Страница 2 от 2

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Вто Юли 03, 2018 4:45 pm
от Spass237
Тези проекти май ще отпаднат.Те не могат и да бъдат изпълнени в сроковете..Дано използват средствата за да направят нещо друго смислено, например част от Видин-София-Кулата..

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Вто Юли 03, 2018 5:28 pm
от railjet
Заради критично забавяне отлагат железопътния проект Елин Пелин - Костенец за следващия програмен период. Стойността на този проект е 451 млн. евро. Отлагането е обсъдено по време на заседание на Комитета по наблюдение на Оперативна Програма Транспорт, информираха от Демократична България.

Това решение поставя под голяма опасност изпълнението на цялата Оперативна Програма, опасяват се от новата синя формация.

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Чет Юли 05, 2018 2:06 pm
от semafor
Сините мизерници или поне жалките останки от тях хич не мога да ги понасям, но в случая са прави и задават резонни въпроси. Разбира се по стар ГРОБ-аджийски обичай виновни няма да има и министъра няма да си подаде оставката. Интересното в случая (четох цялата статия някъде) е че забележката е направена от лице от институциите на ЕС, тоест смятайте колко им е писнало на ония хора. Ние обаче дори резервни проекти нямаме и не можем да предложим което е абсурдно. Сега ще е хубаво след като тези пари бъдат загубени да се потърси сметка на мноооого хора по веригата и някои от тях да влязат на топло за 10-15-20 г. Крайно време е и да се преработят процедурите за възлагане на обществени поръчки и обекти от подобно естество и национално значение да се възлагат по друг начин така, че новосъздадени фирми с капитал от 2 лева да не могат да спират и бойкотират проекти за милиарди. Никой не може да ме убеди, че конкурентни нам страни не участват в подобни схеми с цел саботаж на развитието на инфраструктурата в България :evil: Вижте какво се случва с този проект тук и с трасето на АМ Струма и още много други - само протести и обжалвания, обжалвания и протести и така докато изпуснем парите.

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Пон Юли 09, 2018 11:56 am
от stankos
Според мен от ГЕРБ разчитаха тези пари да се пренасочат към АМ Хемус ! Само, че от ЕК им казаха , че парите за ЖП ще ходят само за ЖП и ги изненадаха ! В предишния програмен период по тази схема доста пари отидоха в метрото.

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Пон Юли 09, 2018 1:27 pm
от semafor
stankos написа:Според мен от ГЕРБ разчитаха тези пари да се пренасочат към АМ Хемус ! Само, че от ЕК им казаха , че парите за ЖП ще ходят само за ЖП и ги изненадаха ! В предишния програмен период по тази схема доста пари отидоха в метрото.


200 млн. лв май бяха тогава уж с уговорката, че после държавни пари ще се инвестират в железниците за сметка на тези дето отидоха за метрото. Сега ако загубим парите за жп.инфраструктура трябва да има оставки, съд и затвор за некомпетентните и мизерни автопедали от ГРОБ.

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Нед Юли 29, 2018 9:11 pm
от nickytod
stankos написа:Според мен от ГЕРБ разчитаха тези пари да се пренасочат към АМ Хемус !...

Отдавна стана ясно, че „Хемус“ не може и няма да се строи с евросредства. Тази магистрала не влиза в нито един еврокоридор, тя е само с национално значение и затова трябва да си я строим сами. Е и затова е на това дередже.

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Пет Авг 03, 2018 2:32 pm
от Administrator
Отварят офертите за модернизация на жп линията Елин Пелин – Костенец

На дата: 03.08.2018

В присъствието на заместник – министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев ще бъдат отворени офертите по обществена поръчка с предмет „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“ в 3 обособени позиции. Събитието ще се проведе на 6 август (понеделник), от 10:00 часа, в сградата на Национална Компания „Железопътна инфраструктура“, бул. „Мария Луиза” № 110, Заседателна зала (партер).

Проект „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“ се финансира от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 и е на стойност 1,024 млрд. лева. Участъкът е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч. В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти, с обща дължина около 3 км. Предвижда се още да бъдат модернизирани 5 жп гари, както и премахване на всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пътниците.

Източник: Вестник Строител

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Пет Авг 03, 2018 9:07 pm
от Димитър Деянов
В параметрите на проекта „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“ е записано ...... проектната скорост на трасето е до 160 км/ч., което означава, че може да има участъци и за по-малка допустима скорост.
Тази допустима скорост за планинския характер на трасето Елин Пелин - Костенец трябва да бъде поне 200 км/час ! Няма ли най-после някой да разбере, че за бъдещата ж п магистрала между Европа и Азия, по това трасе, да се говори за скорост "до 160 км/час", е несериозно !

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Пет Авг 03, 2018 11:21 pm
от mitko08888
А аз чух че има един планински участък, в който е пуснато в действие само преди около година жп трасе със скорост над 100 км/ч за товарните влакове и до 200 км/ч за пътнически.
Само че струва над 8.5 милиарда евро. И преди да го направят по това направление имаше около 200 влака на ден. В най близките години се очаква да достигне натоварване 180-260 товарни влака плюс 50 - 65 пътнически на ден.
Когато чуя, че нашата държава ще взима ежедневно парите от 100 - 200 влака на ден в този участък, съм съгласен да се дадат пари за такова трасе. Това, което сега е предвидено е повече от достатъчно.

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Съб Авг 04, 2018 12:07 am
от railjet
Еми да, повече от достъчно е. Направо излишно. Един среден ремонт там на сегашното трасе, и толкоз. За мизерията всяка вложена жълта стотинка е нещо..

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Пон Авг 06, 2018 1:11 pm
от vlado
19 подадени оферти в търга за модернизация на жп линията Елин Пелин - Костенец
от 06.08.2018, Автор: Милена Василева

Изображение

Общо 19 са подадените оферти за трите обособени позиции по проекта за модернизация на жп линията между Елин Пелин и Костенец. Големият брой предложения показва още веднъж, че процедурата се провежда по възможно най-прозрачния начин и при голяма конкуренция, заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев по време на отварянето на офертите. То се проведе днес в НК "Железопътна инфраструктура". След официалната част журналистите бяха помолени да излязат и да оставят комисията да работи на спокойствие.
"Инвестицията, която правим в този участък, е над 1 млрд. лева и това е най-мащабният жп проект в този програмен период на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура", посочи зам.-министър Занчев. По думите му заради обжалвания, продължили 10 месеца, проектът е поставен под риск и по тази причина ще бъдат предприети мерки за ускоряване на работата на комисиите и на фирмите изпълнители.
Генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски добави, че всички участници в инвестиционния процес ще положат усилия проектът да бъде изпълнен в срок.
Проектът "Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец" се финансира от ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 и е на стойност 1,024 млрд. лева.
Участъкът е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч за конвенционални влакове. В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти, с обща дължина около 3 км. Предвижда се още да бъдат модернизирани 5 жп гари, както и премахване на всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пешеходците. Срокът за работа на комисията за разглеждане и оценка на офертите е 4 месеца и се очаква да приключи в края на ноември 2018 г.
Велик Занчев коментира още, че обжалвания от фирми, без сериозен правен интерес, заплашват стратегически за страната проекти и водят до загуба на европейско финансиране. "МТИТС и НКЖИ многократно са давали предложения за конкретни изменения в Закона за обществените поръчки, с които да се спре обжалването от недобросъвестни фирми", уточни Велик Занчев. Той допълни, че част от направените предложения вече са залегнали в последните изменения на закона. "Съгласно новия ЗОП, компаниите вече имат задължение да доказват правен интерес при обжалване на конкретен проект и мярка "временно спиране" се налага чак след образуване на производство от Комисията за защита на конкуренцията", обясни зам.-транспортният министър. Занчев заяви, че досега фирми с капитал от 0 лв. са имали възможност да обжалват търгове за милиони и законът задължаваше процедурата да бъде спряна в момента, в който постъпи жалба в КЗК.
Генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски добави, че е спряно обжалването и на другия обект Костенец - Септември, както и на София - Волуяк.

Източник: Строителство Градът

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Пон Авг 06, 2018 2:02 pm
от Svetlin

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Чет Авг 09, 2018 9:00 pm
от Димитър Деянов
Пак призовавам отговорните фактори : Участъците Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември да се препроектират с допустима скорост до 200 км/час за конвенционални влакове ! Това ще е добре предвиден принос, за бъдещото развитие (усъвършенстване) на 1-ва линия и еталонния участък София - Пловдив.

Re: Елин Пелин-Костенец

МнениеПубликувано на: Пет Авг 10, 2018 6:17 pm
от railjet
Не искат! Лично съм се убедил. Скоростите над 160 ги плашат, струват им се извънземни.

Единствената надежда е да се появят нясой ден кадърни и амцициозни кадри, които да внесат промени в сегашните наредби. Трасето,така както е проектирано, позволява скорост 200км/час за конвенционални влакове.