Страница 2 от 3

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Чет Юни 18, 2015 3:49 pm
от vlado
Първа копка на интермодален терминал на жп гара Тодор Каблешков край Пловдив

от 18.06.2015, Автор: Светла Добрева

Изображение

На 19 юни ще бъде даден официален старт на строителните дейности по обект "Изграждане на интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България - Пловдив",
На събитието ще присъстват заместник генералният директор и директорът на дирекция СРИП от НКЖИ, ръководителят на екипа за управление на проекта, от страна на НКЖИ, кметът и областният управител на Пловдив, представители на изпълнителя на обекта, представители на средствата за масово осведомяване от регионални медии и др.

Изграждането на интермодален терминал Пловдив е от голяма важност за НК "Жп инфраструктура". Това е първият интермодален терминал в България, който ще бъде изграден с европейско финансиране. Терминалът ще бъде разположен на жп гара Тодор Каблешков, която е част от железопътен възел Пловдив и е разположена на магистралната жп линия София-Пловдив. Проектът предвижда върху площ от 71 450 м² да бъдат изградени - терминална площадка за товаро-разтоварни операции на контейнери от вагон на автомобил и обратно, площадка за складиране на контейнерите, площ за повредени контейнери и техника, специални места за хладилни товарни единици, административна сграда за обслужване на клиентите, площи за митнически контрол и митнически склад, зона за обслужване на мобилната техника на терминала, паркинги за товарни и леки автомобили и контролно-пропускателен пункт.

Изпълнението на проекта ще спомогне за оптимизация на съществуващата инфраструктура и ще доведе до подобряване на качеството на предоставяните транспортни услуги в региона на град Пловдив.

След реализацията на проекта ще бъдат привлечени товари за превоз от автомобилния към железопътния транспорт, ще бъде намалено времето за транспорт на контейнери, ще бъде постигната по-висока сигурност и безопасност на превозите, както и намаляване на трафика по пътищата на България с товарни автомобили. Очаква се подобряване на екологичната обстановка в страната. Развитието в транспортния и логистичен сектори, което се очаква вследствие включването в експлоатация на Интермодален терминал – Пловдив, ще даде сериозен тласък за общото икономическо развитие на регионално и национално ниво.

Изпълнител по договора за проектиране и строителство е "Трейс Груп Холд" АД, а оценката на съответствието и строителният надзор ще се осъществят от Обединение "Рубикон-Тест". Общата стойност на проекта възлиза на 10 366 989 лева без ДДС и включва разходите по цялостната подготовка и строителство на терминала.

Очаква се обектът да бъде въведен в експлоатация в началото на 2016 година. Предвижда се едновременно със строителството на терминала да се работи и по дейностите свързани с избора на оператор за неговата експлоатация, с което се цели избраният оператор да достави необходимото оборудване на терминала, което значително ще ускори влизането му в експлоатация.

Изграждането на интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България - Пловдив е проект, който има голямо стратегическо и икономическо значение в регионален, национален и общоевропейски аспект. Основната цел при реализирането на проекта е да се постигне подобряване на интермодалността в югоизточния регион на Европейския съюз, чрез създаване на условия за оптимално взаимодействие и интеграция на различните видове транспорт.

През последните години интермодалните превози са приоритет на европейската и националната транспортна политика. В тази връзка България, поради географското си положение е кръстопът на основни европейски пътни направления. Основна цел е до 2020 г. да се създаде мрежа от интермодални терминали на територията на страната ни, като първите ще бъдат разположени в големите градски центрове – Пловдив, Русе, София, Варна.

Източник: Строителство Градът

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 1:45 pm
от Administrator
Край Пловдив започва изграждането на първия за страната интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България

Публикувано : пт, юни 19th, 2015

Край Пловдив започва изграждането на първия за страната интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България. Символичната първа копка направи официално Мария Чакърова, директор на Дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти” към НКЖИ, предаде репортер на Радио „Фокус” – Пловдив, цитирани от Агенция Фокус. Терминалът ще бъде разположен на жп гара Тодор Каблешков, която е част от железопътната магистрала Калотина – запад – София, Пловдив – Димитровград – Свиленград, което е европейски коридор, свързващ Европа и Азия. Проектът има голямо стратегическо и икономическо значение в регионален, национален и общоевропейски аспект. Основната цел при реализирането на проекта е да се постигне подобряване на интермодалността в югоизточния регион на Европейския съюз, чрез създаване на условия за оптимално взаимодействие и интеграция на различните видове транспорт. През последните години интермодалните превози са приоритет на европейската и националната транспортна политика. В тази връзка България, поради географското си положение е кръстопът на основни европейски пътни направления. Основна цел е до 2020 г. да се създаде мрежа от интермодални терминали на територията на страната ни, като първите ще бъдат разположени в големите градски центрове – Пловдив, Русе, София, Варна. Изграждането на интермодален терминал Пловдив е от голяма важност за Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Това е първият интермодален терминал в България, който ще бъде изграден с европейско финансиране. Проектът предвижда върху площ от 71 450 м² да бъдат изградени – терминална площадка за товаро-разтоварни операции на контейнери от вагон на автомобил и обратно, площадка за складиране на контейнерите, площ за повредени контейнери и техника, специални места за хладилни товарни единици, административна сграда за обслужване на клиентите, площи за митнически контрол и митнически склад, зона за обслужване на мобилната техника на терминала, паркинги за товарни и леки автомобили и контролно-пропускателен пункт. Изпълнението на проекта ще спомогне за оптимизация на съществуващата инфраструктура и ще доведе до подобряване на качеството на предоставяните транспортни услуги в региона на град Пловдив. След реализацията на проекта ще бъдат привлечени товари за превоз от автомобилния към железопътния транспорт, ще бъде намалено времето за транспорт на контейнери, ще бъде постигната по-висока сигурност и безопасност на превозите, както и намаляване на трафика по пътищата на България с товарни автомобили. Очаква се подобряване на екологичната обстановка в страната. Развитието в транспортния и логистичен сектори, което се очаква вследствие включването в експлоатация на Интермодален терминал – Пловдив, ще даде сериозен тласък за общото икономическо развитие на регионално и национално ниво. Общата стойност на проекта възлиза на 10 366 989 лева без ДДС и включва разходите по цялостната подготовка и строителство на терминала. Очаква се обектът да бъде въведен в експлоатация в началото на 2016 година. Предвижда се едновременно със строителството на терминала да се работи и по дейностите свързани с избора на оператор за неговата експлоатация, с което се цели избраният оператор да достави необходимото оборудване на терминала, което значително ще ускори влизането му в експлоатация. Проект „Изграждане на интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България – Пловдив“ се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г. На церемонията по първа копка присъстваха още ръководителят на екипа за управление на проекта инж. Ивайло Дженев, от страна на НКЖИ, кметът и областният управител на Пловдив, представители на изпълнителя на обекта и други.

Източник: ЕПБЖЖ

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 8:16 pm
от BDZ 07
Тази Чакърова днес обясни и следното: терминалът ще бъде отдаден на концесия. Можело DB Shenker да осигурява платформите за превоз. Отделно край По имало запитвания за други два такива терминала, но частни и построени със собствени средства. Фирмите обаче изчаквали да видят развитието с този на Ткл преди да вземат решение.

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 8:45 pm
от Saruman
А защо никой не ни обясни какво е случва с терминала в Драгоман и защо не се ползва, при положение че са закопани милиони!

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 9:45 pm
от ivajlo_nikolov
Saruman написа:А защо никой не ни обясни какво е случва с терминала в Драгоман и защо не се ползва, при положение че са закопани милиони!

По същата причина, поради която не се използват частните терминали на Яна и Божурище. България е прекалено малка за да бъде ефективен такъв вид вътрешен превоз, МДТВ РоЛа влакове с крайна дестинация България няма, камиона, ако си се движи по шосе Варна - София е прекосил страната за 6 часа, влака за толкова не е и натоварил камионите, а ако возиш контейнер пак от терминала до крайната точка трябва да наемеш автотранспорт. И като бонус - с влака е по-скъпо, а и не знаеш дали стоката ти ще се озове в склада или в някоя попътна циганска махала. И един любопитен факт. В момента се напъват да строят ненужни терминали, а през 90-те БДЖ /тогава НКЖИ нямаше/ категорично отказа на Liebherr - Радиново Ж.П. клон. В предприятието има изграден коловоз, до които Liebherr почти ежедневно карат вагони от и за Бенковски със СПЕЦИАЛНИ КАМИОНИ. Ето и снимчици в Skyscraper: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=269 . Заради нечие малоумие хората возят вагони с камиони!

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 10:47 pm
от 1435
Е сега ще ги возят до Ткл поне да има някакво движение на този терминал :D

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 7:45 am
от BDZ 07
В “Либхер“-а съм работил преди 9 години. Говорил съм многократно с австрийските началници на тази тема. Отказът на БДЖ е едно на ръка. Самите те са се отказали тогава, защото изграждането на такъв клон освен ще е трудно, предвид разположението на гара Бенковски и завода и би струвал майка си и баща си.

СОП преди Бенковски също е невъзможен, защото трябва да се прави мост над околовръстното шосе и разни други съоръжения, които струват много пари. Една камара пари ще трябва и за отчуждаване на имоти (то там неразпродадени почти не останаха)

Схемата с камионите им е най-изгодна от финансова гледна точка.

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 12:59 pm
от railjet
BDZ 07 написа:Тази Чакърова днес обясни и следното: терминалът ще бъде отдаден на концесия. Можело DB Shenker да осигурява платформите за превоз. Отделно край По имало запитвания за други два такива терминала, но частни и построени със собствени средства. Фирмите обаче изчаквали да видят развитието с този на Ткл преди да вземат решение.


Милчо каза ли нещо обнадеждаващо или пак беше глътнал бастуна?

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 3:06 pm
от BDZ 07
Дума не обели.

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 6:17 pm
от railjet
Напоследък нещо избягва да се пъчи в първата редици при отличниците. Да не би да е притеснен за бъдещето на Компанията :roll:

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 8:59 pm
от BDZ 07
Ставало е нещо из канцелариите на “Мария Луиза“. С тези оплаквания от големи търговски консорциуми и фирми от Европата, с калпавите ремонти... тука частните оператори може би също са вдигнали врява... имало е разговори на висок тон. Каквото узнах от МТИС, го казах тук ;)

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 10:41 pm
от railjet
Което обяснява защо Милчо е глътнал бастуна ;)

А нашият машинистер 46203 хич не е обективен. Милчо е сменил повече релси и траверси от предшествениците си. Можем да го докажем с конкретни примери.

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Вто Авг 18, 2015 2:01 pm
от Administrator
Старт на концесията на Интермодалния терминал в Пловдив

18.08.2015

Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията вече изпълнител за изготвяне на концесионни анализи (технически, финансово-икономически, правен и екологичен анализ) за предоставяне на концесия за услуга върху обект "Интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България - Пловдив" и проекти на обосновка на концесията, концесионен договор, документация за участие в открита процедура и решение за откриване на процедура.

Очаква се консултантът да разработи четири концесионни анализи - технически, финансово-икономически, правен и екологичен анализ.
Техническият анализ следва да се разработи най-малко в три варианта. Ако участникът счете за целесъобразно и обосновано, може да предложи и допълнителни варианти.
Финансово - икономическият анализ следва да бъде разработен най-малко в три варианта при условията на финансиране и реализиране на необходимите инвестиции изцяло от и със средства на концесионера, без предвиждане на заплащане на концесията по чл. 6 от ЗК от страна на концедента.
Правният анализ следва да представи правната рамка на бъдещата концесия; Екологичният анализ се изготвя в зависимост от плана и инвестиционното предложение за строителство към обекта на концесията.

Втората част от работата на консултанта е да подготви проекти на обосновка на концесията, концесионен договор, документация за участие в открита процедура и решение за откриване на процедура.
Проектът на обосновка на концесията в максимална степен следва да аргументира законосъобразността и целесъобразността от предоставянето на концесията.
Проектът на концесионен договор следва да регламентира договорно взаимоотношенията на страните в съответствие с приложимото законодателство.
Проектът на Документация за участие в откритата процедура следва да бъде изготвен при съблюдаване на нормативно определеното й минимално съдържание.

Проектът на решение на Министерски съвет за откриване на процедура за предоставяне на концесия следва да бъде изготвен.

Стойността на поръчката е 66 000 лв. Оферти се получават до 17 часа на 7 септември 2015 г..
Ще бъдат отворени на 8 септември от 10:30 часа.

Интермодалният терминал край Пловдив ще бъде готов в началото на 2016 г. Това е първият терминал за интермодални превози в страната, изграден с публични средства. Тази година беше направена първата копка на обекта. Строителството му е в ход.

Проект Изграждане на интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България - Пловдив
Бюджет 13 940 446,32 лв.
Финансов източник ОП "Транспорт" и национален бюджет
Бенефициент ДП НКЖИ
Изпълнител "Трейс Груп Холд" АД
Строителен надзор ДЗЗД "Рубикон-Тест"

Източник: Infrastructure.bg

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2016 12:36 pm
от vlado
Завършват Интермодалния терминал край Пловдив през август

от 24.03.2016, Автор: Милена Василева

Интермодалният терминал в Пловдив ще бъде завършен през август т. г.
Това каза Ивайло Дженев, ръководител направление в НК "Железопътна инфраструктура".

Изграден е седми коловоз. От понеделник в продължение на 4 дни, до четвъртък, 24 март, е обособен прозорец за допълване на дейностите по изтеглителен коловоз около 600 м.

Изцяло е завършена площадката за паркинга, нивелирана е, все още не е поставен асфалт. Готова е административната сграда - в момента се полагат фасадите.

Започва ремонтът на пътя, който свърза Пещерско шосе с Интермодалния терминал в Пловдив.
По обекта се работи така, че да бъде завършен през август, обобщи Ивайло Дженев.

Интермодалният терминал в Пловдив е сред обектите на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, предвидени за концесия.
Принципалът избра в края на миналата година "Алкор" ООД, София, за изпълнител на концесионните анализи за предоставяне на концесия върху Интермодалния терминал в Южен централен район на планиране в България – Пловдив. Компанията изработва и проекти за обосновка на концесията, концесионен договор, документация за участие в открита процедура и решение за откриване на процедура, както и четири концесионни анализа - технически, финансово-икономически, правен и екологичен анализ.

Проект: Изграждане на интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България - Пловдив
Бюджет: 13 940 446,32 лв.
Финансов източник": ОП "Транспорт" и национален бюджет
Бенефициер: ДП НКЖИ
Изпълнител: "Трейс Груп Холд" АД
Строителен надзор: ДЗЗД "Рубикон-Тест"

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Източник: Строителство Градът

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2016 12:51 pm
от railjet
Не топля избора на ТКЛ за терминал. Свиленград и Димитровград не са ли по-подходящи?

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2016 1:20 pm
от vlado
Централното положение най-вече, както и наличието на много индустрия в района.

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2016 2:42 pm
от BDZ 07
По първоначалния проект терминалът трябваше да е готов в началото на 2016 г. Първата копка беше направена на 19 юни 2015 г.

Тази сума от 13 940 446,32 лв. с ДДС ли е :?:

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2016 4:35 pm
от vlado
Да!

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Пон Мар 27, 2017 5:11 pm
от vlado

Re: Интермодален терминал в Пловдив

МнениеПубликувано на: Вто Мар 28, 2017 8:55 am
от Димитър Деянов
Кога най-после ще заработи този терминал ? Кога от него ще потеглят първите интермодални превози към Западна Европа, към Турция и в други посоки ? Кога ще се възстанови транзита по диагонала Калотина - Свиленград и кога, най-после, ще започнем да качваме камионите (TIR-полуремаркетата) на влака ?