Русе-Варна

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Русе-Варна

Мнениеот Administrator » Сря Юли 17, 2013 2:47 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Русе-Варна

Мнениеот Administrator » Пет Сеп 13, 2013 1:42 pm

Стилиян Кротнев: Стойността на проекта за модернизация на железопътната линия Русе – Варна е 305 714 901,6 евро

13 септември 2013 | 12:14

Русе. Стойността на проекта за модернизация на железопътната линия Русе – Варна е 305 714 901,6 евро, с обща дължина на железопътното трасе от 232 км. Това каза на семинар, организиран от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията в Русе, Стилиян Кротнев, директор на дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти” в ДП „НЖКИ”, предаде репортер на Агенция „Фокус”. По думите не Кротнев, линията ще осъществи най-пряка връзка между пристанище Русе и пристанище Варна, както и между общоевропейски транспортни коридори VІІ и VІІІ. Реализирането на проекта ще даде възможност за комбиниран превоз на стоки и товари от р. Дунав към Черно море и Турция, и ще подпомогне значително развитието на интермодалния транспорт.
Комбинирането на различни видове транспорт е сред основните приоритети в транспортната политика на Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), допълни Кротнев.

Инна ПОГЛУБКО

© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Русе-Варна

Мнениеот Administrator » Пон Сеп 16, 2013 11:18 pm

306 млн. евро за ремонт на жп линията Русе - Варна, 130 км/ч става максималната скорост

16.09.2013 12:06;

"306 милиона евро ще бъдат инвестирани за реконструкция и модернизация на първата жп линия у нас - Русе - Варна", обяви при посещението си в Русе директорът на дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в Национална компания „Железопътна инфраструктура" Стилян Кротнев, цитиран от "Русе нюз".

Според Кротнев това ще е първото и цялостно обновяване след 1886 година, когато е построена за първи път жп линията. Той обясни, че за последните 147 години са правени само частични подмени на някои елементи при отстраняване на повреди и аварии.

Железопътното трасе от 232 км. осъществява най-пряка връзка между пристанище Русе и пристанище Варна, както и между общоевропейски транспортни коридори VІІ и VІІІ. Днес средната скорост по това трасе е 40-50 км/ч. След реконструкцията максималната скорост ще е 130 км/ч, а средната - 70 км/ч. Проектът е разделен на два лота: Русе-Каспичан с дължина от 135 км, Каспичан-Варна - 97 км. Очаква се реконструкцията да бъде извършена през плановия период 2014 - 2020 г.

Реализирането на проекта ще даде възможност за комбиниран превоз на стоки и товари от река Дунав към Черно море и Турция и ще подпомогне значително развитието на интермодалния транспорт.

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Русе-Варна

Мнениеот Administrator » Сря Сеп 18, 2013 3:32 pm

Стилиян Кротнев: За железопътната линия Русе – Варна по проект е предвидена цялостна модернизация на трасето

17.09.2013

За железопътната линия Русе-Варна по проект е предвидена цялостна модернизация на трасето, цялостна подмяна на релси, траверси, контактна мрежа, сигнализация, телекомуникация. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” директорът на дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти” в Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) Стилиян Кротнев. „Абсолютно всички елементи при реализация на този проект, както и за реализация на всички останали, които в момента изпълняваме, ще бъдат сменени – от една страна, от друга страна, ще се приложат някои нови методи на полагане на железен път – без наставов, което намалява и шума при преминаване на влаковете”, допълни той. По думите му, една от целите на проекта е осигуряване на оперативна съвместимост между нашата железопътна инфраструктура и тази на Европейски съюз (ЕС).
„НКЖИ предприе действия за съгласуване на проекта за жп линията Русе-Варна, като през 2010 година проектът е готов технически. В последните няколко месеца са стартирали процедурите по съгласуване на проекта съгласно закона за устройство на територията”, каза Кротнев. Той се надява до края на годината съгласувателните процедури да приключат и през следващата година да бъдат не само обявени тръжните процедури, но и да има одобрен формуляр за кандидатстване за осигуряване на финансиране. По думите на Стилиян Кротнев, в момента влаковете се движат с доста ниски средни скорости в определени участъци – между 40 и 60 км/ч. Целта е да бъдат повишени тези параметри, да бъде рехабилитирана цялата жп линия, като максималната скорост ще бъде 130 км/ч, а средната за трасето ще бъде 70 км/ч. Вървим изяло по съществуващото трасе – няма да са необходими отчуждителни процедури, които да удължат периода на подготовка на проекта, допълни Стилиян Кротнев.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Русе-Варна

Мнениеот assen » Чет Сеп 19, 2013 10:54 pm

Петър Делчев написа:в момента влаковете се движат с доста ниски средни скорости в определени участъци – между 40 и 60 км/ч. Целта е да бъдат повишени тези параметри, да бъде рехабилитирана цялата жп линия, като максималната скорост ще бъде 130 км/ч, а средната за трасето ще бъде 70 км/ч.


Т.е. 300 милиона евро (по милион и половина евро на километър), за да се вдигне средната скорост на линията на 70 км/ч.?! И от Русе до Варна ще се пътува 3 1/2 часа след ремонта? Нямам думи.
assen
 
Мнения: 102
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: Русе-Варна

Мнениеот railjet » Чет Сеп 19, 2013 11:52 pm

Златна рехабилитация!
Един километър подвен железен път с релси 60, траверси СТ6, еластични скрепления SKL 14 и 0,80м качествен чакъл под горен ръб траверса струва 0,5 млн €. (1млн лв). Диреците и контактната мрежа са около 150 000лв на км. Канавките не повече от 80-100 хил лв..
Последна промяна railjet на Пет Сеп 20, 2013 10:44 am, променена общо 2 пъти
railjet
 
Мнения: 7791
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Русе-Варна

Мнениеот rain » Пет Сеп 20, 2013 10:11 am

Това е индикативна стойност все пак. Има гари, стрелки, перони, прелези, сигнализация, контактна мрежа. Възможно е и ремонт на приемни здания да включва. Ако е така - сумата не е висока.
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Русе-Варна

Мнениеот railjet » Пет Сеп 20, 2013 11:11 am

Нима?
Видяхме по-горе, че подновен път+КМ+канавки отива към 0,750 млн €. Остава сега да намерим къде са другите 0,750млн €. (Според Стилиян сме на 1,5млн/км). Нова тежка стрелка е някъде към 70 000 €. Айде да я сложим на 75 000. В най-оптимистичния вариант всяка гара в еднопътното Русе-Каспичан ще приеме 4 нови стрелки. Което ме съмнява навсякъде да стане така. По-скоро ще бъдат по 2/гара (както е на Желю и Чинтулово). Ама айде,ше бъдем щедри и ше броим по 4 нови стрелки по 7 гари. Което 2 100 000 €....

Туй за стрелките. Тогаз излиза,че ремонтът на приемните здания ще е нещо като палатите на цар Киро..
railjet
 
Мнения: 7791
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Русе-Варна

Мнениеот 07 » Пет Сеп 20, 2013 11:16 am

Джет едно е в белите страни, друго е тука. Като се има предвид какъв коректен платец е държавата БълХария - всеки надува цените, че да си струва после чакането на парите (понякога с години)...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Русе-Варна

Мнениеот railjet » Пет Сеп 20, 2013 11:25 am

135 км Русе-Каспичан по 0,80* млн € /км = 108 млн. + 2,1 млн за стрелки= 110,1. + 20* млн (€) за сигналинга = ~ 130млн €. за Русе-Каспичан, без гаровите постройки. Колко ще струват те? Спа коплекс че ще им туряме ли?


* ще рече дебела цена, щото е ясно, че може и по-тънко да мине.
railjet
 
Мнения: 7791
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Русе-Варна

Мнениеот 07 » Пет Сеп 20, 2013 11:29 am

Юли, щом смяташ че ще струва толкова - прави една фирма, пускай оферта с тези цени и като спечелиш - с печалбата купуваш БДЖ и ги оправяш както ти си знаеш :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Русе-Варна

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Сеп 20, 2013 11:43 am

Хайде сега малко аритметика. В съседна Турция, където цените на материалите са същите, а цените на труда и горивата са малко по-високи, TCDD изгради за 4 години нова двупътна скоростна линия Анкара - Ескишехир за скорост от 250 км/ч със сходна дължина - 251 км., през терен със сходен профил, с 2 дълги /6 и 10 км./ и няколко къси тунела за цена от 747 млн. USD или 551 млн. EUR, което прави 2,2 млн. EUR/км. Отделно са платили на Алкател 80 млн. EUR за ETCS. Та какъв ще е този златен ремонт по съществуващо трасе на линия, от която 135 км. си остават еднопътна, а двупътните 97 км. и в момента са с проектна скорост 130 км/ч. че да струва 305 млн. EUR. :evil:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Русе-Варна

Мнениеот rain » Пет Сеп 20, 2013 12:08 pm

И пак пропускате факта - Индикативна стойност, стигне ли до отваряне на оферти тя вероятно ще е по-ниска. Винаги е било така, освен първия опит с Михайлово - Бургас, когато от самото начало беше ясно, че няма как да се случи. Нека обявят поръчката, да съберат оферти, да ги отворят и тогава да коментираме кое е малко и кое е много.
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Русе-Варна

Мнениеот railjet » Пет Сеп 20, 2013 1:27 pm

Ако направят Венчан-Повеляново за 160, може и да им пуснем един индикативен бонус 20 млн върху тези 306млн. Защото е очевадно, че това много лесно може да се случи, предвид благоприятния теренСъмнявам се обаче подобна "смела" амбиция да набъбне в закърнелите чиновнически глави..
railjet
 
Мнения: 7791
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Русе-Варна

Мнениеот turboto » Нед Сеп 22, 2013 10:43 am

И като прибавим факта че всички участници ползват най-некачествните и долнопробни материали - с малки изключения, сметката си е поцхти 200% чиста печалба за разни гърла
turboto
 
Мнения: 30
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:31 pm

Re: Русе-Варна

Мнениеот railjet » Нед Сеп 22, 2013 1:48 pm

Съвсем случайно точно под тази тема се намира и темата за "Глъмокрацията в европроектите". Тази Глъмокрация се отежнява още повече от шмекериите с некачествените материали и мърльовщината на подизпълнителите. Като прибавим към тях и дегенератите,които умишлено пречат, по една или друга причина на жп проектите, стигам да следната мисъл:

Как ЕС ни търпи, че и пари дава? Нормалното е да ни ритнат в трайна финасова изолация. Таман тези, на които ЕС им е крив, ще са доволни да продължат съществуванието си в първобитна инфраструктура. А пък искат нова такава- да се обърнат към любимите им политици от управляващата тройна коалиция. Не се съмнявам, че Сергей, Лютви и Волен лично биха извадили милиони от джобовете им за жп тунел под Витиня :idea:
railjet
 
Мнения: 7791
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Русе-Варна

Мнениеот Administrator » Чет Сеп 26, 2013 3:09 pm

Вдигат скоростта на товарните влакове по трасето Русе-Варна до 120 км/ч.

11:02 / 26.09.2013

През следващия финансов програмен период 2014 - 2020 приоритетни в транспорта ще бъдат проектите за изграждане на инфраструктура в железопътния сектор. Това каза пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, който откри конференцията "Приоритети в транспорта за следващия програмен период 2014 - 2020 г." в Златни пясъци.

Министърът допълни, че близо 50% от проектите ще бъдат насочени към железопътния сектор, защото той е най-екологичният транспорт. Мнението и на европейската комисия е през следващия програмен период по Оперативна програма "Транспорт" да се даде приоритет на железопътния сектор.

"В тази връзка разработваме няколко сериозни проекта, които включват довършване на линията Бургас -Пловдив, завършване на трасето между Септември и София, като първият етап ще бъде Септември - Елин Пелин. От особена важност за нашия регион и по мое настояване успяхме да завършим практически проекта Русе - Варна за рехабилитацията на пътя и повдигане скоростта на товарните влакове до 100 - 120 км/ч., което е достатъчно на настоящия етап", каза още министър Папазов.

По темата ще бъдат проведени дискусии, ще се търси мнението на бизнеса, на общините и регионите. Според Данаил Папазов между инфраструстурата в Южна и Северна България има голям дисбаланс.

"Другият проект, по който усилено се работи е довършване на трасето Синдел - Карнобат, което ще подвърже региона към скоростния път Бургас - София", допълни министърът.

От особена важност е и трасето Видин - Метковиц, важен проект е и удълбочаването на река Дунав заради ниското ниво на водата през летните месеци, каза още Данаил Папазов.

Източник: Varna24.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Русе-Варна

Мнениеот Локомотив » Пон Сеп 30, 2013 9:21 pm

А след като ще се дават 300млн.евро за линията Русе-Варна не може ли да се мисли за корекция на трасето. Примерно да се търси минаване през Шумен, защото при сегашното положение не мисля, че може да се привлече кой знае какъв пътникопоток. А и така ще се обединят линиите София-Варна и Русе Варна, което ще намали разходите за поддръжка и ще увеличи пътниците.
Локомотив
 
Мнения: 143
Регистриран на: Сря Авг 21, 2013 9:15 pm

Re: Русе-Варна

Мнениеот railjet » Пон Сеп 30, 2013 9:54 pm

Синдел-Варна (1) е в най-лошо състояние, но пък Синдел-Каспичан(2) е по-натоварена. Та, дали не е по-добре от от (2) да започнат :roll:
railjet
 
Мнения: 7791
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Русе-Варна

Мнениеот Administrator » Пет Яну 10, 2014 5:10 pm

Китайци искат жп линията Русе-Варна

09 януари 2014

Инвестициите им ще се върнат чрез отдаването й на концесия или съвместна експлоатация

Сериозен интерес към модернизацията на най-старата жп линия в страната - Русе-Варна, е заявила китайската "Чайна комюникейшънс кънстракшън къмпани". Това заяви за "Стандарт" министърът на транспорта Данаил Папазов. Инвестиционният интерес е бил проявен на среща на министър Папазов с представители на компанията по време на посещението му в Пекин през декември. Говорихме за отдаването на линията на концесия или за публично-частно партньорство от типа на съвместна експлоатация, посочи Папазов. Просто трябва да се намери подходяща форма инвестицията, която евентуално ще бъде направена, да бъде възвръщаема, допълни той. Проектът за рехабилитация на линията Русе-Варна е изцяло подготвен и е включен сред проектите за европейско финансиране с 306 млн. евро по новата ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020".
"Чайна комюникейшънс кънстракшън къмпани" заедно с друг гигант от китайския строителен бизнес - "Чайна стейт кънстракшън инженеринг", проявяват огромен интерес към довършването на магистралите "Хемус" и "Черно море", както и към пробиването на тунелите под Петрохан и Шипка. Това са едни от най-големи държавни компании в сферата на изграждането на инфраструктурни проекти, чиито годишни обороти са сравними и по-големи от бюджета на България, каза министър Папазов. Единственото необходимо от наша страна е да бъдат изпълнени някои условия главно по обосновката на възвръщаемостта на техните инвестиции, допълни той.

Източник: Стандарт
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Следваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта