София-Елин Пелин-Септември

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Чет Окт 22, 2015 10:37 pm

Няма мозък.
railjet
 
Мнения: 7791
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Administrator » Вто Ное 10, 2015 3:54 pm

През 2016 г. ще стартира модернизацията на жп линията Елин Пелин – Септември

Публикувано : пн, ное 9th, 2015

В началото на 2016 г. се очаква да приключи изготвянето на подробен устройствен план (ПУП) и техническите проекти за жп линията София – Септември, след което предстоят процедури за стартиране на строителните дейности. Това стана ясно по време на публично събитие за представяне на напредъка по проект „Техническа помощ за подготовка на проект „Модернизация на железопътната линия София-Пловдив: жп участъци София-Елин Пелин и Елен Пелин-Септември“.

Събитието, което се състоя днес (06.11.2015 г.,) на жп гара Септември, бе открито от инж. Иво Янакиев – ръководител отдел „Подготовка на проекти“ в ДП НКЖИ, в присъствието на кметовете на общините, попадащи в обхвата на проекта, представители на ДП НКЖИ, фирмите-изпълнители, представители на средствата за масово осведомяване и други официални лица.

Железопътната линия София-Септември е разделена на три подучастъка: София-Елин Пелин с дължина 22 068 м, Елин Пелин-Ихтиман с дължина 30 551 м и Ихтиман-Септември с дължина 44 799 м. По време на изпълнението на новото трасе, в подучастъците Елин Пелин-Ихтиман и Ихтиман-Септември ще бъдат изградени 13 броя тунели, 45 броя мостове и виадукти. По цялото протежение ще бъдат извършени пресичания на две нива с пътни надлези или подлези.

Проект „Изготвяне на ПУП и Технически проекти за проект: „Модернизация на железопътна линия София – Пловдив: жп участъци София – Елин Пелин и Елин Пелин – Септември” по проект „Модернизация на железопътна линия София-Пловдив” се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот BDZ 07 » Вто Ное 10, 2015 4:58 pm

Значи ако няма обжалвания, работата реално започва най-рано в средата на 2016 г.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Ное 18, 2015 2:39 pm

Във в-к „Железничар” – бр. 31/12-18 ноември 2015 г. са изнесени редица конкретни данни за реконструкцията на линията София – Пловдив и по-специално на участъкът Елин Пелин – Ихтиман – Септември. Данните се отнасят за брой и дължина на тунелите (ЕП – Их : 2 броя - 965 м и 6700 м., Их – Сп : още 11 броя с обща дължина 10046 м), брой и дължина на нови естакади и мостове. Горното означава, че се работи (проектира) конкретно по определена избрана (за по-голямата част) нова следа. В тази връзка искам да попитам:

1. Може ли, макар и по отделни отсечки от картата, да се покаже къде точно минава новата следа, спрямо съществуващата ж п линия;

2. След като така и така се напуска съществуващото трасе, в по-голямата част на участъка, така и така ще се пробиват почти 18 км тунели и ще се строят 45 нови моста и виадукта, опитвани ли са варианти за максимална допустима скорост по-голяма от 160 км/час ?
В публикацията се казва на едно място „около 160 км/час” и на друго „до 160 км/час”, което означава, че по-скоро ще има места и със допустима скорост под 160 км/час. Ние сме се хванали за тези 160 км/час като удавник за сламка, като за страхотно постижение и не смеем да мръднем и с 5 км/час по-нагоре. За SNCF например, 160 км/час са като за нас 60 км/час. Хората изпълняват редовна експлоатация по цели направления със над 300 км/час !
Защо София – Елин Пелин и Септември – Пловдив да не са за поне 200 – 220 км/час, а Елин Пелин – Септември където може и над 160 км/час ? Или след 30 години пак ще се обяснява на следващите поколения, че „поради планинския релеф на страната” сме успели да направим 1-ва линия едва за скорост до 160 км/час.

3. Какво ще стане с напуснатата част от трасето ? Ще остане за локални превози или ще бъде изоставено и демонтирано горното строене ?

4. Какво ще стане с ж п клона Вакарел – Чукурово ? В публикацията се говори за разделен пост Вакарел, който вероятно няма да бъде на мястото на сегашната гара, защото се споменава и за някаква връзка с тази гара ?

5. Сегашното правителство на страната знае ли за тези „смели” проекти, или някои си нямат работа и правят ж п проекти, а правителството ще хвърля всичко за автомагистрали ? Или вместо да се изпълнят тези ж п проекти за 2 – 3 години, ще дават по толкова, че да се изпълнят за 20 – 25 години, когато и самите проекти ще са вече остарели ?

Моля, ако някой може, да отговори на тези въпроси. За нас железничарите 1-ва линия и особено участъкът София – Пловдив е бил винаги един от най-представителните участъци от нашата ж п мрежа.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 614
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот 07 » Сря Ное 18, 2015 2:46 pm

Димитър Деянов написа:
5. Сегашното правителство на страната знае ли за тези „смели” проекти, или някои си нямат работа и правят ж п проекти, а правителството ще хвърля всичко за автомагистрали ? Или вместо да се изпълнят тези ж п проекти за 2 – 3 години, ще дават по толкова, че да се изпълнят за 20 – 25 години, когато и самите проекти ще са вече остарели ?

Моля, ако някой може, да отговори на тези въпроси. За нас железничарите 1-ва линия и особено участъкът София – Пловдив е бил винаги един от най-представителните участъци от нашата ж п мрежа.

Ще отговоря само на този въпрос: Най-законния начин да се краде пари от проекти е самото проектиране. Плаща се веднъж за разработка на идеини варианти, няколко пъти се променя "това-онова", после отиваме на работно проектиране, там цирка се повтаря, след това параметрите не ни харесват и още веднъж се преработва. Има и консултант, и той пари взема... Ако дай-боже някой ден започне строителство - тук-таме ще има някое "мазало", или някой "дълбок ум" ще се сети за нещо - пак анексче, това-онова...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Сря Ное 18, 2015 2:47 pm

Новата линия ще минава на 200м от гара Вакарел- в дерето откъм страната на автомагистралата. После тя ще догони сегашното трасе на около 500м от предупредителния сигнал на Вакарел. Оттам нататък ще се ползва сегашната следа до Бодрово. От Бодрово се спуска врез тунел под Мирово и върви северно по чукарите на около 2,5 км от сегашната линия. Новата гара Костенец е далеч от града.
railjet
 
Мнения: 7791
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот BDZ 07 » Сря Ное 18, 2015 3:00 pm

А старото трасе ще се използва ли за нещо?
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Сря Яну 06, 2016 8:31 pm

BDZ 07 написа:А старото трасе ще се използва ли за нещо?


Не. След пускането на новото трасе, Вакарелица ще бъде демонтирана, частично рециклирана или продадена за скрап.

Да уточним: новото трасе ще минава на 200м встрани от гарата, ама не в дерето, ами на 120м дълбоко в земята. Базисният тунел е дълъг 6200м и Милчо е осигурил 85% от необходимите за продупчването му пари.
railjet
 
Мнения: 7791
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот bdz46203 » Чет Яну 07, 2016 9:45 am

railjet написа:
Да уточним: новото трасе ще минава на 200м встрани от гарата, ама не в дерето, ами на 120м дълбоко в земята. Базисният тунел е дълъг 6200м и Милчо е осигурил 85% от необходимите за продупчването му пари.

Ха ха. Горкичкия. Сигурно от джоба си ги е извадил. :mrgreen:
bdz46203
 

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот 07 » Чет Яну 07, 2016 9:46 am

bdz46203 написа:
railjet написа:
Да уточним: новото трасе ще минава на 200м встрани от гарата, ама не в дерето, ами на 120м дълбоко в земята. Базисният тунел е дълъг 6200м и Милчо е осигурил 85% от необходимите за продупчването му пари.

Ха ха. Горкичкия. Сигурно от джоба си ги е извадил. :mrgreen:

Нещо много зачестиха обирите из София :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот BDZ 07 » Чет Яну 07, 2016 9:54 am

Демек Вакарел остава без гара - така ли да го разбирам?
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот 07 » Чет Яну 07, 2016 10:03 am

BDZ 07 написа:Демек Вакарел остава без гара - така ли да го разбирам?

Без сегашната... Чукуровската линия (ако я има до тогава) може да остане с единия път до най-близката гара по новото трасе.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот railjet » Чет Яну 07, 2016 11:39 am

Да, няма да има гара Вакарел. Всичко от ПС-то на Побит Камък страна ЕП до км 43 в междугарието Вакарел- Веринско ще се демонтира.
Ще има нова гара Костенец, нейде северно от града. Само през Белово се запазва следата, но там е тегаво- линията ще мине на чорчик през гарата. Вероятно ще рушнат складовете и сградата на жп участъка, за да избегнат Енергоремонта.
railjet
 
Мнения: 7791
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот BDZ 07 » Сря Мар 02, 2016 11:16 am

Кандидат номер 6. Това ще е победителят. Заради топлата връзка "Бойко-Щрабаг-ФК Левски София". Австрийците стеоят на ишлеме стадиона им и дават пари на отбора. А отблагодаряването става с даване на проекти.

При нас в Пловдив окрупниха 4 проекта в един и го дадоха на "Щрабаг". И лапнаха едни 28 млн. лева.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот ilia_bdz » Пон Юли 18, 2016 10:20 pm

Решение №41 от 18.07.2016г.на ДП "НКЖИ":1."КЕЛЕТ" АБ ДЗЗД гр.Хасково 2.Консорциум ЩРАБАГ ЖП София 3.ПОРР БАУ ГмбХ 4.Консорциум Елин Пелин
ilia_bdz
 
Мнения: 109
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Administrator » Чет Дек 29, 2016 9:40 pm

Представиха чрез видеоклип техническия проект за жп участък Елин Пелин – Ихтиман

Публикувано : чт, дек 29th, 2016

От Трансгео ООД съобщиха, че е завършило разработването на техническия проект, като резултат от изпълнение на договор Договор 4898/30.01.2015г. „Изготвяне на ПУП и технически проекти за проект: „Модернизация на железопътна линия София – Пловдив: жп участъци София – Елин Пелин и Елин Пелин – Септември“ за участък Елин Пелин – Ихтиман, сключен между ДП НКЖИ и ДЗЗД ЕЛИХ, където ТРАНСГЕО ООД е водещ партньор в обединениетo.

Настоящата визуализация представя виртуално пътуване над изпълненото проектно трасе в участъка Елин Пелин – Ихтиман, изготвена на база разработения от ДЗЗД ЕЛИХ технически проект.

Видео клип на представянето на техническия проект може да видите тук.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Otskov » Пет Дек 30, 2016 4:13 pm

Тук възникват 3 въпроса:
- защо залагат на еднопътни тунели ?
- защо не е предвиден перон за РП Вакарел ?
- какво ще се случи с заринатия виадукт ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1945
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Дек 30, 2016 10:01 pm

Administrator написа:Представиха чрез видеоклип техническия проект за жп участък Елин Пелин – Ихтиман

Публикувано : чт, дек 29th, 2016


Това представяне беше направено още на 9 декември 2016 г. от vlado, тук в темата София - Пловдив.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 614
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Дек 31, 2016 11:44 am

Otskov написа:Мнение от Otskov » Пет Дек 30, 2016 4:13 pm
Тук възникват 3 въпроса:
- защо залагат на еднопътни тунели ?


Изборът за видът на тунелите се прави от проектанта, в зависимост от приетата системата за тяхното изграждане (пробиване) и други съображения. Специално за отсечката Елин Пелин - Ихтиман, поради много голямата дължина на тунел 2 (над 6200 м), той сигурно стои на критичния път при строителството на целия участък Елин Пелин - Ихтиман, може да са решили, да изградят двата тунела, примерно по път 1 и след това докато се пробиват успоредно другите два по път 2, да въведат все пак в експлоатация път 1 макар и като еднопътен участък между гара Ихтиман и РП Вакарел.

Otskov написа:- защо не е предвиден перон за РП Вакарел ?


РП Вакарел стои много далече и е много ниско от населеното място. Ако там се направи спирка, ще трябва обезателно да има довозващ транспорт (единична мотриса от РП Вакарел до сегашната гара Вакарел или автомобилен превоз). Всичко зависи от това дали ще има достатъчно пътници от и за Вакарел, за да се оправдае такава схема на пътн. превози.
Освен това РП Вакарел ще съществува докато се използва участъкът Вакарел - Чукурово. Ако там експлоатацията се преустанови, РП Вакарел ще бъде закрит и тогава ще остане само спирка с довозващ автомобилен транспорт. Всичко може да се оправдае, само ако има достатъчно пътници.

Otskov написа:- какво ще се случи с заринатия виадукт ?


Ами предлагам да се отрине изцяло и да се показва като паметник, като шедьовър на българското мостово строителство, от началото на ХХ век. Ето го тук, при завършване на неговото изграждане през 1910 г.


Pobit kamak - 3А.jpg
Pobit kamak - 3А.jpg (60.82 KiB) Прегледано 1990 пъти

Pobit-kamak---9.gif
Pobit-kamak---9.gif (135.99 KiB) Прегледано 1990 пъти

Pobit-kamak-4.gif
Pobit-kamak-4.gif (160.52 KiB) Прегледано 1990 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 614
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София-Елин Пелин-Септември

Мнениеот bdz43r » Пон Яну 02, 2017 4:56 pm

Експлоатацията на мина Чукурово и клона до нея е преустановена от няколко години.
bdz43r
 
Мнения: 3154
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта