ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот 07 » Пон Ное 18, 2013 9:27 pm

railjet написа:Ерго? Смяташ ли, че размножаването на кифтаците е пътят към нормализиране на ненормалната ситуация?

А ако се навдигне гражданско мнение относно този болен въпрос? Ако се деполитизира и същевременно професионализира сферата на крупното строителство чрез закон, няма ли да е по-ефикасно?

И как да стане това на практика? Как? Те и политиците поне повечето "на книга" са специалисти... Е тук таме някои хептен тарикат дето си е купил калпаво менте диплома го хващат! Как да се надигне гражданско мнение -в редките случаи в които се надига гражданско мнение - то е на основата на омраза и няма нищо градивно...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот bdz43r » Вто Ное 19, 2013 12:42 am

railjet написа:А ако се навдигне гражданско мнение относно този болен въпрос?
Ако се надигне... ама не се надига. Не и по болните въпроси.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Вто Ное 19, 2013 5:47 pm

През декември ще са ясни трансграничните проекти по Connecting Europe

България предложи част от магистрала София – Калотина в Механизма "За свързана Европа"

Брой 43 от 18/11/2013

Изображение
Инфраструктурен панел по време на петнадесетото издание на Българския икономически форум, 14-15 ноември 2013 г. в София

Отсечка от магистралата София – Калотина в частта Калотина - Драгоман ще бъде финансирана от механизма "За свързана Европа" (Connecting Europe Facility). За нея могат да бъдат отпуснати до 10% от националния пакет на страната, или до 50 млн. евро.
Това каза в началото на миналата седмица Петър Киров, заместник-министър на транспорта, по време на форум за черноморския автомагистрален пръстен. Според него на първия търг по Connecting Europe през 2014 г. Агенция "Пътна инфраструктура" ще кандидатства с Калотина – Драгоман. През 2015 г. - с жп трасето София – Драгоман, а през 2016 г. с модернизацията на Видин – Медковец. За 2016 г. е предвиден проектът за подобряване на корабоплаването по река Дунав (само за българския участък). По него съвместно с Румъния сега се работи заедно Европейската инвестиционна банка и JASPERS. Проектът засяга 30 зони по "Натура 2000", напомни Мартин Георгиев, началник на отдел "Програмиране" в дирекция "Координация на програми и проекти" в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, по време на Българския икономически форум на 14-15 ноември в София.
Мартин Георгиев припомни, че все още не е уточнен

бюджетът за транспортна инфраструктура 2014 - 2020 г.,
но според зам.-министър Петър Киров страната ще разполага с 963 млн. евро по Кохезионния фонд, 207.7 млн. евро по Европейския фонд за регионално развитие, 37.7 млн. евро за техническа помощ, а по механизма "За свързана Европа" - 360 млн. евро.
От жп проектите за 2014 - 2020 са предвидени:
- Пловдив - Бургас, фаза ІІ – 2014 г.
- Септември - Пловдив - частично изпълнение - 2014 г.
- Карнобат - Синдел - частично изпълнение 2015 г.
- Русе - Варна - 2014 г.
От пътните проекти засега сигурност има само за лот 3 на магистрала "Струма". Ако той не бъде завършен през следващия програмен период, ще се наложи дори да се връщат средства, вложени в изграждането на останалите лотове от магистралата. Предложените проекти за 2014 - 2020 са следните:
- лот 3 на магистрала "Струма" – 2015 г.
- Видин – Монтана – 2016 г.
- магистрала "Хемус" - частично
- Калотина – София – частично от механизма "За свързана Европа". Ангажимент на страната е да подготви останалата част от трасето, т.е. от Драгоман до София, за да получи финансиране по Connecting Europe като трансграничен период. Списъкът на ЕК с подобни трансгранични проекти ще е готов в средата на декември.
- Мездра - Ботевград - 2014 г.

За обновяване на жп мрежата
на страната са необходими 4 млрд. евро, но за 2014 - 2020 са предвидени до 500 млн. евро. Това стана ясно по време на инфраструктурния панел от Българския икономически форум. Стилиян Кротнев, директор "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в Национална компания "Железопътна инфраструктура", съобщи, че проектът Русе – Варна може да стартира с търгове още в началото на 2014 г., ако бъде одобрен от Европейската комисия.
Готовност има и за Драгоман – София.
Пловдив – Баргас, фаза ІІ, се състои от 10 участъка на различно ниво на подготовка, като за привеждането им в готовност са предвидени 3.5-4 млн. лева (в цената не влизат отчужденията). Вече е стартирала подготвителната работа за тези участъци и в средата на 2015 г. те ще са готови за търгуване.
Търгове за проектиране на жп обекти ще бъдат обявени през 2014 г., за да бъдат завършени през 2015 г.
Инж. Кротнев припомни ангажимента на страната до 2020 г. да завърши направлението Драгоман – София – Пловдив - Свиленград - турска, гръцка граници и Пловдив – Бургас.
Участъкът Видин – София е на стойност 2.5 млрд. евро, затова за 2014 - 2020 се предвижда само модернизация на Видин – Медковец, и то по Connecting Europe.
Търгове за оператор на интермодалния терминал в Пловдив, както и за ро-ла терминала в Драгоман ще бъдат проведени в началото на 2014 г.
Интермодалният терминал в Русе е включен в програмата за 2014 - 2020 г. Тогава ще се финансира и подземната част на метрото от трети метродиаметър.
Участниците в инфраструктурния панел на Българския икономически форум напомниха, че все още финансирането за 2014 - 2020 г. не е уточнено, че предвидените средства не са достатъчни и е необходимо да се търси публично-частно партньорство. Обект на подобна схема може да бъда магистрала "Черно море". В началото на миналата седмица на конференция за черноморския автомагистрален пръстен експерти поискаха "Черно море" да стане част от пръстена, като замести пътя Русе – Шипка – Свиленград. Експертите са на мнение, че е добре магистрала "Черно море" да бъде в близост до крайбрежието, за да изпълни и товарната си, и туристическата си роля. Засега към аутобана интерес са проявили китайски инвеститори.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Svetlin » Вто Ное 19, 2013 9:35 pm

Какво ще рече София-Септември (ЧАСТИЧНО ) ? Колко е това частичното ? :lol:
Svetlin
 
Мнения: 244
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 7:31 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Сря Ное 20, 2013 6:40 pm

Данаил Папазов: Няма опасност от загуба на средства по ОП „Транспорт”

20 Ноември 2013 | 17:31 | Агенция "Фокус"

Няма опасност от загуба на средства по ОП „Транспорт”. Това каза пред журналисти Данаил Папазов, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, предаде репортер на Агенция „Фокус”. „Проблемните обекти са на път да се разрешат – ж.п. трасето след Свиленград (очакваме всеки момент Министерство на регионалното развитие и благоустройството да ни издадат строителните разрешителни), по мариците също имаше проблеми с археологията, които са на път да се разрешат, и темповете на работа се повишават, така че всичко е в рамките на нормалното изпълнението. Правим ежемесечни проверки на място. Следващите 2 години са изключителни важни. Ако допуснем забавяне, това означава неизпълнение на някои от програмите”, каза още министър Данаил Папазов.
Мария КАЛОЯНОВА

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот tigyr4o » Сря Ное 20, 2013 7:21 pm

"- Карнобат - Синдел - частично изпълнение 2015 г." - Това ще рече, че това частично изпълнение започва или свършва 2015 г.?
tigyr4o
 
Мнения: 153
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 2:07 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот 07 » Сря Ное 20, 2013 8:25 pm

tigyr4o написа:"- Карнобат - Синдел - частично изпълнение 2015 г." - Това ще рече, че това частично изпълнение започва или свършва 2015 г.?

То и Дъскотна - Листец което може да стане и за 5-6 месеца ще се води частично изпълнение, в същото време и Листец-Търнак (нова)-Струя + Лозарево - Завет (вкл. и тунела) пак е "частично завършване"...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Чет Ное 21, 2013 2:04 pm

Данаил Папазов: Над 99% от средствата по Оперативна програма „Транспорт” са договорирани към настоящия момент

21 Ноември 2013 | 12:40 | Агенция "Фокус"

Оперативна програма „Транспорт” е най-добрата в момента, с най-добро изпълнение. Това каза пред журналисти във Варна министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, предаде репортер на Радио „Фокус” – Варна. „До момента са сертифицирани и изплатени на бенефициентите над 53% или над 2 млрд. лева. „Всички проекти вървят в много добро темпо и към края на тази година не се очаква загуба на средства. Успяхме да наваксаме изоставането, което беше по модификацията, намерихме необходимите средства и сега съвсем отговорно мога да заявя, че в нашата програма действително към днешния ден няма проблеми”, допълни министър Папазов. „По оперативна програма „Транспорт” към настоящия момент са договорирани са над 99 % от средствата, при железопътната инфраструктура има над договаряне на 104%, усвоените средства са над 70 %”, каза още министър Данаил Папазов.

Марияна ВАЛЕНТИНОВА

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Чет Ное 21, 2013 10:11 pm

Данаил Папазов: Варна ще бъде включена към скоростната отсечка София - Бургас чрез железопътната линията Синдел - Карнобат

21 Ноември 2013 | 13:38 | Агенция "Фокус"

Варна. Няколко са важните проекти за региона на Североизточна България, за които ще се кандидатства за финансиране по Оперативна програма „Транспорт” през следващия финансов програмен период. Това каза пред журналисти във Варна министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, предаде репортер на Радио „Фокус” – Варна. „Говорейки за европейски средства - това е железопътната линия Варна – Русе. Проектът е готов и работата по него може да започне веднага след Нова година, разбира се след сертифициране на нотификацията от Европейския съюз”, посочи министър Данаил Папазов. „Друг важен приоритетен проект за министерството на транспорта – това е железопътната линията Синдел – Карнобат, с което Варна ще бъде включена към скоростната отсечка София - Бургас. Тази отсечка е завършена на около 60%, остава един голям тунел и рехабилитация на 40% от трасето”, каза Данаил Папазов. Проектът е включен в следващия финансов програмен период и е много важен за региона на Варна. „Свързана с нашия регион е и магистрала „Хемус”. Предвижда се да се намерят средства за отсечката от Ябланица до пътен възел Плевен – Ловеч, което е около 175 млн. евро”, допълни министър Данаил Папазов. Кандидатства се за увеличение на програмата чрез преразпределение на всички останали програми. Министър Папазов посочи, че комитетът за наблюдение е дал много висока оценка за изпълнението на оперативната програма и не е посочил забележки. „Доволни са от това, което направихме през последните месеци по модификацията и подготовката на проектите за следващия програмен период. Има препоръка да се увеличи националното съфинансиране, да се преразгледат програмите и да се увеличи тази за транспорт. Надяваме се това да се случи”, каза още Данаил Папазов.

Марияна ВАЛЕНТИНОВА

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот plastikat » Пет Ное 22, 2013 12:17 am

Линията Синдел-Карнобат и сега я има ,нали ?????
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот 07 » Пет Ное 22, 2013 12:35 am

plastikat написа:Линията Синдел-Карнобат и сега я има ,нали ?????

Е то и 8ма линия се води "главна" :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот plastikat » Пет Ное 22, 2013 12:49 am

Ама не се води СКОРОСТНА ,както казва специалистът.
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот 07 » Пет Ное 22, 2013 12:51 am

plastikat написа:Ама не се води СКОРОСТНА ,както казва специалистът.

В сравнение с 4та ГЛАВНА е скоростна :mrgreen:
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Вто Дек 10, 2013 9:42 am

ЖП магистрала "Черно море" ще свърже Дунав с Босфора

Чакаме 1,6 млрд. евро от Брюксел за транспорт

Ще осигурим пари за АМ "Калотина" и скоростния път Видин - Монтана, казва Петър Киров

Има ли вече яснота с какви средства и от кои еврофондове ще бъдат финансирани проекти от транспортната ни инфраструктура през следващия програмен период до 2020 г.? Ще отпусне ли Брюксел пари за довършването на автомагистралите "Струма" и "Хемус" и за изграждане на скоростен път към Дунав мост-2 между Ботевград и Видин? Ще бъде ли осигурено финансиране за изпадналия от сегашната ОП "Транспорт" проект за подобряване на корабоплаването по река Дунав между Батин и Белене и за разширение на метрото? С тези и други актуални въпроси се обърнахме към зам.-министъра на транспорта, отговарящ за проектите, финансирани от еврофондовете, Петър Киров.


- Г-н Киров, имате ли вече яснота кои проекти от транспортната инфраструктура ще бъдат включени в следващия програмен период и с какви евросредства ще бъдат финансирани те?

- Към момента имаме предварителни разчети за прогнозния бюджет на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020". Това, което знаем, е, че по Кохезионния фонд ще разполагаме с 963 млн. евро, а по Европейския фонд за регионално развитие - с малко над 207 млн. евро. Ще разчитаме и на техническа помощ за т. нар. мек тип проекти - за анализи и подпомагане на работата на управляващия орган и на бенефициентите, с около 37-38 млн. евро. Освен това ще разчитаме и на новия инструмент за европейска свързаност, по който ще разполагаме с бюджет от около 380 млн. евро. Особеното е, че този нов финансов инструмент ще бъде директно управляван от Брюксел.

- Значи общо към 1,587 млрд. евро?

- Да, като искам веднага да уточня, че всички споменати цифри са по цени от 2011 г. В края на ноември окончателно бяха приети базовите финансови регламенти на ЕС за следващия период, което означава, че след актуализация посочените суми ще станат малко по-високи.

- Кои проекти ще бъдат финансирани с евросредства от Кохезионния фонд?

- Това е фондът, от който се финансират основните трасета по трансевропейската транспортна мрежа. България трябва да ликвидира всички "тесни" места от основната мрежа до 2030 г., а от съпътстващата - до 2050 г. Наш основен стремеж за следващия програмен период е да довършим започнатите основни трасета. През сегашния изцяло модернизираме жп линиите Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граница и Пловдив - Септември. През следващия ще се стремим да модернизираме линията София - Септември - с пари от Кохезионния фонд, а от "Европейска свързаност" - от София до Драгоман.
С пари от Кохезионния фонд ще се финансира и Фаза 2 от рехабилитацията на жп линията Пловдив - Бургас, която включва отсечката Пловдив - Михайлово, както и изграждането на системите за сигнализация и телекомуникация на цялото трасе Пловдив - Бургас. Въвеждането на интелигентни транспортни системи увеличава капацитета и подобрява безопасността на движението. Тежкият жп инцидент в Испания неотдавна се случи именно в участък, в който системите не са били приведени в съответствие най-високите стандарти за безопасност.
Тъй като разглеждаме транспортната инфраструктура в цялост, благодарение на тези проекти ще повишим конкурентоспособността на пристанище Бургас - не само на държавното, а на всички портове в Бургаския залив. След което те ще могат да обслужват адекватно част от външнотърговския стокообмен на Сърбия, а след модернизацията на линията София - Кюстендил и на целия Коридор 8 - и на Македония.
Към всичките тези проекти, финансирани по Кохезионния фонд, логично се връзва и довършването на жп линията Карнобат - Синдел. Тя е разклонение на Коридор 8 към Варна и заедно с останалите жп проекти може да бъде определена като жп магистрала "Черно море", тъй като ще свърже Варна с Бургас и новия тунел под Босфора. Веднага искам да отбележа и проекта за рехабилитация на жп линията Русе - Варна и изграждането на интермодални терминали във Варна и Русе. По сегашната ОП "Транспорт" тече конкурс за проектиране на интермодалния терминал в Русе. Предвиждаме със средства от новообособения фонд "Растеж и региони" в рамките на държавния бюджет да се финансира проектирането на интермодален терминал във Варна. Неговото изграждане ще се свърже с изместването на порт Варна-Изток в Максуда, където ще бъдат изградени терминали за обработка на контейнери и зърно плюс нови товарна и пътническа гара. Очакваме тези амбициозни проекти да привлекат много транзитни товари от и към Централна Европа.

- През дунавските ни пристанища?

- Да, като за целта трябва да подобрим условията за корабоплаване в българо-румънския участък на р. Дунав.

- Говорите за блокирания проект "Батин - Белене", който трябваше да се финансира по сегашната ОП "Транспорт"?

- Да, и който придоби лоша слава поради проблемите, на които се натъкна.

- От румънска страна.

- Така беше. Хубавото е, че сега установихме много добри контакти с румънското транспортно министерство. Предвиждаме да финансираме проекта по новия инструмент "Европейска свързаност", по който очакваме 380 млн. евро по цени от 2011 г., от които 60 млн. евро ще са именно за "Батин - Белене". Ще бъдат идентифицирани най-проблемните места по реката, върху които ще се съсредоточим. Проектът предвижда изграждане на брегови съоръжения, които да насочват течението така, че да изчиства и поддържа фарватера.

- С останалите 320 млн. евро по "Европейска свързаност" кои проекти ще се финансират?

- Два проекта в областта на железопътния транспорт. Единият е рехабилитацията на жп участъка Видин - Медковец с цел подобряване на жп връзката с моста Видин - Калафат. Вече има заявен интерес от наши жп превозвачи да возят през него товари. Вторият е жп участъкът София - Драгоман, с който ще довършим модернизацията на жп връзката на Сърбия с Турция и черноморските пристанища. Това са и основните проекти в жп транспорта, които ще се финансират със средства от ЕС.

- Вярно е, че Брюксел определи като приоритетни жп проектите, но няма ли да осигурите средства и за довършване на автомагистралния пръстен на България?

- Вече са изградени автомагистралите "Тракия" и "Марица" - почти, а от "Струма" - 1-ви, 2-ри и 4-и лот. Затова сега ще се съсредоточим върху най-тежкия лот 3 на "Струма".
Ще търсим възможности и за освобождаване на финансов ресурс за изграждане на скоростния път Ботевград - Монтана - Видин. Разчетите показват, че трафикът през Дунав мост-2 е 3 пъти по-голям спрямо предварителните разчети, затова е необходимо ускорено да модернизиране пътната инфраструктура към него. Не бива да забравяме, че Северозападна България е най-бедният регион у нас и в ЕС, така че изграждането на скоростен път там ще е от голямо значение за подобряването на икономическото развитие на региона.
По инструмента "Европейска свързаност" предвиждаме и вече водихме предварителни разговори в Брюксел, където получихме добри индикации за финансиране изграждането на магистрала "Калотина" до Драгоман. Там ще можем да разчитаме на около 42 млн. евро еврофинансиране, които ще са около 85% от индикативния бюджет на проекта.

- Ще осигурите ли евросредства за метрото?

- Разбира се, приоритетен проект през следващия програмен период остава и метрото. За него ще привлечем малко над 200 млн. евро по Европейския фонд за регионално развитие. С тях ще финансираме централния участък от третия метродиаметър, който е най-тежък и най-скъп, тъй като пресича подземно центъра и прави връзка с двата сегашни метродиаметъра. Ще бъдат изградени 9 метростанции - от Малък градски театър зад канала до жк "Славия", плюс депо в "Земляне". Цялата стойност на проекта е около 320 млн. евро, като за останалите 120 млн. ще търсим варианти за привличане на допълнителни средства от бюджета или на кредити. От Фонда за регионално развитие ще продължим да финансираме и развитието на интелигентните транспортни системи.
За съжаление инвестициите, необходими за подобряване на транспортната инфраструктура, далеч надхвърлят разполагаемия ресурс в оперативната програма. В постоянен контакт сме с Централното координационно звено и с експертите на вицепремиера Зинаида Златанова, като стремежът ни е да постигнем добър баланс между отделните оперативни програми. Целта ни е ОП "Транспорт", която е с най-добра проектна готовност и с най-висока възможност да усвоява европейски средства, да бъде финансиране по възможно най-адекватен начин. В постоянен диалог сме и с Министерството на финансите с цел максимално да увеличим националното съфинансиране, така че да можем да реализираме възможно най-голям брой проекти през следващия програмен период.
През следващия програмен период ще търсим ребалансиране на програмата по отношение на търсенето на по-голям брой бенефициенти. За първи път ще имаме проекти, макар и не инвестиционни, в областта на авиацията - за подобряване на качеството на аеронавигационното обслужване и подобряване на екологосъобразността на авиотранспорта.
Изобщо за следващия програмен период имаме много добра проекта готовност. Имаме индикативен списък с проекти по всички приоритетни оси, така че в момента, в който стане ясен бюджетът на оперативната програма, ще я изпратим в Брюксел за одобрение.

Белчо Цанев

Източник: Стандарт
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот railjet » Вто Дек 10, 2013 10:14 am

- Два проекта в областта на железопътния транспорт. Единият е рехабилитацията на жп участъка Видин - Медковец с цел подобряване на жп връзката с моста Видин - Калафат. Вече има заявен интерес от наши жп превозвачи да возят през него товари




bdz43r написа:Противно на слуховете, че имало заявени трасета през моста, такива в новия ГДВ няма, т.е. никой не е поискал да кара редовен влак от там. Ако нещо ще минава, ще се назначава по заявка. До Видин има всичко един чифт локални влакове на БДЖ-ТП.
railjet
 
Мнения: 7803
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Сря Дек 18, 2013 11:33 am

Инж. Галина Василева: Най-добро усвояване на средства по ОП "Транспорт" има при метрото

18 Декември 2013 | 10:29

София. Най-добро усвояване на средства по ОП "Транспорт" има при метрото, близо 80 %, което означава равномерен темп. През март 2015 г., след завършване на двата участъка на разширението на метрото до Бизнес парка и Летище - София, финансовият ресурс ще бъде усвоен на 100 %. Това каза инж. Галина Василева, директор Дирекция „Координация на програми и проекти" в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, на официално представяне на напредъка за 2013 г. на ОП „Транспорт” 2007 - 2013, предаде репортер на Агенция „Фокус”. През април започна изграждането на обхода на гр. Враца, през май - обходът на гр. Габрово, на 31 юни - Лот 2 на автомагистрала „Струма”, август - рехабилитация на Централна ЖП гара София, септември - изграждане на обход гр. Монтана, през ноември започна рехабилитация на ЖП гара - Пазарджик”, каза инж. Василева.
В момента 15 проекта са в процес на изпълнение.
„Ползите от проектите по ОП „Транспорт” са видими и неслучайно социологическите проучвания показват разпознаваемост на програмата и позитивно отношение. Радваме се, че се оценява, тъй като резултатите са видими и достъпни за всички”, заяви тя.
По ОП „Транспорт” са рехабилитирани 200 км жп линии, изградени са 18 км нови жп линии, 140 км автомагистрали, 13 нови метростанции.
„Основните предизвикателства пред ОП „Транспорт” за 2013 г. бяха - одобрение на второ изменение на програмата, изготвяне на съгласувана с ДЖАСПЪР стратегия за изпълнение на ж.п. проекта Видин - София, осигуряване на средства за подготовка на ж.п. проекти, осигуряване на допълнително финансиране на жп проектите „Първомай - Свиленград” и „Септември - Пловдив”, както и повторно изпращане на предложението през октомври, 2013 г.”, посочи инж. Василева.

Емили ВАСИЛЕВА

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Сря Дек 18, 2013 11:37 am

Министър Данаил Папазов ще представи напредъка в работата по ОП „Транспорт“ за 2013 г.

17.12.2013

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов ще представи напредъка в работата по Оперативна програма „Транспорт“ за 2013 г. Събитието ще се проведе на 18 декември (сряда), от 9:30 часа, в зала Роял на хотел Шератон.

По време на публичното събитие ще бъде представен финансовият и физически напредък в работата по Оперативна програма „Транспорт“. Ще бъдат отчетени усвоените и договорени средства, както и приоритетите в работата през 2014 г.

В събитието ще вземат участие заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров, представители на Управляващия орган на програмата, бенефициентите, неправителствения сектор и други институции.

Източник: МТИТС
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Administrator » Сря Дек 18, 2013 12:12 pm

Близо 50 милиона евро са заделени за подготовка на приоритетни проекти по ОП „Транспорт”

18 Декември 2013 | 11:05

София. През този програмен период, близо 50 милиона евро са заделени за подготовка на приоритетни проекти по ОП „Транспорт”, по които ще се кандидатства през следващия програмен период. Това каза инж. Галина Василева, директор Дирекция „Координация на програми и проекти, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на официално представяне на напредъка за 2013 г. на ОП „Транспорт” 2007 - 2013, предаде репортер на Агенция „Фокус”. „За пътните проекти, са отделени 10 млн. евро”, каза инж. Василева.
„В следващия програмен период, инвестициите ще бъдат насочени към развитие на интермодалността на пътници и товари, интермодални терминали, изграждане и внедряване на информационни системи за управление на трафика. Това трябва да се случи с наличния бюджет”, каза инж. Василева.
„Стратегията при жп проектите е да има последователност в инвестициите. Направленията София - Септември (частично), Пловдив - Бургас, Русе - Варна, Карнобат - Синдел (частично) са приоритетни проекти. Завършването на АМ „Струма” също е приоритет, приоритетен проект е и отсечката - Плевен Ловеч на АМ „Хемус”, обясни тя. "Програмата е готова, догодина ще има съгласувания", каза още инж. Василева.
Емили ВАСИЛЕВА

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот Svetlin » Сря Дек 18, 2013 1:58 pm

Какво ще рече частично за Сф-Септември :evil: Какво отпада?
Svetlin
 
Мнения: 244
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 7:31 pm

Re: ОБЩА ТЕМА за европейските програми и проекти

Мнениеот stankos » Сря Дек 18, 2013 3:55 pm

Елин Пелин - Септември ! :lol:
Аватар
stankos
 
Мнения: 452
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта