ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Сря Сеп 24, 2014 2:05 pm

Служебният кабинет е зачеркнал, че се планира в следващите 7 години да се обновят или изградят общо 381 км жп мрежа и е посочил само 137 км.


*** :evil:
Аз тези ги одобрявах в чистенето на шлаката в администрацията, но тук се оказаха силно токсични.
Последна промяна Administrator на Сря Сеп 24, 2014 2:09 pm, променена общо 1 път
Причина: Цинизъм.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот 07 » Сря Сеп 24, 2014 5:37 pm

railjet написа:
Служебният кабинет е зачеркнал, че се планира в следващите 7 години да се обновят или изградят общо 381 км жп мрежа и е посочил само 137 км.


*** :evil:
Аз тези ги одобрявах в чистенето на шлаката в администрацията, но тук се оказаха силно токсични.

Те не чистеха нищо само сменяха едни паразити с други. А причината за насочване към асфалта е друга днес видях табела как един селски едно лентов път е рехабилитиран при цена 900 000 лева на километър това гарантира към 200% печалба. От ЖП линии не се печели така
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот NeroN » Сря Сеп 24, 2014 9:22 pm

Служебния кабинет е назначен от президента, тоест- герберски. Какво очаквате?
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот plastikat » Сря Сеп 24, 2014 9:31 pm

Очакваме да тръгнат европарите , примерно ! Интересен факт е и как служебната министърка ,след като се "скара" на изпълнителите на СП-ПО ,напредъкът в "рисковият участък" стана от 6 на 12 % ,само за 2 седмици . Ако зависеше нещо от президента ,щеше да има напредък и през последната година и половина ,а то има само НАЗАДЪК !
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Сря Сеп 24, 2014 9:50 pm

Това е абсолютно вярно, че от асфалтов път може да се крадне с 40-50% повече отколкото от железен такъв, мамцу им йебем свине вечно недохранени!
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот 07 » Сря Сеп 24, 2014 9:53 pm

plastikat написа:Очакваме да тръгнат европарите , примерно ! Интересен факт е и как служебната министърка ,след като се "скара" на изпълнителите на СП-ПО ,напредъкът в "рисковият участък" стана от 6 на 12 % ,само за 2 седмици . Ако зависеше нещо от президента ,щеше да има напредък и през последната година и половина ,а то има само НАЗАДЪК !

Смени дилъра, градски. Сирените пари до стотинка са по герберастки проекти включително и новите автобуси за Бургас. А разни % се отчитат за да се платят едни пари. Докато не кихнещ където трябва не ти приемат акта за извършени СМР и за това няма напредък. То и за това черепа беше опънал парите за АМ Тракия като за завършена на пожар баш преди тиквата да се насере и да хвърли оставка и после изнудване за още че ако изтърват срока ЕС няма да плати. И това не зависи от властта схемите си работят и при едните и другите тук там някой изпълнител остава наигран щото се разбира с едните и киха предварително а после не минава номера с анексите
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот plastikat » Сря Сеп 24, 2014 10:04 pm

И ти си прав ,но защо за 1 година смениха камъчетата,релсите и траверсите на Карнобат-Бургас ,а вече втора година ,не могат да пуснат гара Айтос ?Защо през 2012-та се работеше ,а през 2013-2014 ,нищо не се пипва ? (Изключвам ежогодишните дарения на НКЖИ към "наши" фирми изпълнители на аварийни ремонти по 3-та и 4-та линия)
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот 1435 » Сря Сеп 24, 2014 10:09 pm

Кн-Бс камъчетата не са сменяни.
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот plastikat » Сря Сеп 24, 2014 10:11 pm

Добре - пренасипани ......
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот 07 » Сря Сеп 24, 2014 10:20 pm

plastikat написа:Защо през 2012-та се работеше ,а през 2013-2014 ,нищо не се пипва ? (Изключвам ежогодишните дарения на НКЖИ към "наши" фирми изпълнители на аварийни ремонти по 3-та и 4-та линия)

Другия проблем ако не си кихнал - може да ти подпишат акта но си чакаш парите с години печален пример са чехите които направиха ремонти за еталон по втора. Другия вариант е когато си взел обекта на дъмпингови цени и си се разбрал за анекси - обаче тоя с който си се разбрал вземе та падне от власт докато не се разбереш с новите или не се върне твоя човек заебаваш че иначе си набутан
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Вто Сеп 30, 2014 3:10 pm

Министър Ангелкова представи ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ пред представители на неправителствения сектор, бизнеса и местната власт

Публикувано : вт, сеп 30th, 2014

Във финална фаза на подготовка са проектите за изграждане на АМ „Хемус“ в частта от Ябланица до Ловеч, строежът на лот 3 на АМ „Струма“ в подучастъците Благоевград-Крупник и Кресна-Сандански, както и участъка Пловдив-Оризово и жп възел Бургас от проекта за модернизация на жп линията Пловдив – Бургас. Строителството по тях може да започне още през пролетта на следващата година. В ход е техническата подготовка по останалите участъци от тези обекти, както и се работи по подготовката на другите приоритетни проекти по програмата. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова по време на представянето на новата Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. пред представители на неправителствения сектор, бизнеса и местната власт, и изпълнителната власт, вчера. По думите й това е възможно, ако има компромис и единомислие на национално ниво за предложените приоритетни проекти.

„За нас, не е лесно да направим приоритизация на проектите, които ще се реализират в новия програмен период на програмата, но е нужно да се съобразим и с наличния финансов ресурс“, каза министър Николина Ангелкова. Към момента бюджетът на програмата е около 1,9 млрд. евро заедно с националното съфинансиране, а включените проекти в нея към месец юни са на обща стойност от около 4 млрд. евро. Ето защо през последния месец бе направена приоритизация на основата на приемственост на направените инвестиции по ОП „Транспорт“ 2007 – 2013 г., като тя е съобразена с принципите на европейската регионална политика за сближаване на регионите, както и с нуждите на българските региони, проектната готовност и сложността на проектите, като е запазен балансът между пътна и жп инфраструктура, и баланса за развитието на Южна и Северна България.

В жп сектора ще се работи приоритетно за завършването на направленията сръбска – турска/гръцка граници и Пловдив – Бургас. В програмния период 2014 – 2020 г. влизат проектите за модернизация на останалата част от трасето Пловдив – Бургас и участъците Елин Пелин – Ихтиман и Ихтиман – Септември. Министър Ангелкова обясни, че за да не остава трасето недовършено, частта Драгоман – София – Елин Пелин ще се финансира по Механизма за свързана Европа. По него са резервирани 406 млн. евро (заедно с националното съфинансиране) за България, които ще се използват за железопътни и водни проекти. За кандидатстване по Механизма се подготвят и жп трасето Видин – Медковец, както и проектът за подобряване на корабоплаването по р. Дунав, който е съвместен с Румъния. „Общата стойност на жп проектите по програмата е около 1 млрд. евро, без да включваме средствата по Механизма за свързана Европа, така че не можем да говорим за намаляване на инвестициите в жп инфраструктурата“, допълни Николина Ангелкова.

„Като един от най-успешните проекти, през новия програмен период е включен целият трети лъч на софийското метро“, съобщи Николина Ангелкова. В периода 2014 – 2020 г. приоритетно ще започне работа по участъка бул. Янко Сакъзов до кв. Красно село.

Съвместно с Джаспърс се работи по разработване на Мултимудална транспортна стратегия, което е предварително условие по Споразумението за партньорство с ЕК. Също така е предложено, по линия на Техническа помощ на програмата, ЕИБ да разработи стратегия за таксуване по пътната инфраструктура (т.нар. тол система). Министър Ангелкова обясни, че тя е много важна, за да има информация държавата какъв трафик да очаква по всяко от направленията. „Това е основен документ на база, на който можем да търсим публично-частно партньорство, защото всеки инвеститор се интересува на първо място от възможностите за възвръщане на своето капиталовложение“, допълни тя.

Участниците в срещата приветстваха прозрачността и диалогичния подход при подготовката на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Вто Сеп 30, 2014 4:55 pm

Ще ми се да запитам Николинка кои са най-дългите релации в Европа покрити изцяло от високоскоростни влакове. Любопитно ми е дали ще познае от 20 пъти. Също и за колко време са построени.

1980г имало ли е скоростен влак в Европа?....
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот bdz43r » Вто Сеп 30, 2014 4:59 pm

Ааа, я това го знам.
Vossloh се хвалят в брошурата си, че са положили първата си стрелка за 250 км/ч през 1980 г.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Вто Сеп 30, 2014 5:07 pm

Добре са направили, ама имало ли е търкала за 250 км/час?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот qwerty » Вто Сеп 30, 2014 5:38 pm

railjet написа:Добре са направили, ама имало ли е търкала за 250 км/час?

Франция, 1955г - 331км/ч.
qwerty
 
Мнения: 299
Регистриран на: Пон Юли 14, 2014 8:57 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот 07 » Вто Сеп 30, 2014 5:51 pm

railjet написа:Ще ми се да запитам Николинка кои са най-дългите релации в Европа покрити изцяло от високоскоростни влакове. Любопитно ми е дали ще познае от 20 пъти. Също и за колко време са построени.

1980г имало ли е скоростен влак в Европа?....

ТЕЕ май ги има още от 60те (е тогава скоростен е бил влак със 160 км/ч), TGV влиза в редовна експлоатация 1981, забавя се с 3 години заради петролната криза - първоначалния му вариант е бил с дизелови турбини... Тестове са правени и преди това, така че защо да няма положена стрелка за 250 км/ч през 1980тга
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Вто Сеп 30, 2014 8:49 pm

Първото TGV е било мелез от влак и...самолет! AEROTRAIN e оригинален и налудничав проект,представляващ една совалка върху монорелса задвижвана от самолетен реактор. Развитието на този проект протича от 1967 до 1975, като постепенно специалистите от SNCF си дават сметка, че това нещо е за 22-ри или 23-ти век, но не и за 20-ти. Рекордът 420км/час не е признат като рекорд на железницата.

Такова животно може да се движи само върху естакада с монорелса- висока 5м. Построяването на подобно съоражение с дължини от 500км до 1000км е лукс, който никоя държава на този свят не може да си позволи. Иначе като постижение се приближаваме до времепътуванията на самолета. Фантастика...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Чет Окт 02, 2014 9:54 am

инж. Милчо Ламбрев: Очакваме широко отворени очи и прегръдка от бъдещия кабинет и НС (видео)

01.10.2014

Спас Стамболски


Г-н Ламбрев, наскоро министърът на транспорта Николина Ангелкова бе на работно посещение в Брюксел, където бе обменена информация по отношение на настоящата и на бъдещата Оперативна програма „Транспорт". Какви са новите моменти по отношение на НКЖИ след тази среща?
Срещата на министър Ангелкова в Брюксел бе много полезна за Национална компания Железопътна инфраструктура. На нея стана ясно, че Европейската комисия държи финансирането предвидено за България по ОП Транспорт и транспортна инфраструктура да бъде в по-голямата си част за железопътни проекти. Това за нас е особено радостно, тъй като ще можем да включим проектите, които сме заложили в един по-мащабен план.
Един такъв проект е цялостната модернизация на трасето София - Септември. То включва отсечките София - Елин Пелин, Елин Пелин - Ихтиман и Ихтиман - Септември. За нас е много важно тази отсечка да се случи, защото така ще направим една обвръзка между нашата страна с Турция и Гърция. Това е една високоскоростна линия, за която мечтаем, една линия която ще привлече много товари.
Имайки предвид и линията София - Драгоман, която ще бъде изградена с финансиране по механизма „Свързана Европа", страната ни ще има един цял жп коридор, който ще преминава през територията ни.

Значи може да се каже че Брюксел ще предвиди повече пари за железопътния транспорт в България за периода 2014-2020 г.?
Това е така, но към този момент не искам да се ангажирам с точни числа, защото се правят необходимите анализи, прекрояват се проекти и т.н. В момента извършваме процедури по проектиране на бъдещите железопътни отсечки, така че да имаме готови технически проекти за самото същинско строителство, което ни чака.

Кога би могъл да бъде обявен търгът за строителство на някоя от изброените по-горе отсечки между Драгоман и Септември?
Ако ние до Нова година изберем проектант и той успее да изработи проект в рамките на 12 месеца, това ще рече, че в началото на 2016 г. Можем да обявим търг за строителство поне на една от отсечките.

Преди повече от месец след обиколка на министър Ангелкова по строящите се в момента жп отсечки (Пловдив - Свиленград, Пловдив - Бургас, Септември - Пловдив) бяха констатирани сериозни забавяния. Бихте ли казали какво се промени от тогава?
Хронологично най-отдавна започна проектът Пловдив - Свиленград, който в момента е в етап Димитровград - Свиленград, тъй като до момента по лота от Пловдив до Димитровград всичко е направено и той е в експлоатация. По отношение на отсечката Димитровград - Свиленград трасето, както знаем, е разделено на два лота от Димитровград до Харманли и Харманли Свиленград. По едната отсечка работят Терна Гърция а по другата австрийската фирма Порр.
Напредъкът в тези две отсечки е около 53-54%. Този статус не е най-добрият, но трябва да се вземат предвид и многото архелогически обекти (над 60), на които се натъкна строителството, спираше строително-монтажните действия на фирмите и се губеше много време. Сега вече този процес е приключил и всичките археологически обекти са консервирани.
Единствените пречки в момента са малка част от разрешенията за строеж, които трябва да издаде Министерството на регионалното развитие, което се надяваме да стане в най-скоро време. Така до края на 2015 г., в най-лошия случай, да можем да приключим целия обект и да се поздравим с една готова отсечка.
По отношение на рехабилитацията на трасето Пловдив - Бургас по лота от Михайлово до Калояновец работата е завършена. По Лот 2 Стара Загора - Зимница в момента се довършват нещата, който е готов на 92%.
Остава проблематичен Лот 3 от Церковски до Бургас. Направените констатации от обиколката на министър Ангелкова доведоха до мобилизация във фирмите строители. В това се убедихме в последващо посещение и се видя, че италианската фирма изпълнител е поела нещата, като се надяваме до края на 2015 г. Този обект също да бъде завършен.
По проекта Септември - Пловдив (разделен на три лота) нещата се движат с малко закъснение, предвид това, че една година забавихме проекта заради обжалване на тръжните процедури.
Най-проблематичен бе лот 2 Пазарджик - Стамболийски, като дори тогава министърът заяви, че може да се стигне до отстраняването на изпълнителя по трасето. Това въздейства много силно върху строителите и при последващо посещение на министър Ангелкова, което направихме наскоро, се видя че мобилизацията е много голяма. По обекта за извършени такива работи, които не очаквахме, че ще бъдат реализирани за толкова кратък период от време. Надяваме се и този обект да приключи успешно в края на 2015 г.

Казахте за обществените поръчки, често обаче виждаме такива обявени от НКЖИ да бъдат спирани от Комисията за защита на конкуренцията по различни поводи. Какво прави компанията за да не допуска това въобще?
При нас по отношение на строителните видове дейности КЗК много рядко е прибягвала до спиране на такива поръчки. Повечето спрени търгове са за доставка на различни видове материали, където се откриват някои грешки. От това ние си взимаме поука и при следваща подобна поръчка намерените проблеми се отстраняват.

Наскоро открихте рехабилитираната жп гара Пазарджик. Бихте ли казали на какъв етап е строителството и на другите две гари, ремонтирани с европейски пари - Централна гара в София и тази в Бургас?
Да, наскоро участвахме заедно с министър Ангелкова в откриването на модернизираната жп гара Пазарджик. Приемното здание вече е едно прекрасно съоръжение, снабдено с всички необходими устройства и съоръжения за хора с намалена подвижност. Направено е саниране на гарата, има нова климатизация и информационна система. Всичко е по изискванията на Европейския съюз. За майки с деца има топли чакални.
Най-важното е, че този проект завърши без нито стотинка непредвидени разходи и абсолютно в срок. Такива изпълнители трябва да има и тук искам да благодаря на Вектор Конструкт за добре свършената работа.
По отношение на Централна гара София са извършени около 25% от строително-монтажните работи, които започнаха в началото на март. В момента има изоставане с около 1 месец от планираните дейности и се надяваме, че с хубавото време през октомври изоставането ще бъде наваксано, така че в края на 2015 г. ремонтът да е приключил.
Наскоро пописахме договора за рехабилитация на гара Бургас, която е паметник на културата, което ни задължава да запазим автентичния й вид.

Скоро предстоят парламентарни избори, какво очаквате от следващото Народно събрание и правителство?
Много бих се радвал новото правителство да погледне към нас с широко отворени очи и да ни прегърне в обятията си, защото през последните 20 г. за НКЖИ беше много трудно. Сега имайки предвид, че трябва да се хармонизираме с това, което се случва в Европа, трябва да отчетем, че продължаваме да сме назад по отношение на изграждането на модерна жп инфраструктура. Искрено се надявам срещу отпуснатите пари от Европейската комисия за ново строителство да има адекватния размер национално съфинансиране.
Надявам се в бюджета за следващата година и за тези след нея да се отчетат необходимите капиталови разходи, защото благодарение на тези разходи ще можем да изградим важни за страната обекти.
Голям проблем е плащането на ДДС, което не е предвидено, но се надявам от 2015 г. и този проблем да бъде решен и тогава мисля, че ще дишаме малко по-спокойно, така че да гарантираме безопасността, сигурността и комфорта на ползвателите на железопътната инфраструктура.

Източник: News.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Rado » Чет Окт 02, 2014 1:53 pm

Administrator написа:инж. Милчо Ламбрев: Очакваме широко отворени очи и прегръдка от бъдещия кабинет и НС

...
Един такъв проект е цялостната модернизация на трасето София - Септември. То включва отсечките София - Елин Пелин, Елин Пелин - Ихтиман и Ихтиман - Септември. За нас е много важно тази отсечка да се случи, защото така ще направим една обвръзка между нашата страна с Турция и Гърция. Това е една високоскоростна линия, за която мечтаем, една линия която ще привлече много товари.
...


Понеже няма как да попитам г-н Ламбрев, да попитам по-запознатите от форума - колко влака годишно минават през българо-гръцката граница при Свиленград?
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Чет Окт 02, 2014 2:21 pm

Така или иначе, говорим за няколко км от гръцката граница до линията Пловдив-Свиленград. Не виждам защо да не се направят. А и има разни проекти като Sea2Sea например, които са за свързване на Варна-Бургас с Кавала-Александрополис с цел заобикаляне на Босфора. Така, че тази нашата част с гръцката граница - не е толкова голяма, за да го правим на въпрос. Но пък безспорно е интересен въпросът защо не се използва, особено за товарно движение - при положение, че Александрополис е сериозно пристанище.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта