София-Елин Пелин-Септември

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот 07 » Нед Фев 15, 2015 11:37 pm

plastikat написа:Още 26 милиона за проекти !!!

Така се краде най лесно : "предпроектни проучвания", "анализ" , "идеен проект" щом са по Евро - програми ги смятай 95%гепаджилък
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот bdz46203 » Пон Фев 16, 2015 9:12 am

railjet написа:От 13.09 механизипан ремонт на ЕП-Вк п2. Ето нещо реално от този лот. Стига толкоз с кифтаците.

И какво се случи след този ремонт?? Нищо! Поне да бяха вдигнали намалението от 60. Да не говорим, че трябваше да вдигнат скоростта в междугарието от 80 поне на 100км/ч. Така ли прави ремонтите милчо?
bdz46203
 

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Пон Май 18, 2015 3:32 pm

В момента проектират ЕП-СП. Митичните 160км/час НЕ са гарантирани по цялата дължина на новото трасе.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот 1435 » Пон Май 18, 2015 5:16 pm

Колко тунела ще има?
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Пон Май 18, 2015 5:46 pm

5, но зависи и какво ще измъдрят на Костенец.
През Белово не могат да впишат бързо трасе. Асеновградчанина да даде акъл как може да се мине със 160 през гарата и района й.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот asenovgrad4anin » Пон Май 18, 2015 7:25 pm

Според мен най-удачният вариант е да се направи сегашното трасе при Белово за поне 130, защото за 160 ще трябва да се изправи завоя при реката и да се прави малък тунел, което ще е голямо оскъпяване спрямо намаляването на времепътуването.
asenovgrad4anin
 
Мнения: 184
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:10 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Пон Май 18, 2015 7:56 pm

Точно на 125 го докарват. Ще пообръснат двора на две къщи.
Искат 160 без да рушкат хартиената фабрика; ама не се получава.

Според мен Белово трябво да се шунтира зад фабриката и да се оформи рамо за непрекъсната скорост 160+ още от Сестримо.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пон Май 18, 2015 9:31 pm

railjet написа:Според мен Белово трябво да се шунтира зад фабриката и да се оформи рамо за непрекъсната скорост 160+ още от Сестримо.
Според мене още от кривата преди Побит Камък, та чак до началото на правата след Белово трябва мощно да се излезе от старото трасе, което да се запази за локален трафик. И става София - Септември за 200 км/ч. При 750 млн. евро за 80 км., 20 от които в равното, за Елин Пелин - Септември пари има. В Турция китайците направиха Ескишехир - Истанбул, през по-сложен терен, с 60% изкуствени съоръжения на цена 7,7 млн. евро/км. двупътно за 250 км/ч. Но явно глъм е непобедим - зор новата линия да се прекара през всички градчета, села и паланки.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот bdz46203 » Вто Май 19, 2015 2:23 pm

Оставете тези нереални и неосъществими неща. Кажете защо ЕП-Побит камък след ремонта си е все още 60???! май някой опъна парите пък никаква работа не свърши.
bdz46203
 

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Май 19, 2015 9:12 pm

bdz46203 написа:Оставете тези нереални и неосъществими неща.

Защо да са нереални и неосъществими ? И въобще, защо почти всеки служител в железниците /нищо лично/ казва за всичко съвременно НИМОЙ. Вече сме в началото на 21 век. Скорост 160 км/ч , камо ли 130 вече не е актуална за междурегионален превоз. Първата още е актуална за междуградски, а втората - за регионален и товарачки. За ново проектирани смесени главни линии актуална скорост е 200 км/ч. Линия се строи с перспектива 100 години напред. Не случайно съм дал за пример Турция, защото там материалите са на цените в България, а труда и горивата са дори по-скъпи. Там CRCC построи за 4 години скоростна линия за 250 км/ч, с дължина 233 км, 180 км. от които в такъв терен, която беше открита миналата година, за 2,1 млрд. $ , или по тогавашен среден 4-годишен курс 1,8 млрд. евро. включващи запазване и ремонт на старата линия. Защо тогава в България да не може да се изгради 80 км. линия, която дори не е скоростна, а е конвенционална линия до 200 км/ч. за 750 млн. евро по ново трасе, като се запази и ремонтира старата за локален трафик?
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Вто Май 19, 2015 9:33 pm

Колко от тях работят с главите си и с ЖЕЛАНИЕ ?? 5% събират ли се....
Ама да се отказваш от прогреса, заради това че тъпунгерите са много на брой,това нормално ли ти се вижда? Някаква друга рецепта?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Вто Май 19, 2015 9:48 pm

Абе прогрес щеше да има, ако чичко Адолф беше подчинил цялата Източна Европа, вместо да се занимава с колхозниците. Фатална историческа грешка!
Сега живеем в "мирни времена", зорлем няма да стане. Истинската рецепта е, ако този народ се стресне и сам реши да промени статута си на клоаката на Европа. При ясни индикации за рекултивизация, богатите сили ще дойдат да инвестират.

Ела да те разходя с кола по селата, които пътника обслужва от Мездра до Чб, пък после си помисли ако си богат индустриалец, дали ще инвестираш в туземци.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Май 20, 2015 2:10 pm

niroulf написа:Всичко Мара втасала, та линии за 200 км в час да строим. Когато стигнем разписанието на София-Пловдив от 80-те години, а именно 1.59 минути, тогава можем да помечтаем и за 200 км в час. Апропо - милчовите хора говорят за влакове стрели, летящи със 160 км в час. За тях 200 е от сферата на космологията, няма да уврат скоро.

Да се прахосат 750 млн. евро за да имаме през 2022 г. линия с параметри от преди 50 години е направо престъпление, директно за ОЛАФ и спиране на всякакви фондове! А милчовите космолози е крайно време да ги "препозиционират" от сферата на транспорта в тази на правосъдието. Или поне на социалните грижи.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот 07 » Сря Май 20, 2015 4:15 pm

Най-позитивното свойство на милчо и милчовците е че умеят да се отчитат където трябва. Или казано по народно му - "слушкат и папкат"...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Май 20, 2015 8:53 pm

Знам :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот 07 » Сря Май 20, 2015 9:53 pm

niroulf написа:
07 написа:Най-позитивното свойство на милчо и милчовците е че умеят да се отчитат където трябва. Или казано по народно му - "слушкат и папкат"...



Най-сигурния белег за това, че даден човек е олигарх и съвестен послушник е оцеляването му в различни властови схеми. Бай Милчо през колко правителства оцеля?

Самия факт че не му набиха шортите в дирника още за Лозово-Дружба и Първомай -Димитровград - говори много за отношенията му с тези над него...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Сря Май 20, 2015 10:06 pm

Или както Едвин Сугарев се беше изказал за неговия съпартийник - вече покойният Аспарух Панов (Пухи) : липса на гръбначни прешлени позволяващи дълбок поклон, дублиран от способността да лиже по-ниско от обувката.

Добре,ок,нека има лизане,нека се пълнят гушки,но защо това да не съпътсва и от по-умно и по-кадърно строителство!! Защо,бе хора?! Защо трябва все да сме калпазани на калпазаните,бре,мамца му йебем :evil: Нищо против нямам бедните да стават богати,но когато дърпат обществото напред с акъла и изобретателността си, така както един обикновен обикновен бачкатор като Хенри Форд го е направил. А нашите свини болшевишки само към блатото ни дърпат :evil:

Разправа ми Владо,че само на мен ми се виждал крив перона. Ами случайно да се сетим,че там сега тече проектиране за 160 (Сф-ЕП) и този перон ще се наложи да го рушнем след някоя и друга година :?: Ами тази несмаслена чупка дето са избухали в новия железен път, непосредствено след новата стрелка???? Кой нормален Милчо ще одобри подобен "проект", ако поне мъничко се уважава в качеството си на жепе специалист (за спирката говоря)??!!! :evil:
Последна промяна railjet на Сря Май 20, 2015 10:25 pm, променена общо 3 пъти
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Май 21, 2015 3:42 pm

ivajlo_nikolov написа:Според мене още от кривата преди Побит Камък, та чак до началото на правата след Белово трябва мощно да се излезе от старото трасе, което да се запази за локален трафик. И става София - Септември за 200 км/ч. При 750 млн. евро за 80 км., 20 от които в равното, за Елин Пелин - Септември пари има. В Турция китайците направиха Ескишехир - Истанбул, през по-сложен терен, с 60% изкуствени съоръжения на цена 7,7 млн. евро/км. двупътно за 250 км/ч. Но явно глъм е непобедим - зор новата линия да се прекара през всички градчета, села и паланки.


Напълно подкрепям казаното от Ивайло Николов. Опитите да се прекара новата линия през повечето сегашни експлоатационни пунктове ще доведе първо, до по-ниска проектна скорост, което ще понижи значително ефекта от реконструкцията на линията и второ, до закриването на сравнително големи части от сега съществуващата линия и невъзможността тя да остане за локални превози, каквато необходимост безспорно ще има.
Наистина трябва да се мисли за 50 - 100 години напред. Времепътуването от София до Пловдив по реконструирана линия, трябва да бъде сведено до около и дори под един час. Никой няма да оправдае недомислието при сегашната реконструкция, ако след 20 - 30 години се наложи отново да се ручка този участък.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 688
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Пет Май 22, 2015 10:42 pm

В цената включете и броя на новите гари и разделни постове,които ще се появят, с прилежащите им стрелки,ОТ,перони и прочие. Това нещо не знам дали оканчателно е дефинирано. Също така и прелезите за премахване и типа сигнализация.

Относно геометрията на пътя, дано им дойде някакъв спасителен ум да не се допускат хоризонтални криви с радиус под 1800м , а не 1500м както смятат да го правят. Както и табуто "не повече от 18/1000". Туй последното много оскъпява строителството.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Administrator » Пет Юли 10, 2015 9:20 am

Строителството на участъците София-Елин Пелин и Елин Пелин-Ихтиман ще започнат през 2016 година

пт, юли 10th, 2015

Железопътната линия София -Пловдив е важен елемент от националната и основната Трансевропейска транспортна мрежа и част от основен коридор Ориент Източно -Средиземноморски, съобщава Агенция Фокус. Железопътната линия е сред най-важните жп връзки в страната, с голямо регионално икономическо и стратегическо значение и е разположена на най-пряката връзка между Западна и Централна Европа с Близкия Изток и Азия.
По отношение на техническото проектиране, железопътната линия София -Септември се разделя на три подучастъка. Това са: София – Елин Пелин, с дължина на участъка 22 068 метра; Елин Пелин – Ихтиман – 30 551 метра и Ихтиман – Септември с дължина 44 799 метра. В подучастъците Елин Пелин -Ихтиман и Ихтиман -Септември ще бъдат изградени 13 броя тунели, 25 броя мостове и ще се изградят и реконструират 70 броя водостоци. По целия участък ще бъдат извършени пресичания на две нива с пътни надлези или подлези.
Модернизация на участъка София-Септември има за цел да създаде условия за нарастване на обема на превозваните товари по линията, пренасочването на товари от автомобилния към железопътния превоз. Цели се изграждане на коридор преминаващ през страната, свързващ Европа и Азия с бърз железопътен транспорт.
За да бъдат постигнати изискванията за оперативна съвместимост и за да се осъществи възможността за скорост от 160 км/ч и 120 км/ч, модернизацията изисква излизане от съществуващото трасе.
Модернизацията на железопътната линия София-Септември се разделя на три подучастъка по отношение на техническото проектиране. Подучастъкът София-Елин Пелин е с дължина 22 068,13 метра и е на стойност 67 984 601 евро. Подучастъкът Елин Пелин -Ихтиман е с дължина 30 551 метра и е на стойност 272 170 680 евро и подучастъкът, който е с размер 44 798,55 метра Ихтиман – Септември е на стойност 475 739 613 евро.
За изграждането на новото трасе в подучастъците Елин Пелин – Ихтиман и Ихтиман -Септември, ще се изградят 11 броя тунели, 22 броя мостове. Ще бъдат реконструирани 3 съществуващи моста и ще се изградят 70 броя водостоци. В този участък има 4-ри прелеза в района на гари и 9 прелеза в междугарията. Всички те се предвижда да отпаднат а на тяхно място да се изградят пресечения на две нива с пътни подлези. Договорите са сключени на 30 януари 2015 година и са в процес на изпълнение.

С модернизацията на жп линията София-Пловдив ще бъдат спестени 40 минути от времето за пътуване с влак . Това каза при представянето на проект за получаване на техническа помощ за модернизация на жп линиите в страната Мария Чакърова, шеф на дирекция "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в Национална компания "Железопътна инфраструктура", цитирана от вестник Стандарт. "Хората в ЕС са направили изчисления, които ние също ползваме, когато доказваме защо трябва да строим железопътни магистрали. 380 хил. пътници годишно ще преминават по това направление", каза Чакърова. Тя обясни, че времето, което ще се спестява от път, струва на обществото 4,5-5 млн. лв. годишно. "НКЖИ кандидатства директно по механизъм "Свързана Европа", обясни тя. Мария Чакърова посочи още два проекта, които ще получат финансиране по същия механизъм. "Вторият проект е свързан с направлението към сръбска граница и проект, който ще ни позволи да обменим опит с всички колеги от европейските страни, които ползват европейски фондове, за да повишим нашата квалификация, знания и да видим как те решават проблемите", каза Мария Чакърова.

От НКЖИ съобщават още, че до края на 2015 г. се очаква да приключи изготвянето на подробен устройствен план (ПУП) и техническите проекти за жп линията София – Септември, след което предстоят процедури за стартиране на строителните дейности. Това стана ясно по време на публичното събитие за представяне на проект „Техническа помощ за подготовка на проект „Модернизация на железопътната линия София-Пловдив: жп участъци София-Елин Пелин и Елен Пелин-Септември“. На събитието присъстваха г-жа Мария Чакърова – директор на Дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти“ в ДП НКЖИ, г-н Николай Николов – заместник областен управител на област София, кметове на общините, попадащи в обхвата на проекта, представители на ДП НКЖИ и фирмите-изпълнители, представители на средствата за масово осведомяване и други официални лица.

Подготовката на проекта за модернизация на железопътната линия София-Пловдив се реализира чрез договори за изготвяне на ПУП и технически проекти за железопътен участък Елин Пелин-Ихтиман и Ихтиман-Септември. Договорите с предмет „Изготвяне на ПУП и Технически проекти за проект: „Модернизация на железопътна линия София – Пловдив: жп участъци София – Елин Пелин и Елин Пелин – Септември”, по обособени позиции 2 и 3 са сключени на 30.01.2015 г.:

Обособена позиция 2: „Изготвяне на ПУП и Технически проекти за проект: „Модернизация на железопътна линия София – Пловдив: жп участъци София – Елин Пелин и Елин Пелин – Септември” за участък Елин Пелин – Ихтиман;

Обособена позиция 3: „Изготвяне на ПУП и Технически проекти за проект: „Модернизация на железопътна линия София-Пловдив: жп участъци София – Елин Пелин и Елин Пелин – Септември” за участък Ихтиман – Септември.

Изпълнител по обособена позиция 2 е ДЗЗД „Елих“, а договорът е на стойност 10 230 000 лева, без ДДС. Обособена позиция 3 се изпълнява от Обединение „ЕЖИС – Евротранспроект“, като стойността на договора е 15 885 000 лева, без ДДС.

Проект „Изготвяне на ПУП и Технически проекти за проект: „Модернизация на железопътна линия София – Пловдив: жп участъци София – Елин Пелин и Елин Пелин – Септември” по проект „Модернизация на железопътна линия София-Пловдив” се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд (КФ), чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта