ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Чет Апр 07, 2016 11:18 am

Точно казано!

Определено НЕ е само работа на румънците. Какъв интерес имат те от линията Калафат-Крайова извън контекста на коридор 4. Да разкарват по един селски вагон на денонощие?

След като се видя, как сърбите съвсем ачик изоставят Ниш-Димитровград у бъзето, трябваше скоростно да се натисне за Сф-Вн.
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот vlado » Чет Апр 07, 2016 11:31 am

Друг обаче е въпросът, доколко сегашното трасе би представлявало спънка за трафика, ако не успеем да го модернизираме своевременно, демек докато румънците правят същото с тяхната част? Според мен и при положение, че цялото трасе в БГ е електрифицирано, пък макар и с лоши параметри, не би трябвало да е проблем дори и румънците да се справят по-рано, и това да е пречка за трафика като цяло. Вярно, чувал съм, че тунелите там не допускат едни или други вагони, т.е. нямат габарит, но си мисля, че и ако се наложи, един бърз техен ремонт не би бил проблем и би бил икономически оправдан, дори и с перспективата после старото трасе да бъде изоставено изцяло.
vlado
 
Мнения: 745
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Чет Апр 07, 2016 11:49 am

Покрай Железни Врати има един кофти участък, с тунели,с мостове - буквално газещи в Дунава. Но той е къс. Основният недостатък е липсата на пряка жп връзка Калафат- Дробета. Нямат намерение да строят такава..
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Вто Апр 26, 2016 9:24 pm

Мария Чакърова, НКЖИ: През април обявяваме търг за супервизия на Пловдив- Бургас, фаза 2

Мария Чакърова, директор на дирекция "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в ДП НКЖИ

от 04.04.2016, Автор: Милена Василева

Изображение

Г-жо Чакърова, какво е изпълнението на жп проектите в строеж?
Всички големи железопътни инфраструктурни проекти, които НКЖИ управлява в момента, са във висока степен на напредналост. Физическото изпълнение е над 90 %. Всички проекти по Оперативна програма "Транспорт" следва да бъдат завършени до края на 2016 г., за да бъдат обявени за функциониращи в началото на 2017 г.

Степента на изпълнение на проектите е различна, което се дължи на различния им старт - Септември – Пловдив, например започна много по-късно. От друга страна всеки участък има своя специфика и проблематика. Например, позициите, свързани с изпълнението на осигурителните системи при Септември - Пловдив, изостават, тъй като те изчакват приключването на строителните дейности. В проекта Пловдив – Бургас, фаза 1 имаше промени в структурата на консорциума и преразпределение на отговорностите на членовете му, защото "СК 13" не успя да изпълни задълженията си. Благодарение на своевременната реакция, всичко това вече е овладяно.

В най-напреднала фаза на изпълнение е Пловдив – Свиленград (93 %), следва го Пловдив – Бургас (96 %) и Септември – Пловдив (77 %).

Имаме пълно основание да твърдим, че няма опасност някой от проектите да не бъде завършен. Темповете, с които се работи, са много високи. Няма да е лесно, но правим необходимото това ниво на напредъка да бъде запазено и да продължи до пълното завършване на обектите и поетапното им въвеждане в експлоатация.

Каква част от европейските средствата са оползотворени?
До момента са усвоени около 1 млрд. лева. През 2016 г. следва да усвоим още 250 млн. лева. За сравнение, само през изминалата 2015 г. сме усвоили 523 млн. лева, т.е. повече средства, отколкото през всичките пет години преди това. Като цяло сме оползотворили над 90% от безвъзмездната помощ, но точната цифра ще бъде ясна след одобрението на Окончателните искания за плащания от Управляващия орган.

Какъв е коментарът за участниците в търга София - Елин Пелин? Защо според вас в този търг не участват големите български компании?
Железопътната инфраструктура е най-сложна за изграждане от линейните проекти, защото изисква синхронизиране между три системи - железен път, контактна мрежа с подстанции и сигнализация и телекомуникации. Например една дребна промяна в коловозното развитие води до корекции в изпълнението на договорите за системи и сигнализации.

Втората особеност е фактът, че строителството се извършва в процес на експлоатация на линията. Всички проекти се изпълняват при оперираща жп линия, което изисква сериозна организация и взаимодействие между всички страни, необходимост от точно спазване на графика за движение на влаковете.

Железниците минават през населени места, за разлика от магистралите. Това създава множество допълнителни проблеми - премахване на всички пресичания и осигуряване на достъп на населението. Често местното население проявява недоволство – от шума, движението на машини и разкопаните територии. Кметовете, от своя страна разглеждат проекта като шанс за развитие на цялата община и често се налага оптимизиране на включените в проекта дейности, свързани с пътна мрежа, подлези, надлези и благоустройствени дейности. Определено железопътното строителство е доста по-труден за администриране процес от изграждането на метрото например. Метрото "работи" на територия, на която общината е собственик и собственикът е доброжелателно настроен към собствената си фирма. НКЖИ работи на различни територии и се сблъсква с различни интереси на кметове и общини, с визиите на общинските съвети за мястото на железниците в тях. Някои от кметовете са добронамерени и съдействат – такива са например кметовете на Пловдив, Бургас, Елин Пелин и др., но има населени места, където нещата вървят много трудно и пречките понякога са непреодолими. И тъй като по-големите български строителни фирми, които са изпълнители на проектите по ОП"Транспорт" се сблъскаха с всичко това, сега са предпазливи заради несъдействието на някои от местните власти при изграждането на обектите. Ако общината забави решение при съгласувателна процедура и вместо 1 месец бави отговора си 3 месеца, без това да й струва нищо, тези 2 месеца за изпълнителя на строителния обект са свързани с разходи и загуби.

От друга страна пазарът в момента е пренаситен с инфраструктурни проекти. България е малък пазар, за да се разгърне една фирма на него с наличната си механизация и ресурси. Компаниите не биха могли да напредват, ако не търсят и чужди пазари. Затова те поддържат оптимален за техните интереси капацитет. В момента фирмите са ангажирани с проектите, които довършваме тази година, и с пътните проекти, които предстои да бъдат реализирани.
Програмата на НКЖИ е много амбициозна и следващата година предстоят още много търгове. Предполагам, че една част от основанията компаниите да не кандидатстват в този период е да завършат започнатите проекти и да участват в търговете догодина.

За кога е предвидено строителството на Пловдив – Бургас, фаза 2 и на София - Елин Пелин?
Ако няма обжалвания, през септември договорите за строителство могат да бъдат подписани.

Кои са останалите търгове в проекта Пловдив – Бургас и кога ще бъдат обявени те?
До края на годината се готвим да стартираме процедурите за осигурителните системи, а за надзора – през първата половина на април. Друг строителен търг до края на годината няма да бъде обявен. Това е така, защото за разлика от предишния програмен период искаме да поднесем на строителите отчуждени имоти, с разрешение за строеж, одобрени парцеларни планове, изчистени правни проблеми и с работни проекти.

Кои проекти подадохте за втората покана по Механизма за свързана Европа. Кога очаквате одобрение? За кой период остават Видин – Медковец и Медковец – София?
Двата жп проекта, с които кандидатствахме, са участъкът от Костенец до Септември от линията София – Септември и участъкът Волуяк – сръбска граница. Мотивите са пълното съответствие на тези проекти с изискванията на Механизма за свързване на Европа и националните интереси на България или с други думи стремежа да завършим изцяло направлението сръбска – турска граница. То носи най-много приходи, по него вървят най-много товари и най-много пътници и е от най-голяма полза за българската икономика.
Това направление носи и принадена стойност и за страните-членки на ЕС.
По тези причини вярваме, че предложените от нас проекти имат реален шанс да спечелят. Не бива да забравяме, че българските проекти се борят с други европейски проекти и още при прочитането на целта европейците трябва да бъдат заинтригувани от нашето предложение.

От друга страна ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" няма достатъчно финансиране за да бъде завършен проекта София – Септември. И ако ние не бяхме кандидатствали за МСЕ с Костенец – Септември, всички ресурси, вложени до момента и одобрени по Механизма и Оперативната програма, нямаше да постигнат в пълен размер заложените цели - по средата на трасето щеше да остане една 30-километрова "дупка" с немодернизиран участък.

Видин - Медковец не е спирал да бъде приоритет. Анализът разходи-ползи обаче показва, че в този момент той няма положителна икономическа стойност. Основната причина за това е, че на север от Видин, след Калафат към Крайова, в Румъния, има неелектрифициран жп участък. Логиката изисква да работим по Видин – София успоредно с колегите от румънска страна.


Кога ще бъде завършен интермодалният терминал в Пловдив? Кога ще бъде обявен търгът за ИМТ Русе?
ИМТ Пловдив се изгражда в срок. До август проектът ще бъде завършен. Имаше спиране на договора поради съгласувателни процедури с общини, изпълнителни агенции, експлоатационни дружества. Едно забавяне на срока по веригата влияе на изпълнението на целия проект. Най-страшното е липсата на отговор или промяна на мнението след година-година и половина. В случая едно забавяне на съгласувателни процедури доведе до 60% загуби на средства от Европейския съюз. Тук говорим все пак за по-малък проект, представете си какво се случва с проект за 100 милиона евро. За съжаление, неизпълнението на закона не води до санкции или до поемане на отговорност за провалянето на проекта. Често в основата на всичко стои един служител, който не си и свършил работата, и един ръководител, който не го е контролирал.

Търгът за интермодалния терминал в Русе ще бъде обявен през месец май.

Кога ще бъдат обявени строителни търгове за частите от жп възел София и за кои?
Строителният търг за София-Волуяк ще бъде обявен през март 2017 г. Новият проект по МСЕ Волуяк – Драгоман, ако бъде одобрен, ще се търгува през април 2017 г.
В обхвата на жп възел София попадат и трите приемни здания на гари Подуяне, Искър и Казичене. Търгът за тях ще бъде обявен в края на 2017 година.

Какво е развитието на проектите, включени в жп възел Бургас?
Разполагаме с одобрен идеен проект за развитие на жп възел Бургас. Допълнително са изготвени предварителни проучвания за изграждане на жп връзки между жп гара Бургас и летище Бургас. Подадени бяха 2 оферти за избор на изпълнител за изготвяне на предварителни проучвания за изграждане на жп връзка между летище Бургас и курортен комплекс Слънчев бряг.

На какви средства разчитат железниците в периода 2014-2020 г.?
Над 2,5 милиарда лева са планирани да бъдат усвоени в периода 2014-2020 г., от тях 676 млн. евро са по ос 1 и около 80 млн. евро по другите оси на ОПТТИ.
Останалите 587 млн. евро са по Механизма за свързване на Европа.

Интервюто взе
Милена ВАСИЛЕВА

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Вто Апр 26, 2016 9:35 pm

До юли одобряват проектите от втората покана по Механизма за свързана Европа

от 03.04.2016, Автор: Милена Василева

До юли се очаква одобрение на проектите по Механизма за свързана Европа (МСЕ). Жп проектите са Костенец – Септември (184 653 626 евро), Волуяк – Драгоман (167 779 270 евро), внедряване на ЕRTMS на жп линията София – Перник – Радомир - Кулата (63 млн. евро)

В средата на февруари Национална компания "Железопътна инфраструктура" внесе в Европейската комисия, дирекция "Транспорт и мобилност", проектите, които кандидатстват по МСЕ.

Проектът Костенец – Септември е с дължина 24.6 км и стойност 184 653 626 евро. Той е част от Елин Пелин – Септември и поради многото съоръжения се налага отделянето му от основния проект, за да се намери необходимото за него финансиране, каза Мария Чакърова, директор на дирекция "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в ДП НКЖИ (интервюто публикуваме отделно). Двете основни причини жп линията Костенец – Септември да бъде предложена за финансиране от МСЕ от една страна, са по-леките жп съоръжения, и от друга - по-малката дължина на трасето, което дава възможност проектът да бъде завършен в поставения срок от МСЕ – до 2020 г.

Проектът Волуяк – Драгоман с дължина 35 км и стойност 167 779 270 евро осъществява връзката със Сърбия като част от направлението София – Драгоман. Дължината му е 35 км. Другата част от трасето от София до Волуяк (дължина почти 10 км и стойност около 103 млн. евро) спечели финансиране по МСЕ, първа покана. Трасето Волуяк – Драгоман освен че осигурява връзката със Сърбия, спомага и за доизграждане на жп направлението от Сърбия до Турция.

Проектът "Модернизация на жп линията Видин – София" не е отпаднал от приоритетите за финансиране на НКЖИ. Но според анализа разходи – ползи нивата на пътническия и железопътния трафик са силно занижени, напомни Мария Чакърова. В коридор "Ориент – Източно Средиземноморие" на територията на Румъния е включен участък Калафат – Крайова (90 км), който не е електрифициран и неговото строителство все още не се планира да започне. Същевременно, напомни Мария Чакърова, Сърбия планира да изгради жп участъка Ниш – София до 2020 г. По това направление България е инвестирала в проектите Пловдив – Свиленград – турска граница и в жп линията Пловдив – Бургас, в която ще бъдат вложени средства и през втория програмен период. Завършването на направлението е приоритет за България.

Третият проект по МСЕ, втора покана, е "Внедряване на ЕRTMS на жп линията София – Перник – Радомир – Кулата" (около 63 млн. евро). Дължината на жп линията е 210 км.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот bdz46203 » Вто Апр 26, 2016 9:39 pm

В най-напреднала фаза на изпълнение е Пловдив – Свиленград (93 %), следва го Пловдив – Бургас (96 %) и Септември – Пловдив (77 %).

:shock: :roll:
bdz46203
 

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот BDZ 07 » Вто Апр 26, 2016 10:03 pm

Отчитат като типичните чиновници - в проценти. И това не е за сефте. Нямат реален поглед върху нещата. Цифри и проценти само.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот bdz46203 » Вто Апр 26, 2016 10:54 pm

Да. И изкарват, че 93 е повече от 96.
bdz46203
 

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот транзитен пътник » Вто Апр 26, 2016 11:12 pm

До юли одобряват проектите от втората покана по Механизма за свързана Европа
от 03.04.2016, Автор: Милена Василева
...
Същевременно, напомни Мария Чакърова, Сърбия планира да изгради жп участъка Ниш – София до 2020 г.

Ето го решението!
По това направление България е инвестирала в проектите Пловдив – Свиленград – турска граница и в жп линията Пловдив – Бургас

България?
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Otskov » Вто Апр 26, 2016 11:32 pm

А това "Внедряване на ЕRTMS на жп линията София – Перник – Радомир – Кулата" като изграждане на АЛС ли да го разбирам ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1950
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот rosenvd » Сря Апр 27, 2016 5:17 pm

Сърбите са си счупили точно ръцете и краката,да еликрифицират Ниш-Димитровград.
Имам чувството,че в България колкото си по-тъп и малоумен,толкова повече шансове имаш,да те назначат на по-висок пост или длъжност!
rosenvd
 
Мнения: 19
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:48 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Вто Ное 08, 2016 2:14 pm

Три български жп проекта търсят 110 млн. евро по "Свързана Европа"

Договорът за първия за 120 млн. лв. тръгва с изпълнител, свързан с ДПС

18:42 | 07 ноември 2016

България ще кандидатства с три жп проекта по новия механизъм "Свързана Европа" в опит да договори над 110 млн. евро от общия резервиран бюджет за страната ни в размер на 406 млн. евро.

Това са проектите за модернизацията на жп линията Волуяк – Драгоман, жп възелът Пловдив и една част от жп линията Видин – Медковец, съобщи транспортният министър Ивайло Московски пред журналисти в понеделник.

В момента тече последната възможност за договаряне на резервираните средства за отделните страни членки по новия механизъм, като крайният срок за кандидатстване е 1 февруари 2017 г. Ако страната ни не договори остатъка от 110 млн. евро сега, ще загуби тези средства, но има възможност да се състезава с останалите 27-страни за остатъчния ресурс.

Ще заявим по-голям обем от проекти, така че да не допуснем загуба на средства, каза Московски.

От трите проекта само един покрива евроизискванията

С проекта за жп линията Волуяк – Драгомян страната ни вече веднъж кандидатства пред Европейската комисия. Брюксел обаче отхвърли проекта с аргумента, че той не е част от европейските транспортни коридори, т.нар. TEN-T мрежа, и не е сред приоритетните за финансиране, коментира Веселин Кирев, координатор на Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт пред Mediapool.

От Националната компания "Железопътна инфраструктура" обаче твърдят, че линията е част от TEN-T мрежата. Освен модернизацията на жп участъка Волуяк – Драгоман, проектът включва още и изграждането на втори електрифициран коловоз, а индикативната му стойност е 115 млн. евро без ДДС.

Според Кирев, жп възелът при Пловдив също може да има проблем с европейското финансиране, защото не отговаря на всички изисквания на Брюксел.

Така единственият жп проект, за който и ЕК се чуди защо не кандидатстваме, е жп линията София – Видин. Той беше посочен като приоритетен от българското правителство в договора за партньорство с ЕС за периода 2014-2020 г., но изпадна за сметка на развитието на направлението Бургас – София – сръбска граница и турска граница – Пловдив – София – сръбска граница.

Сега Московски отново го включва в сметките в опит да се спасят европейски средства. Проектът е скъп и възлиза на над 1 млрд. лв., затова ще се кандидатства само за една част от него, каза Московски, без да посочи коя.

Първият жп проект по "Свързана Европа" е София – Елин Пелин

Първият железопътен проект, финансиран от "Свързана Европа", е жп линията София – Елин Пелин.

Проектирането и строителството на участъка на 23-километровата отсечка ще бъдат изпълнени от българо-унгарското обединение "Келет АБ", което е без опит в железопътното строителството у нас. Договорът с тях за 120 млн. лв. беше подписан днес в Министерството на транспорта.

Хасковската компания "АБ", която е регионален играч в пътното строителство, се свързва с депутата от ДПС Делян Пеевски според строители, макар да няма никаква връзка с него в Търговския регистър. Закъсалата финансово "АБ" получи 29 млн. лв. финансиране от Българската банка за развитие, малко след като стана ясно, че печели първия си търг в жп строителството.

Московски посочи, че договорът с българо-унгарското обединение се подписва сега, защото са приключили всички процедури по него и по никакъв начин не е свързано с президентските избори, на които кандидатът на ГЕРБ Цецка Цачева остана втора след претендента на БСП о.р. ген. Румен Радев.

Жп отсечката от София до Елин Пелин включва 23 км двойна жп линия, която трябва да бъде модернизирана за срок от 4 години. От тях една година е за проектиране на трасето, а останалите за строителство.

Първи жп договор по новата програма "Транспорт" 2014-2020 г.

В транспортното министерство беше подписан и договорът за рехабилитация на железопътен участък Скутаре – Оризово. Той е част от втората фаза на изпълнението на жп проекта Пловдив – Бургас и се финансира от оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г.

Договорът за 63 млн. лв. беше сключен с обединение "Европейски железници", в което влизат "Трейс Груп Холд","Инфраструктурно строителство" ЕАД и "РВП Илиянци" ЕООД.

Не е ясно кой стои зад "Инфрастуктурно строителство" ЕАД, защото акциите са на приносител. Дружеството се управлява от Пейо Пеев, Антон Софронов и Тодор Иванов, според Търговския регистър. Документът за внесения в банката капитал е издаден от Централна кооперативна банка, която е собственост на групата "Химимпорт".

Дружество "РВП Илиянци" ЕООД не беше открито в нито един от публичните регистри – Търговския, на строителната камара и ДАКСИ. По закон, без регистрация в Камарата на строителите, не би трябвало да може да се печелят обществени поръчки.

Проектът за жп линията Скутаре – Оризово предвижда модернизация на участъка с дължина 26 км единична жп линия. Обектът трябва да бъде изпълнен за три години.

"Ако изпълнителите и на двата проекта работят в срок, транспортният коридор от сръбската граница до пристанище Бургас ще бъде изцяло завършен до 2022 г.", каза министър Московски.

Той посочи, че инвестициите в новия програмен период следват логическа последователност на предишните проекти и целта е до няколко години да има две изцяло завършени железопътни направления.

Източник: Mediapool
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Съб Ное 12, 2016 11:12 am

НКЖИ ще кандидатства по МСЕ с отсечките Волуяк-Драгоман и жп възел Пловдив

Публикувано : чт, ное 10th, 2016

Ивайло Московски обяви при посещението си в Брюксел за подписването на договора за финансиране по Механизма за свързване на Европа на модернизацията на жп отсечката „Костенец-Септември“, че свободният ресурс, за който в момента се подготвят проектни предложения е приблизително 210 млн. лева. НК „Железопътна инфраструктура“ планира да кандидатства в рамките на текущата покана за кандидатстване по МСЕ, с два проекта – развитие на жп възел Пловдив и модернизация на жп участък Волуяк – Драгоман. Общата им стойност е над разполагаемия ресурс, с цел да се гарантира пълно използване на наличните средства. Агенция „Пътна инфраструктура“ пък от своя страна, в момента подготвя проект за модернизация на пътната отсечка Калотина – София, като до крайния срок през февруари 2017 г., проектите ще бъдат подадени за одобрение“, каза Ивайло Московски.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Svetlin » Пет Юли 07, 2017 2:33 pm

Обявиха търга за жп трасето Елин Пелин – Костенец за 1 милиард лева

НКЖИ обяви търг за трасето Елин Пелин – Костенец за 1 024 330 000 лв. без ДДС. Разделен е в три позиции:
Обособена позиция 1: Модернизация на железопътната отсечка от км 22+554 до км 42+200
Обособена позиция 2: Модернизация на железопътната отсечка от км 42+200 до км 62+400
Обособена позиция 3: Модернизация на железопътната отсечка от км 62+400 до км 73+598
Оферти могат да бъдат подавани само за една обособена позиция. Предложенията се събират до 5 октомври 2017 г., ще бъдат отворени в 10:00 часа на 6 октомври 2017 г.
Финансирането е по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020


Позиция 1: Модернизация на железопътната отсечка от км 22+554 до км 42+200
Началото на железопътната отсечка (съгласно изготвения технически проект) е нов км 22+554 по Път I и нов км 22+552 по Път ІІ. Краят на отсечката е нов км 42+200 на Път І и съответно нов км 42+203 на Път II. Проектът включва нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката между Разделен пост Вакарел и гара Вакарел. Изпълнението на договора за модернизация на двойната железопътна отсечка от км 22+554 до км 42+200, включва следните дейности:
1.Проектиране:
•Изготвяне на Работни чертежи и детайли за всички части на техническия проект;
•Изготвяне на технически и работен проект за сигнализация и телекомуникации.
2.Строителство, включващо следните основни дейности:
•Железен път:
-Осигуряване на проектна скорост на железен път 160 km/h за пътнически влакове и 120 km/h за товарни влакове;
-Габарит на натоварване GC, в междугарията и в гарите за главните и приемно-отправни коловози;
-Тип на релсите 60Е1;
-Земно платно, в съответствие с изискванията за проектна скорост, съгласно техническите изисквания на Наредба №55 за проектиране и строителство на железопътни линии, железопътни гари, железопътни прелези и други елементи от железопътната инфраструктура.
•Нови съоръжения на контактната мрежа, включително секционен пост Вакарел, системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони;
•Дейности и взаимодействия по инсталиране, тестване и пускане в действие на МКЦ в гарите Елин Пелин и РП Вакарел и автоблокировка в прилежащите междугария, включително в съседните на проекта междугария гара Казичане – гара Елин Пелин и РП Вакарел – гара Ихтиман;
•Изграждане на:
-2 броя двутръбни (2х2 за единична жп линия) тунела с приблизителна обща дължина 15 342,50 м. и евакуационни площадки. Съгласно техническия проект изпълнението на тунелите се предвижда да се извърши по тунелен способ;
-1 пътен надлез и 1 пътен подлез;
-8 бр. мостове и естакади;
-11 бр. водостоци и прокари;
-шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м;
-отводнителни съоръжения (отводнителни канали, предпазни канали, дренажни системи);
-изместване/реконструкция на 26 бр. пресичания на жп линията с друга инфраструктура;
-тръбно канална мрежа за Системите за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията, полагане на нов оптичен кабел и изместване на съществуващия оптичен кабел;
-изграждане на системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.
•Ограда от двете страни на железопътната отсечка за възпрепятстване преминаването през жп линията, в гарите и междугарията.
3.Осъществяване на авторски надзор по време на строителството за проекта за сигнализация и телекомуникации в обхвата и по смисъла на чл. 162, ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ).
4.Пускане в експлоатация – изготвяне и предаване на екзекутивната документация по проекта и получаване на Разрешение за ползване по реда на ЗУТ.
Възложителят организира организиран оглед, при условията, посочени в документацията за участие.
Сред критериите за оценяване е включен и срокът за изпълнение на естакада при км 30+765 , както и изпълнението на тунел 2, продължителност на прекъсванията на движението на влаковете, влагането в строежа на изкопаните земни маси и инертни материали, и др.
Прогнозната стойност на позиция 1 е 554 131 000 лв. без ДДС. Времето за изграждането й е 72 месеца

Позиция 2: Модернизация на железопътната отсечка от км 42+200 до км 62+400
Началото на железопътната отсечка (съгласно изготвения технически проект) е нов км 42+200 по Път I и нов км 42+203 по Път ІІ. Краят на отсечката е нов км 62+400 на Път І и съответно нов км 62+400 на Път II. Проектът включва спирка Веринско, гара Ихтиман и спирка Стамболово. Изпълнението на договора за модернизация на двойната железопътна отсечка от км 42+200 до км 62+400, включва следните дейности:
1.Проектиране
•Изготвяне на Работни чертежи и детайли за всички части на техническия проект;
•Изготвяне на технически и работен проект за сигнализация и телекомуникации.
2.Строителство, включващо следните основни дейности:
•Железен път:
-Осигуряване на проектна скорост на железен път 160 km/h за пътнически влакове и 120 km/h за товарни влакове;
-Габарит на натоварване GC, в междугарията и в гарите за главните и приемно-отправни коловози;
-Тип на релсите 60Е1;
-Земно платно, в съответствие с изискванията за проектна скорост, съгласно техническите изисквания на Наредба №55 за проектиране и строителство на железопътни линии, железопътни гари, железопътни прелези и други елементи от железопътната инфраструктура.
•Нови съоръжения на контактната мрежа, системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони;
•Дейности и взаимодействия по инсталиране, тестване и пускане в действие на МКЦ в гара Ихтиман и автоблокировка в прилежащите междугария, включително в съседните на проекта междугария гара РП Вакарел – гара Ихтиман и гара Ихтиман – нова гара Костенец;
•Изграждане на:
-4 бр. надлези;
-3 бр. мостове;
-39 бр. водостоци и прокари;
-шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 448 м;
-отводнителни съоръжения (отводнителни канали, предпазни канали, дренажни системи);
-изместване/реконструкция на 35 пресичания на жп линията с друга инфраструктура;
-тръбно канална мрежа за Системите за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията, полагане на нов оптичен кабел и изместване на съществуващия оптичен кабел;
-изграждане на системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.
•Ограда от двете страни на железопътната отсечка за възпрепятстване преминаването през жп линията, в гарите и междугарията.
3.Осъществяване на авторски надзор по време на строителството за проекта за сигнализация и телекомуникации.
4.Пускане в експлоатация – изготвяне и предаване на екзекутивната документация по проекта и получаване на Разрешение за ползване по реда на ЗУТ.
В критериите за оценка е включено времото за изпълнение на мостовете, продължителността на прекъсванията на влаковото движение, влагане на изкопаните земни маси и инергни материали и други. Прогнозната стойност на позиция 2 е 116 154 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение на позицияна е 48 месеца.

Позиция 3: Модернизация на железопътната отсечка от км 62+400 до км 73+598
Началото на железопътната отсечка (съгласно изготвения технически проект) е нов км 62+400 по Път I и нов км 62+400 по Път ІІ. Краят на отсечката е нов км 73+598 на Път І и съответно нов км 73+599 на Път II. Проектът включва спирка Немирово. Изпълнението на договора за модернизация на двойната железопътна отсечка от км 62+400 до км 73+598, включва следните дейности:
1.Проектиране
•Изготвяне на Работни чертежи и детайли за всички части на техническия проект;
•Изготвяне на технически и работен проект за телекомуникации.
2.Строителство, включващо следните основни дейности:
•Железен път:
-Осигуряване на проектна скорост на железен път 160 km/h за пътнически влакове и 120 km/h за товарни влакове;
-Габарит на натоварване GC, в междугарията и в гарите за главните и приемно-отправни коловози;
-Тип на релсите 60Е1;
-Земно платно, в съответствие с изискванията за проектна скорост, съгласно техническите изисквания на Наредба №55 за проектиране и строителство на железопътни линии, железопътни гари, железопътни прелези и други елементи от железопътната инфраструктура.
•Нови съоръжения на контактната мрежа, включително секционен пост Костенец, системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони;
•Изграждане на:
-8 еднотръбни (8х1 за двойна жп линия) тунела с приблизителна обща дължина 5478 м и евакуационни площадки. Съгласно техническия проект изпълнението на тунелите с №№ 6, 7, 9 и 10 се предвижда да се извърши по открит способ, а тунелите с №№ 3, 4, 5 и 8 – по тунелен способ;
-13 мостове и виадукти;
-9 водостоци и прокари;
-шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 1066 м;
- отводнителни съоръжения (отводнителни канали, предпазни канали, дренажни системи);
-изместване/реконструкция на 12 пресичания на жп линията с друга инфраструктура;
-тръбно канална мрежа за Системите за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията, полагане на нов оптичен кабел и изместване на съществуващия оптичен кабел;
-изграждане на системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.
•Ограда от двете страни на железопътната отсечка за възпрепятстване преминаването през жп линията, в гарите и междугарията.
3.Осъществяване на авторски надзор по време на строителството за проекта за телекомуникации.
4.Пускане в експлоатация – изготвяне и предаване на екзекутивната документация по проекта и получаване на Разрешение за ползване по реда на ЗУТ.
Сред критериите за избор е продължителността на прекъсванията на влаковото движение, срокът за изпълнение на тунел 3, времето за изпълнение не виадукт при км 70+ 632, влагане на изкопаните земни маси и инертни материари от участъка и други.
Прогнозната стойност на позиция 3 е 354 045 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнението й е 66 месеца.

източник : http://infrastructure.bg/news
Svetlin
 
Мнения: 244
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 7:31 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Пон Сеп 18, 2017 9:46 am

Пътуваме по-бързо с влак от Русе до Варна

от Белчо Цанев

Изображение
В София правим хъбове за синхронизирано обслужване на железопътния и автомобилния транспорт и метрото, казва генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски

- Г-н Папукчийски, знаем, че единствените две жп отсечки от новоструктурирания българо-гръцки мултимодален транспортен коридор Sea2Sea, които не са рехабилитирани на наша територия, са Русе - Каспичан - Варна и Карнобат - Синдел. Какви са плановете на НКЖИ за тяхното по-скорошно модернизиране?
- В началото на тази година НКЖИ прие Стратегия за експлоатация и развитие на жп инфраструктурата в България за периода 2017-2021 г., в която се приоритизират най-натоварените направления за развитие, финансирани със средства от държавния бюджет. В този документ двете най-приоритетни линии са именно Русе - Каспичан - Варна и Карнобат – Синдел.
По отношение на най-старата жп линия у нас - Русе - Варна и конкретно за участъка Русе - Каспичан вече подготвяме проект за изграждане на нови осигурителни системи с диспечерско управление, с който да кандидатстваме за финансиране по ОПТТИ. Отделно със средства от държавния бюджет и с част от инфраструктурните такси до края на годината се надяваме да приключим оптичната свързаност по жп линията Г. Оряховица - Варна. Така със стартирането на проекта Русе - Каспичан ще затворим целия кръг Русе - Каспичан - Г. Оряховица с модерна оптична мрежа, която значително ще подобри жп комуникациите.
Що се отнася до жп участъка Карнобат - Синдел, то първият проект, който ще стартираме с национално финансиране, е участъкът Прилеп - Ведрово. Подготвяме се да обявим и проекта за довършване на тунела Лозарево. Планираме да удвоим цялата жп линия Карнобат - Синдел, като от Лозарево до Прилеп тя ще мине по изцяло ново трасе. Така ще отпаднат около 15 км от сегашния най-тежък балкански участък между гарите Лозарево, Подвис и Прилеп, който е в най-лошо състояние и е най-тежък за поддържане.
В близките седмици ще обявим и процедура за изграждането на нова маршрутно-компютърна централизация (МКЦ) в гара Синдел - тази година ще бъде проектирането, а догодина ще започне и реалното строителство по проекта. Той ще включва както преработка на коловозното и стрелково развитие от двете страни на гарата, така и промяна в контактната мрежа от 1-ви до 9-ти коловоз включително.

- Каква ще е стойността на тези проекти?
- Конкретно за гара Синдел - изграждането на МКЦ, преработката на железния път и на контактната мрежа ще струват около 16 млн. лв.

- А за линията Русе - Каспичан?
- За нея все още не мога да кажа каква ще е индикативната стойност. Комисиите работят усилено, прави се актуализация на коловозното развитие по всички гари, както и актуализация на нивелацията на железния път. Едва тогава ще видим какви параметри ще постигнем, като там гоним не по-ниска скорост от 100 км/ч за товарните и 120 км/час за пътническите влакове. За тази цел задължително трябва да бъдат изправени кривите по железния път. По съществуващия проект преди актуализацията стойността е 870 млн. лева.

- Нали имаше проектна готовност за линията Русе - Варна още преди новия програмен период?
- Именно тази проектна разработка сега актуализираме, защото има нови нормативни изисквания по европейската система за оперативна съвместимост, а и търсим оптимизация на инвестициите. Например за гари с по 6-7 и повече коловоза ще оптимизираме осигурителните инсталации, като ще включим не повече от 4 коловоза, а останалите ще останат на ръчно управление и ще се използват само при необходимост. Защото инвестициите в осигурителните системи никак не са малки, а впоследствие и разходите за тяхното поддържане са много големи. По първоначални данни само за изграждането на осигурителната инсталация за 138-километровото жп трасе Русе - Каспичан, в който попадат и 9 гари, ще бъдат необходими около 40 млн. лева. След това продължаваме с Каспичан – Варна.

- По останалите отсечки от бъдещия мултимодален коридор с Гърция продължавате с Фаза 2 на проекта за рехабилитация на жп линията Пловдив - Карнобат - Бургас, финансиран по ОПТТИ 2014-2020, нали така?
- Да, там проектите си вървят. До края на септември ще обявим процедурата за избор на изпълнител за проекта за изграждането на сигнализация и телекомуникации за цялото жп трасе от Пловдив до Бургас. Знаете, че вече стартирахме рехабилитацията на жп отсечката Скутаре – Оризово и участъка Стралджа-Церковски, както и договора за надзора, част от проекта. До края на годината ще обявим и процедурата за участъка Оризово - Михайлово, който включва изграждане на чисто ново скоростно жп трасе за 160 км/час, което ще заобикаля гара Чирпан. Така бързите влакове, които не обслужват гара Чирпан, както и товарният жп трафик, ще се движат директно към Стара Загора, а за Чирпан ще оставим връзка за местния жп трафик. Там е предвидено изграждането на едно ново тунелно съоръжение и няколко големи жп виадукта.

- Като заговорихме за ОПТТИ 2014-2020 - по какви други проекти вече работите или се подготвяте да обявите в най-близко време?
- Усилено работим за рехабилитацията на жп направлението София - Септември. До края на месеца ще започне модернизацията на отсечката София - Елин Пелин, която е част от него. За нея имаме сключен договор с консорциум, в който влизат унгарската компания "Келет" и хасковската "АБ". Проектът се финансира със 120 млн. лв. по Механизма "Свързана Европа". Проектирането там е готово на 90%, първата отсечка, която ще започнем е Казичене - гара Искър. Вече са пуснати и процедурите за строителство на отсечката Септември - Костенец, финансирана по Механизма "Свързана Европа", както и на жп участъка Елин Пелин - Костенец, финансиран по ОПТТИ 2014-2020. Последният участък е разделен на 3 лота, тъй като е най-тежкият за строителство, в изцяло планински терен и с много съоръжения - 11 тунела и 18 виадукта с дължина от 300 до 850 метра. Поради това индикативната стойност на целия проект за рехабилитация на жп линията Елин Пелин - Костенец - Септември е 1,026 млрд. лв., от които стойността само на планинската част е над 730 млн. лв.
До края на септември ще бъде обявена и процедурата за жп линията София - Волуяк, също финансирана по Механизма "Свързана Европа". Тя обхваща рехабилитация на двете най-големи за жп възел София гари - Централна гара София и гара Волуяк, които са с по 14 коловоза. По проекта за рехабилитация на Централна гара София беше направен ремонт на коловозното развитие на гарата единствено над подлеза. Всичко останало тепърва ще бъде изцяло подменено - ще бъдат изградени нови гърловини, нова маршрутно-компютърна централизация, нова контактна мрежа и пр. Всичкото това се отнася и за гара Волуяк. От София до Волуяк ще се обособят три текущи железни пътя - два скоростни и един за локално обслужване на гара Обеля и за връзка с депо Надежда. Ще построим нова гара Обеля, която ще бъде с 6 коловоза и ново приемно здание, отговаряща на всички изисквания за обслужване на трудно подвижни лица. С Община София и Столичния метрополитен съгласуваме създаването на общи транспортни хъбове, на които да бъде синхронизирано обслужването на пътниците на железопътния, автомобилния транспорт и метрото. Целта ни е да предложим една обща по-бърза и комфортна транспортна услуга за хората както в София, така и на територията на цялата страна.

Източник: standartnews.com
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Spass237 » Пон Сеп 18, 2017 11:01 am

"До края на месеца ще започне модернизацията на отсечката София - Елин Пелин". Интересно... ;)
Spass237
 
Мнения: 66
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот vlado » Вто Сеп 19, 2017 2:25 pm

Някой може ли да намери тази Стратегия за експлоатация и развитие на жп инфраструктурата в България за периода 2017-2021 г., да я видим и ние?

п.п. Намерих я: Програма за развитието и експлоатацията на железопътната инфраструктура 2017-2021 г.
vlado
 
Мнения: 745
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Вто Сеп 26, 2017 10:04 pm

Занчев: До края на годината НКЖИ ще обяви търговете за рехабилитация на два жп участъка

Публикувано : вт, сеп 26th, 2017

До края на годината НК „Железопътна инфраструктура“ ще обяви търговете за рехабилитация на жп участъците Оризово-Михайлово и София-Волуяк. Това съобщи заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев, по време на Седмия дискусионен форум „Строителството през 2018 г. – перспективи и предизвикателства“, организиран от Камарата на строителите в България и в. „Строител“, съобщават от пресцентъра на МТИТС. По думите му, до няколко месеца ще бъде обявена и поръчката за изграждане на системите за сигнализация и телекомуникации по жп линията Пловдив-Бургас.


„През месец юли пуснахме процедурите за строителство на жп отсечките от Септември до Костенец и от Костенец до Елин Пелин, финансирани с европейски средства. За съжаление все още нямаме избрани изпълнители, тъй като и двете се обжалват във Върховния административен съд“, заяви Велик Занчев.

Заместник-министърът допълни, че по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ се финансират 6 големи инфраструктурни проекти, като в отделна приоритетна ос са осигурени 68 милиона евро за внедряване на интелигентни транспортни системи. По този начин ще бъдат надградени системите за управление на трафика, за подобряване на безопасността, както и за сигурността в различните видове транспорт.

2018 г. ще бъде решаваща за доизграждането на АМ „Струма“, като очакванията ни са до края на следващата година да има избран изпълнител за най-тежкия участък в Кресненското дефиле – лот 3.2. Това ще позволи строителство между Крупник и Кресна да започне през 2019 г., каза още Велик Занчев.

По отношение на столичното метро, зам.-министър Занчев отбеляза, че проектът се изпълнява с много добри темпове. Първият етап, който пресича централната градска част на града скоро ще достигне 50% физическо изпълнение, което е значителен напредък, предвид сложността му.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Spass237 » Сря Сеп 27, 2017 9:41 am

А София-Елин Пелин кога ще започне?
Spass237
 
Мнения: 66
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Сеп 27, 2017 5:19 pm

Spass237 написа:А София-Елин Пелин кога ще започне?

Вече започна (началото ще е между гарите Казичене и Искър), но не си дават голям зор, защото за този участък в равното са си дали срок 4 години !
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron