София-Драгоман

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

София-Драгоман

Мнениеот Administrator » Сря Юли 17, 2013 2:52 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: София-Драгоман

Мнениеот Administrator » Вто Авг 26, 2014 9:40 am

В НКЖИ отвориха оферти за „Избор на изпълнител за изготвяне на ПУП и технически проект за строителство на нови гарови здания, спирки и сгради в обхвата на два проекта

Публикувано : вт, авг 5th, 2014


В НКЖИ отвориха оферти за „Избор на изпълнител за изготвяне на ПУП и технически проект за строителство на нови гарови здания, спирки и сгради в обхвата на проектите „Модернизация на жп линията София – Драгоман – част от Трансевропейската транспортна мрежа” и „Развитие на железопътен възел София”, съобщиха от компанията.

Днес, 05.08.2014 г., в сградата на ДП НКЖИ бяха отворени подадените оферти за участие в обществена поръчка с предмет: „Избор на изпълнител за изготвяне на ПУП и технически проект за строителство на нови гарови здания, спирки и сгради в обхвата на проектите „Модернизация на жп линията София – Драгоман – част от Трансевропейската транспортна мрежа” и „Развитие на железопътен възел София“.

Фирмите, подали документи за участие, по ред на подаване на офертите са:

1. „Фрибул“ ООД

2. ДЗЗД „Консорциум Проконцепт“

3. ДЗЗД „Инфраструктурно проектиране“

4. Обединение „Бета – Екса“

5. Консорциум „ППМ – АРХ“

6. „Вамос“ ООД

Проектът се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.

Настоящата обществена поръчка е част от проект „Инструмент за подготовка на железопътни проекти по Трансевропейската транспортна мрежа“, който включва подготовка на следните обекти:



„Модернизация на жп линията София – Драгоман”;
„Модернизация на жп линията София – Перник – Радомир”;
„Развитие „Развитие на жп възел Бургас”.
„Развитие на жп възел София”.

Изпълнението на тези обекти ще подобри обслужването на населението, вътрешния и международния товарен трафик, ще осигури оперативна съвместимост на инфраструктурата, оборудването, системите за управление, експлоатация и безопасност, както и свързаност с европейските жп мрежи, чрез прилагането на унифицирани стандарти.

Основни цели, които ще бъдат реализирани с настоящата обществена поръчка са постигане на проектна готовност за строителство на нови гарови здания, спирки и сгради, включени в обхвата на обектите „Модернизация на жп линията София – Драгоман – част от Трансевропейската транспортна мрежа” и „Развитие на железопътен възел София“, като се извършат всички необходими проучвания, изготвят се технически проекти и технически спецификации и приложения за реализация.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: София-Драгоман

Мнениеот Administrator » Вто Авг 26, 2014 9:44 am

В НКЖИ отвориха оферти за изготвяне на ПУП и технически проект за отсечката Петърч – Драгоман

Публикувано : пн, авг 25th, 2014

В ДП НКЖИ отвориха офертите за „Избор на изпълнител за изготвяне на ПУП и технически проект за модернизация на железопътен участък „гара Петърч – гара Драгоман“ за „Модернизация на жп линията София – Драгоман – част от Трансевропейската транспортна мрежа” „Инструмент за подготовка на железопътни проекти по Трансевропейската транспортна мрежа”

Днес, 25.08.2014 г., в сградата на ДП НКЖИ бяха отворени подадените оферти за участие в обществена поръчка с предмет: „Избор на изпълнител за изготвяне на ПУП и технически проект за модернизация на железопътен участък „гара Петърч – гара Драгоман“ за „Модернизация на жп линията София – Драгоман – част от Трансевропейската транспортна мрежа“

Фирмите, подали документи за участие, по ред на подаване на офертите са:
1. Обединение „ПРОДЕКС-БГ“, гр. София
2. Консорциум „RAILWAY-PD“, гр. София
3. Обединение „ЦИРЛ И КО“, гр. София
4. Консорциум „П.Д. ПРОЕКТ 2014“, гр. Горна Оряховица
5. Обединение „ФЕРОКОНСУЛТ 2014“, гр. София
6. Обединение „ДОПРАВОПРОЙЕКТ-МИСТ”, гр. София
7. Обединение „Т и Т МОСТИ”,
8. Консорциум „ НЕТ-ИКюИ-Инфра”, гр. София
9. Консорциум „Дизайн България“, гр. Пловдив
10. Обединение „АСИСТЕМ-ГАМА”, гр. Париж, Франция

Проектът се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.

Проект „Инструмент за подготовка на железопътни проекти по Трансевропейската транспортна мрежа“ се изпълнява по ОП Транспорт, и включва подготовка на следните проекти:
• „Модернизация на жп линията София – Драгоман”;
• „Модернизация на жп линията София – Перник – Радомир”;
• „Развитие „Развитие на жп възел Бургас”.
• „Развитие на жп възел София”.
Изпълнението на тези проекти ще подобри обслужването на населението, вътрешния и международния товарен трафик. Проектите ще осигурят оперативна съвместимост на инфраструктурата, оборудването, системите за управление, експлоатация и безопасност, както и свързаност с европейските жп мрежи чрез прилагането на унифицирани стандарти.

Основни цели, които следва да се постигнат с реализирането на настоящата обществена поръчка са постигане на проектна готовност за строителство на железопътен участък Петърч – Драгоман, част от проект „Модернизация на жп линията София – Драгоман” като се извършат всички необходими проучвания на елементите от съществуващата железопътна инфраструктура, които се запазват в обхвата на проекта, изготвят се технически проекти, кадастрални карти и регистри и технически спецификации и приложения за реализация.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: София-Драгоман

Мнениеот rain » Сря Ное 12, 2014 10:34 am

В НКЖИ отвориха ценовите оферти по проект „Инструмент за подготовка на железопътни проекти по Трансевропейската транспортна мрежа”

Днес, 10.11.2014 г., в сградата ДП НКЖИ комисия за разглеждане, оценка и класиране отвори ценовите оферти на допуснатите участници в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Избор на изпълнител за изготвяне на ПУП и технически проект за модернизация на железопътен участък „гара Петърч – гара Драгоман“ за „Модернизация на жп линията София – Драгоман – част от Трансевропейската транспортна мрежа” по проект „Инструмент за подготовка на железопътни проекти по Трансевропейската транспортна мрежа“.

Допуснатите участници и техните оферти, по реда на подаване на документите за участие в процедурата, са както следва:

1. Обединение „ПРОДЕКС-БГ“,
Предложена цена: 1 797 800 лева без ДДС

2. Консорциум „П.Д. ПРОЕКТ 2014“,
Предложена цена: 1 786 893 лева без ДДС

3. Консорциум „ НЕТ-ИКюИ-Инфра
Предложена цена: 1 996 260 лева без ДДС


Проектът се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.


Проект „Инструмент за подготовка на железопътни проекти по Трансевропейската транспортна мрежа“ се изпълнява по ОП Транспорт, и включва подготовка на следните проекти:
• „Модернизация на жп линията София – Драгоман”;
• „Модернизация на жп линията София – Перник – Радомир”;
• „Развитие „Развитие на жп възел Бургас”.
• „Развитие на жп възел София”.
Изпълнението на тези проекти ще подобри обслужването на населението, вътрешния и международния товарен трафик. Проектите ще осигурят оперативна съвместимост на инфраструктурата, оборудването, системите за управление, експлоатация и безопасност, както и свързаност с европейските жп мрежи чрез прилагането на унифицирани стандарти.
Основни цели, които следва да се постигнат с реализирането на настоящата обществена поръчка са постигане на проектна готовност за строителство на железопътен участък Петърч – Драгоман, част от проект „Модернизация на жп линията София – Драгоман” като се извършат всички необходими проучвания на елементите от съществуващата железопътна инфраструктура, които се запазват в обхвата на проекта, изготвят се технически проекти, кадастрални карти и регистри и технически спецификации и приложения за реализация.

Източник: ЕПБЖ
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: София-Драгоман

Мнениеот Administrator » Вто Ное 24, 2015 3:41 pm

ДП НКЖИ представи техническия проект за модернизация на железопътната линия София-Драгоман

Публикувано : пт, ное 20th, 2015

Днес, 20.11.2015 г., в гр. Драгоман беше представен техническият проект на обект „Модернизация на железопътната линия София-Драгоман”. Обектът е част от проект „Инструмент за подготовка на железопътни проекти по Транс-европейската транспортна мрежа”.

Събитието бе открито от инж. Иво Янакиев- ръководител отдел „Подготовка на проекти“ в ДП НКЖИ. Участие в пресконференцията взеха експерти от НКЖИ, координаторът и изпълнителят по проекта.

Железопътната линия София – Драгоман е обявена за обект с национално значение. Трасето е с обща дължина 43 км и е разделено на два участъка: София – Петърч – 22.3 км, относително равнинен терен и Петърч – Драгоман – 20.9 км, хълмисто-планински терен.

Техническото проектиране за железопътен участък София – Петърч се изпълнява от Консорциум „ЦИРЛ и Ко“, а за Петърч – Драгоман от ДЗЗД „П.Д. Проект 2014“ и е на обща стойност2 461 893 лева без ДДС. Очаква се строителните дейности по обекта да стартират в средата на 2017 г., като индикативната инвестиционна стойност на обекта възлиза на 260 000 000 лева без ДДС.

Модернизацията на железопътната линия София – Драгоман предвижда изграждане на железопътна магистрала, която да обслужва населението в региона, вътрешния и международния товарен трафик. Основни цели при изпълнението на обекта са осигуряване на необходимия капацитет на жп линията и предоставянето на железопътни услуги, в съответствие с изискванията на Транс-европейската транспортна мрежа, както и привличане на повече международни товари и развитие на пътническите превози по железница.

Проект „Инструмент за подготовка на железопътни проекти по Транс-европейската транспортна мрежа” се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: София-Драгоман

Мнениеот Administrator » Вто Ное 24, 2015 5:01 pm

През февруари 2016 жп участъкът Волуяк – Драгоман кандидатства за финансиране от Механизма за свързана Европа

от 23.11.2015, Автор: Милена Василева

През февруари 2016 жп участъкът Волуяк – Драгоман ще кандидатства за финансиране от Механизма за свързана Европа. Проектът обхваща жп линията Волуяк – Драгоман и изграждане на втори електрифициран коловоз. Индикативната стойност на строителството е 115 551 965 евро без ДДС. Стартът на строителството се предвижда за средата на 2017 г. изпълнението му ще отнеме 48 месеца. Сега се подготвят технически проекти и подробни устройствени планове, предвидени да бъдат завършени в края на годината. Трасето е част от така наречения Инструмент за подготовка на железопътни проекти по Трансевропейската транспортна мрежа.
---
НК "Железопътна инфраструктура" представи развитието на проекта за модернизация на жп линията София – Драгоман, част от ТЕN-T. Трасето е обект с национално значение от юли 2011 г. Общата индикативна стойност на инвестиционния проект е 258.67 млн. лв. (без ДДС). Стойността на техническото проектиране е 2.46 млн. лв. (без ДДС). Стартирането на строителството е предвидено за средата на 2017 г.
Модернизацията на железопътната линия София – Драгоман предвижда изграждане на железопътна магистрала, която да обслужва населението в региона, вътрешния и международния товарен трафик, като привлича повече международни товари и развива пътническите превози по железница. Общата дължина на линията е 43 км. Трасето е разделено на две части:
-София – Петърч – 22.31 км относително равнинен терен
- Петърч – Драгоман – 20.97 км хълмисто-планински терен.
Проектирането им е включено в проекта с име "Инструмент за подготовка на железопътни проекти по Транс-европейската транспортна мрежа" с финансиране по ОП "Транспорт" 2007 – 2013 г., който е продължение на техническата помощ по програма ИСПА за развитие на следните обекти от железопътната инфраструктура:
- Модернизация на железопътна линия София – Драгоман
- Модернизация на железопътна линия София – Перник – Радомир
- Развитие на железопътен възел Бургас
- Развитие на железопътен възел София.

По проекта София - Драгоман се изпълняват няколко договора, които да доведат до зрял технически проект:
1. "Координация на подготовката на технически проекти и оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите за проекта"
Стойност: 6 464 000,00 без ДДС
Срок за изпълнение: 30 месеца
Изпълнител консултант: Обединение "Рубикон – АЙСИ – ИПС"

2. "Изготвяне на ПУП и технически проект за модернизация на жп участък гара Петърч – гара Драгоман за проект "Модернизация на жп линията София – Драгоман"
Стойност: 1 786 893 лв. без ДДС
Срок за изпълнение: 12 месеца
Изпълнител: ДЗЗД "П.Д.ПРОЕКТ 2014"
С решение на Експертния технически проект на НКЖИ от 23 октомври 2015 г. се одобряват разработките от етап 1 на проекта и се предлага във фаза технически проект да се разработи алтернатива, включваща основно трасето покрай Сливница, като новата гара Сливница бъде изградена върху съоръжения. В рамките на Драгоман да се запази и трасето през съществуващата гара. Директната двойна връзка към разделен пост Умляк да бъде изпълнена без нова гара Драгоман, гласи решението на експертния съвет.

3. "Изготвяне на ПУП и технически проект за модернизация на жп участъка: "Гара София – гара Волуяк" за проект "Развитие на жп възел София" и "Гара София – гара Петърч" за проект "Модернизация на жп линия София – Драгоман".
Милена ВАСИЛЕВА

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: София-Драгоман

Мнениеот Otskov » Пон Юли 24, 2017 10:19 am

Administrator написа:През февруари 2016 жп участъкът Волуяк – Драгоман кандидатства за финансиране от Механизма за свързана Европа

Какво се случва с този проект :roll: ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1950
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: София-Драгоман

Мнениеот railjet » Пон Юли 24, 2017 12:18 pm

Готов проект. Финансиране: 0%. Шансове: много малки.

Най-интересното от този проект е решението за "висящо" пресичане на гара Сливница.
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Драгоман

Мнениеот semafor » Вто Юли 25, 2017 9:52 am

1. Какво е това "висящо" пресичане за което се говори?

2. Не си дават зор, защото и линията в Сръбско е много зле. Не съм сигурен обаче дали скоро не мислят сръбете да я правят и нея. Не е лошо като идея. Една модерна линия от наша и от тяхна страна би увеличила още повече притока на уикенд туристи към Сърбия което ще доведе до сериозно нарастване на потреблението на ракия и плескавици :D Шегата настрана, но всеки уикенд много хора ходят до Пирот, Ниш, Цариброд на разходка, да хапнат и да напазаруват. В един дългосрочен план ако се предостави нормално времепътуване и удобен ТПС това направление има голям потенциал в пътническите превози включително и за уикенд в Белград. Не, че с кола сега е трудно стигането, но има хора, които биха се възползвали от такава услуга, сигурен съм. Отделно една завършена 1-ва с добри скорости за транзитни товари и подобно развитие с линията за Белград от сръбска страна ще позволи увеличаване на товаропотока и дори може да мечтаем най-накрая да се качат скапаните турски убийци на колела на Ро-Ла композиции и директно транзит оттук чак до Австрия, Унгария или където искат натам. Това би могло да се направи и през 4-та и 7-ма, но е ясно, че едвали някога ще стане...

3. Понеже в проекта не е конкретизирано - предвижда ли той удвояване на линията до границата?

4. На няколко пъти вече срещам в Интернет идеи и мнения, за възстановяване на ПВ до Станянци през топлите месеци от годината поне през уикенда с влакчета сутрин-обяд-вечер обслужвани от шинобус (откъде ли ще го намерят ама това е друг въпрос вече...) за извозване на планинари, катерачи, ловци, фотографи, въдичари, туристи. Повечето споделили такова мнение твърдят, че природата в околността би привлякла хора и от други крайща на страната като наличието на Разбойшкия манастир би било допълнителен притегателен фактор. Същите хора твърдят, че липсата на пътища в района или наличието на такива, но в ужасно състояние спирало хората да посещават този край. Аз никога не съм бил там и не мога да кажа нищо по въпроса, но би ми било любопитно да чуя мнения на колеги от форума. Все пак повечето споделили мнение за възстановяване на ПВ по този клон са хора нямащи си хал-хабер от състоянието на жп.транспорта в България.
semafor
 
Мнения: 218
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: София-Драгоман

Мнениеот railjet » Вто Юли 25, 2017 10:14 am

Висящо ще рече издигната на високо. Гарата ще се разположи върху 9-метрова естакада. Най- голям зор е на Дргоманица, сложно тунелно-изкопно пресичане..
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София-Драгоман

Мнениеот Administrator » Сря Ное 08, 2017 4:29 pm

Обявиха търга за жп проекта София – Волуяк за 170.5 милиона лева

от 06.11.2017, Автор: Милена Василева

ДП Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви търга за проектиране и строителство на модернизацията на коловозно развитие на Централна жп гара София и жп участък Централна гара София – Волуяк за проект "2014-BG-TMC-0133-W- развитие на жп възел София: жп участът София-Волуяк. Стойността на поръчката е 170 500 000 лв. без ДДС. Продължителността на строителството е 42 месеца. Проектът е по Споразумение № INEA/CEF/TRAN/M2014/1048666 за отпускане на безвъзмездни средства по линия на Механизма за Свързване на Европа (МСЕ) – Сектор "Транспорт" сключен между ДП НКЖИ и ИА за иновации и мрежи. Оферти се подават до 1 февруари 2018 г. Ще бъдат отворени в 10: 00 часа на 2 февруари 2018 г. в НКЖИ.

Модернизацията на жп линията от гара София до гара Волуяк включва следните дейности:
- Изготвян на работен проект за Централна жп гара София;
- Изготвяне на технически и работен проект за междугарието Централна гжп гара София – гара Волуяк, включително гара Обеля и гара Волуяк;
- Модернизация на коловозното развитие и контактактната мрежа в Централна жп гара София;
- Модернизация на коловозното развитие и контактната мрежа в гара Волуяк;
- Строителство на нова гара Обеля с 6 броя електрифицирани коловози, включително ново приемно здание, паркинги и съоръжения за връзки с ОТ;
- Модернизация на железопътното трасе на двупътен електрифициран участък и изграждане на нов трети електрифициран коловоз от гара София до гара Волуяк;
- Строителство на нови перони с осигуряване на достъп до тях за гарите Обеля и Волуяк, както и за спирките "Надежда", "Връбница" и "Обеля";
- Модернизация на съществуващи съоръжения и изграждане на нови съоръжения;
- Изграждане на нова водоодводнителна система за участъка;
- Строителство на нови пешеходни подлези/надлези и пътни надлези;
- Модернизация на съществуващата контактна мрежа и изграждане на нова за новите жп участъци;
- Изграждане на нова тръбо-канална мрежа. Строителство на шумозаглушителни съоръжения.
- Модернизация на гара Волуяк, включително ПЗ Волуяк. Пускане в експлоатация.


Модернизацията на железопътната линия от гара София до гара Волуяк включва следните дейности:
1. Проектиране:
- Изготвяне на работен проект за Централна гара София;
- Изготвяне на технически и работен проект за междугарието Централна гара София – гара Волуяк, включително гара Обеля и гара Волуяк.

2. Строителство, включващо следните основни дейности:
- Модернизация на коловозното развитие и контактна мрежа в Централна гара София; Модернизация на коловозното развитие и контактна мрежа в гара Волуяк; Модернизация на железопътното трасе на двупътен, електрифициран участък и изграждане на нов трети електрифициран коловоз от гара София до гара Волуяк; Модернизация на съществуващи съоръжения, изграждане (строителство) нови съоръжения; Модернизация на съществуващата контактна мрежа и изграждане на нова такава за новите жп участъци;
- Строителство на нова гара Обеля с 6 броя електрифицирани коловози, включително ново приемно здание, паркинги и съоръжения за връзки с обществен транспорт; Строителство на нови перони с осигурен достъп до тях(пешеходни подлези/надлези) за гарите Обеля и Волуяк, както и за спирките Надежда, Връбница и Обеля; Строителство на нови пешеходни подлези/надлези и пътни надлези, недопускащи пресичане на жп линия в участъка на едно ниво; Строителство на шумозащитни съоръжения в урбанизирани територии и огради за районите на гарите; Модернизация на гара Волуяк, включително на приемно здание Волуяк;
- Надграждане на система SCADA; Изграждане на нова водоодводна система (канавки и дренажи) за целия участък; Изграждане на нова тръбо-канална мрежа за нуждите на системите на сигнализация, телекомуникация, енергетика и инсталиране на оптичен кабел; Всички пресичания на железопътната инфраструктура със съоръжения на други инфраструктури се обследват и при отклонение от нормативните изисквания се реконструират;

3. Пускане в експлоатация - Изготвяне и предаване на екзекутивна документация; Получаване на Разрешение за ползване на обекта от ДНСК съгласно ЗУТ, получаване на сертификат за оперативна съвместимост и осъществяване на Авторски надзор по време на строителството по отношение на железопътния участък София-Волуяк.

Източник: Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am


Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron