хемус, но всички знаем, че това е прекалено сложен и скъп проект, който няма да се осъществи в близките години.

За 9-а си напълно прав. Тя е основен коридор между Капъ Куле, Варна, Девня, Варна-Фериботна и източно-еропейските страни. 4-та трябва да се построи по нова следа между Горна и Стара Загора за да отговори на съвременните изисквания за товарно движение! А по Гюргево-север- Градище Букурещ няма от къде и за къде да мине и една товарна колоос.
bdz_55-089 написа: Най-добре е да се възложи една обществена поръчка на Експрес сервиз, Русе като сравнително по-нова и модерна база, с отлични специалисти и добро местоположение, откъдето готовите машини лесно могат да се изпращат по жп мрежата във всички райони на страната, където има нужда от тях.

:D :D :D :D :D Обществените поръчки НЕ СЕ ВЪЗЛАГАТ НА ОПРЕДЕЛЕНА ФИРМА. Те се ОБЯВЯВАТ и печелят. Точно срещу такова "възлагане" Експрес Сервиз води дело. И го спечели.А за Експрес Сервиз съм съгласен, че е най-модерното Ж.П. предприятие в България.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот Otskov » Вто Фев 16, 2016 10:16 pm

Построяване на 4-та по ново трасе ще струва прекалено много, по-добре с тези пари да завършим Кн-Сл.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Фев 16, 2016 10:24 pm

Точно това имам предвид, а и bdz_55-089 го предложи - Ж.П. коридор 9 да не е по 4-та, а по 9-та, 3-та Кн-Сл, 8-ма и 83-та.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Сря Фев 17, 2016 12:28 am

Добре казваш нова следа по 4-та между Го и Ст. Загора, но какво ще кажеш и за нова следа между Русе и Го? В случай, че коридор 9 мине по 9-та линия, тогава като че ли не си заслужава особено да се инвестира в Русе- Го, но можем да се замислим направо за нова след Русе- Левски или Русе- Свищов например.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron