София-Видин

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: София-Видин

Мнениеот railjet » Пет Окт 30, 2015 2:50 pm

Другаде бучи и шуми, в България - затихва...

Бях ли прав за Глъма? Кога ще го признаете ?
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Видин

Мнениеот vlado » Пет Окт 30, 2015 3:00 pm

Още си бия главата, че изтрих едно лично съобщение до мен с преразказано от присъствал на един експертен съвет или нещо такова за Карнобат - Синдел. Та там жп-то беше наречено с такива думи, че и вие щяхте да започнете да си биете главата в стената. Ама, пфу, пуста ми глупост, изтрих го, че и вече забравям какво беше написано в него...
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: София-Видин

Мнениеот railjet » Сря Ное 11, 2015 3:10 pm

Румънеще се интересува от линията Крайова-Калафат.

Softronic ще правят Хиперион за дълги разстояния, и заявяват желание да го пуснат от Крайова до.....Атина, ако отсечката Крайова-Калафат се електрифицира:



"Compania Softrans caută finanţare pentru construirea celui de-al treilea tren electric. Are nevoie de suma de 5 milioane de euro pentru a putea pune pe roţi convoiul de vagoane. Cel de-al treilea tren electric SF Hyperion va circula până la Atena, însă cu o condiţie să fie electrificat tronsonul Craiova-Calafat. :shock:
"Până la electrificarea Craiova-Calafat, ar putea să circule în țară:Rectificare:Craiova-București-Arad, Craiova-București-Suceavacu condiția să deblocheze scaunele, pe distanțe lungi, să fie rabatabile ca în avion.


http://m.adevarul.ro/locale/craiova/vid ... 2-20151109

:mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Видин

Мнениеот Administrator » Пет Ное 27, 2015 4:34 pm

НКЖИ представи техническия проект за проектиране и строителство на железопътната линия Видин – София

Публикувано : пт, ное 27th, 2015

Днес, 27.11.2015 г., в хотел „Анел“, беше представен проект „Проектиране на строителството на железопътната линия Видин – София: актуализация на проекта и подготовка на железопътен участък Видин-Медковец”.

Събитието бе открито от Мария Чакърова – директор на Дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти“ в ДП НКЖИ. Участие в пресконференцията взеха експерти от НКЖИ, изпълнителите по двете обособени позиции на проекта, представители на общините, попадащи в обхвата на проекта, и др.

Проектът предвижда изграждане на железопътна магистрала, която да обслужва населението, вътрешния и международния пътнически и товарен трафик. Специфична цел при неговото реализиране е постигане на проектна готовност за модернизация на железопътната линия Видин-София (в железопътния участък Видин-Медковец), както и подготовка на техническите проекти на железопътните участъци Медковец-Руска Бяла и Руска Бяла-Столник.

Проектът се изпълнява по две обособени позиции:

Позиция 1: Актуализация и оптимизация на идеен проект за железопътни участъци Медковец-Руска Бяла и Руска Бяла-Столник
Позиция 2: Актуализация на идеен проект и изработване на ПУП и технически проект за жп участък Видин-Медковец

Изпълнител по обособена позиция 1 е „Вектор – Бул“ ООД, а по обособена позиция 2 – Обединение СЕ-22. Общата стойност на проекта възлиза на 10 545 860 лева без ДДС.

Проектът се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: София-Видин

Мнениеот Administrator » Пон Ное 30, 2015 11:09 pm

Жп проектът Видин – София фаворит за Механизма за свързване на Европа

от 30.11.2015, Автор: Милена Василева

Изображение

Завършва работата по "Проектиране на строителството на железопътната линия Видин - София: актуализация на проекта и подготовка на железопътен участък Видин - Медковец". Проектът беше представен от Мария Чакърова, директор на дирекция "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в ДП НКЖИ, ръководителя на проекта Михаил Ангелов, ръководител на проекта в НКЖИ, както и от представителите на изпълнителите на двете части от трасето Валентин Михайловски и Маргарит Жипонов.
---
Жп проектът Видин - София предвижда изграждане на железопътна магистрала, която да обслужва населението, вътрешния и международния пътнически и товарен трафик. Специфична цел при неговото реализиране е постигане на проектна готовност за модернизация на железопътната линия Видин - София (в железопътния участък Видин - Медковец е подготвен технически проект), както и актуализация на идейния проект за трасето в жп участъците Медковец - Руска Бяла и Руска Бяла - Столник.

Проектът се изпълнява по две обособени позиции:

Позиция 1: Актуализация и оптимизация на идеен проект за железопътни участъци Медковец - Руска Бяла и Руска Бяла - Столник.
Изпълнител по обособена позиция 1 е "Вектор – Бул" ООД.
Стойността на договора за проектиране е 1 млн. лева.
Срокът за изпълнение е 14 месеца.


Позиция 2: Актуализация на идеен проект и изработване на ПУП и технически проект за жп участък Видин - Медковец
Изпълнител е Обединение "СЕ-22" с основен партньор "Евротранспроект".
Стойността на договора за проектиране 8.840 млн. лева.
Срокът за изпълнение е 15 месеца.

Общата стойност на двете позиции е 10 545 860 лева без ДДС.

Според идейния проект трасето Видин – София струва 2.6 млрд. евро. Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията поиска актуализация на проекта и снижаване на стойността с 30%. Това направиха проектантите консултанти. Сега общата стойност на проекта възлиза на 1.6 млрд. евро, дължината му от 271 км стана 213 км.

След отпадането на жп проекта София – Драгоман от кандидатите за финансиране по Механизма за свързване на Европа (МСЕ) и след

актуализацията на жп проекта Видин – Медковец
той се превръща във фаворит за финансиране по МСЕ.
Стойността на актуализирания проект Видин – Медковец от 540 млн. евро е сведена до 405 млн. евро. Това означава, че и този проект следва да бъде осъществяван частично, ако получи финансиране по Механизма за свързване на Европа, каза Мария Чакърова, защото общата стойност на поканата от ноември 2015 г. е 240 млн. евро, 10 млн. евро от които са резервирани за други български проекти. Ако проектът бъде разделен на части, втората му част може да кандидатства за финансиране от МСЕ при обявяване на следваща покана през 2016 г. Чакърова използва възможността отново да подчертае, че е необходима държавна политика в подкрепа на железниците, което да даде тласък за развитие на сектора.
Кой от проектите ще се кандидатира за МСЕ тепърва ще се решава, но шансовете на Видин – Медковец са големи.
Участъкът е с дължина 65 км. По трасето има 33 моста и 2 тунела, единият от които е с дължина 1985 м, а вторият – 300 м. Според ръководителя на проекта от страна на изпълнителя Валентин Михайловски линията е единична. Теренът, през който преминава, е планински и по тази причина по него има големи съоръжения. Най-дългият от мостовете е 1050 - 1070 м, по-дълъг е и от Дунав мост 2 и е висок 110 м.
Авторите на техническия проект са готови с основната част по него, сега се подготвят подробните устройствени планове, които ще бъдат завършени през следващата година. При геоложките проучвания са използвани съвременни лазерни технологии за проучване в дълбочина на териториите, през които преминава бъдещото трасе.

Участъкът Медковец – Руска бяла - Столник
Този участък е разделен на две части с обща дължина близо 148 км:
Участък 3 е жп линията Столник – Руска бяла, предвидено е да бъде двойна поради близостта си до София. Дължината на участъка е 68.432 км. Изключение прави частта край гара Осоица, където жп линията е единична и там преминава в еднопътен базов тунел с дължина 12.5 км.
Участък 2 е жп линията Руска бяла – гара Медковец – също е единична линия с дължина 79.4 км.
В двата участъка има 48 жп моста и 11 пътни надлеза. Тук се намира и най-дългият тунел с дължина 12.5 км.

Милена ВАСИЛЕВА

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: София-Видин

Мнениеот Administrator » Сря Дек 09, 2015 5:02 pm

Забравете за високоскоростна железница в България

Проектът за жп линията София-Видин е готов, цената е свалена, но няма пари, с които да се строи

09/12/2015 13:38:25|

Светослав Метанов

Изграждането на високоскоростна железница в България не би могло да е рентабилно. Нямаме нито необходимите дължини на трасетата, нито трафик, с който да се изплати инвестицията. Това обяви Мария Чакърова, шеф "Стратегически проекти" в Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Днес бе представен актуализираният проект за бъдещата жп линия София-Видин. Изпълнители на проучването са "Обединение СЕ-22" и "Вектор-Бул" ООД. Те са преработили досегашния проект от 2009 г., чиято стойност се оценяваше на 2,6 милиарда евро и който бе многократно отлаган поради липса на финансиране в такива мащаби. В новия си вид стойността на новата жп линия е намалена до 1,5-1,6 милиарда евро като дължината на железния път между столицата и старата столица е намалена от сегашните 273 километра (през Искърското дефиле), на 210 километра (през Ботевград).

"След изграждането на това трасе пътуването от София до Видин би продължавало около 2 часа и 20 минути, а след още 4-5 часа влакът би могъл да бъде в Будапеща", обясни управителят на "Вектор-Бул" инж. Маргарит Жипонов.

В момента с БДЖ между София и Видин се пътува около 6 часа, а до Будапеща е необходимо почти цяло денонощие.

Изготвянето на новия проект за модерната жп линия, проектирана за скорости от 160 километра в час обаче изобщо не означава, че сега ще започнат обществени поръчки за строителството на трасето, което е част от европейски транспортен коридор. А причината затова е, че за този железен път няма заложени средства по оперативна програма "Транспорт" в програмния период 2014-2020 година.

"Възможностите за строителство за съжаление не са големи. Проектът отпадна от програмата за еврофинансиране, тъй като не може да докаже с трафик икономическа жизнеспособност, а едно такова трасе освен ползи за хората от българския Северозапад, трябва да е полезен и на самия ЕС", коментира Мария Чакърова.

Тя посочи и че в случая има проблем от страна на Румъния, която изобщо не искала да развива транспортните връзки от и към България. Затова и от Еврокомисията изпратили становище, че започване на строителството на трасето само в участъка Видин-Медковец би било прибързано влагане на средства без ясна полза.

"Проектът на практика пострада заради комбинацията от негативни фактори. От една страна бе икономическата криза, спадна трафика, а накрая ни довърши кризата в Гърция", посочи Чакърова.

Според нея за проекта другата алтернатива звучала "леко фантастично", а именно 1,6 млрд. евро да се извадят от бюджета.

Чакърова обясни и че представители на китайска държавна банка преди време са предложили много изгодно финансиране на НКЖИ за строителството на жп линии, но с изричното условие китайски компании да извършат работата по изграждането на релсовите пътища. Подобни схеми обаче биха били нарушение на общностните правила на Европейския съюз.

Източник: Клуб Z
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: София-Видин

Мнениеот ПЖИ43в » Сря Дек 09, 2015 6:22 pm

След-като проекта е бил вече готов,...но нямало пари да се изпълни---дайте и покажете поне трасето му на хартия,за да му се порадваме поне така,щото на живо и в действителност едвам ли ще го видим някога!!??
ПЖИ43в
 
Мнения: 365
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: София-Видин

Мнениеот 1435 » Сря Дек 09, 2015 6:30 pm

Преди седмица имаше статия,че ще се прави по "свързана Европа"? Като са наясно,че няма как да се случи защо дават 10 000 000 за препроектиране?
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: София-Видин

Мнениеот bdz46203 » Сря Дек 09, 2015 6:46 pm

1435 написа:Преди седмица имаше статия,че ще се прави по "свързана Европа"? Като са наясно,че няма как да се случи защо дават 10 000 000 за препроектиране?

За да си крадат наволя!!!
bdz46203
 

Re: София-Видин

Мнениеот 07 » Сря Дек 09, 2015 8:04 pm

1435 написа:Преди седмица имаше статия,че ще се прави по "свързана Европа"? Като са наясно,че няма как да се случи защо дават 10 000 000 за препроектиране?

Най-лесно се краде от проектиране на неща които няма да се изпълняват. Дори и асвалтът тръгна към Варна, вместо да се направи поне първокласен път който не минава през населени места и не се пресича с други пътища на едно ниво до новия мост край Видин. "усвоиха" парите и заграбиха че за да се натовари тоя мост и да печели - трябва да има нормални пътища и ЖП линии до него.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: София-Видин

Мнениеот railjet » Сря Дек 09, 2015 10:44 pm

ПЖИ43в написа:След-като проекта е бил вече готов,...но нямало пари да се изпълни---дайте и покажете поне трасето му на хартия,за да му се порадваме поне така,щото на живо и в действителност едвам ли ще го видим някога!!??


Минава там където не му е мястото. Километражът се увеличава. Правихме сметки, че един БВ трябва да се движи със средна скорост 112 км/час (!!!), за да бие времепътуването по Дефилето - с лека оптимизация :!:
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Видин

Мнениеот bdz46203 » Сря Дек 09, 2015 10:46 pm

railjet написа:
ПЖИ43в написа:След-като проекта е бил вече готов,...но нямало пари да се изпълни---дайте и покажете поне трасето му на хартия,за да му се порадваме поне така,щото на живо и в действителност едвам ли ще го видим някога!!??


Минава там където не му е мястото. Километражът се увеличава. Правихме сметки, че един БВ трябва да се движи със средна скорост 112 км/час (!!!), за да бие времепътуването по Дефилето - с лека оптимизация :!:

Не си прав: "като дължината на железния път между столицата и старата столица е намалена от сегашните 273 километра (през Искърското дефиле), на 210 километра (през Ботевград)."
bdz46203
 

Re: София-Видин

Мнениеот ПЖИ43в » Сря Дек 09, 2015 10:52 pm

Добре,де!!Дайте и покажете това "пусто" трасе!!!....
ПЖИ43в
 
Мнения: 365
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: София-Видин

Мнениеот railjet » Сря Дек 09, 2015 10:53 pm

Още малко и ...швепс! Само Мездра-Сф е 109 км :!:
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Видин

Мнениеот railjet » Сря Дек 09, 2015 11:03 pm

ПЖИ43в написа:Добре,де!!Дайте и покажете това "пусто" трасе!!!....


В канцелариите на Милчо има едно филмче, около 20 мин, което показва виртуално от "птичи полет" новата следа. Нямам копие, не може и да поискам такова. Отклонението почва от....Верила :!: Минава зад Трудовец :!: Върви към Ребърково, пресича старата линия малко преди сп. Г. Крета и прави една финтифлюшка от Моравица към сегашната гара Мездра. Абсурд на абсурдите...
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Видин

Мнениеот ПЖИ43в » Сря Дек 09, 2015 11:25 pm

Някъде--може-би в предишния форум--имаше и съм гледал подобно филмче за трасето Враца- Видин!!..И то беше абсурдно,но това(трасе) със сигурност е свръхабсурдно ,като съм виждал и минавал през предполагаемите места,където то ще минава!!??!!
ПЖИ43в
 
Мнения: 365
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: София-Видин

Мнениеот plastikat » Сря Дек 09, 2015 11:42 pm

Важното е че заминаха няколко милиона за проектиране ............
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: София-Видин

Мнениеот Otskov » Чет Дек 10, 2015 12:11 am

plastikat написа:Важното е че заминаха няколко милиона за проектиране ............

Е колко са те :D :x
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: София-Видин

Мнениеот plastikat » Чет Дек 10, 2015 12:13 am

Достатъчно ,за 1-ва,2-ра,3-та и 8-ма линия да се приведат в изряден вид ..........
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: София-Видин

Мнениеот railjet » Чет Дек 10, 2015 12:28 am

ПЖИ43в написа:Някъде--може-би в предишния форум--имаше и съм гледал подобно филмче за трасето Враца- Видин!!..И то беше абсурдно,но това(трасе) със сигурност е свръхабсурдно ,като съм виждал и минавал през предполагаемите места,където то ще минава!!??!!


Фантастиката е най-вече в частта Столник-Мездра. Не че е технически невъзможно, но като ги виждаме какви бакии натресоха в равните полета...

Абсурдът на този проект се състои основно в желанието да се заобикаля на през майната със трасе за 160 км/час, при положение че с едвам 10% от гигантската сума Сф- Мездра може да светне за 0:55 - 1:00 по сегашното трасе. Хайде да речем, с няколко леки корекции.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron