ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Spass237 » Сря Сеп 27, 2017 7:37 pm

Димитър Деянов написа:
Spass237 написа:А София-Елин Пелин кога ще започне?

Вече започна (началото ще е между гарите Казичене и Искър), но не си дават голям зор, защото за този участък в равното са си дали срок 4 години !

Жалко, първата жп линия Русе-Варна, която е БЛИЗО 230КМ БИЛА ПОСТРОЕНА ЗА ОКОЛО 2 ГОДИНИ И ПОЛОВИНА-! :D
.
А промяна в движението на влаковете или прекъсване в участъка на ремонта ще има ли?
Spass237
 
Мнения: 66
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот NikolaiRG » Сря Сеп 27, 2017 7:55 pm

Линията Русе - Варна, а и не само тя, е била построена с ангария. Сега няма как да стане това. После пътуването по нея е било безплатно, но това не променя нещата.
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот vlado » Чет Май 31, 2018 10:28 am

Галина Василева: Системното обжалване на тръжните процедури за жп проектите води до риск за ОПТТИ 2014-2020

Това съобщи ръководителят на управляващия орган на ОПТТИ 2014-2020 г. по време на деветото заседание на Комитета за наблюдение на програмата.
от 30.05.2018, Автор: Инфраструктура.бг

Системните обжалвания на обществените поръчки за големите жп проекти поставят под риск ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Това заяви ръководителят на Управляващия орган на програмата Галина Василева по време на деветото заседание на Комитета за наблюдение на ОПТТИ 2014-2020, което се проведе в периода 29-30 май в гр. Правец.

Тя допълни, че е необходимо да бъдат направени спешни промени в Закона за обществените поръчки, в противен случай държавата рискува да загуби значителни средства от европейските фондове до 2020 г.
Василева коментира още, че до момента няма сключен договор за строителство в участъка Елин Пелин–Костенец, а проектът е в процес на обжалване вече 11 месеца. "Идентифицираме проекта като рисков, защото времето до края на програмния период не е достатъчно за приключване на мащабните строителни дейности по тази жп линия", посочи Галина Василева. Тя допълни, че има възможност да се завърши само един от трите лота на проекта в оставащия срок, а за другите два, вероятно дейностите ще бъдат завършени частично.

"Втора фаза на проекта Пловдив–Бургас се изпълнява в срок и вчера НКЖИ обяви тръжна процедура за участъка Оризово–Михайлово, който е най-сложният и предвижда изместване на трасето от съществуващата жп линия", подчерта Василева. По думите й предстои обявяване на обществените поръчки за обновяване на няколко жп гари в страната и за изграждане на ETCS (European Train Control System) по основни жп направления в страната.

По отношение на Лот 3.2 на АМ "Струма" стана ясно, че Върховният административен съд окончателно е отхвърлил три жалби по ОВОС и изпълнението на проекта може да продължи. Предстои обявяване на процедура за строителство в най-кратки срокове.
"Въпреки сериозния напредък в строителството на Лот 3.1 от автомагистралата и тук могат да се появят рискове за изпълнението, свързани с откритите нови археологически разкопки", отчете Василева. Тя заяви, че тунел "Железница" може да бъде завършен до 2021 г., ако има изпълнител до края на 2018 г. Ръководителят на Управляващия орган на програмата коментира още, че по тази приоритетна ос (ПО 2) заложените средства за проектите надвишават свободния финансов ресурс с почти 400 млн. евро, което изисква навременно решение.

Изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев отчете изпълнението на проекта за изграждане на третия метродиаметър в столицата. Той заяви, че строителството върви съгласно заложените срокове и новите 12 км ще бъдат завършени до края на 2019 г. Братоев коментира още, че в началото на месец юли ще бъдат доставени в България 2 от общо 20 нови метровлака, които ще обслужват третата линия.
"Останалите 18 влака ще пристигат поетапно до януари 2019 г.", допълни Стоян Братоев. По думите му в момента тече обществена поръчка за проектиране на следващо разширение на Линия 3 до кв. Слатина. То включва 6 км метролинии и 6 нови метростанции, които ще обслужват 140 хил. души.

В рамките на заседанието Аурелио Сесилио, началник на отдел "България, Словения и Хърватска" в ГД "Градско и регионално развитие" към ЕК, заяви, че Комисията предвижда модернизация на политиките за сближаване в следващия многогодишен финансов период и за България това може да означава дори повече средства от настоящия. Новите политики са насочени към по-индивидуализиран подход, за да се намалят неравенствата и да се навакса развитието на страните с по-слаб растеж. БВП на глава от населението остава водещ критерий при разпределяне на средствата.

Източник: Строителство Градът
vlado
 
Мнения: 745
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Вто Авг 21, 2018 2:27 pm

До края на годината отварят процедурите за всички големи проекти на НКЖИ (аудио файл)

публикувано на 20.08.18 в 12:57

До края на годината ще се открият процедурите за всички големи проекти на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), съобщи в предаването „Преди всички“ Мария Чакърова, директор „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти“ в компанията. Става въпрос за два големи проекта по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ и за четири други по Механизма за свързана Европа. Последните четири са на обща стойност над 1 милиард лева. Те са по направлението сръбска граница - турска граница и от Пловдив до Бургас.

Според сложността и броя на офертите изпълнители ще се избират в период между три и четири месеца. „В зависимост от спецификата на обществените поръчки, съотношението между цена и техническа оферта е различно. В някои от поръчките е много по-важно да изискаш качество на изпълнението и опит на изпълнителите, в други цената е водеща“, уточни Чакърова. Именно изборът на изпълнители за най-големите инфраструктурни проекти е най-важният приоритет на НКЖИ за годината. Разчита се на компании с опит. Има интерес и от международни консорциуми, подчерта Чакърова. Целта на проектите е скоростта на движение да се повиши до 160 км/ч, както и да се въведе система за автоматизирано управление на влаковата работа, допълни тя.

Тази година НКЖИ е предвидила да инвестира и повече от 4 млн. лв. в преустройството на възлови гари. Финансират се обекти извън основната мрежа, както и такива, които няма да получат европейски пари като Змейово - Тулово и Реброво - Своге.

След ремонта на Централната гара на София, както и на тези в Пазарджик и Бургас, още три ключови ЖП гари ще бъдат модернизирани с евросредства - Подуяне, Казичене и Искър. Стойността на проекта е 7,4 млн. лв., от тях безвъзмездната помощ е 3,6 млн. лв. Трябва да се избере изпълнител, крайният срок за оферти е 23 август. Строителството ще започне догодина и ще приключи през 2020-а.

„Чрез гарите се стремим на осигурим комфорт и надеждност на пътуването“, увери Мария Чакърова. Тя допълни, че ще има топли, климатизирани чакални, помещения за майки с деца, магазини, заведения за хранене. Хората в неравностойно положение и трудноподвижните ще имат достъп до всяко място на гарите.

Ще се открият и процедури за други три гари - Карнобат, Нова и Стара Загора. Срокът за тях е 2021-2022 г., добави Мария Чакърова.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

Източник: БНР
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2413
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Авг 21, 2018 8:38 pm

Administrator написа:....подчерта Чакърова. Целта на проектите е скоростта на движение да се повиши до 160 км/ч, както и да се въведе система за автоматизирано управление на влаковата работа, допълни тя.

Вече наистина дразнят аудиторията с това на ляво и дясно подчертаване "до 160 км/час". Тези чиновници продължават да си мислят, че хората ще приемат такава скорост като много голямо постижение. TCDD започват реконструкцията на линията Истанбул - Капъкуле за 250 км/час, а ние отсам между Свиленград и Пловдив ще сме не само на 160 км/час, а на места и на еднопътна линия. Хвала и чест на НКЖИ !
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот vlado » Пон Окт 22, 2018 11:54 am

2019 г. е решаваща за развитието на жп проекти

В периода 2014-2020 НКЖИ управлява над 2.4 млрд. лв. за жп инфраструктура
от 19.10.2018, Автор: Милена Василева

Железопътните проекти поглъщат значима част от финансовия ресурс на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" (ОПТТИ) и Механизма за свързване на Европа (МСЕ).
От общо 1.888 млрд. евро, с които разполага ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" за 6 големи проекта, 1 759 млрд. лв. без ДДС са за проектите "Елин Пелин - Костенец" (1.084 млрд. лв. без ДДС) и "Пловдив – Бургас", фаза 2 (675 млн. лв. без ДДС). 90% от МСЕ на обща стойност 406 млн. евро са за железопътни проекти.
Проектът "Елин Пелин – Костенец" се определя като рисков, поради забавяне на тръжните процедури заради системно обжалване на обществените поръчки. Той е в етап на провеждане на тръжни процедури, като сключването на договори се очаква да стане през декември 2018 – януари 2019 г., съобщи инж. Мария Чакърова, директор на дирекция "Стратегическо развитие на инвестиционни проекти".
Същия срок на сключване на договорите важи и за поредицата обекти от проекта Пловдив – Бургас, фаза 2, от които само Стралджа – Церковски е завършен, а Скутаре - Оризово се строи.
В тръжни процедури са гаровите комплекси Подуяне, Искър и Казичене (общо 6.1 млн. лв.), гарите Стара Загора и Нова Загора (общо 14.8 млн. лв.), гара Карнобат (4.8 млн. лв.). И за тях срокът на сключване на договори за строителство е декември 2018 - януари 2019 г.
В Механизма за свързване на Европа са включени проектите:
-жп линията София – Елин Пелин (133 млн. лв. ) в процес на изграждане;
-развитие на жп възел София: жп участък София – Волуяк (204 млн. лв.) в етап на тръжна процедура, а сключването на договор предстои през януари 2019 г.
-модернизация на жп участък Костенец – Сертември (349 млн. лв.), като срокът за сключване на договори също е януари 2019 г.
-предстои търг за жп възел Пловдив, тръжните процедури са в процес на подготовка, стартът на обществената поръчка е предвиден за октомври 2018 г.
Според Мария Чакърова предизвикателства пред експертите на НКЖИ е системното обжалване на големите обществени поръчки, тежките и продължителни съгласувателни процедури. Затова от държавното предприятие предлагат законозателни промени: всяко лице, оспорващо тръжната процедура, да обоснове правен интерес; спиране на процедурата да става след образуване на производство от страна на КЗК, генериране на спазването на срокове за процедиране на жалби от компетентните органи и възможност за приоритетно разглеждане, увеличаване на размера на таксите при обжалване.
От НКЖИ са на мнение, че са необходими санкции: за съответните институции, които не спазват сроковете и некоректно предоставят първична информация в рамките на тяхната компетентност, и за неправомероно забавяне на съгласувателните процедури на ПУП от общинските администрации. Настояват на възможност строителството на обектите с национално значение с влязъл в сила ПУП да не бъде спирано, въпреки жалби и образувани дела срещу решенията на МС.
При завършването на жп проектите по ОПТТИ се очаква да бъдат реализирани 220 км жп трасета и 6 гари, а по МСЕ - 100 км жп линии.

Източник: Строителство Градът
vlado
 
Мнения: 745
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот vlado » Пет Мар 15, 2019 3:54 pm

Желязков: Около милиард лева ще струват жп връзките със Сърбия и Македония
От: Венцислав Генков (258)
15 Март 2019

За жп транспорт и инфраструктура за следващия програмен период България ще поиска от ЕС около 2 млрд. лева. Половината сума ще бъдат за връзките със Северна Македония и Сърбия, обяви пред журналисти транспортният министър Росен Желязков.

Прогнозната сума за жп линията до Северна Македония е около 800 млн. лева, двойно по-ниска е за връзката със Сърбия. По втората бяха инвестирани средства през настоящия програмен период и затова финансирането ще бъде около 400 млн. лева.

"През следващите няколко месеца ще дефинираме обхвата на проектите в сектор „Транспорт“, които ще залегнат за изпълнение в периода 2021-2027 г. И след 2020 г. ще продължим да работим по подобряване на свързаността в региона, като фокусът ни е насочен към Северна България и трансграничните връзки“, посочи министърът и допълни, че основният елемент в сектора остава железопътният транспорт. „Предстои да направим проучване за необходимостта и алтернативите за развитие на жп инфраструктурата по направлението „Север-Юг”, коментира още транспортният министър.

На строителен форум Желязков обяви, че за периода 2021 - 2027 г. държавата ни ще поиска европейско финансиране за пътя Русе - Велико Търново и Видин - Монтана - Враца. Във водния сектор ще се поискат отново средства за подобряване на корабоплаването по Дунав.

Според транспортния министър, новите разширения на Линия 3 на софийското метро вече имат висока проектна готовност. „В новата програма ще предложим за финансиране участъците до ж.к. „Васил Левски“ и до бул. „Цариградско шосе“, обясни Желязков.

Той коментира и евентуалното вкарване на Пакет "Мобилност" за гласуване в Европейския парламент дни преди евродепутатите да се разпуснат. Срещу новите правила транспортният бранш се обедини и дори организира протест пред сградата на Европарламента. По информация на Желязков точката е в предварителния дневен ред на ЕП, който ще бъде гласуван на 25 март от председателския съвет на лидерите на политическите сили.

Министърът обяви, че на 18 март ще проведе работна среща с представители на българските превозвачи, на която ще бъде обсъдена темата преди предстоящото гласуване в Европейския парламент. Той беше категоричен, че българската държава стои зад превозвачите и не е променила позицията си по този въпрос.

Законът за пътните превозни средства ще бъде публикуван за обществено обсъждане следващата седмица, обяви още Желязков. Законът ще засегне техническите прегледи, сервизите, квалификация на специалистите


Източник: Монитор
vlado
 
Мнения: 745
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот stankos » Съб Мар 16, 2019 8:28 am

Интересно ми е в тия 800 млн.лв. за връзка със Северна Македония дали влиза София - Радомир или само Радомир - Гюешево ?
Аватар
stankos
 
Мнения: 442
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Предишна

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron