Септември-Пловдив

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Administrator » Пон Фев 03, 2014 9:36 pm

Министър Данаил Папазов: Започнахме модернизацията на цялата жп отсечка от Септември до Пловдив

03.02.2014

Изображение

Изображение

Изображение

В рамките на няколко седмици започнахме модернизацията на цялата железопътна отсечка от Септември до Пловдив. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, днес в Пловдив по време на официалния старт на строителството на жп участъка Стамболийски – Пловдив.

„Преди няколко месеца, тук в Пловдив, поех ангажимент да бъде изграден автомобилен подлез между улиците Модър и Царевец. Вече мога да заявя, че и това обещание ще бъде изпълнено“, каза още министър Данаил Папазов. По думите му, подлезът ще свърже Южен и Западен район на града и ще помогне за облекчаването на трафика.

Министър Данаил Папазов обяви още, че за безопасното преминаване на гражданите над железопътната линия е предвидено и изграждането на две пасарелки. Едната ще бъде временна до приключването на строителните ремонти по подходите към подлеза и реконструкцията на улиците Царевец и Модър. Другата ще бъде постоянна, за преминаване на пешеходци над железопътната линия, на улица Елин Пелин в квартал Прослав. Пасарелките ще бъдат оборудвани с асансьори и пригодени за лица с намалена подвижност. Стойността на тези обекти е 3,2 млн. лв., осигурени от бюджета на НК „Железопътна инфраструктура“.

Модернизацията на железопътната отсечка Стамболийски – Пловдив е част от проекта „Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив – част от Трансевропейската железопътна мрежа” и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г. Стойността на договора за изграждането на жп участъка Стамболийски – Пловдив е над 67 млн. лв. с ДДС. Целият участък от Септември до Пловдив е 53 километра, като скоростта на влаковете ще бъде 160 километра в час.

При модернизирането на жп отсечката Стамболийски – Пловдив ще бъде изграден и нов пешеходен подлез на жп гара Тодор Каблешков, а подлезът на жп спирка Кадиево ще бъде модернизиран. Двата подлеза ще бъдат оборудвани с асансьори. На жп гарата и спирките в участъка ще бъдат построени нови перони и перонни покрития, както и шумозащитни огради. По железопътната отсечка ще бъде обновена цялата контактна мрежа.

На церемонията присъстваха търговското аташе на Република Австрия Михаел Ангерер, генералният директор на ДП НКЖИ Милчо Ламбрев, кметът на Пловдив Иван Тотев, областният управител на Пловдив Венцислав Каймаканов, депутати, представители на общинската и областната администрация и други официални гости.

Източник: МТИТС
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот railjet » Пон Фев 03, 2014 10:14 pm

Три или четири пъти, с медиен трясък, менче и лопати, дават старта на един супер закъснял и фасулски лесен обект (капитален ремонт в равно и право + нови лампички). Няма такъв смях....
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот ApPlamen » Пон Фев 03, 2014 10:28 pm

И като ги започнаха сега, до кога се предвижда да е ремонтът, защото никъде не виждам срокове?
ApPlamen
 
Мнения: 10
Регистриран на: Сря Юли 31, 2013 11:18 am

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот railjet » Пон Фев 03, 2014 10:44 pm

Първоначалният срок беше....януари 2014 :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот жпр » Пон Фев 03, 2014 11:42 pm

Сега официално казват, средата на 2015 год. Само не знам, защо лъжат, като на 100% се знае, че няма да е готово и до края на 2015.

53 км. двупътна жп линия + преправяне на 2 жп моста + КМ за двата пътя + подлезите в гарите и спирките + ремонт на приемни здания + стените + ОТ ... е абсолютно невъзможно средата на 2015. / някъде 2016 най-оптимистично, да не е и 17-та.../
жпр
 
Мнения: 413
Регистриран на: Чет Окт 10, 2013 10:34 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот 07 » Вто Фев 04, 2014 12:48 am

Абсолютно реално е това да стане за 18 месеца но в бяла държава.....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот MouveMeNT » Вто Фев 04, 2014 8:37 am

На всеки от тримата изпълнители се полагат по 16-20 км двупътна линия.
MouveMeNT
 
Мнения: 385
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:50 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот 07 » Вто Фев 04, 2014 10:27 am

MouveMeNT написа:На всеки от тримата изпълнители се полагат по 16-20 км двупътна линия.

Значи може и за година да стане! Все пак живеем в 21 век!
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Фев 04, 2014 1:42 pm

07 написа:Абсолютно реално е това да стане за 18 месеца но в бяла държава.....

Или 6 месеца - в жълта ;) И то за 300+ км/ч .....
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот ApPlamen » Вто Фев 04, 2014 1:46 pm

Срок: Планиран е да приключи на 30.09.2015 г.

Оперативна програма "ТРАНСПОРТ"

за към 20 месеца дано да го завършат
ApPlamen
 
Мнения: 10
Регистриран на: Сря Юли 31, 2013 11:18 am

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот жпр » Вто Фев 04, 2014 1:59 pm

Дано ... , ама няма.
жпр
 
Мнения: 413
Регистриран на: Чет Окт 10, 2013 10:34 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Svetlin » Вто Фев 04, 2014 3:47 pm

Според мен ще е готово в срок ! Не виждам пречки да не е като ще се строят парелелно 3 участъка по 20 км от различни изпълнители! Оптимистично съм настроен :lol:
Svetlin
 
Мнения: 244
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 7:31 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот 07 » Вто Фев 04, 2014 4:17 pm

Всъщност чехите по втора направиха същите километри, в същите условия - без такива апокалиптични прексъвания.... че и за доста по-малко пари :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот bdz43r » Вто Фев 04, 2014 4:28 pm

И така ги направиха, че вече 10-15 г не са мръднали, а по 8-ма още сега е накъдрено и падаш от стола.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот 07 » Вто Фев 04, 2014 4:44 pm

bdz43r написа:И така ги направиха, че вече 10-15 г не са мръднали, а по 8-ма още сега е накъдрено и падаш от стола.

TOЧНО! И за капак чехите си търсиха парите със съдилища и арбитражи, а италианските мастурбатори дето осраха Вл.Павлов Дружба си прибраха всичко...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Фев 04, 2014 5:21 pm

07 написа:
bdz43r написа:И така ги направиха, че вече 10-15 г не са мръднали, а по 8-ма още сега е накъдрено и падаш от стола.

TOЧНО! И за капак чехите си търсиха парите със съдилища и арбитражи, а италианските мастурбатори дето осраха Вл.Павлов Дружба си прибраха всичко...

Недей така, ще урониш престижа на европейските корифеи по горно стоене :D
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот 07 » Вто Фев 04, 2014 5:47 pm

ivajlo_nikolov написа:Недей така, ще урониш престижа на европейските корифеи по горно стоене :D

Всъщност те не са виновни - тоя дето е подписал актовете за приемане на обекта в тоя вид трябва да се кастрира (за да не се размножава), а говедото писало техническото задание да се изстреля в космоса (да не тежи на земята повече)....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот railjet » Вто Фев 04, 2014 6:31 pm

Стралджа-Церковски е дело на чехите. Участието им по 2-ра беше скромно: Струпец-Роман 2 и Лесичери-Ресен 2. Другото го правиха НКЖИ (БДЖ за ремонтите започнали преди 2002). Явно не си спомняте,че имаше просрочени дати на квадрат и батак. Но определено беше по-добре от сега. За 10-15 години олигофренията нарастна чудовищно.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот bdz43r » Вто Фев 04, 2014 6:45 pm

Ааа, помним... където чехите направиха единия път за 1 месец, нашите правиха другия 2-3 години.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Administrator » Пон Фев 10, 2014 9:57 pm

Владимир Василев, заместник главен технологичен директор в "Порр бау" Гмбх, ръководител на проекта "Стамболийски - Пловдив":

Проявяваме интерес към големите инфраструктурни проекти

Такива са тунелът на "Струма", подземната част на третия метродиаметър, тунелът под Шипка

Изображение
Инж. Владимир Василев е завършил Строителния техникум "Христо Ботев" в София, ВИАС през 1993 г. със златен медал. Работил е във "Водоканалпроект инженеринг". От 1995 г. е в Австрия, където завършва конструкции в Техническия университет във Виена и работи паралелно в проектантски бюра. От 1999 г. е в големите строителни фирми - тогавашната "Алпине Майредер", която през 2005 г. се преобразува в "Алпине бау" Гмбх, а от началото на 2011 г. е в "Порр бау" Гмбх.

Инж. Василев, кои са особеностите на жп проекта "Стамболийски - Пловдив"?
В края на 2013 г. бях определен за ръководител на проект "Стамболийски - Пловдив". Имаше проблеми при избора на консултант, договорът с него беше подписан на 5 декември 2012 г., а строителното разрешение е от 2013 г. Сега се намираме във фаза 1 - подготвителна, която изтича на 10 февруари 2014 г. На 11 февруари ще бъде прекъснат път 1 София - Пловдив и влаковете ще се движат само по път №2 Пловдив - София. Така започва реалното строителство.

Кой е по-добрият вариант - строителство на инженеринг или при готов технически проект?
Привърженик съм на изяснените правила. Бих казал, че готов технически проект, по който се оферира по единични цени и така има яснота за видовете и обема строителни работи, които трябва да бъдат изпълнени, за мен е по-добрият вариант. Инженерингът е много добра идея, но по него като процедура трябва много да се поработи в България. За да има търг за проектиране и строителство, е необходимо да има много ясно и много конкретно задание. Техническото задание за проектиране показва времето, в което да се проектира, а не това да става във време, определено с указания, писма, с които се уточняват основни параметри в проектирането, а не детайли. Това забавя и влошава качеството на работата.

Ще завършите ли до 5 юни 2015 г. отсечката Стамболийски - Пловдив?
От днешния поглед и според календарния график, методология и технология на работа - да.

Четирите етапа на изграждане на обекта паралелно ли се изпълняват, или представляват линеен график?
Тази седмица приключва първият етап и от 11 февруари започва вторият. Следва работата по междугарието Тодор Каблешков и Пловдив. До септември 2014 г. ще завърши работата по път 1 София - Пловдив и движението по тази линия ще бъде пуснато. Тогава започва работата по път 2 Пловдив - София. Паралелно ще изградим подстанция "Прослав", за да може тя да е готова преди завършване на участъка и да захрани движението по железния път. За нея имаме технически проект, чакаме разрешение за строеж.

"Порр бау" Гмбх строи и пътища в България. Как оценявате изпълнението им?
Имаме два пътни проекта, в които сме в партньорство с "ПСТ холдинг". Проектът за лот 3 на магистрала "Марица" от км 114+000 км до км 116+380 км - път за достъп до ГКПП Капитан Андреево, завърши в края на ноември 2013 г. с Акт 15. Проектът за лот 2 Димитровград - Харманли на "Марица" се движи с добри темпове и завърши в рамките на 2014 г. На участъци от трасето са открити артефакти, подадено е заявление за форсмажорно обстоятелство по отношение на време (за удължаване на срока на строителство).

Какво изпълнихте от рехабилитацията на виадукта при км 67+027 на магистрала "Тракия"?
Вече сме сертифицирали 4 етапа. Правим пълна рехабилитация със сваляне на горното строене и саниране на всички стълбове и устоите в посока София - Пловдив. В момента се изграждат или се надграждат шапките на всичките стълбове и на устоите. Стълб №7 се санира с 30-антиметров кожух. Когато температурата позволява, бетонираме, т.е. работим с пълно темпо по нашия календарен план.

Имаше ли изненади в пътните проекти в етапа на строителство?
На пътните съоръжения се наложи промяна: оттогава е действащото законодателство от 1987 г. към еврокод №8 (за сеизмична устойчивост). Това наложи големите съоръжения да бъдат препроектирани, за да бъдат доведени до изискванията на новата нормативна база за сеизмична устойчивост. Това трябваше да се свърши на "Марица".

Към кои български проекти проявява интерес "ПОРР бау"?
Към всички големи инфраструктурни проекти, в които се изисква висок професионализъм, високи технологии и строен строителен мениджмънт: тунелът на "Струма", или лот 3.2. Крупник - Кресна; подземният участък през центъра на столицата с дължина 7.3 км от третия метродиаметър на София, тунелът под Шипка. Ето, има търгове за магистрала "Хемус" - България, се нуждае и от разширяване на пътната си инфраструктура. Вярно е също, че българските фирми израснаха и се справят с тези проекти на европейско ниво.
Интервюто взе
Милена ВАСИЛЕВА
За "Порр бау" Гмбх

"Порр" е най-старата строителна фирма в Австрия, създадена е през 1886 г. и никога не е затваряна (дори през Втората световна война има две строителни площадки). Тя е една от трите фирми (втората е UBM, също в състава на "Порр"), които се търгуват на фондовата борса във Виена.
Като водещ партньор заедно с още две компании "Порр" строи Централната жп гара във Виена (SudBahnhof). Главен изпълнител е на три от участъците в големия германски проект "Щутгарт 21" - околовръстен на града жп тунел, който се планира около 7 години. Освен в Австрия, Германия и Швейцария "Порр" е лидер по оборот и в Полше и Чехия. През май 2013 г. "Порр бау" спечели проекта за метро в Доха, Катар Green Line на стойност 1.9 млрд. евро, като частта на "Порр" е 950 млн. евро.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron