София-Елин Пелин-Септември

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Administrator » Вто Юли 14, 2015 1:33 pm

Модернизацията на жп линията София - Елин Пелин започва през 2016 г.

НКЖИ представи развитието на проекта София - Септември, съставен от София - Елин Пелин и Елин Пелин - Септември

13.07.2015, Автор: Милена Василева

До края на 2015 г. се очаква да приключи изготвянето на подробен устройствен план (ПУП) и техническите проекти за жп линията София - Септември, съставен от участъците София - Елин Пелин и Елин Пелин - Септември. До края на юли обявяват търга за София - Елин Пелин. Финансирането от Механизма за свързване на Европа за София - Елин Пелин (от механизма се финансира и трасето Централна жп гара София - гара Волуяк) официално беше одобрено на 10 юли. Строителството на участъка започва през 2016 г.
Това стана ясно по време на представяне на проект "Техническа помощ за подготовка на проект "Модернизация на железопътната линия София - Пловдив: жп участъци София - Елин Пелин и Елен Пелин - Септември".

"Жп транспортът е транспортът на бъдещето. Всички основни политически документи за развитие на транспорта в Европейски съюз сочат ренесанс на жп транспорта и това не е случайно, каза Мария Чакърова, директор на Дирекция "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в ДП НКЖИ. Съгласно Бялата книга от 2010 г. 20% от пътническия транспорт и 30% от товарния следва да бъда прехвърлени на жп транспорт. България е част от европейското пространство и ние трябва да следваме тази политика. Успехите ни до момента са частични и в оставащите години от този период следва да работим активно и да насочваме пътници и товари към жп транспорта."
По отношение на направлението София - Септември Мария Чакърова отбеляза важността на участъка за жп връзката със Сърбия и Турция.
Иво Янакиев, ръководител на отдел "Подготовка на проекти" в НКЖИ, припомни, че трасето София - Септември се намира по продължението на европейски коридор 4. Изграждането му следва строителството на Пловдив - Септември, което ще бъде завършено до края на 2015 г. - началото на 2016 г. Скоростите по новото трасе ще са 120 - 160 км в час, теренът, през които минава то, е сложен, планински, затова се предлагат тунели и виадукти. Инж. Янакиев каза още, че в НКЖИ се работи по 4 големи проекта: София - Септември, София - Видин, "Инструмент за подготовка на проекти по ТЕN-T (тук попадат 3 проекта) и Пловдив - Бургас, фаза 2. Сключените договори по тези 4 групи проекти са 23 и са на стойност 67 млн. лв., което е доказателство за сложността и широкообхватността на железопътните проекти.
Борислав Кибаров, ръководител на Звеното за изпълнение на проекта София - Септември, представи проекта и работата по двата участъка. Целият проект е обект с национално значение от 2011 г. Изпълнителите работят по геоложките проучвания, от които зависи и работата по техническия проект. Общата индикативна стойност на участъка София - Септември е 815 894 894 евро. Двата участъка: Елин Пелин - Ихтиман и Ихтиман - Септември, минават през планински участъци, което налага включването на

тунели и виадукти.
По трасето има общо 13 тунела и 25 моста. В първия участък, Елин Пелин - Ихтиман, се предвижда тунел с дължина над 6500 м. Във втория участък се предвиждат няколко по-къси тунела, които се редуват с виадукти, 4 от които са дълги и на голяма височина, като най-дългият е 700 м. При изграждането им ще се използват съвременни методи. Тяхното уточняване зависи от геоложките проучвания. За дългия тунел ще бъде избран нов австрийски тунелен метод, използването на тунелопробивна машина би било рисково заради геологията. По-късите тунели във втория участък най-вероятно няма да се строят по открит способ.

Подготовката на проекта за модернизация на жп линията София - Пловдив
се реализира чрез договори за изготвяне на ПУП и технически проекти за железопътен участък Елин Пелин - Ихтиман и Ихтиман - Септември.
За участъка София - Елин Пелин има само идеен проект и търгът ще бъде за инженеринг - проектиране и строителство.
За "Модернизация на железопътна линия София - Пловдив: жп участъци София - Елин Пелин и Елин Пелин - Септември", по обособени позиции 2 и 3, договорите са сключени 30.01.2015 г.:
Позиция 2: "Изготвяне на ПУП и Технически проекти за проект: "Модернизация на железопътна линия София - Пловдив: жп участъци София - Елин Пелин и Елин Пелин - Септември" за участък Елин Пелин - Ихтиман изпълнител е ДЗЗД "ЕЛИН", съставено от "Трансгео" и немската "ХаТеГе Инженьор Бюро" Гмбх, договорът е за 10 230 000 лева без ДДС.
Позиция 3: "Изготвяне на ПУП и Технически проекти за проект: "Модернизация на железопътна линия София - Пловдив: жп участъци София - Елин Пелин и Елин Пелин - Септември" за участък Ихтиман – Септември. Изпълнител е обединение "ЕЖИС – Евротранспроект", стойността на договора е 15 885 000 лева без ДДС.
За координатор на подготовката на техническите проекти и оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите за проекта "Модернизация на жп линията София - Пловдив: жп участъци София - Елин Пелин и Елин Пелин - септември" е избран консорциум "Нет ИкюИ Уиг". Договорът им е за 3 990 000 лв. без ДДС, като срокът за изпълнение на проекта е 30 месеца. Обединението координира изпълнението на договорите за подготовка на проекта; извършва - контрол и управление на качеството; контрол и управление на разходите; контрол по спазване на графиците за плащане; проверка и одобрение на представените от изпълнителите по договорите документи за плащания, включително за допустимост на разходите и съответствие с изискванията на ОП "Транспорт"; преглед и одобрение на изготвените от изпълнителите документи, доклади и проектни разработки преди представянето им на Възложителя.

Етапи на проектирането
Жп проектантите работят по проектите в три етапа:
Етап I - Геодезически и геоложки проучвания. Предварителни технически решения. Технически паспорти на сгради и съоръжения
Етап II - Технически проекти за модернизация. Проекти за реконструкция или модернизация на съществуващи съоръжения и приемни здания. Изготвяне на ПУП
Етап III - Технически спецификации за строителство. Подготовка на документи за стартиране на отчуждителни процедури.
Подготовката на двата проекта е с финансиране от ОП "Транспорт" 2007 - 2013 г.

Милена ВАСИЛЕВА
Проект София - Септември
Участък Дължина Индикативна стойност на строителството Финансиране
София - Елин Пелин 22. 068 км, равнинен 67 984 601 евро Механизъм за свързване на Европа
Елин Пелин - Ихтиман 30. 551 км, планински 272 170 680 евро ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020
Ихтиман - Септември 44.798 км, планински 475 739 613 евро ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020
Обхват на дейностите по изпълнението на проекта
- Изготвен доклад за ОВОС за жп участъка Елин Пелин - Септември
- Изготвени технически проекти за модернизация на железопътните участъци Елин Пелин – Ихтиман и Ихтиман - Септември
- Съгласувани и одобрени от компетентните органи технически проекти за модернизация, в съответствие с изискванията на действащото законодателство
- Комплексни доклади след извършване на оценка на съответствието съгласно ЗУТ по всички части на техническите проекти с цел съгласуване и одобрение от компетентните органи, съгласно българското законодателство
- Извършена оценка за съответствието на проекта с изискванията за оперативна съвместимост
- Регистрирани технически паспорти за съществуващия сграден фонд, гари и съоръжения в обхвата на проекта
- Одобрени подробни устройствени планове за железопътни участъци Елин Пелин – Ихтиман и Ихтиман - Септември
- Одобрени и съгласувани документи, необходими за стартирането на отчуждителни процедури и смяна на статута на земята
- Изготвени технически спецификации за строителство
- Изготвен Доклад от извършени теренни археологически проучвания за жп. участък София – Елин Пелин
- Актуализирани финансовите анализи, АРП, Тръжна стратегия за подготовка и изпълнение на проекта, формуляр за кандидатстване за финансиране на строителството.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Съб Авг 08, 2015 11:45 am

Ихтиманица,Вакарел и Костенец заминават в историята..
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот ivajlo_nikolov » Съб Авг 08, 2015 12:08 pm

railjet написа:Ихтиманица,Вакарел и Костенец заминават в историята..

Да не са го врътнали трасето по следата, предначертана от Цар Борис ІІІ ? С 2 дълги тунела ? Но тогава утича и Белово.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 959
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Otskov » Съб Авг 08, 2015 1:37 pm

При това положение старата линия от Еп до Сп трябва да остане за локални превози - по новата само влаковете, неспиращи никъде между Икш и Сп.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1959
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Съб Авг 08, 2015 2:03 pm

Ще го видя на по-едър план. Костенец е на 3 км от града, Вакарел под земята, новият Ихтиман е далеч от сегашната гара.
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот diesel07 » Съб Авг 08, 2015 3:53 pm

ivajlo_nikolov написа:
railjet написа:Ихтиманица,Вакарел и Костенец заминават в историята..

Да не са го врътнали трасето по следата, предначертана от Цар Борис ІІІ ? С 2 дълги тунела ? Но тогава утича и Белово.

Къде минава това трасе?
diesel07
 
Мнения: 382
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот BDZ 07 » Съб Авг 08, 2015 5:20 pm

Otskov написа:При това положение старата линия от Еп до Сп трябва да остане за локални превози - по новата само влаковете, неспиращи никъде между Икш и Сп.


Това е най-удачният вариант. Пътническите влакове по старото трасе, бързите и експресите - по новото.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Нед Авг 09, 2015 1:16 am

BDZ 07 написа:
Otskov написа:При това положение старата линия от Еп до Сп трябва да остане за локални превози - по новата само влаковете, неспиращи никъде между Икш и Сп.


Това е най-удачният вариант. Пътническите влакове по старото трасе, бързите и експресите - по новото.



Това ти го мислиш, ама милчовците дори и не са се сетили, че може /и трябва!/ да е така. От Вакарелица ще останат само снимките на феновете- за спомен. Нова гара няма. После ще откажем и хората от Костенец да пътуват с влак, и така...Линията била приоритет за товарите. Даже и кривите ще се параметрират за ТВ....
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот BDZ 07 » Нед Авг 09, 2015 8:25 am

Това е още начален вариант, който ще претърпи поне 2 редакции преди началото на работата и още най-малко една след започването.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Нед Авг 09, 2015 10:20 am

Редакции,викаш...Ми върви им кажи да не демонтират Пбк-Вк,гара Вк и линията към Чукурово, а новата линия да я качат горе до селото,където си е сегашната...
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Авг 09, 2015 9:31 pm

diesel07 написа:
ivajlo_nikolov написа:
railjet написа:Ихтиманица,Вакарел и Костенец заминават в историята..

Да не са го врътнали трасето по следата, предначертана от Цар Борис ІІІ ? С 2 дълги тунела ? Но тогава утича и Белово.

Къде минава това трасе?

По времето на икономическия подем на царство България, малко преди Втората световна война, е имало идеи за нови дублиращи линии в най-стръмните участъци на 1-ва, 4-та и 5-та /сегашни/ линии. А именно: Новоселци /Елин Пелин/ - Саравьово /Септември/, Казанлък - Габрово и София -Радомир. След войната е реализирана последната, в скопен вариант. И за трите проучванията са били от италиански и германски инжинери, с предложения за дълги мостове и тунели.
railjet написа:Редакции,викаш...Ми върви им кажи да не демонтират Пбк-Вк,гара Вк и линията към Чукурово, а новата линия да я качат горе до селото,където си е сегашната...

Най-вероятно от Пбк до Чукурово ще оцелее. Като частен индустриален клон.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 959
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот 1435 » Нед Авг 09, 2015 10:43 pm

Поне няма да има безкрайни прекъсвания и друсане с автобуси.
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Нед Авг 09, 2015 11:18 pm

Ще има, и още как. През 2016 стартират Скутаре-Оризово и Искър-ЕП. Можете да се досетите какъв ще е ефектът върху движението по 1-ва и 8-ма...
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот 1435 » Нед Авг 09, 2015 11:21 pm

Ик-Еп няма да има голяма разлика вместо сегашните 80 ще е 60. Но Скр-Оз не му мърда поне година пълно прекъсване.А дали ще изправят кривите преди Маноле?
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот ilia_bdz » Чет Окт 22, 2015 4:04 pm

Знаели се кой ще работи София -Елин Пелин.Да не би да чакат да намалее работата на Терна по Дг-Сим и да почват.
ilia_bdz
 
Мнения: 109
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Чет Окт 22, 2015 7:33 pm

Малии, какъв батак ще настане като тръгнат да разглобяват гърловината на ЦГ Сф...Циркът гара СЗ умножен по десет...
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот diesel07 » Чет Окт 22, 2015 8:03 pm

railjet написа:Малии, какъв батак ще настане като тръгнат да разглобяват гърловината на ЦГ Сф...Циркът гара СЗ умножен по десет...

Кога ще става?
diesel07
 
Мнения: 382
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Otskov » Чет Окт 22, 2015 8:05 pm

ЦГ Сф, доколкото знам, е по проект Сф-Ву-(Др) ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1959
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Чет Окт 22, 2015 8:37 pm

Сф-Ву и Сф-ЕП ще вървят паралелно.
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Окт 22, 2015 9:21 pm

railjet написа:Малии, какъв батак ще настане като тръгнат да разглобяват гърловината на ЦГ Сф...Циркът гара СЗ умножен по десет...

Като деелектрифицираха Курило - Световрачене и Яна - Мусачево и демонтираха Биримирци - Подуене разпределителна, набивайки целия трафик през ЦГ Сф къде им беше мозъка?
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 959
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта