Търг за консултант на жп проект Елин Пелин – Костенец обяви НКЖИ. За над 22 млн. лв.от 13.12.2017, Автор: Милена ВасилеваДП "Национална компания Железопътна инфраструктура" обяви процедура за консултантска услуга по контрол, управление, оценка на съответствие, строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за железопътен участък Елин Пелин – Костенец. Прогнозната стойност на поръчката е 22 760 000.00 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 78 месеци, или 6 години и 6 месеца. Оферти се подават до 26 февруари 2018 г., ще бъдат отворени в 10 часа на 27 февруари 2018 г.
Услугите се отнасят за обекта: "Модернизация на железопътен участък "Елин Пелин – Костенец" по обособени позиции:
Позиция 1: "Модернизация на железопътната отсечка от км 22+554 до км 42+200";
Позиция 2: "Модернизация на железопътната отсечка от км 42+200 до км 62+400";
Позиция 3: "Модернизация на железопътната отсечка от км 62+400 до км 73+598".
Жп проектът Елен Пелин - Костенец е част от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. и е съставна отсечка от жп линията София – Пловдив.
В оценката за избор са включени със съответна тежест шест показателя:
К 1 – Оценка на съответствието на инвестиционния проект - носи 2, 4, 6 или 8 точки, затова тежестта е 8.
К 2 – Дейности по надзор на строителството - носи 6, 10, 14 или 18 точки, тежест 18.
К 3 – Проверка и контрол на качеството на доставените и влаганите в строежа строителни продукти - носи 4, 6, 8 или 10 точки, тежест 10.
К 4 – Координиране и контрол по изпълнението на договорите за строителство – носи 5,8,11 или 14 точки, тежест 14.
К5 - Методика за оценка на необходимимостта и допустимостта на произтичащите от непредвидените обстоятелства допълнителни работи, свързаните с тях разходи по договорите за строителство и отражението им върху графика за изпълнение – носи 2, 4, 6, 8 или 10 точки, тежест 10.
Цената има тежест 40.
В изискванията
към кандидата е записано, че през последните 3 години следва да е изпълняват строителен надзор и управление на:
- строителни дейности по железен път и контактна мрежа на една гара и прилежащи междугария;
- изпълнение на поне една жп естакада или жп виадукт*;
- изпълнение на маршрутно компютърна централизация на поне една гара с минимум четири коловоза и автоблокировка на прилежащите междугария;
- строителство на железопътен/пътен тунел с минимална дължина 5000 м за последните десет години, считано от датата на подаване на офертата.
* Под жп естакада или жп виадукт възложителят разбира следното:
Естакадата и виадуктът представляват вид мост. Разликите помежду им се определя от премостваното препятствие:
• Виадуктът премоства дълбоки сухи дерета или с малки реки и други малки препятствия.
• Естакадите са дълги, невисоки многоотворни конструкции над пътища, жп линии, промишлени и градски зони и др.
Плащания
1.Авансово плащане: до 10 % от договорената цена без ДДС
2.Междинни плащания: 90% от договорената цена без ДДС
3.Окончателно плащане:10% от договорената цена без ДДС.
Търгът за изграждането на жп участъка Елин Пелин - Костенец беше обявен на 7 юли 2017 г. Модернизацията на жп отсечката Елин Пелин - Ихтиман - Костенец е най-трудната и най-скъпа част от обновяването на жп трасето София - Септември. В тази част се намират дълги тунели. Основните проблеми са сложни отчуждителни процедури, сложни технически решения при строителството на тунели с дължина до 6720 м, виадукти и мостове. Срокът за изпълнението на проекта е 2017-2022 г. Офертите за инвестиционния проект на стойност 1 024 330 000 лв. ще бъдат отворени на 9 януари 2018 г.
Проектант на жп трасето Елин Пелин - Ихтиман е ДЗЗД "Елих", съставено от "Трансгео", "Инженерно бюро за строителство ГМбХ, Германия, "Свеко-Енергопроект" АД, "Крамп Инженеринг"- Перник,"АйТи Ем проджект", София.
Проектант на частта от Ихтиман до Костенец (част от трасето Ихтиман - Септември) е "Ежис - Евротранспроект" ДЗЗД, съставено от "Ежис Рай" АД, "Ежис България", "Евротранспроект".
Източник:
Infrastructure.bg