georgievgi76 написа:Луиш хората ти се подиграват ,защото грам понятие си нямаш от железници ,но даваш акъл.Във всички междуградски автобуси има кондуктор.Трябва да има и гари ,на които да има потенциал за товаро разтоварна дейност.Трябва да има подръжка на линията.
Напротив! Има примери за подобен начин на организация на превозите по регионални линии в различни държави по света, дори някои са от Латинска Америка и макар да са доста преди нас във много отношения, не са сред първите в света. Това, че българите като цяло сме с много тесногръдо и примитивно мислене, не означава, че добрите иновативни практики не съществуват нейде по света и някой вече не ги прилага. За каква товаро-разтоварна дейност бленуваш ти и чуваш ли се какви ги дрънкаш, защото след подобно мнение, единственият сигурен обект на подигравки можеш да бъдеш само ти. А ти, понеже си много "сведущ" по железниците, затова ми даваш пример с междуградски автобуси

Не познаваш фактите и статистическите данни. Можеш ли да ми кажеш по кои от нашите второстепенни линии има редовно товарно движение, което да изисква съответна поддръжка на гари, оборудване, персонал и т. н. Поддръжката на линията при ограничени превози също би трябвало да бъде минимизирана и не виждам проблем тя да се случва без наличието на гари с обслужващ персонал. За какво е началник-гарата на Долна Митрополия например? За да свари чаша кафе на евентуалната биргада по поддръжката, която ще намине оттам точно 1 път в годината ли? Защото остави Долна Митрополия, ама колко още такива гари има без товаро-разтоварна дейност и без изгледи такава да се появи отнякъде. Дори да има нещо, то ще е по-скоро някакво изключение и не би оправдало многото средства за поддържане на сграда, персонал, коловози, стрелки и всичко останало. Да не говорим, че практически епизодична товаро-разтоварна дейност може да се осъществи и при наличие на глух коловоз и дори върху основния при еднопътен участък, не е нужно да имаш гара, за да извършваш товарни дейности. В малко по-далечното минало и у нас е имало много такива спирки с товарна рампа, глух коловоз или дори коловозно развитие. Нужна е сериозна оптимизация на всички подобни съоръжения и зает персонал. Вместо да се преустановяват превозите и да се съкращава там, по-добре да се намали издръжката за всяка подобна линия по отделно и с икономиите да се пуснат влакове, пак при минимална издръжка, по всички закрити линии.