Септември-Пловдив

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Administrator » Пон Фев 17, 2014 10:50 am

Началото на модернизацията на железопътната отсечка Септември - Пазарджик ще бъде дадено в четвъртък

17 Февруари 2014 | 09:47

Началото на модернизацията на железопътната отсечка Септември - Пазарджик ще бъде дадено в четвъртъкСнимка: НКЖИ
Пазарджик. Официална церемония „първа копка” за железопътната отсечка Септември-Пазарджик, Позиция 1 на проект „Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив част от Трансевропейската железопътна мрежа“ ще се състои на 20 февруари (четвъртък) от 11.00 часа, в района на жп гара Пазарджик, съобщиха от ДП Национална компания "Железопътна инфраструктура". Стойността на обекта възлиза на над 75 млн. лева с ДДС, а след реализацията му трасето ще позволява скорости от 160 км/ч.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот railjet » Пон Фев 17, 2014 11:45 am

Ако не бъркам километражите, новият път ще започва от входния страна Белово, нали тъй?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Otskov » Пон Фев 17, 2014 11:34 pm

Не е ли от първа стрелка, включително, страна Белово :roll:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Administrator » Чет Фев 20, 2014 1:57 pm

Инж. Милчо Ламбрев: С модернизацията на жп линията Септември-Пловдив ще се повишат комфорта и безопасността на жп превозите

20 Февруари 2014 | 12:56 | Агенция "Фокус"

Пазарджик. Днес отбелязваме началото на строителните дейности на най-големия от трите участъци на проекта, а именно участъка Септември - Пазарджик. Това каза генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" инж. Милчо Ламбрев при първата копка по проект "Модернизация на железопътния участък Септември-Пловдив - част от Трансевропейската железопътна мрежа", предаде репортер на Радио "Фокус" – Пазарджик. Железопътната линия Септември - Пловдив е една от първите построени в България. Тя е въведена в експлоатация в далечната 1873 година. Нейната модернизация е част от стратегическата програма за развитие и рехабилитация на Трансевропейската железопътна мрежа в България. Основна цел при реализирането на проекта е постигането на пълна оперативна съвместимост с Трансевропейската железопътна мрежа и достигане на скорости от 160 км/ч. С изпълнението на проекта ще бъдат осигурени нови работни места в региона, ще бъде повишен комфорта и безопасността на превозите, ще се увеличи трафика и подобри бизнес климата в страната, каза също инж. Ламбрев.
Ваня НИКОЛОВА

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Administrator » Чет Фев 20, 2014 2:23 pm

Заместник-министърът на транспорта Петър Киров: Изграждането на добра транспортна връзка между регионите помага за тяхното развитие

20 Февруари 2014 | 13:19 | Агенция "Фокус"

Пазарджик. С началото на реализацията на този проект ние доказваме за пореден път, че думите, че железопътният транспорт е наш приоритет, не са празни. Това каза заместник-министърът на транспорта Петър Киров при първата копка по проект "Модернизация на железопътния участък Септември-Пловдив – част от Трансевропейската железопътна мрежа", предаде репортер на Радио "Фокус" – Пазарджик. За нас това действително е един основен приоритет, свързан с изграждането на една балансирана транспортна система, която да е насочена към потребителите и която да предоставя една цялостна услуга - безопасна и екологосъобразна. Едва ли може да се спори за жп транспорта и неговата екологосъобразност, сега остава да постигнем и неговото по-голямо удобство за клиента и за крайния потребител. Изграждането на добра връзка между регионите помага за тяхното развитие. По един индиректен начин се помага за развитието на икономиката и бизнеса. Това има значение за всеки малък и среден град, който се намира в основата на един такъв коридор. След днешния ден се надявам, че ще продължи доброто взаимодействие, а също че ще се стигне и до успешната реализация на този проект. Сигурен съм, че през 2015 година ще имаме възможност да се радваме на една модернизирана жп линия, която е част от цялостното трансевропейско трасе и ще е още една стъпка към интегрирането на нашата транспортна система в цялостната европейска транспортна схема, каза също Киров.
Ваня НИКОЛОВА

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Administrator » Чет Фев 20, 2014 3:00 pm

Стартираха строителните дейности на железопътна отсечка Септември – Пазарджик

Започна модернизацията на близо 18-километровата двойна жп линия Септември – Пазарджик

20.02.2014

Днес, 20.02.2014 г., в района на жп гара Пазарджик бе даден официален старт на строителните дейностина железопътната отсечка Септември – Пазарджик, Позиция 1 от проект „Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив - част от Трансевропейската железопътна мрежа”.

След завършването на обекта ще се постигне модернизирането на железопътната линия за движение на влакове със скорост 160 – 200 км/ч.

На събитието присъстваха заместник-министрите на транспорта, информационните технологии и съобщенията, г-н Петър Киров и г-н Антон Гинев, търговския аташе на Република Австрия, г-н Ангерер, Генералният директор на ДП НКЖИ, инж. Милчо Ламбрев и други официални гости.

Договорът за строителство на жп отсечката Септември – Пазарджик възлиза на над 75 млн. лева с ДДС.

Проект „Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив – част от Трансевропейската железопътна мрежа” се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот 07 » Чет Фев 20, 2014 5:16 pm

Боже мой, за едно УМСР - егаси процесията.... а едно време дори командващия дивизията на СВ не е6аваше да дойде на такива обекти, какво остава за министри и посранници..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Administrator » Чет Фев 20, 2014 11:14 pm

Зам.-министър Петър Киров: Жп транспортът е един от основните ни приоритети

20.02.2014

Снимка 1

Снимка 2

Снимка 3

Железопътният транспорт е един от основните ни приоритети. Това заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров, днес по време на официалния старт на строителството на железопътната отсечка Септември – Пазарджик.

По думите му бъдещето на този вид транспорт, е свързано с изграждането на една балансирана система, предоставяща безопасна, екологична и цялостна услуга на потребителите. Петър Киров каза още, че изграждането на добра свързаност помага на регионите, развивайки местната икономика и бизнес и има голямо значение за всяко населено място, намиращо се в близост до такъв голям транспортен коридор.

„Сигурен съм, че през 2015 година ще се радваме на една модернизирана железопътна линия, която ще допринесе и за интегрирането на нашата транспортна система с европейската“, допълни заместник-министър Петър Киров.

Позиция 1: Модернизация на железопътната отсечка Септември – Пазарджик е част от проекта "Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив", който се осъществява със средства по Оперативна програма "Транспорт" 2007 – 2013 г. Стойността на договора за изграждането на жп участъка е над 75 милиона лева с ДДС (75 350 325,91 лева с ДДС). Обектът Септември – Пазарджик обхваща 17,5 км (35 км разгъната дължина) двойна, електрифицирана жп линия. След реализацията на проекта времепътуването между градовете Септември и Пловдив ще бъде намалено от 40 на 28 минути.

Обхватът на дейностите включва изграждане на ново коловозно развитие в жп гара Септември и в жп гара Пазарджик, както и изграждане на нови пешеходни подлези в жп гара Пазарджик, спирка Мокрище и модернизация на съществуващия на жп гара Септември. Подлезите ще бъдат оборудвани с асансьори. Ще се проектира нов железопътен надлез в село Ковачево. В жп гарите и спирките в участъка ще бъдат изградени нови перони и перонни покрития, както и шумозащитни огради. По железопътната отсечка ще бъде обновена цялата контактна мрежа. Изпълнител на проекта е Консорциум „Свителски-РВП Кьоне“. Предвижда се работата по обекта да приключи до края на 2015 г.

Източник: МТИТС
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Administrator » Вто Фев 25, 2014 10:38 am

Инж. Клаус Райх, ръководител на жп проекта Септември - Пазарджик от "Светелски Баугезелшафт":

Чакаме търга за жп линията Русе - Варна

Строим в съседна Румъния жп проект за 300 млн. евро

Автор: Милена ВАСИЛЕВА

Брой 8 от 24/02/2014

Изображение
От 1973 г. Клаус Райх работи в бранша на железопътното строителство. По проекта Пазарджик - Септември е в България през 2011 г. като ръководител на проекта. От 2000 до 2002 г. ръководи обект в Дания. Бил е отговорен ръководител за строителството на подземен жп шатъл в Малайзия от летището до Куала Лумпур.


Г-н Райх, кои са особеностите на жп проекта Септември - Пазарджик?
Ще реновираме отсечката, за да повишим скоростта на влаковете. Това означава повече влакове, повече пътници, по-бързо транспортиране. По нашата отсечка има една особеност. Трябва да се направи стоманобетонов мост с дължина около 60 м. Той ще замени два метални моста - единият от 1975 г., а другият от 1973 г. След обследването им беше установено, че те не отговарят на изискванията и новите скорости, задължителни за коридор Х, по който върви нашият жп проект. Затова е наложително те да бъдат обновени. Заедно с това ще направим и временен мост успоредно на бъдещия. Ще построим и пешеходен надлез. Предвидено е изграждането и на надлез за автомобили, но тази строителна дейност не е част от нашия проект, възложителят най-вероятно ще обяви допълнителна процедура за допълнителен договор. Строителните работи ще продължат до есента на 2015 г. Ние ще спазим този срок.

С коя от дейностите започвате строителството?
Започваме от временния път, което означава, че от съществуващите стоманени части на мостовете ще направим временно съоръжение. След това ще бъде затворен път 2 в посока Пловдив - София. Щом той бъде завършен, ще затворим път 1 София - Пловдив. Работата по всеки от двата пътя започва с демонтаж на релсите и траверсите, следват изкопни работи и пренареждане на баластовата призма - баластиране. Премахват се и стълбовете, защото се сменя контактната мрежа, подменят се и отводнителните съоръжения, както и жп стрелките. Смятаме да завършим новия мост за 4-5 месеца.

Какви технологии използвате за полагане на релсовия път?
Работим с партньора си ТСВ - техният екип ще демонтира релсите и ще ги транспортира до гарата. Ние (от "Светелски") ще полагаме релсите и траверсите. С машина Donelli ще положим траверсите, а с по-малки машини - релсите. Сегашните релси са с дължина 25 м, нашите са дълги 36 м. Те ще бъдат позиционирани и монтирани върху траверсите.

Използвате ли български материали и работници?
Разбира се - където може, използваме български материали, а 98% от хората в екипа ни са българи.

Кои други български проекти ви интересуват?
Чакаме обявяването на търга за жп линията Русе - Варна. Проявяваме голям интерес към него. За разлика от Септември - Пазарджик там има единична линия и на нея могат да работят големи машини, които за кратък период от време могат да свършат голяма работа.

Къде строите железници сега?
Строим в Полша, Чехия, Германия, Франция, Белгия, Австрия, Швейцария, Хърватия, Унгария. Изграждаме железен път за 300 млн. евро в Румъния - от Арад на север, в консорциум с "Щрабаг" и 3 румънски фирми. Работим в Англия и Шотландия. През 2011 завършихме 16 км релсов път в Черна гора от Бяло Поле до Крушево, в северната част, близо до сръбската граница. Построихме 110 км двоен релсов път за 200 км/час в Гърция.

Интервюто взе Милена ВАСИЛЕВА

Източник: Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот жпр » Вто Фев 25, 2014 12:18 pm

В СП - ПЗК, наистина се работи по терена за временният мост (временно обходно парче ~500 м и вероятно ще е 25 км/ч)
жпр
 
Мнения: 413
Регистриран на: Чет Окт 10, 2013 10:34 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Otskov » Вто Фев 25, 2014 4:26 pm

Защо е необходимо то ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот 07 » Вто Фев 25, 2014 5:01 pm

Otskov написа:Защо е необходимо то ?

За да се направи постъпа към моста или подлеза (което от двете са решили да правят), вероятно....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Ivan_Valkov » Чет Апр 10, 2014 10:21 am

Здравейте!Някой може ли да даде информация до къде се стигна по работата с това трасе?
Ivan_Valkov
 
Мнения: 79
Регистриран на: Сря Окт 30, 2013 10:41 am

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот жпр » Чет Апр 10, 2014 4:01 pm

СП - ПЗК - път № 1 затворен, тъй като на км. 107+765 се изгражда временен жп мост за прехвърляне на движението по него (след това пълно прекъсване на път № 2) ;
ПЗК - СТМ път № 2 - не се извършват дейности ;
СТМ - ПО - много е свършено. Работи се усилено по път № 1. В СТМ се разтоварват и нови траверси за път № 1 СТМ - ТКЛ.
жпр
 
Мнения: 413
Регистриран на: Чет Окт 10, 2013 10:34 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот asenovgrad4anin » Чет Апр 10, 2014 8:11 pm

Каква е причината да не се работи по СТМ-ПЗК?
asenovgrad4anin
 
Мнения: 184
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:10 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот жпр » Чет Апр 10, 2014 8:21 pm

„Трансстрой“ ВА имат и другаде обект, на който ходиха.
Отделно - няма пари, няма работници...
жпр
 
Мнения: 413
Регистриран на: Чет Окт 10, 2013 10:34 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот railjet » Чет Апр 10, 2014 8:24 pm

Ама кифтаци имаше, нали.

Какво бях писал за този обект още през януари?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Ivan_Valkov » Чет Апр 10, 2014 8:50 pm

Как да нямаше!Направо плескавици! :D
Ivan_Valkov
 
Мнения: 79
Регистриран на: Сря Окт 30, 2013 10:41 am

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот railjet » Чет Апр 10, 2014 9:05 pm

Трайно съсипахме двежението По-Сви, това по 8-ма, сега защо да не осерем и Сф-По.

Как се ремонтират соц кютуци (гари ПЗК, ЦГ), след като парите за железния път не стигат?
Как се изтръгва безотговорно 20км стар но функциониращ път, като знаеш, че не можеш да го запълниш с нов?
Как се допускат до такива проекти фирми без подобаващия им капацитет? Че на всичкото отгоре и с паралелни други "задължения" ?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Септември-Пловдив

Мнениеот Administrator » Вто Юни 24, 2014 4:15 pm

Министър Данаил Папазов инспектира строителството по жп отсечката Септември – Пловдив

Публикувано : вт, юни 24th, 2014

На 15 септември т.г. ще приключи модернизацията на жп гара Пазарджик. Това увериха изпълнителите на обекта, по време на инспекцията на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, съобщиха от МТИТС. Освен проекта за рехабилитация на гарата бяха проверени и трите участъка от проекта за модернизация на жп линията Септември – Пловдив. Към момента по тях се работи усилено и се спазва графика на строителство.

По позиция 1 (Септември – Пазарджик) от проекта „Модернизация на железопътен участък Септември – Пловдив – част от Транс-европейската железопътна мрежа” вече е построен временен железен път в междугарието Септември – Званичево и железен мост на км 106+700. Към момента се извършват демонтажни дейности по контактната мрежа и железния път по трасето.

По позиция 2 (Пазарджик – Стамболийски) се извършват изкопни работи за изгребване на съществуващия баласт. Очаква се тези дейности да приключват в началото на следващата седмица и да започне изграждането на трасето.

Най-голям физически напредък бе констатиран на позиция 3 (Стамболийски – Пловдив). Вече е положен около 4,5 км железен път, което е около половината от трасето в едната посока на движение. Очакванията на изпълнителя са до 15 юли да бъдат положени общо около 8,2 км железен път, както и стълбовете на контактната мрежа. Работи се активно и по рехабилитацията на моста над река Въча.

Завършено е проектирането по позиция 4 „Проектиране и изграждане на системите за сигнализация в участъка Септември – Пловдив и телекомуникации София – Пловдив”. Има издадено разрешение за строителство и се очаква в кратки срокове да започне физическото изпълнение.

Общата стойност на проекта Септември – Пловдив, който се изпълнява по Оперативна програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г. е около 630 млн. лв. и се очаква да приключи през лятото на 2015 г. Трасето, което се модернизира обхваща около 110 км железен път разгъната дължина.

В днешната инспекция участие взеха и заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров, представители на Управляващия орган на ОП „Транспорт“, на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и др.

Източник: ЕП "Български железници"
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта