Страница 1 от 1

Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Сря Юли 17, 2013 2:53 pm
от Administrator
.

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Вто Окт 29, 2013 9:11 pm
от MouveMeNT
КЗК отмени търг за консултант за интермодалния терминал в Пловдив

Оценителната комисия не е изложила мотиви при оценяването на предложенията

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решение на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) за класиране на участниците в обществена поръчка, съобщи комисията. Поръчката е за избор на консултант - прoджект мениджър, който ще подпомага управлението на проекта за изграждане на интермодален терминал в Пловдив.
КЗК е установила съществени нарушения на процесуалните правила при оценяването на техническите оферти на участниците. Нарушенията поставят под въпрос решението на възложителя за избор на изпълнител в обществената поръчка.
Оценителната комисия не е изложила собствени мотиви при оценяването на предложенията, като записаните мотиви са формални. Липсва кратко описание на техническите оферти и така КЗК няма възможност да упражни контрол върху действията на конкурсната комисия, тъй като не става ясно въз основа на какви доказателства, съдържащи се в офертите на участниците, комисията е определила съответния брой точки.
Затова КЗК връща преписката на етап разглеждане и оценка на техническите предложения на участниците.
Интермодалният терминал в Пловдив е обявен за обект с национално значение. През април 2013 г. НКЖИ обяви поръчката за консултант като посочи, че по принцип е необходима специфична помощ при администрирането и управлението на сложните инфраструктурни проекти, които се финансират от ОП „Транспорт”.
Проектът предвижда върху площ от 68 870 м. да бъдат изградени терминална площадка за товаро-разтоварни операции, площадка за складиране на контейнерите в два реда, площ за повредени контейнери и техника, специални места за хладилни товарни единици, административна сграда за обслужване на клиентите, сграда за митнически контрол и митнически склад, паркинги за товарни и леки автомобили и КПП.

Източник: investor.bg

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Пон Авг 03, 2015 2:49 pm
от vlado
Колеги, на снимкита по-долу е нова товарна гара Свиленград. Дали това в дясно (изнесеният коловоз) е за интермодален терминал? Питам, защото четох някъде, че ще има там такъв, но без подробности, твърде лаконично. Някой мнение?

Изображение

Има и козлови кран:

Изображение

Изображение

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Чет Юли 27, 2017 9:27 am
от vlado
Ивайло Московски: Започваме разговори за изграждане на интермодален терминал в индустриална зона „Божурище“

20.07.2017

Започваме разговори с Министерството на икономиката за изграждане на интермодален терминал в индустриална зона „Божурище“. Това заяви министърът на министерства имат готовност да работят и в тази посока. „Планираме със средства от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ да направим предпроектно транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на конференция “Гъвкав европейски бюджет и финансови инструменти в подкрепа на строителния сектор“, която се организира от Камарата на строителите в България и в. Строител.

Московски посочи, че е провел среща с министъра на икономиката Емил Караниколов, на която е разгледана възможността двете министерства съвместно да реализират проекта. „Водят се срещи на експертно ниво между ДП „Национална Компания Железопътна Инфраструктура“ и „Национална Компания Индустриални Зони“ ЕАД за обсъждане на проекта в детайли“, допълни министърът.

В индустриална зона „Божурище“ се предвижда да бъдат генерирани над 30 000 работни места в следващите няколко години, което е още една предпоставка за изграждане на подобен тип съоръжение, посочи министърът. Той допълни, че се обсъжда още свързване на зоната с метро или градска железница, като двете проучване и технически проект за терминала, а след това ще търсим подходящи форми за финансиране на строителството“, обясни Московски.

Другият обсъждан съвместен проект с Министерството на икономиката е изграждането на интермодален терминал във Видин. Той също е доказано целесъобразен проект, тъй като крайдунавският град разполага с изградена индустриална зона.

По отношение на дълговете на Български държавни железници, министърът посочи, че следващата седмица ще се проведе среща с кредиторите по облигационния заем. Плановете са до края на следващата година всички задължения да бъдат погасени.

Източник: МТИТС

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Чет Юли 27, 2017 4:38 pm
от ivajlo_nikolov
В Божурище има действащ терминал на DB Shenker. С 2 коловоза.

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2018 1:31 pm
от vlado
Чета аз в Строителство Градът, че избират изпълнители за АМ "София - Калотина" и някъде по средата на статията виждам следния текст:

"Проектът предвижда уширение на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. При км 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли "Калотина" и "Драгоман". Срокът за изпълнение на поръчката е 852 календарни дни."

Тоест, май, не са се отказали от него. Най-вероятно се надяват, да се появят клиенти след въвеждане на тол системата.

Източник: Строителство Градът

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Чет Фев 08, 2018 11:36 am
от vlado
Изграждат частен мултимодален терминал София – Запад
От 08.02.2018, Автор: Милена Василева

Изображение
Фотограф: СО

Българските компании "Трансекспрес" ЕООД, "ТрансЛог Карго" ЕООД и НК "Железопътна инфраструктура" спечелиха проект по така наречения Blending Call на Механизма за свързана Европа (сектор "Транспорт"). Той е за изграждане на мултимодална логистична платформа "София - Запад". Бенефициенти са "Трансекспрес" ЕООД, "ТрансЛог Карго" ЕООД и НК "Железопътна инфраструктура". НКЖИ няма пряко финансово участие в проекта. При необходимост тя ще оказва техническа и административна помощ на другите двама кандидати. По Механизма за Свързване на Европа се отпускат 20% от стойността на терминала – 2,1 млн. евро, собственото финансиране на юридическите лица – 3 млн. евро, заемното финансиране е в размер на 5,5 млн. евро. Според информация от Столична община проектът е получил разрешение за строеж.

Проектът е насочен към завършване на мултимодалната логистична платформа София - Запад, разположена на коридор Ориент/Източно-Средиземноморие. Предвижда се подобряване на качеството на съществуващата инфраструктура, от гледна точка на сигурност и ефективност, както и отстраняване на съществуващите "тесни места" и подобряване на свързаността с железопътната и пътната мрежа. В дългосрочен план, проектът ще допринесе за прехвърляне на товари от пътния на железопътен транспорт и ще гарантира интегриране на различните видове транспорт и оперативна съвместимост.
Одобряването на проекта по Blending Call на Механизма за свързана Европа (сектор "Транспорт") е по-различно от разглеждането на публичните проекти, които кандидатствата за финансиране по МСЕ. При Blending Call има съчетаване на безвъзмездна финансова помощ с други финансови инструменти. По новия тип търгуване България спечели два проекта.
В момента има отворена втора покана по т.нар. Blending call със срок за подаване на проектите до месец април.

Източник: Строителство Градът

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Пет Фев 09, 2018 3:39 pm
от krali_mirko
Не става ясно къде всъщност ще е разположена тази "платформа"

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Чет Ное 14, 2019 4:27 pm
от vlado
Изглежда неизползването на терминала в Драгоман е към своя край:

От Фейсбук:
"Група, предимно от студенти в УНСС по специалност "Икономика на транспорта" днес посети терминала на ДП "НКЖИ", който е отдаден под наем за 35 години на "ПИМК" ООД. Демонстрирано беше натоварване на полуемарке отговарящо на стандарта Р400,на вагон собственост на превозвача. Обяснени бяха освен товаро-разтоварните операции и самата технология за работа в терминала и бъдещите планове за построяване на още 2 коловоза, поради увеличения обем работа и бъдещите планове за работа във вече наетия терминал на НКЖИ край Драгоман, който догодина ще започне работа, след 10 г. пустеене. Интересното беше, че всеки ден пътува влак за Турция (по ГДВ), като допълнително по заявка се назначават още 2 влака седмично, неделя е най-натоварения работен ден и влаковете са вертушни. Двигателят на една от последните снимки е на 7-цата, която може би се вижда в края на коловоза, ремонтираща се в момента.

После посетихме и огледахме гаровата инфраструктура."

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Чет Ное 21, 2019 10:36 pm
от Димитър Деянов
vlado написа:Изглежда неизползването на терминала в Драгоман е към своя край:

Както е известно, терминалът в Драгоман е замислен да приема/обработва/изпраща влакове по технологията Ro-La и малкото, което е направено там, е съобразено с използването на тази технология. Интермодалните превози се развиват бързо и както знаете вече не се превозват целите камиони, а само полуремаркетата с композиции от "джобни" вагони. Така, че ако трябва теминалът в Драгоман да заработи, ще е необходимо най-напред да се прецени дали географското му разположение е все още актуално, като място за интермодален терминал, дали самото място като терен, е достатъчно за развитието му за използване на по-новата технология и накрая ще трябва време за да се изгради необходимата инфраструктура.

Информацията, която имам за сега е, че БДЖ ТП използват срещу заплащане само една много малка част от недовършения терминал, а други наематели няма.
Може някой да замисля вземането под наем на този недовършен терминал, но за сега няма никакви конкретни стъпки по такова начинание.

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Пет Ное 22, 2019 11:18 am
от stankos
Някой има ли преки наблюдения доколко е натоварен терминала на ПИМК на Тодор Каблешков та търсят разширение толкова на запад ! Няма лошо.

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Пет Ное 22, 2019 2:45 pm
от vlado
Аз лично от цитираната от мен по-горе новина разбирам, че ПИМК ВЕЧЕ са наели терминала и го подготвят за експлоатация от другата година. Нещо ми подсказва, че изведнъж чудодейно този терминал ще се окаже печеливш, още щом попадне в частни ръце. Малко като с вица кога БДЖ щяло да излезе на печалба с отговор веднага след като стане частен.
А относно натовареността на терминала в Тодор Каблешков само съм чувал, че многократно е надхвърлил очаквания оптимистичен сценарий за натовареност, тоест вече се налага да бъде разширен, за да се използва пълноценно.

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Пет Ное 22, 2019 3:01 pm
от semafor
Според мен ПИМК много добре са си направили сметката преди да наемат терминала и ще видите как от догодина Ro-La превозите ще започнат да кръстосват България. Стига да постигнат добра цена, частниците по този начин ще свалят известна част от тежкия трафик от магистралите и толаджийте ще ги хванат за буферите. Една проста супер лайшка сметка показва, че само за гориво и тол такси един ТИР, за да стигне от Калотина до Капитан Андреево ще трябва да плати минимум 400-500 лева. Отделно времето в което камиона е на влака шофьора може да го използва за пълноценна почивка и после като слезе на границата газ и надолу към Анадола. Не съм сигурен дали това е точното им намерение, но ако стане ще е много добре. Както се казва - ще поживеем, ще видим. :idea:

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Съб Ное 23, 2019 6:33 pm
от Димитър Деянов
vlado написа:Аз лично от цитираната от мен по-горе новина разбирам, че ПИМК ВЕЧЕ са наели терминала и го подготвят за експлоатация от другата година.

Ако е така, за да заработи терминалът Драгоман през 2020 г., трябва още от сега да се върши нещо по него, защото има доста работа, да се довърши и подготви за експлоатация. Това лесно може да се провери от всеки, който има пътуване в тази посока - просто трябва да погледне дали има хора, които работят по терминала.

Що се отнася до мечтата на semafor "........как от догодина Ro-La превозите ще започнат да кръстосват България.", мисля че PIMK-Reil, които са първият ж п превозвач в България започнал превозите на ТIR-ови полуремаркета тип Р400, няма да се откажат да продължават по тази технология и да започнат усвояването на технологията Ro-La и ако са те, които са наели терминала Драгоман, сигурно ще си го приспособят за интермодалната технология, с която вече работят.

За БДЖ ТП да не говорим. Те нямат необходимите вагони нито за Ro-La, нито за превозът на полуремаркета с "джобни"- вагони, а не виждам и някой от другите превозвачи (поне сега) да предприема стъпки за такива превози.

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Съб Ное 23, 2019 8:27 pm
от stankos
Какво има да му се довършва на този терминал ?

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Нед Ное 24, 2019 11:09 am
от Димитър Деянов
stankos написа:Какво има да му се довършва на този терминал ?

Ro-La терминал Драгоман
Ето ги двата коловоза, на които трябва да се подават композициите от Ro-La вагони (платформи), за да се товарят/разтоварват камионите. Вагоните (платформи) трябва да позволяват безпрепятствено придвижване на камионите върху тях, от вагон на вагон. Платформите трябва да толкова високи от глава релса, че като се натоварят камионите върху тях, да не нарушават отгоре габарита за товарите по ж п мрежата, респективно да са на безопасно разстояние от контактната мрежа.
сн. 1.jpg
сн. 1.jpg (194.49 KiB) Прегледано 544 пъти


А от тук трябва да подходят камионите и посредством подвижни апарели (тук те липсват) да се качат върху Ro-La композицията, да се придвижват върху нея напред докато се наредят върху целия влак. Отпред на влака, до локомотива, трябва да има спален вагон за да се возят и почиват шофьорите, докато влакът пристигне в крайния пункт по местоназначение. Досега от тези коловози не е натоварен и не е заминал нито един Ro-La влак.
сн. 2.jpg
сн. 2.jpg (192.48 KiB) Прегледано 544 пъти

Задавам си въпроса: тази ли технология ще усвояват евентуалните наематели PIMK Reil, или ще си направят широки рампи отстрани на коловозите, за да си товарят/разтоварват само полуремаркета (както в Т.Каблешков) на композиции с "джобни" вагони ?

А ето и състоянието на ресторанта, който трябваше да се ползва от работещите на терминала и от шофьорите, докато чакат натоварване.
сн. 3.jpg
сн. 3.jpg (220.79 KiB) Прегледано 544 пъти

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Пон Ное 25, 2019 9:36 am
от vlado
Аз нямам съмнения, че Пимк си знаят интереса и много бързо ще осигурят най-подходящите условия терминалът да работи на максимални обороти, вкл. и със заведение за обществено хранене за почиващите си шофьори.

Re: Интермодални терминали

МнениеПубликувано на: Вто Ное 26, 2019 3:03 pm
от stankos
Димитър Деянов написа:..., или ще си направят широки рампи отстрани на коловозите, за да си товарят/разтоварват само полуремаркета (както в Т.Каблешков) на композиции с "джобни" вагони ?


Най-вероятно ще е така! Технологията им е ясна, а имат и подходящите вагони!