Страница 16 от 18

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2016 8:03 pm
от rain
Новите мегапоръчки ще са за жп строителство за 2 млрд. лв.

Топ поръчителят тази година вече е ясен - това е държавната НКЖИ. Планът на компанията, която държи жп линиите и гарите, е видим от предварителните обявления за обществени поръчки през годината. Те са за почти 2 млрд. лв., като мегатърговете ще са два - за жп отсечката между Елин Пелин и Костенец, където планираният разход доближава 900 млн. лв., и за по-късата Костенец - Септември, за която ще са нужни около 350 млн. лв. Въпросните 78 километра се финансират по европейски програми и частично от бюджета. Целта е по новата линия влаковете да се движат с до 160 км/ч. За да се постигне тази скорост, ще се изграждат тунели и виадукти и вероятно затова цената е толкова висока.

Тези търгове се чакат в краткосрочен план от строителните компании, особено след спирането на големите пътни поръчки. В по-дългосрочен хоризонт България най-сетне ще има инфраструктура в направлението София - Пловдив - Бургас, която да позволява бърз транспорт, което може да вдигне интереса на пътниците.

В други много на брой по-малки търгове държавното предприятие ще похарчи още над 300 млн. лв. Поръчките са на етап обявление за предварителна информация, т.е., след като приключи проектирането по проектите, което се очаква да стане през 2016 г., би трябвало да се пуснат и тези за строителство. Предварителната обява се пуска най-рано 52 дни преди същинската поръчка, като целта е потенциалните кандидати да се информират предварително.

По жп пътя от София до Пловдив

Най-голямата поръчка ще е за строителство на жп отсечката между Елин Пелин и Костенец, като индикативната стойност е 872 млн. лв. Проектът трябва да е приключил най-късно до 2022 г., тъй като се финансира по програма "Транспорт". Другата голяма поръчка за строителство пак е за част от линията София - Пловдив, за отсечката Костенец - Септември. Тя е с прогнозна стойност 348 млн. лв., като според обявлението тя ще се финансира по Мeханизма за свързана Европа.

През втория период на оперативна програма "Транспорт" целта е завършването на основните направления, по които се работи до момента. За жп транспорта това е пътят от Драгоман през София и Пловдив за Бургас и от Пловдив към турската граница. В рамките на предишния период се работеше основно между Пловдив и Бургас, като определени работи останаха за довършване и през този период, т.нар. фаза 2. По линията между София и Пловдив пък се работи по участъка между Септември и Пловдив, като проектът трябва да приключи до края на годината.

Към момента от общо 425 км жп път между София и Бургас са изградени 220 км, като 200 от тях са грубо между Стара Загора и Бургас. Разстоянието между Пловдив и Стара Загора трябва да се довършва, като след Пловдив до Михайлово например трябва да се приключи първо техническият проект, тъй като там линията ще минава по ново трасе. В края на миналата година НКЖИ пусна поръчка за 84 млн. лв. за рехабилитация на жп участъците между Скутаре и Оризово и Стралджа и Церковски, като в момента държавната компания разглежда десетте подадени оферти. Предстои и да се проектират и изградят системите за сигнализация, управление на движението и телекомуникации в участъка Пловдив - Бургас. Индикативната стойност на тази поръчка, която също е на етап обявление за предварителна информация, е 161 млн. лв.

Между София и Пловдив нещата са на малко по-ранен етап. По линията между София и Пловдив в момента се работи по участъка между Септември и Пловдив, като проектът трябва да приключи до края на годината. В края на 2015 г. беше обявена поръчката за модернизация на отсечката между София и Елин Пелин. Тя е с дължина 23 км и прогнозната й стойност е 125 млн. лв. Процедурата е на етап разглеждане на оферти, които са 6 на брой. От предварителните обявления на Национална компания "Железопътна инфраструктура" става ясно още, че предстои да се обяви поръчка за строителство и модернизация на 3 тягови подстанции (Казичене, Ихтиман и Белово), също част от проект "Модернизация на жп линия София - Пловдив" и по специално в жп участъка София - Септември, като цената им е изчислена на 18 млн. лв.

След завършването на всички етапи, или най-рано през 2020 г., скоростта на движение по цялата жп магистрала София – Бургас ще е 160 км/ч, а от столицата до морето ще се стига за по-малко от 5 часа. Отделно трябва да бъде направена и жп връзката между София и Сърбия.

И още поръчки

Това далеч не е всичко. Изграждането на интермодалния терминал в Русе ще струва 40.5 млн. лв., а внедряването на система за управление на жп движението по линията София - Перник - Радомир - Кулата ще излезе 105 млн. лв. Други 22 млн. лв. ще бъдат похарчени за изготвяне на проект за електрификация на жп линията от Нова Загора до Симеоновград.

Отделно се задават "по-скромни" поръчки за около 200 млн. лв. С най-голяма прогнозна стойност са няколко предстоящи търга за строителен надзор на различни проекти. Сред тях са тези за рехабилитация на линията Пловдив – Бургас и две отсечки на линията София – Пловдив. Друг голям договор ще има за изграждане на интегрирана система за билетоиздаване, информация за пътници и осигуряване на контролиран достъп до влаковете на стойност 18 млн. лв. За разширяване на географската информационна система на НКЖИ пък са предвидени 15 млн. лв. НКЖИ ще обяви и поръчка за доставка на жп моторни влекачи "тежък тип" за 19.1 млн. лв.

Дружеството ще има нужда от релсови самоходни специализирани машини за поддръжка на контактната мрежа за 33.3 млн. лв., както и от аварийни автомобили на двоен ход за възстановяване на железен път след бедствия и аварии (3.3 млн. лв.). Поръчки се задават за резервни части на специализирани машини, от лека железопътна механизация за 2.1 млн. лв., от скрепителни системи за железопътни траверси (3.4 млн. лв.), работно и специално облекло - 2.7 млн. лв., униформено облекло - 1.9 млн. лв., и от канцеларски материали и консумативи за офис техника за срок от две години за 1.2 млн. лв.

http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... dnevnik.bg

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2016 8:13 pm
от bdz46203
канцеларски материали и консумативи за офис техника за срок от две години за 1.2 млн. лв.
Е*баси и златните моливи и гумички. :o
Други 22 млн. лв. ще бъдат похарчени за изготвяне на проект за електрификация на жп линията от Нова Загора до Симеоновград.
22 милиона само за проектиране?!?! Смятай..... милчо наистина се олива. И то за такава малка отсечка с V max 50 км/ч

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2016 9:12 pm
от railjet
Не си в час. Милчо не проектира релси и жици. Занимава се само с експлоатацията им.

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2016 9:26 pm
от bdz46203
Щом казваш. Ама наистина тези милиони, май много завишени идват.

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2016 10:05 pm
от дзвера44
Каква е тази система за управление Сф-Рд.47км -105млн.лв.По 2млн. и кусур на километър.Като ги сметнеш разходи за управлението,КМ и железен път, то излиза по-еФтино да се возим на такси!А за 83 линия цената е нормална за 50км.И все пак макс.скорост беше 80км/ч.

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2016 10:40 pm
от bdz46203
дзвера44 написа:!А за 83 линия цената е нормална за 50км.И все пак макс.скорост беше 80км/ч.

Как ще е нормална?? Това е само за изготвяне на проекта, а не за изграждане. Ти май не четеш?
И викаш била 80 км/ч, то и между Хр. Даново и Николаево беше 120 км/ч ама преди два века.....
83-та V max 50км.ч

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2016 10:46 pm
от railjet
Много са 22млн, още повече че иде реч само за проектиране на жици.

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2016 12:05 pm
от BDZ 07
В последните 3-4 години най-доходоносно в краденето и отклоняването на средства се явява предпроектната част, както и тази за самото изготвяне на проекта. Ако реално изготвянето на един проект - обследвания и чертежите струва 300 000 лева, те ги праскат 3 000 000 лева. Справка може да се направи за Видин - Медковец какви суми потънаха за “изготвянето на проект“, който така и няма да се реализира. Но всичко е законно - проект има готов, но няма да се прави. Копче не може да ти каже никой.

Целта е по новата линия влаковете да се движат с до 160 км/ч.


Ето това е шокиращото - 78 км., над 1 200 000 000 лева, за до 160 км/ч. Че то ако става за въпрос, те и сега влаковете се вписват в тези задания...

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2016 12:32 pm
от Otskov
По мое скромно мнение, трябва да е с поне 160 км/ч.

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2016 3:46 pm
от BDZ 07
Otskov написа:По мое скромно мнение, трябва да е с поне 160 км/ч.


Да. Минималната да е поне 180-200 км/ч.

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Чет Мар 31, 2016 1:29 pm
от Svetlin
Някой знае ли какъв е срокът за избор на изпълнители по София-Елин Пелин и Скутаре-Оризово? Вече мина месец от отварянето на офертите...

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Чет Мар 31, 2016 5:04 pm
от ilia_bdz
Изпълнителя бе ясен отдавна,само се чакаше да даде деня и да кажат.Но черна котка мина път на проектите .С отмяната на доста общетвени поръчки от НК ЖИ ги хвана шубе и сега мълчат.По принцип имат срок до м.август.

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Пет Апр 01, 2016 9:48 am
от vlado
И кой е той, като е толкова ясен?

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Сря Апр 06, 2016 6:08 pm
от railjet
Луиш ще пометне: Мамалешку пусна търг за Калафат-Крайова. :mrgreen:

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Сря Апр 06, 2016 8:41 pm
от ivajlo_nikolov
Малка грешка. Търговете са три. Крайова-Калафат (1), Крайова-Дробета Турну Северин (2) и Дробета Турну Северин - Карансебеш (3) :mrgreen:

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Сря Апр 06, 2016 10:05 pm
от railjet
ETCS level 1, с опция за level 2 + GSM-R при завишен трафик, скорости 120-160 км/час.

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Чет Апр 07, 2016 9:16 am
от vlado
Брям и ся кво - Видин - София се оказа актуален. Какво ще правят сега нашите умни глави, като парите ги насочиха другаде?

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Чет Апр 07, 2016 9:58 am
от railjet
Интересна ситуация. Кога беше официално оповестено, че Видин- Медковец отпада за периода 2014-2020 ? Не беше ли преди два или три месеца? ГлЪвите не са ли знаели, че отвъд Дунава има раздвижване по въпроса за коридора?...

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Чет Апр 07, 2016 10:24 am
от BDZ 07
И да са знаели какво? "Това там си е работа на румънците и нас не ни засяга". Точка по този въпрос.

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

МнениеПубликувано на: Чет Апр 07, 2016 10:39 am
от vlado
Не е баш така, защото за изоставянето на проекта Видин - София към този момент мотивите са точно, че на север от Видин жп трасето е лошо, румънците нямат намерение да го правят и поради тази причина наливането на пари в нашия проект засега е икономически неоправдано.