Гара Бургас

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Гара Бургас

Мнениеот Administrator » Сря Юли 17, 2013 2:53 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Гара Бургас

Мнениеот Administrator » Сря Сеп 04, 2013 1:42 pm

Отвориха ценовите офертите за супервизия на жп гара Бургас

Днес, 04.09.2013 г., комисията за разглеждане, оценка и класиране отвори и оповести ценовите оферти на допуснатите участници в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Oценка на съответствието и строителен надзор за проект „Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас-пътническа”.
Допуснатите участници и техните оферти, по реда на подаване на документите за участие в процедурата, са както следва:



ОБЕДИНЕНИЕ „РУБИКОН – ЕН –АР 1“


o Техническа оценка: 20
o Предложена цена: 169 970,00 лева без ДДС и без непредвидени разходи*


„КОНСУЛТАНТСКА ИНЖЕНЕРНЕ ГРУПА“


o Техническа оценка: 20
o Предложена цена: 357 000,00 лева без ДДС и без непредвидени разходи*


ЕТ „ЕЛ ТРАНС ИНЖЕНЕРИНГ - ВМ”


o Техническа оценка: 20
o Предложена цена: 235 000,00 лева без ДДС и без непредвидени разходи*

Рехабилитацията на гаров комплекс жп гара Бургас пътническа се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.


-
Проект „Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа”, е изцяло синхронизиран с плановете на община Бургас за развитието на цялата зона в града, като зона за обществено ползване. Приемното здание на гара Бургас е паметник на културата.
С реализирането на проекта се цели пълно архитектурно обновяване на приемната сграда и гаровия комплекс при използване на висококачествени, енергоефективни съвременни материали и технологии. Чрез изпълнението на проекта ще бъде осигурена достъпна среда за хора с намалена подвижност, в съответствие с всички европейски изисквания.


* Непредвидените разходи са в размер на 10%

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Гара Бургас

Мнениеот Administrator » Вто Сеп 24, 2013 1:32 pm

Жп гара Бургас - развитие през годините

Брой 35 от 23/09/2013

Изготвил: Татяна Димитрова
ССС4, Фак. №:15326, УАСГ, ръководител Стойо Тодоров

Бургас е голям пристанищен град, административен център на стопански, промишлен район разположен на Южното Черноморие.
Централната железопътна гара в Бургас е сред първите железопътни гари в България. Сградата е обявена за архитектурен паметник. По нейния план е построена железопътната гара във Варна. Тя е сред възловите гари в България (същевременно и крайна) с направления до София, за цяла Южна България както и за Русе и Плевен.

Централна жп гара Бургас е разположена в центъра на града, в началото на основната търговска улица на града "Александровска", на пл. "Царица Йоана" (наречен и Гаров площад). Гарата е в близост до морския бряг, недалеч от морска гара Бургас, морската градина, централния плаж и пристанище Бургас. Непосредствено до гарата се намира автогара "Юг" с линии до всички населени места по южното българско Черноморие, Варна и летище Бургас. Строителството на сградата започва през 1908 г. Застроената и площ е 2088 квадратни метра. През 1922 година жп гара Бургас е открита и влиза в експлоатация. Първият началник е бил Антон Якамакев, а обслужващият персонал е бил около 116 души.
Изграждането на днешната гара се осъществява на няколко етапа, с архитекти Никола Костов и Кирил Маричков. Творческият тандем е бил готов през 1903 г. с един модерен във функционално и естетическо отношение проект. Този проект те използват и за построяването на железопътната гара във Варна. Двете сгради са еднакви в архитектурното си решение и се различават само в някои детайли на авторското ръководство - бургаският обект се ръководи от арх. Никола Костов, а варненският - от арх. Кирил Маричков.До 1960 от Бургас за София заминават два бързи влака (сутрин и вечер) и три пътнически. Броят на пътниците постепенно нараства поради увеличения брой наши и чуждестранни летовници в комплекса Слънчев бряг и в почивните станции в Несебър, Созопол, Приморско, Китен и други селища по Южното Черноморие.Нов тласък за нарастване на пътникопотока дава замяната на парната с дизелова тяга през 1963, въвеждане в експлоатация на І етап от Нефтохимически комбинат (НХК) през същата година и разширяването му през 1967.Решаващ етап за развитие на пътническото движение в гара Бургас е електрификацията на линията.През 1979 започва да се движи гордостта на нашите железници – експрес "Чайка", който пътува от Бургас до София, през Сливен - Карлово, за 4 часа и 40 минути. Освен традиционните бързи влакове до София през годините с максимален пътникопоток се движат и влаковете от Бургас до Пловдив, Варна, Русе и Кърджали.Преди и след построяването на новата гара броят на заминаващите от гара Бургас товарни влакове е сравнително малък. Те са преработвани на коловозна група, паралелна на парка за пътнически влакове. Стрелковата зона, която съществува и сега, е в крива и в нея се работи трудно.През 1963 започват производство МК "Кремиковци" и НХК. В страната се строят и други заводи, които получават машини и друго обзавеждане по море и започват износ на продукцията си. По-късно се строи и нов металургичен комбинат край Дебелт.Основен товародател и получател става МК "Кремиковци" Цели влакови композиции превозват вносна желязна руда, метални блокове, кангали с бетонно желязо, рулони с ламарина, профили и други метални изделия. Поради бързо нарастващия трафик става наложително да се отдели товарното от пътническото движение, затова е построена нова разпределителна гара. Коловозните групи са разположени по надлъжна схема. Гарата разполага с приемно-отправен парк с 5 коловоза, разпределителен парк с 5 приемни, 16 разпределително-отправни и 2 ремонтни коловоза. Осигурени са директни връзки с пристанищните коловози. През същия период е построена товарна гара, непосредствено след разпределителната. Очаква се увеличен пътникопоток, привлечен от железниците, в резултат от намаленото времепътуване на високоскоростните влакове, които ще се движат в бъдеще между София и Бургас.


Проект по ОП "Транспорт" за модернизиране на жп гара Бургас
От трите проекта бургаският е най-специфичен, което е и причината за забавянето на тръжната процедура за избор на изпълнител на реконструкцията, обясняват от НКЖИ. Сградата е с РЗП 3838 кв.м, изпълнена е на два етажа, със сутерен,с две фасади към предгаровия площад и градина - на север и изток. Кула с четири часовника завършва композицията. Архитектурата на сградата съчетава стила модерн с елементи на барок и сецесион. Тя е паметник на културата и поради тази причина техническото задание за процедурата е съгласувано с Националния институт за недвижимо културно наследство. Проектът за реконструкция на жп гара Бургас не предвижда промени по фасадата на сградата и вътрешното пространство. Върху изцяло обновения й покрив ще бъдат монтирани фотоволтаични панели. Част от дейностите ще бъдат концентрирани около гаровото пространство, така че районът да се облагороди и съвмести с плановете на общината за този район. Гарата и околното пространство ще предлагат на пътниците комфорт, магазини, заведения за хранене, безплатен Wi-Fi, зона за отдих, център за информация и закупуване на билети за всички видове транспорт. Съвместно с община Бургас проектът е синхронизиран с бъдещите планове, заложени в проекта "Зона за обществен достъп" ("Супер Бургас"), който ще отвори града към морето и ще обедини пространството между жп гарата, автогара "Юг" и част от пристанището.
Съдържание:
1. Местоположение
2. История
3. Изграждане на жп линия Ямбол - Бургас
4. Изграждане на теснолинейката Бургас – Поморие
5. Развитие на железопътната мрежа
6. Проект по ОП "Транспорт" за модернизиране на жп гара Бургас

Използвана литература:
1. ЖП мрежа в България, автор: Димитър Деянов
2. Интернет

Източник: Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Гара Бургас

Мнениеот Otskov » Сря Сеп 25, 2013 1:05 pm

Петър Делчев написа:През 1979 започва да се движи гордостта на нашите железници – експрес "Чайка", който пътува от Бургас до София, през Сливен - Карлово, за 4 часа и 40 минути.

Очаква се увеличен пътникопоток, привлечен от железниците, в резултат от намаленото времепътуване на високоскоростните влакове, които ще се движат в бъдеще между София и Бургас.

:lol:
Тогава е била 79-та сега сме 2013-та, 35 години по-късно - еволюция и развитие :lol:
Какви високоскоростни влакове, те ако са такива трябва да го вземат за 2 часа :D
Знаем за медийните измишльотини, важното е, че сега Чайка пътува 6 часа :mrgreen: и ако успеем да постигнем 5 часа, след година-две-три, това ще е равносилно на мегапроект. През По и след завършване на ремонтите няма как да стане - километрите са много, по трета при плътно 130+ Слв-Бс по има шанс.
Освен традиционните бързи влакове до София през годините с максимален пътникопоток се движат и влаковете от Бургас до Пловдив, Варна, Русе и Кърджали.

Умишлено се съсипаха връзките на Р и Крж с морето, а пътници...е поне имаше, изгониха вече повечето от тях :(
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1945
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Гара Бургас

Мнениеот Administrator » Пон Окт 28, 2013 10:35 am

Четирима наддават за гара Бургас

28.10.2013 от Белчо Цанев

Четирима кандидати наддават за рехабилитацията на жп гара Бургас. Процедурата по избор на изпълнител е към края си, като в четвъртък, 31 октомври, ще се състои публичното отваряне на ценовите оферти. Това каза за "Стандарт" Христо Алексиев, зам. генерален директор на НК "Железопътна инфраструктура".

Очакваме след анализ на офертите тръжната комисия да обяви победителя в средата на ноември, каза Алексиев. Четиримата кандидати, които до 29 май подадоха оферти, са "Девня строй инженеринг", "Жп инфраструктура Бургас", "Гара Пиргос 2013" и "Реминг и Планекс".

Индикативният бюджет на проекта е 13 млн. лв., като сумата включва и строителния надзор. По-голямата част от парите са от приключващата ОП "Транспорт 2007-2013". Проектът се забави заради съгласувателна процедура с Министерството на културата, тъй като построената през 1929 г. гара Бургас е паметник на културата. Обновяването на сградата беше съгласувано и с проекта "Супер Бургас". Модернизираната жп гара Бургас ще бъде част от архитектурен комплекс, който включва изграждането на нова автогара и вече откритата морска гара.

Фасадата на жп гара Бургас ще се запази, но сградата ще бъде изцяло обновена и ще отговаря на изискванията за енергийна ефективност, обясни Алексиев. Гарата и околното пространство, което също ще бъде напълно обновено, ще предлагат много магазини и заведения за хранене, безплатен Wi-Fi, зона за отдих и център за информация и закупуване на билети за всички видове транспорт. Ако няма обжалване, договорът с бъдещия изпълнител ще бъде подписан в началото на 2014 г., обясни Алексиев. На база на съгласувания идеен проект той трябва да изготви технически проект. Обновената гара Бургас трябва да бъде готова през пролетта на 2015 г., обясни зам.х генералният директор на НКЖИ Христо Алексиев.

Източник: Стандарт
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Гара Бургас

Мнениеот Administrator » Чет Окт 31, 2013 3:05 pm

Допуснаха три обединения до ценови оферти за санирането на жп гара Бургас

31.10.2013

Отвориха три от четири ценови оферти за рехабилитацията на железопътната гара в Бургас, част от проекта за рехабилитация на гарите в София, Бургас и Пазарджик чрез оперативна програма "Транспорт".

От процедурата отпадна ДЗЗД "Реминг и Планекс" Варна, което се състои от "Реминг и Ко" Словакия, съставено от своя страна от "Реминг Консулт" АД и ЕТ "Васил Иванов Костов", а вторият участник е "Планекс България".

- ДЗЗД "Девня Строй Инженеринг" Варна, съставено от "Девня Трейд", "Гигастрой" ООД и "Евробилдинг Инженеринг" ООД, получи 28 точки от техническата оферта, от които 10 са за предложение за проектиране, 12 – за методология и технология на строителство и 6 – за организация и крючов персонал.
Обединението предложи най-ниска цена – 6 069 828 лв. без ДДС, непредвидени разходи 606 982 лева, ДДС 1 335 362 лева и обща цена 8 012 172 лева. Заявеният аванс е 10% от договорената стойност или 606 982 лева.

- ДЗЗД "Железопътна инфраструктура Бургас", София, което включва "Технострой България", "Билдинг" ЕООД и "Съником" ЕООД, получи 21 точки от техническата оферта. 8 точки са от предложението за проектиране, 11 – за методология, технология и организация на строителството, а 2 точки - за ключовия персонал.
Цената без ДДС е 7 205 789 лева, непредвидените разходи са 720 578 лева, ДДС е 1 585 273 лева, а общана цена е 9 511 561 лева. Заявеният аванс е в размер ва 9% от договорената стойност или 648 521 лева.

- "Гара Пиргос 2013 ДЗЗД" Пловдив. Участници в него са "Интегрирани пътни системи" АД – водещ партньор, "Инфраструктурна компания" АД – партньор 1, "Вамос" ООД – партньор 2 и "Екоарт инженеринг" ЕООД – партньор 3.
Обединението има 27 точки от техническото предложение, като 10 са за проектиране, 11 за методология и технологии и 6 за ключови експерти.
Цената без ДДС е 9 056 336, непредвидените разходи са 271 690 лева, ДДС е 1 865 605 лева, а крайната цена е 11 193 632 лева. Сдружението предлага аванс от 900 000 лева, което е 9.94% от стойността на договора.

През месец декември изтича срокът за работа на тръжната комисия.

С проекта за жп гара Бургас, ч ието приемно здание е паметник на културата, се цели пълно архитектурно обновяване на приемната сграда и гаровия комплекс при използване на висококачествени, енергоефективни съвременни материали и технологии.
Площта на отделните етажи на приемното здание е: сутерен - 1717 кв. м, първи етаж - 1894 кв. м, втори етаж - 1459 кв. м и трети етаж 684 кв. м.
Обхватът на реконструкцията и модернизацията на сградата и гаровия комплекс включва пълно обновяване на приемната сграда, на перонни покрития и настилки с обща дължина на пероните 1300 м, смяна на всички инсталации, информационни табели, надписи и табла, основен ремонт на сградите на Пост 1, Помощен пост и Стрелочна кабина Западен мол.
Ще бъде благоустроена площ от около 14 300 кв.м, други 2900 кв.м. - озеленени.
Предвиден е и подпорен зид с дължина около 150 м.

Източник: Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Гара Бургас

Мнениеот Administrator » Пет Дек 13, 2013 3:55 pm

Ремонтът на жп гара Бургас може да се забави

Решението за избор на фирма, която да ремонтира гаровия комплекс е атакувано в КЗК

12.12.2013

Ремонтът на железопътната гара в Бургас, с който комплексът трябваше да бъде напълно архитектурно обновен за по-малко от 2 години, може да се забави.

В Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е постъпила жалба срещу решението на Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ) за избор на изпълнител за ремонта на гарата, става ясно от съобщение, публикувано в сайта на регулатора.

Производството, с което се атакува решението на НКЖИ, е по инициатива на един от отпадналите участници - консорциумът "Гара Пиргос 2013" ДЗЗД със седалище в Пловдив. Обединението се състои от "Интегрирани пътни системи" АД, "Инфраструктурна компания" АД, "Вамос" ООД и "Екоарт инженеринг" ЕООД.

Investor.bg се опита да се свърже с представители на консорциума, подал жалбата в антимонополното ведомство. След няколко разговора коментар по темата ни бе отказан.

Припомняме, че ценовите предложения на три от офертите в обществената поръчка за реконструкцията на жп гарата в Бургас бяха отворени през октомври в сградата на НКЖИ.

Тогава стана ясно, че най-висока цена е предложило именно сдружението, което сега атакува процедурата -„Гара Пиргос 2013“ - 9,05 млн. лева, а най-ниска е офертата на „Девня Строй Инженеринг“, чиято стойност е 6,06 млн. лева. Третият допуснат участник – „Железопътна инфраструктура Бургас“ очакваше 7,2 млн. лева за реализиране на предвидените от НКЖИ дейности.

Ремонтът на гаровия комплекс в Бургас получи финансиране от ОП „Транспорт“. Плановете са за пълно архитектурно обновяване на приемната сграда, като фасадата й ще бъде запазена, тъй като е паметник на културата.

Ще бъде подобрен достъпът на хора с увреждания, както и повишена и енергийната ефективност на сградата. Ремонтни дейности са предвидени и за целия гаров комплекс.

Проектът е в съзвучие на плановете на общината за развитието на цялата зона като място за обществено ползване, коментират още от НКЖИ.

По статията работиха: автор Елена Калпакчиева, редактор Деляна Петкова

Източник: Investor.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Гара Бургас

Мнениеот Administrator » Пон Яну 13, 2014 7:15 pm

Инж. Ивайло Дженев – ръководител отдел "Изпълнение на малки проекти"

Обновяване на жп гари: Строителството на жп гара София започва до пролетта, а в Пазарджик завършва до края на 2014 г.

Проектът "Рехабилитация на гарови комплекси по TEN – T мрежата – "Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София", "Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа", "Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик – II етап" възлиза на 96 951 164,00 лева, от които общата стойност на допустимите за финансиране от БФП разходи е 72 916 41906 лева. Обновяването на две от трите гари вече е в ход.- Процедурите за избор на изпълнител и строителен надзор за обект "Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа" се обжалват. Към момента няма решение на КЗК. Индикативните срокове за изпълнение на обекта са 20 месеца, от които 4 месеца за проектиране и 16 месеца за строителство.

Източник: Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Гара Бургас

Мнениеот Administrator » Пон Ное 17, 2014 5:32 pm

Московски: Проектът за модернизация на бургаската гара ще продължи

Публикувано : пн, ное 17th, 2014

Проектът за модернизация на бургаската гара ще продължи. Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски, предава Агенция Фокус. Той обясни, че Министерството на културата е съгласувал проекта, тъй като сградата на гарата е архитектурен паметник. „По най-бързия начин проектът ще влезе в община Бургас, за да може да продължи процедурата, така че до края на декември да започне строителството”, каза Московски. Той лично благодари на министър Вежди Рашидов и от името на кмета.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Гара Бургас

Мнениеот дзвера44 » Пон Ное 17, 2014 11:13 pm

Бургаската гара *** да го **** :mrgreen:
Последна промяна VESO на Вто Ное 18, 2014 1:35 am, променена общо 1 път
Причина: VESO: Употреба на нецензурни думи!
дзвера44
 
Мнения: 431
Регистриран на: Пет Апр 11, 2014 8:32 pm
Местоположение: радомир

Re: Гара Бургас

Мнениеот plastikat » Сря Мар 11, 2015 8:36 pm

Бургас ще има модерна жп гара, ремонтират я със 7,4 млн.лв. от Европа
В следващия програмен период целта е да има средства за изграждане на железопътна линия между гара Бургас и летище Бургас

Източник: http://flagman.bg/article/77057
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Гара Бургас

Мнениеот Rado » Чет Мар 12, 2015 11:48 pm

plastikat написа:...
В следващия програмен период целта е да има средства за изграждане на железопътна линия между гара Бургас и летище Бургас


С което вероятно ударно ще бъдат усвоени няколко десетки милиона за изграждане на 2 километра нова жп линия и рехабилитация на линията до гара Сарафово...
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Гара Бургас

Мнениеот 07 » Съб Мар 14, 2015 8:35 pm

Гара Бургас я ремонтират през няма и 10 години - общото е че всеки път се дават много пари, а гарата си е все същата. Много ми е интересно от къде ще мине ЖП линията така че да стигне в близост до терминалите на летището - дали през пистата, дали през ГСМа или за по на пряко ще направи 3/4 кръг заобикаляйки мина Черно Море
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Гара Бургас

Мнениеот plastikat » Съб Мар 14, 2015 9:12 pm

Ще направят естакада над пистата и после ще я съборят ,че ще пречи на самолетите :D
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Гара Бургас

Мнениеот ivajlo_nikolov » Съб Мар 14, 2015 10:10 pm

Има решение: http://2.bp.blogspot.com/-L_iXvIuFyXI/U ... s640/l.jpg :mrgreen:
И горивото дори ще е местно - въглища от мина Черно Море :mrgreen:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Гара Бургас

Мнениеот инфо » Съб Мар 14, 2015 10:21 pm

2015-03-14_212057.jpg
2015-03-14_212057.jpg (70.13 KiB) Прегледано 2951 пъти
:mrgreen:
Аватар
инфо
 
Мнения: 153
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 5:20 pm
Местоположение: ФСБ - Обичам те до тук

Re: Гара Бургас

Мнениеот Otskov » Съб Мар 14, 2015 11:14 pm

А защо не покрай крайбрежния парк :roll:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1945
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Гара Бургас

Мнениеот 07 » Нед Мар 15, 2015 2:58 am

Otskov написа:А защо не покрай крайбрежния парк :roll:

Знаеш ли колко е денивелацията между брега и летището
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Гара Бургас

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Мар 15, 2015 2:56 pm

Отговора от къде ще мине линията е даден тука :
"Железопътната връзка, минаваща през гара „Владимир Павлов”, ще свързва Летището с централна жп гара Бургас. За целта ще бъде построен още един коловоз на старата гара, който да обслужва само новата линия. Трасето следва сегашната поморийска линия и се отклонява с около километър и половина, ще продължава по съществуващия път и ще стига до Летище-Бургас."
Явно са изровили стар проект от 70-те години, защото под разклона от автомагистралата за Каблешково при строежа и са изградени съответните съоражения, които не ми се вярва да са правени за "съществуващия (черен) път"
Ето няколко техни скрийн-шота от стриит вю:
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Местоположение
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Гара Бургас

Мнениеот Rado » Нед Мар 15, 2015 4:05 pm

ivajlo_nikolov написа:Отговора от къде ще мине линията е даден тука :
"Железопътната връзка, минаваща през гара „Владимир Павлов”, ще свързва Летището с централна жп гара Бургас. За целта ще бъде построен още един коловоз на старата гара, който да обслужва само новата линия. Трасето следва сегашната поморийска линия и се отклонява с около километър и половина, ще продължава по съществуващия път и ще стига до Летище-Бургас."
Явно са изровили стар проект от 70-те години, защото под разклона от автомагистралата за Каблешково при строежа и са изградени съответните съоражения, които не ми се вярва да са правени за "съществуващия (черен) път"
...


И аз горе-долу така си го представях, затова онзи ден написах това:
Rado написа:...изграждане на 2 километра нова жп линия и рехабилитация на линията до гара Сарафово...


07 написа:
Otskov написа:А защо не покрай крайбрежния парк :roll:

Знаеш ли колко е денивелацията между брега и летището


Денивелацията от нивото на линията при пътния възел (където вероятно би се отклонила) до нивото на летището край терминала е около 33 метра. Разстоянието по права линия е около 2,5 километра, което дава максимален наклон 13 промила.
Ако гарата на летището се вкара под земята, наклонът става още по-малък.
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Следваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта