Русе-Варна

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Русе-Варна

Мнениеот railjet » Сря Апр 09, 2014 9:01 pm

Предложение?
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Русе-Варна

Мнениеот Administrator » Пон Юни 16, 2014 10:42 am

Близо 750 млн. лв. ще струва реконструкцията на жп линията Русе-Варна

Очаква се обявяването на тръжна процедура за избор на изпълнител, след като се задейства новата ОП "Транспорт"

15.06.2014 10:37


Възможно е да бъде пуснат скоростен влак между Русе и Гюргево през Дунав мост, но за целта първо трябва да бъде реконструирана жп линията Русе-Варна. Очаква се тръжната процедура да бъде обявена през втората половина на годината, съобщиха за Investor.bg от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ).

След това ще се пристъпи към подписване на договор и стартиране на строителството. От дружеството поясниха, че разполагат с пълна проектна готовност за започване на реконструкцията.

Общата индикативна стойност на проекта е 749 млн. лева без ДДС. Очаква се проектът да бъде финансиран по Оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г.

Проектът е разделен на два участъка: Русе – Каспичан с дължина 135 км, еднопътна жп линия и Каспичан – Варна с дължина 97 км, двупътна жп линия.

Предвижда се строителството на железопътната линия да приключи до края на 2020 г.

В момента средно на ден по линията се возят около 780 пътници, заявиха от БДЖ. Засега е трудно да се прогнозира какъв ще е броят им след реконструкцията.

"Целта на обновяването на жп линията Русе-Варна е да се пусне скоростен влак Букурещ-Гюргево-Русе-Варна, което още повече ще натовари Дунав мост като съоръжение“, заяви областният управител на Русе Венцислав Калев, цитиран от БТА.

По данни на митницата в Русе средно по 5 000 превозни средства мниват за денонощие през Дунав мост в двете посоки. От тях леките автомобили са около 3000, а останалите са тежкотоварни камиони и около стотина автобуса.

Справка показва, че средно на година в посока Румъния през съоръжението преминават по около 700 000 превозни средства, като приблизително толкова влизат и в България.
По статията работи: автор Теодора Георгиева

Източник: Investor.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Русе-Варна

Мнениеот Administrator » Сря Май 30, 2018 9:42 am

​Модернизират най-старата жп линия у нас Русе - Варна

Днес, 07:51 • от БНТ2-Русе • Венета Николова

290 милиона лева ще бъдат инвестирани за модернизацията на първата у нас железопътна линия Русе – Варна. Инвестиционното намерение е на Националната компания „Железопътна инфраструктура”. Основен ремонт на железопътния път не е правен, откакто е пуснат в експлоатация преди 152 години. Рехабилитацията ще обхване участъка от гара Русе Разпределителна до Каспичан.

Трасето, което е с дължина над 137 км, в община Русе минава през землищата на 5 села. С проекта за ремонт са запознати всички жители. Кметът на с. Червена вода каза, че не са получавали възражения.

Румен Русев – кмет на с. Червена вода: Идеята е много положителна. Аз нямам представа откога не е правена такава пълна рехабилитация на това трасе. По-скоро се демонтираха коловози – тука имаше 3-4 коловоза. 03.10 Предполагам, че след ремонта трасето ще се изправи, ще се подобри.

Жителите на Червена вода се надяват да бъде ремонтирана и сградата на жп гарата. Както и много други малки спирки в страната, тя е полуразрушена и неизползваема от пътниците.

Иван Райков: Пълна развалина, нямам повече какво да коментирам.

От Националната компания „Железопътна инфраструктура” казаха, че проектът предвижда да се ремонтират и малките жп гари. Той е разделен на две части.

Иво Янакиев – ръководител на отдел в Национална компания „Железопътна инфраструктура”: Едната част засяга железния път, сградите, контактната мрежа, както в гарите, така и в междугарията и втората инвестиционна инициатива засяга осигурителната техника или това са системите, с които се управлява движението на влаковете. + 06.58 Засега скоростите остават същите – не повече от 95 км/час, но с тази разлика, че благодарение на осигурителната техника първо ще се повиши безопасността на преминаване на влаковете и второ – малко ще се повиши скоростта.

Очаква се ремонтните дейности да започнат през следващата година и да приключат през 2023-та.

Източник: БНТ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Предишна

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта