ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Чет Окт 10, 2013 3:18 pm

Христо Алексиев, заместник генерален директор "Стратегия и администрация" в НКЖИ: Скоро ще има и жп трафик по моста Нова Европа

Ралица РУСИНОВА | 10.10.2013

- Г-н Алексиев, защо месеци след официалното откриване на моста Нова Европа нито един товарен влак не е преминал по съоръжението?
- Трафикът по моста до голяма степен зависи от интереса на операторите, били те български, румънски или от други страни. Вече има запитвания за превоз на товари през моста от БЖК и БДЖ - Товарни превози. Няма как оператори, спедитори, товародатели и превозвачи толкова бързо да се приспособят към новото съоръжение. Съществуването на трасето е заявено на международно ниво. Оттук нататък вече самите ползватели трябва да си направят своята организация и логистика. Сигурен съм, че до няколко месеца ще има трафик по железопътната част на Дунав мост 2. От техническа гледна точка проблемът е, че жп участъкът, разположен на румънска територия, не е електрифициран. Това означава, че трябва да се сменят локомотиви на гара Калафат. Другият вариант е да се използва дизелова тяга от началната точка на превоза.
Партньорите ни от Румъния са предвидили цялостно изграждане на ново трасе от Крайова до Калафат. То ще се финансира със средства по Оперативна програма "Транспорт" (ОПТ) на ЕС през следващия програмен период (20L4-2020 г.). Освен електрификация на участъка проектът им включва и повишаване на скоростта.

- Твърди се, че все още няма издаден документ за безопасност на железния път Това така ли е?
- Абсолютно всички документи, необходими за експлоатацията на съоръжението, са налице. В момента се извършва и оценка на съответствието за оперативна съвместимост от страна на нотифициращия орган. Това обаче не е пречка за експлоатацията на моста.
Друг е въпросът, че довеждащата инфраструктура - пътна и железопътна, и на българска, и на румънска територия не е в задоволително състояние. Така че оттук нататък усилията трябва да са насочени към модернизация и реконструкция на тази инфраструктура.

- Можете ли да се ангажирате със срокове за изпълняването на тези задачи?
- Железопътната линия Видин - София е наш приоритет за следващия програмен период. В момента подготвяме техническия проект, за да може да стартираме строителството по това направление поетапно. Доколкото знам и колегите от Агенция "Пътна инфраструктура" също работят по това направление и имат проекти за следващия планов период. Така че стъпка по стъпка ще се движим напред. Проблемът е, че довеждащата инфраструктура изисква огромни инвестиции и от двете страни. Тук става въпрос за милиарди. България и Румъния не са от най-богатите страни в ЕС, а точно обратното. Така че ще мине доста време, докато се изгради цялата довеждаща инфраструктура.

- Съгласни ли сте с тезата, че Дунав мост 2 обезсмисля направлението Варна - Русе?
- Не. По никакъв начин не го обезсмисля, защото това са две различни направления. Проектът за модернизация на жп пътя Русе - Варна е вече изцяло готов и ще бъде финансиран със средства по ОПТ през следващия програмен период. Намерението ни е да построим и интермодален контейнерен терминал в Русе. Той ще обслужва три вида транспорт - речен, железопътен и автомобилен, а съответно чрез връзката Русе - Варна и морски. Обсъждат се идеи и за контейнерен терминал на пристанище Варна. Не мисля, че Дунав мост 2 ще обезсмисли жп линията Русе - Варна или пък ще намали трафика по моста Русе - Гюргево. Вярно е, че и двете направления са север-юг, но те обслужват различни страни, икономики и транзитни товари.

- Как мостът Нова Европа ще промени товарните транспортни потоци от България към Европа и обратно, и транзитните превози през страната ни?
- Мостът развива IV коридор, тъй като направлението Видин - София към Турция е клон С на този коридор. Имайки предвид, че съвсем скоро ще бъде открит и тунелът под Босфора (това би трябвало да се случи до края на тази година), смея да твърдя, че ще има много сериозен ръст на транзитните товари между Европа и Азия през България. Основна цел на НКЖИ за този и следващия програмен период е да има едно готово жп направление и то да е София - Пловдив - пристанище Бургас - турска граница. Предвиждаме още да изградим и връзката София - Драгоман и съответно да започнем строителството на Видин - София. Другата ни задача е направлението север-юг. Обсъжда се то да се реализира от Букурещ през Русе, Варна, Карнобат, Синдел и от там към Турция. Със сигурност трафикът от Букурещ към Турция и съответно Азия ще се увеличава, ето защо е логично да се осигури жп алтернатива на и без това вече претоварения автомобилен транспорт по този маршрут. Това отново потвърждава тезата, че са необходими две направления. В този смисъл и мостът на Русе, и мостът на Видин са много важни съоръжения, които ще поемат увеличаващия се трафик.

- В каква фаза е проектът за интермодален терминал в Пловдив?
- Предстои сключване на договори и старт на строителството. Може би реално то ще започне в началото на следващата година. Паралелно с това подготвяме и процедура за избор на оператор на терминала. Идеята е държавата, в лицето на НКЖИ, да построи базисната инфраструктура на терминала, а самата субструк-тура като помещения, кранове и т.н. да бъде осигурена от оператора. За този терминал трябва да бъде избран стратегически оператор. Това, че съществува интермо-дална инфраструктура, не означава, че товарите бързо ще се преориентират към нея. Освен че е пресечна точка на няколко трансевропейски коридора, пловдивският терминал ще обслужва и сериозен регионален трафик, тъй като около него са съсредоточени много производствени предприятия. Проектът ще бъде реализиран в този програмен период. До средата на 2015 г. терминалът трябва да е готов.

- Често бизнесът ви обвинява, че се строи, без предварително да се знае кой ще използва съоръженията. Как ще отговорите на това?
- Специално за терминала в Пловдив са направени много задълбочени проучвания. И за всяко следващо съоръжение механизмът отново ще бъде същият. НКЖИ следва стратегия, изработена от гръцката фирма Планет. Съгласно нея се определя къде да бъдат основните интермодални контейнерни терминали в страната. В стратегията са посочени локациите Пловдив, София, Русе, както и пристанищата Варна и/или Бургас. Ние като публична организация сме концентрирани върху разработването на тези съоръжения. За да съществува истинска терминална мрежа обаче, е необходима и частна инициатива. Не е задължително държавата да изгради всички терминали. За София например ние преосмислихме позицията си, тъй като има инициативи за създаване на частни терминали. В такъв случай не е нужно държавата да инвестира в изграждането на такива.

Източник: Списание "Логистика" - стр. 40, 41
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Чет Окт 10, 2013 3:31 pm

До 2020 г. влакът ще пътува между София и Бургас за 3 часа и половина

10 окт 2013, 10:53

10 окт 2013През 2020 г. пътуването с влак от София до Бургас би трябвало да отнема три часа и половина, а до Варна - с 45 минути повече. Това прогнозира в интервю за "24 часа" министърът на транспорта Данаил Папазов.

Дотогава трябва да бъдат готови обновените отсечки Пловдив - Бургас, Елин Пелин - Септември и Синдел Карнобат.

За след 2020 г. остава модернизацията на трасето през Искърското дефиле, което "ще глътне много средства".

Източник: Дневник
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот plastikat » Чет Окт 10, 2013 7:45 pm

Първата отсечка сигурно ще е готова и то от Михайлово ,а не от Пловдив ,ама за другите две силно се съмнявам :D
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Чет Окт 10, 2013 8:00 pm

Хм,до 2020 значи.. Още 6 години. Ако се върнем със 6 години назад попадаме в 2007. Какви кифтаци плющяха през 2007 за 2013/2014 ? Помнят ли късопаметните? Жалко, че изчезна "историческия" форум (оня със Саваната), да си опресним паметта..
railjet
 
Мнения: 7803
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот plastikat » Чет Окт 10, 2013 9:39 pm

Сега историята се повтаря с пълна сила . Кривия Бойко (тиквата) ,добре че беше да им почне ремонтите ,че иначе и до ден днешен щяха да плющят сънувани кифтаци :D
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот bdz43r » Чет Окт 10, 2013 9:43 pm

Направо щяхме да се умрели без Бойко... преди него бяхме още в каменната ера. Той затова сега е в нервна криза, че и започна да се разболява горкия.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот 07 » Чет Окт 10, 2013 10:17 pm

plastikat написа:Сега историята се повтаря с пълна сила . Кривия Бойко (тиквата) ,добре че беше да им почне ремонтите ,че иначе и до ден днешен щяха да плющят сънувани кифтаци :D

Tиквето съботира ремонтите по 8ма с повече от година - понеже изпълнителите не му кихнаха - анулираха търга и парите отидоха за АМ Тракия (там явно си кихнаха) :)
Но нека спрем с политиката, тя по нашите географски ширини си е сбъркана много отдавна... Изключително груба грешка беше да се строи ДМ-2 без да се строи инфраструктурата към него. Сега имаме мост сред нищото. Изключително груба грешка е забатачването на Пловдив-Свиленград и Пловдив - София. Изключително на квадрат груба грешка е барането на мъдете когато става въпрос за едно качествено ново пътно и железопътно преминаване на Ст.Планина, в това число изоставянето на Карнобат-Синдел.... Едва сега се размърдаха за Русе - Каспичан... Това са грешки трупани с години, къде от малоумие, къде от желание за бърз келепир, къде от други неща. Политиците се сменят, но разните експерти и тем подобни в МТ, БДЖ НКЖИ са си почти все същите - те какъв го държат?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Пон Окт 14, 2013 1:49 pm

Сийм Калас: Само най-добрите проекти ще получат европейско финансиране

ЕС предвижда 26 млрд. евро за развитие на TEN-Т през 2014 - 2020 г.

14.10.2013

Готови сме да поставим началото на нова ера в развитието на инфраструктурата. Най-накрая сме в състояние да свържем Изтока със Запада и всички краища на Европа, и то благодарение на успешното приключване на преговорите за следващия седемгодишен бюджет на ЕС и реформираната политика за TEN-Т. Това каза Сийм Калас, вицепрезидент на ЕК и отговарящ за транспорта, пред Британската търговска камара в Брюксел в началото на октомври.
Оттук нататък пътят е изграждане на съвременна интегрирана транспортна система. Около 26 млрд. евро ще бъдат на разположение от бюджета на ЕС за допълване на националните инвестиции за развитие на TEN- Т. Само най-добрите проекти ще получат европейско финансиране, допълни Сийм Калас.
За новите коридори на основната TEN-T мрежа ще бъдат разработени планове за развитие. Добре е да се обмисли най-доброто разположение на различните системи за управление на трафика като ERTMS за железниците и SESAR за въздушния транспорт и как те да бъдат интегрирани в единно европейско транспортно пространство.
Например неефективността в авиацията е причинена от фрагментираното въздушното пространство на Европа, което донесе допълнителни разходи от около 5 млрд. евро на година. Като цяло в Европа самолетите летят с по 40 км повече на полет, отколкото е строго необходимо. Резултатът е закъснения, допълнителни разходи за гориво и повишени емисии въглероден двуокис.
Работим за съвременна система за управление на железниците ERTMS, но днес влаковете се движат по мрежи без ERTMS, локомотивите на границата трябва да се сменят, а това отнема поне 30 минути.
И в двата случая сметката се плаща от пътниците, а транспортната политика на ЕС е подчинена на тяхното свободно и комфортно придвижване.
Амбициозната програма за развитието на инфраструктурата се ръководи от философията за свързване на Европа, единна търговска площ от 500 млн. потребители, обобщи Калас.
***
Железопътният транспорт в Европа е принуден да се съобразява със 7 различни ширини на коловозите и само 20 от нашите основни летища и 35 от основните ни пристанища са пряко свързани с железопътната мрежа. Без добри транспортни връзки Европа не може да се развива и да постигне благоденствие.
***

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Пон Окт 21, 2013 11:10 am

ЕК одобрява промените в ОП "Транспорт" до седмица

България предлага: 2017 г. изграждане на "Хемус"от Ябланица до разклона за Ловеч и Плевен, пари за подвижен жп и метросъстав – от продажба на емисии

Брой 39 от 21/10/2013

Всички проекти по ОП "Транспорт" са в график с изключение на лот 1 и 2 на магистрала "Марица", закъснение има и в изграждането на жп участъка Септември – Пловдив, но там се работи активно и екипите ще влязат в график, известни закъснения има и при строителството на автомагистрала "Струма". Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов в парламентарната транспортна комисия миналата сряда.

По отношение на върнатите апликационни форми за Западната дъга на Софийския околовръстен път и обходния път на Габрово, включително и тунела под Шипка, министърът заяви, че проектите не са спрени, кореспонденцията по тях е отпреди две години и е свързана с условията на модификация на оперативната програма. С решение на Министерския съвет министрите на транспорта и на финансите бяха упълномощени да започнат преговори с Европейската инвестиционна банка за заем от 150 млн. лв. за двата проекта, припомни министърът. За обхода на Габрово той каза, че Световният фонд за дивата природа (WWF) обжалва доклада за ОВОС на проекта и това може да го отложи за следващ програмен период.

За 2014 - 2020 г. безвъзмездните средства от Кохезионния фонд за транспортна инфраструктура са 481.61 млн. лв. Ще се стремим националното съфинансиране по оперативната програма да е над задължителните 15%, като за някои проекти ще стигне до 50%. При 15% съфинансиране бюджетът за транспортната оперативна програма 2014 - 2020 възлиза на 566.59 млн. евро без ДДС, а при 50% национално съфинансиране - 963.21 млн. евро. Разпределението на средствата за железници и пътища ще е 50:50. Според Папазов най-важният проект за следващия програмен период е изграждането на лот 3 на магистрала "Струма" Благоевград – Сандански, чието строителство е най-скъпо. Важно е изграждането и на скоростния път Видин – Монтана, ще се работи и по 60 км участък от магистрала "Хемус" от Ябланица до разклона за Ловеч и Плевен.

По третия лъч на метрото ще се работи, за него са заложени 280 млн. евро. На първо място е подземната част на третия метродиаметър (общо 17 км), която обхваща 8.7 км. За закупуване на подвижен състав за железниците и метрото ще се търсят средства от продажба на емисии.

Пред журналисти след парламентарната комисия министър Данаил Папазов каза, че холандски фирми проявяват интерес към изграждане на интермодален терминал в Горна Оряховица. Интерес има и към терминал в Русе, който е предвиден за изграждане от държавата през 2014 - 2020. Министърът потвърди големия интерес към терминал във Варна, който ще бъде разположен в Максуда, но повтори, че в него е по-добре да инвестира държавата. Ако бъде одобрена методиката за него, която е представена в Министерския съвет, няма да има нужда от външни инвестиции.
Проявен е румънски интерес на частен инвеститор за строеж на автомобилен мост Оряхово – Бекет, каза министърът.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот plastikat » Пон Окт 21, 2013 11:23 am

"Закъснение има и в изграждането на жп участъка Септември – Пловдив, но там се работи активно и екипите ще влязат в график" :D
Някой забелязал ли е да се работи активно в този участък ?
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Пон Окт 21, 2013 11:29 am

Ден Понеделник- време за рапорта с кифтаците.
railjet
 
Мнения: 7803
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот 07 » Пон Окт 21, 2013 1:25 pm

plastikat написа:"Закъснение има и в изграждането на жп участъка Септември – Пловдив, но там се работи активно и екипите ще влязат в график" :D
Някой забелязал ли е да се работи активно в този участък ?

Някои да не би да е забелязал дори "пасивно" да се работи :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот bdz43r » Пон Окт 21, 2013 1:27 pm

Има струпани релси... и информационни табели. Ама те са от отдавна.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Пон Окт 21, 2013 3:37 pm

Европейският съюз представи новата си инфраструктурна политика в транспорта

17.10.2013

Изображение
Преглед на оригинала

В рамките на най-радикалната промяна на инфраструктурната политика на ЕС от нейното създаване през 80-те години на ХХ век, днес Европейската комисия публикува нови карти на деветте главни коридора, които ще бъдат гръбнака на превозите в единния европейски пазар и ще променят коренно връзките между Изтока и Запада.

С оглед на тези големи амбиции, финансирането от ЕС за транспортна инфраструктура ще бъде увеличено трикратно в периода 2014-2020 г. на 26 млрд. евро, съобщават от пресцентъра на Европейската комисия.

Като цяло новата политика на ЕС в областта на инфраструктурата ще доведе до преобразуване на настоящите разнородни европейски автомобилни и железни пътища, летища и канали в единна трансевропейска транспортна мрежа (TEN-T).
Основната мрежа ще свърже:
- 94 главни европейски пристанища с железопътни и пътни връзки
- 38 ключови летища с железопътни връзки към големите градове
- 15 000 км железопътни линии, модернизирани за висока скорост
- 35 трансгранични проекта, насочени към намаляване на пречките.

С новата политика се създава основна транспортна мрежа, базирана на 9 главни коридора: 2 коридора север-юг, 3 коридора изток-запад; и 4 диагонални коридора.
Благодарение на тази мрежа ще се преобразуват връзките изток-запад, ще бъдат избегнати задръстванията, ще се модернизира инфраструктурата и ще се рационализират трансграничните транспортни операции в интерес на пътниците и предприятията в целия ЕС.

Мрежата ще подобри връзките между различните видове транспорт и ще допринесе за постигането на целите на ЕС в областта на изменението на климата.
Очаква се товарните превози да нараснат с 80 % до 2050 г., а пътническите — с над 50 %.

Основната мрежа трябва да бъде завършена до 2030 г. Наличието на финансиране ще зависи от успешното приключване на преговорите по общата многогодишна финансова рамка за периода 2014-2020 г.

Финансирането за транспортна инфраструктура ще се увеличи три пъти в периода 2014 - 2020 г. на 26 млрд. евро.
То ще бъде насочено главно към основната транспортна мрежа, където е най-голяма добавената стойност за ЕС.

За да се даде приоритет на връзките изток-запад, почти половината от общото финансиране от ЕС за транспортна инфраструктура (11,3 млрд. евро от Механизма за свързване на Европа) ще бъде предназначено само за страните, подпомагани по линия на политиката на сближаване.

Новата основна транспортна мрежа ще бъде подкрепена от широкообхватна мрежа от транспортни артерии, включващи се в основната мрежа на регионално и национално равнище. Широкообхватната мрежа ще осигури пълно покритие на ЕС и достъп до всички райони.
Целта е да се гарантира, че до 2050 г. времето за пътуване на преобладаващата част от европейските граждани и служителите в предприятия до тази широкообхватна мрежа постепенно ще бъде намалено на не повече от 30 минути.

Финансирането от 26 милиарда евро в областта на транспорта, предвидено по Механизма за свързване на Европа в рамките на Многогодишната финансова рамка, практически ще действа като "начален капитал", който трябва да привлече допълнителни инвестиции от държавите членки за завършване на трудните трансгранични връзки, както и на връзките, които иначе не биха били изградени.

Изчислено е, че разходите по изпълнението на първата фаза на финансиране на основната мрежа за 2014—2020 г. ще бъдат на стойност 250 милиарда евро. Основната мрежа трябва да бъде завършена до 2030 г.

Деветте коридора:
Всеки коридор трябва да обхваща най-малко 3 вида транспорт, 3 държави членки и 2 трансгранични участъка.

Балтийско-адриатическият коридор е една от най-важните трансевропейски шосейни и железопътни оси. Той свързва Балтийско море с Адриатическо море и минава през индустриализирани райони в Южна Полша (Горна Силезия), Виена, Братислава, източния алпийски регион и Северна Италия. Той включва важни железопътни проекти, като например планинския тунел "Земеринг" и железопътната линия "Коралм" в Австрия и трансгранични участъци между Полша, Чешката република и Словакия.

Коридорът "Северно море — Балтийско море" свързва пристанищата на източния бряг на Балтийско море с пристанищата на Северно море. Коридорът ще свързва Финландия и Естония с ферибот и ще осигурява модерни шосейни и железопътни транспортни връзки между трите балтийски държави и Полша, Германия, Нидерландия и Белгия. Той включва и вътрешни водни пътища между река Одер и немски, нидерландски и фламандски пристанища, например Mittelland-Kanal.
Най-важният проект е Балтийската железница — европейска железопътна линия със стандартно междурелсие между Талин, Рига, Каунас и Североизточна Полша.

Средиземноморският коридор свързва Иберийския полуостров с унгарско-украинската граница. Той следва средиземноморското крайбрежие на Испания и Франция, пресича Алпите на изток през Северна Италия и минава през адриатическото крайбрежие на Словения и Хърватия в посока Унгария. С изключение на река По и няколко други канала в Северна Италия той се състои от автомобилни пътища и железопътни линии. Основни железопътни проекти по протежение на този коридор са връзките Лион – Торино и участъкът Венеция – Любляна.

Коридорът "Изток/Източно Средиземноморие" свързва Северно, Балтийско, Черно и Средиземно море, като така се оптимизира използването на съответните пристанища и морски магистрали. Той включва река Елба като вътрешен воден път и ще подобри мултимодалните връзки между Северна Германия, Чешката република, Панонския регион и Югоизточна Европа. Той продължава през морето от Гърция до Кипър.

Скандинавско-средиземноморският коридор е изключително важна за европейската икономика ос между Севера и Юга. Той прекосява Балтийско море от Финландия до Швеция и минава през Германия, Алпите и Италия, като свързва основните градски центрове и пристанища на Скандинавския полуостров и Северна Германия с индустриализираните центрове в Южна Германия, Австрия и Северна Италия и продължава до италианските пристанища и Валета. Най-важните проекти по протежение на този коридор са постоянната връзка при Фемарнбелт и планинският тунел "Бренер", включително пътищата за достъп до тях. Коридорът продължава през морето от Южна Италия и Сицилия до Малта.

Рейнско-алпийският коридор е един от най-натоварените маршрути за товарни превози в Европа. Той свързва пристанищата Ротердам и Антверпен на Северно море със средиземноморското пристанище Генуа, като преминава през Швейцария и някои от основните икономически центрове в регионите Рейн — Рур, Рейн — Майн — Некар и агломерацията на Милано в Северна Италия. Този мултимодален коридор включва река Рейн като вътрешен воден път. Основни проекти са планинските тунели в Швейцария, част от които вече са завършени, и пътищата за достъп до тях в Германия и Италия.

Атлантическият коридор свързва западната част на Иберийския полуостров и пристанищата Хавър и Руан с Париж и по-нататък с Манхайм и Страсбург чрез високоскоростни железопътни линии и успоредни конвенционални линии. Той включва и река Сена като вътрешен воден път. Морското измерение играе изключително важна роля в този коридор.

Коридорът "Северно море — Средиземно море" започва от Ирландия и северната част на Обединеното кралство, минава през Нидерландия, Белгия и Люксембург и достига до Средиземно море в южната част на Франция. Този мултимодален коридор, включващ вътрешни водни пътища в Бенелюкс и Франция, има за цел не само предлагането на по-добри мултимодални услуги между пристанищата на Северно море, басейните на реките Маас, Рейн, Шелда, Сена, Сона и Рона и пристанищата Фо-сюр-Мер и Марсилия, но и по-добро свързване на Британските острови с континентална Европа.

Рейнско-дунавският коридор, чийто гръбнак са реките Майн и Дунав, свързва централните региони около Страсбург и Франкфурт с Виена, Братислава, Будапеща и накрая Черно море, като преминава през Южна Германия. Важно негово разклонение започва от Мюнхен, минава през Прага, Жилина и Кошице и достига да украинската граница.


Деветте коридора са важен напредък в планирането на транспортната инфраструктура. Опитът показва, че е много трудно да се реализират по координиран начин трансгранични и други транспортни проекти в различни държави членки. На практика много лесно възникват различия в системите и допълнителни пречки. Също така проектите трябва да се координират между отделните страни, за да се увеличат ползите от всички инвестиции. Новите планове за коридори и управленски структури значително ще улеснят изграждането на новата основна мрежа.

Източник: Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Пон Окт 21, 2013 3:40 pm

Три пъти повече финанси за инфраструктура през 2014-2020 г. според ЕС

26 млрд. евро за транспорта в Многогодишната финансова рамка на ЕС за TEN-T

Изображение

Новите коридорите в основната TEN-T
1. Балтийско-адриатическият коридор - тъмно синьо
2. Коридорът „Северно море - Балтийско море“ - червен
3. Средиземноморският коридор – зелен
4. Коридорът „Изток/Източно Средиземноморие“ - кафяв
5. Скандинавско-средиземноморският коридор – розов
6. Рейнско-алпийският коридор – оранжев
7. Атлантическият коридор - жълт
8. Коридорът „Северно море - Средиземно море“ - лилав
9. Рейнско-дунавският коридор – светло синьо

В рамките на най-радикалната промяна на инфраструктурната политика на ЕС от нейното създаване през 80-те години на ХХ век на 17 октомври 2013 г. Комисията публикува нови карти на деветте главни коридора, които ще бъдат гръбнакът на превозите в единния европейски пазар и ще променят връзките между Изтока и Запада. С оглед на тези големи амбиции финансирането от ЕС за транспортна инфраструктура ще бъде увеличено трикратно в периода 2014 - 2020 г. на 26 млрд. евро в Многогодишната финансова рамка.

С новата политика се създава основна транспортна мрежа, базирана на девет главни коридора: 2 коридора север - юг, 3 коридора изток - запад; и 4 диагонални коридора. Основната мрежа трябва да бъде завършена до 2030 г. Наличието на финансиране ще зависи от успешното приключване на преговорите по общата многогодишна финансова рамка за периода 2014 - 2020 г. Финансирането за транспортна инфраструктура за 2014 - 2020 г. на 26 млрд. евро ще бъде насочено главно към основната транспортна мрежа, където е най-голяма добавената стойност за съюза. За да се даде приоритет на връзките изток - запад, почти половината от общото финансиране от ЕС за транспортна инфраструктура (11.3 млрд. евро от Механизма за свързване на Европа) ще бъде предназначено само за страните, подпомагани по линия на политиката на сближаване. Новата основна транспортна мрежа ще бъде подкрепена от широкообхватна мрежа. Целта е да се гарантира, че до 2050 г. времето за пътуване на преобладаващата част от европейските граждани и служителите в предприятия до тази широкообхватна мрежа постепенно ще бъде намалено на не повече от 30 минути.

Финансирането от 26 милиарда евро (по текущи цени) в областта на транспорта, предвидено по Механизма за свързване на Европа, ще действа като "начален капитал", който трябва да привлече допълнителни инвестиции от държавите членки за завършване на трудните трансгранични връзки, както и на връзките, които иначе не биха били изградени. Разходите по изпълнението на първата фаза на финансиране на основната мрежа за 2014 - 2020 г. ще бъдат на стойност 250 млрд. евро. Основната мрежа трябва да бъде завършена до 2030 г.

Новата основна мрежа в цифри

Основната мрежа ще свърже:
94 главни европейски пристанища с железопътни и пътни връзки
38 ключови летища с железопътни връзки към големите градове
15 000 км железопътни линии, модернизирани за висока скорост
35 трансгранични проекта, насочени към намаляване на пречките.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Пон Окт 21, 2013 9:10 pm

Някой да вижда нещо в бялото петно отговарящо на територията на бивша Югославия? Аз виждам само Белград-.....Темишвара,но не и Белград-Сф, така че Милчо да не рипа с любимото (за него) Сф-Драгоман :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7803
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пон Окт 21, 2013 9:37 pm

railjet написа:Някой да вижда нещо в бялото петно отговарящо на територията на бивша Югославия? Аз виждам само Белград-.....Темишвара,но не и Белград-Сф, така че Милчо да не рипа с любимото (за него) Сф-Драгоман :mrgreen:


Това са проектите с европейско финансиране. В Сърбия линията Белград - Димитровград /ЖС/ се изгражда с кредит от ЕБВР, коридор 10 от унгарската граница до македонската - с китайски такъв, а Белград - Бар с руски, в Македония коридор 10 се рехабилитира също с кредит от ЕБВР за 120 км/ч. и за това ги няма на схемата.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Пон Окт 21, 2013 10:58 pm

Там е работата, че за Сърбия въпросните пари така и не дойдоха. От повече от 10 години са все в бъдеща пожелателна форма. Освен правата зад Чуприя (7,5 км) и новия мост на Нови Сад (на мястото на разрушения от братските НАТО-вски сили), друго нищо не се изгражда.
railjet
 
Мнения: 7803
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Otskov » Чет Окт 24, 2013 7:51 pm

Министъра постоянно говори че през периода 2014-2020 ще има повече средства за ЖП транспорта и спрямо автомобилния ще са 50:50, но така и не разбрах какво е разпределението им през настоящия период 2007-2013 ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1975
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Чет Окт 24, 2013 8:09 pm

Министрите говорят без да са сигурни точно какво.

Видяхме какво е разпределението. За 2007-2013 имаш построена магистрала Тракия от Свобода до Карнобат, "Люлин" до Даскалово, 18км "Струма" от Диканя до Дупница, 15 км от "Марица" и две парчета по 7 км от "Хемус".

През същия този период имаш 63км Крумово-Дг с триста клизми и триста бакии(и все още недовършено!) + 17км Сви-КК.

Толкоз.
railjet
 
Мнения: 7803
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 госта

cron