Приоритетни направления - дискусия

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Фев 11, 2016 8:47 pm

bdz_55-089 написа:............. Можеш ли да ми кажеш по кои от нашите второстепенни линии има редовно товарно движение..............

11 - Калотина-Станянци - ежедневно; 12 - Алдомировци-Бели брег - ежедневно; 14 - Биримирци-Волуяк - редовно; 15 - Вакарел-Чукурово - редовно; 32 - Kремиковци-Обединена-Яна; 35 - Варна фериботна-Разделна - ежедневно; 61 - Разменна-Батановци - ежедневно, интензивно; 73 - Видин-Кошава; 83 - Нова Загора-Симеоновград - ежедневно, интензивно; 85 - Д.Езерово-Дебелт - редовно; 86 - Владимир Павлов-Поморие;
Посочил съм само второстепенните линии, по които има само редовно товарно движение, без пътническо.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Чет Фев 11, 2016 9:19 pm

Луиш ,не загрява ,че линия само за пътническо движение не става,по няколко причини:
1.Конкурентен автобусен транспорт.
2.Субсидирани цени на билетите.
3.Висока цена на шинобуси и мотриси /може би заради липса на серийно производство/.Много ми е интересно колко струва един шинобус с 50 места и един автобус с 50 места.
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Фев 11, 2016 9:42 pm

ivajlo_nikolov написа:
bdz_55-089 написа:............. Можеш ли да ми кажеш по кои от нашите второстепенни линии има редовно товарно движение..............

11 - Калотина-Станянци - ежедневно; 12 - Алдомировци-Бели брег - ежедневно; 14 - Биримирци-Волуяк - редовно; 15 - Вакарел-Чукурово - редовно; 32 - Kремиковци-Обединена-Яна; 35 - Варна фериботна-Разделна - ежедневно; 61 - Разменна-Батановци - ежедневно, интензивно; 73 - Видин-Кошава; 83 - Нова Загора-Симеоновград - ежедневно, интензивно; 85 - Д.Езерово-Дебелт - редовно; 86 - Владимир Павлов-Поморие;
Посочил съм само второстепенните линии, по които има само редовно товарно движение, без пътническо.

A аз имах предвид точно онези, по които има и пътническо движение. Тези по-горе, които цитираш са с малки дължини или крайградски около София и в индустриални райони. Освен това, линия до Поморие няма, защото няма релси много преди Поморие. Защо не кажеш какво е товарното движение по 23-та, 24-та, 25-та, 42-ра, 91-ва, 81-ва, 16-та...?! За да лъсне жестоката истина.Колко и какви са били товарите на една гара като Троян някога и какви са днес? Защо не се вижда нито един товарен вагон дори по възелни гари като Каспичан или пристанищни гари като Сомовит? Защо пустее огромната гара на Силистра?
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Чет Фев 11, 2016 10:26 pm

Луиш ,моляте отговорими на въпросът:
-колко струва един шинобус и колко един автобус
-колко разход на гориво има 55 за 100 кил ,возещ 2 вагона и колко има един или два автобуса
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Чет Фев 11, 2016 10:34 pm

bdz_55-089 написа:
ivajlo_nikolov написа:
bdz_55-089 написа:............. Можеш ли да ми кажеш по кои от нашите второстепенни линии има редовно товарно движение..............

11 - Калотина-Станянци - ежедневно; 12 - Алдомировци-Бели брег - ежедневно; 14 - Биримирци-Волуяк - редовно; 15 - Вакарел-Чукурово - редовно; 32 - Kремиковци-Обединена-Яна; 35 - Варна фериботна-Разделна - ежедневно; 61 - Разменна-Батановци - ежедневно, интензивно; 73 - Видин-Кошава; 83 - Нова Загора-Симеоновград - ежедневно, интензивно; 85 - Д.Езерово-Дебелт - редовно; 86 - Владимир Павлов-Поморие;
Посочил съм само второстепенните линии, по които има само редовно товарно движение, без пътническо.

A аз имах предвид точно онези, по които има и пътническо движение. Тези по-горе, които цитираш са с малки дължини или крайградски около София и в индустриални райони. Освен това, линия до Поморие няма, защото няма релси много преди Поморие. Защо не кажеш какво е товарното движение по 23-та, 24-та, 25-та, 42-ра, 91-ва, 81-ва, 16-та...?! За да лъсне жестоката истина.Колко и какви са били товарите на една гара като Троян някога и какви са днес? Защо не се вижда нито един товарен вагон дори по възелни гари като Каспичан или пристанищни гари като Сомовит? Защо пустее огромната гара на Силистра?

По 16 линия какви товари ,като на септември трябва да се претоварват на нормални вагони.
Луиш ,спокойно се замисли какво бъдеще има една линия без потенциял за товарна дейност.А потенциялът се реализира ,чрез подържане на гари с коловозно развитие.
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот 07 » Чет Фев 11, 2016 10:34 pm

georgievgi76 написа:Луиш ,моляте отговорими на въпросът:
-колко струва един шинобус и колко един автобус
-колко разход на гориво има 55 за 100 кил ,возещ 2 вагона и колко има един или два автобуса

Въпроси от тоя род му бях задал още преди 6-7 години. И все още чакам отговора... Той е писател, не е читател и още по малко е мислител
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Чет Фев 11, 2016 10:40 pm

http://www.jptactis.com/Archives/jpt205/kondakov.htm
Въпрос цена на една при една мотриса - 2,7 млн евро ,със 120 седящи места,каква конкуренция може да се прави на автобусите.Колко трябва да прави оборот от билети една такава мотриса,за да се изплати.
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Фев 11, 2016 11:18 pm

bdz_55-089 написа:A аз имах предвид точно онези, по които има и пътническо движение. Тези по-горе, които цитираш са с малки дължини или крайградски около София и в индустриални райони. Освен това, линия до Поморие няма, защото няма релси много преди Поморие. Защо не кажеш какво е товарното движение по 23-та, 24-та, 25-та, 42-ра, 91-ва, 81-ва, 16-та...?! За да лъсне жестоката истина.Колко и какви са били товарите на една гара като Троян някога и какви са днес? Защо не се вижда нито един товарен вагон дори по възелни гари като Каспичан или пристанищни гари като Сомовит? Защо пустее огромната гара на Силистра?

11-та, 15-та, 83-та и 85-та не са съвсем къси. По 24-та, 25-та, 42-ра, 91-ва няма какво да се вози. За 16-та ти обясниха. 81-ва се ползва от DB Shenker когато има износ на меден концентрат от "Асарел-Медет" за Турция. Същата се ползва редовно за товарно движение Филипово-Бенковски. Пристанище Сомовит не функционира. И един любопитен факт - в Силистра, между пристанището и завода за дървесно-влакнести плочи има редовно товарно движение. Но Ж.П. мрежата на пристанището вече е изолирана от мрежата на НКЖИ - клона до нея е изваден :!: А сега по темата за направленията, защото Каспичан е възлова гара на 2 от тях, и да не видиш на нея товарни влакове говори за проблеми с очите. От там минават почти всички товарачки по 9-тамежду Дунав мост/Русе и Варна, порт Варна, Варна Запад, Варна Фериботна, Индустриален комплекс Девня, Югоизточна България, Капъ Куле. По 2-ра минават от Варна, порт Варна, Варна Запад, Варна Фериботна, Индустриален комплекс Девня и Западна България, Калотина. Също така през Каспичан минават повечето блок-влакове между Европа и Турция.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Пет Фев 12, 2016 12:16 am

. И един любопитен факт - в Силистра, между пристанището и завода за дървесно-влакнести плочи има редовно товарно движение. Но Ж.П. мрежата на пристанището вече е изолирана от мрежата на НКЖИ - клона до нея е изваден :!: .[/quote]
Е това не е ли престъпление.Направо нямам думи.
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот Недев » Пет Фев 12, 2016 12:19 am

Вакарел - Чукурово няма движение от поне една година.
Недев
 
Мнения: 140
Регистриран на: Сря Мар 12, 2014 6:18 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот Saruman » Пет Фев 12, 2016 1:47 am

В Швейцария се чудя как го правят. На ПВ на теснолинейка на начална гара е претоварен товар, вагона е закачен на влака. В крайна гара се претоварва. Става въпрос за линията Чур - Сейнт Мориц - Тирано в Италия. Линии 1435-1000-1435 и няма проблеми.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 626
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот diesel07 » Пет Фев 12, 2016 6:51 am

Saruman написа:В Швейцария се чудя как го правят. На ПВ на теснолинейка на начална гара е претоварен товар, вагона е закачен на влака. В крайна гара се претоварва. Става въпрос за линията Чур - Сейнт Мориц - Тирано в Италия. Линии 1435-1000-1435 и няма проблеми.

https://www.youtube.com/watch?v=f54OSRMetxA Широколинеен вагон се качва на теснолинеен.
diesel07
 
Мнения: 384
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот Otskov » Пет Фев 12, 2016 4:59 pm

bdz_55-089 написа:Защо не кажеш какво е товарното движение по 23-та, 24-та, 25-та, 42-ра, 91-ва, 81-ва, 16-та...?!

По 23-та возят зърно между Ясен и Долна Митрополия, сезонно; по 24-та има редовно товарно движение от Свищов към Левски, както и от Левски към Ловеч-север и Троян; по 25-та от години няма никакво движение - линията е извадена от експлоатация; по 42-ра няма товарно движение от години; по 16-та също; за 91 не знам; за 81-ва вече отговориха.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот georgievgi76 » Пет Фев 12, 2016 7:10 pm

diesel07 написа:
Saruman написа:В Швейцария се чудя как го правят. На ПВ на теснолинейка на начална гара е претоварен товар, вагона е закачен на влака. В крайна гара се претоварва. Става въпрос за линията Чур - Сейнт Мориц - Тирано в Италия. Линии 1435-1000-1435 и няма проблеми.

https://www.youtube.com/watch?v=f54OSRMetxA Широколинеен вагон се качва на теснолинеен.

И каква е товароносимостта.Сигурно става за леки товари.
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Фев 12, 2016 9:00 pm

Otskov написа:
bdz_55-089 написа:Защо не кажеш какво е товарното движение по 23-та, 24-та, 25-та, 42-ра, 91-ва, 81-ва, 16-та...?!

По 23-та возят зърно между Ясен и Долна Митрополия, сезонно; по 24-та има редовно товарно движение от Свищов към Левски, както и от Левски към Ловеч-север и Троян; по 25-та от години няма никакво движение - линията е извадена от експлоатация; по 42-ра няма товарно движение от години; по 16-та също; за 91 не знам; за 81-ва вече отговориха.

Колкото пъти съм минавал през Долна Митрополия през последните поне 10 години, не съм виждал никакви товарни вагони, а някога имаше много цистерни и други товарни с олио, захарно цвекло, готова захар, зърно...Някогашната гара Милковица също обслужваше индустриалната зона на Гулянци, имаше доста суровини, днес от гарата няма и помен, разрухата е пълна. Някога и Подем и Комарево са били гари за предимно земеделски суровини. А какво да кажем за гара Сомовит, която някога е обслужвала не малкото пристанище, особено с цистерни за Плама, Плевен. В Червкица пък линията завършва в двора на бившия комбинат за многослоест картон, който по едно време през 90-те и началото на 2000-те работеше успешно и след това потъна в небитието.
Какво значи "редовно товарно движение" от Свищов към Левски? Конкретизирай се. От Левски до Ловеч не знам какво и кога точно се движи, но само знам, че многобройните коловози на гара Ловеч-север пустееха. До/от Троян има само скрап и то много рядко, дървен материал почти не. Друго няма! Интересно защо по 42-ра, която води до един от първите ни индустриални центрове след Освобождението- Габрово, днес не се превозват никакви товари.По-Панагюрище, която и да е по номер- нима там има някакво товарно движение?! някога, когато са работели оптикоелектрониката и разни други в Панагюрище- може би, но не и днес. От другите градчета Стрелча и Съединение недей се надява. А Хисаря? То там и индустрия няма по принцип, само бани. 91-ва нямаш понятие, но не ти и трябва, защото там също няма абсолютно нищо. Гарата на Силистра пустее с дни и седмици, да не кажа месеци. Когато съм минавал оттам, никога не съм виждал нещо различно от бурени, обхванали коловозите, изпочупени плочки и едно дезиро, едвам различимо на този запустял фон, както и внушителното приемно здание, което е също много изоставено.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Фев 12, 2016 9:01 pm

07 написа:
georgievgi76 написа:Луиш ,моляте отговорими на въпросът:
-колко струва един шинобус и колко един автобус
-колко разход на гориво има 55 за 100 кил ,возещ 2 вагона и колко има един или два автобуса

Въпроси от тоя род му бях задал още преди 6-7 години. И все още чакам отговора... Той е писател, не е читател и още по малко е мислител

Въпросът не е аз какъв съм , а какъв си ти и какво правиш в този форум, след като разсъждаваш по подобен начин.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот Otskov » Пет Фев 12, 2016 9:33 pm

Именно поради тези факти, предвид постиндустриалния пейзаж по жп мрежата ни и предвид факта, че вече сме в информационната ера я водим тази дискусия - кои направления са приоритетни сега, видяхме историческата справка, хайде сега да видим и къде трябва и е обосновано да се строят нови линии ? :)
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Фев 12, 2016 10:08 pm

Ако се позоваваме на икономическата конюктура в отделните райони на страната, ще излезе, че никъде не бива да се строят нови жп линии, а дори трябва да се закриват много от тях. Ако обаче си припомним древноримската максима "Пътят е живот", на която се базира и твърдението, че сама по себе си, инфраструктурата би могла да бъде основен фактор за икономически подем, нещата ще изглеждат по различен начин. Но без сериозна държавна намеса няма да се получи. Държавата, която трябва да привлича инвестиции и да разкрива нови бази на икономически растеж. Държавата, която трябва да припознае жп транспорта като приоритетен по редица причини и която, ако е нужно, трябва да задължи съответните доставчици на суровини и производители на стоки да позлват жп транспорт- особено в райони, където съществуват, но не се използват жп линииите. Само че това значи, че просто трябва да елиминираме много от постулатите на т. нар. пазарна икономика и пак стигаме до онзи по-общ разговор за сбъркания политико-икономически модел на развитие, по който е поела България. Всички останали въпроси относно подвижен състав, графици, планове за композиране, стационарна и линейна инфраструктура са второстепенни и ще получат своето решение след като се смени политическата система. За мен е ужасяващо, абсурдно и необяснимо как пристанище като Сомовит не работи, как от/до Габрово няма никакви товари и как пристанищните линии на Силистра не са свързани с жп мрежата ни. Това са доста стряскащи неща и не знам как са допуснати да станат.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Фев 12, 2016 11:01 pm

В приоритетните направления не влизат селските линии и рудничните дековилки! И от второстепенните линии ЕДИНСТВЕНИТЕ приоритетни са 83 - та и Варна-ферибоотна - Разделна. И ако принудиш кака Пена да си зарежда селкоопа в Черквица със зеленчуци с влак, то кило домати ще и струва 100 лева, а любимата 55-ца ще изгори гориво /в тонове/ колкото самолета София - Варна!
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Приоритетни направления - дискусия

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Фев 12, 2016 11:39 pm

Хм, не знам управителката на селкоопа в Черквица да се казва Пена, ама щом казваш :D мооже би ти я познаваш по-добре :P Кой фалира комбината за многослоест картон обаче? Защо линията така и не стигна до ферибота в Никопол, с което би била далеч по-перспективна и новият мост над Дунав трябваше да бъде именно тук, а не при Видин или да кажем, че е нужен и още един, трети мост, който е логично да бъде около Никопол. Най-пряката линия София- Букурещ минава през Турну Мъгуреле, откъдето прав път за около час и половина те отвежда в Букурещ.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта