Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Сря Юли 17, 2013 2:54 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот rain » Пон Сеп 02, 2013 2:48 pm

Вторият жп проект на "Терна" в България Димитровград – Харманли: за година и половина са изпълнени само 20%

Изображение

Жп участъкът Димитровград – Харманли е наречен фаза 4.1, или позиция 1 от проекта реконструкцията и електрификацията на жп линията Пловдив – Свиленград, фаза 2: Първомай – Свиленград.
Той се простира от км 231+560 до км 266+000.

Изпълнител е "Терна"АД, която построи и участъка от Крумово до Първомай за по-дълъг от предвидения срок. Началото на строителството е на 15 февруари 2012 г., срокът за завършване по договор е 14 август 2014 г. Стойността на проекта е 142.800 млн. лв., срокът за изграждане е 30 месеца.

Географски трасето е разделено на четири основни участъка.
Първият е зоната около гара Димитровград, в която се строи, предвижда се изграждане на изцяло нова гара с проектант "Евротранспроект".
Строителството на втория участък Симеоновград – Свиленград (20 км) стартира на 15 април 2013 г.
Гара Симеоновград при км 259+400 е третият участък и вече има разрешение за строеж. Четвърти е участъкът от 259+400 до км 266+00, като строителството по него е започнало на 22 май 2013 г.

За съгласуването на проекта за гара Димитровград общината е изискала допълнителни пресичания, които могат да оскъпят проекта. До същото могат да доведат промените в проекта на участък при гара Симеоновград, наложили се поради хидрогеоложките условия и екологичните изисквания.

До 26 август 2013 г., т.е. за година и половина, са изпълнени 20% от общия обем на предвидените строителни работи.

02.09.2013 Строителство Градът
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2133158
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот rain » Пон Сеп 02, 2013 2:50 pm

Късна първа копка на жп участъка Харманли – Свиленград – гръцка граница

Изображение

Участъците Харманли – Свиленград – гръцка граница съставляват позиция 2 от проекта Първомай – Свиленград, или фаза 4.2, и са с дължина 38 км. Простират се от км 266+000 в междугарието Симеоновград - Харманли до км 297+750 – 34 км и гарите Харманли и Свиленград за 160 км в час, и 4 км участък от Свиленград до границата с Гърция при км 300+646 км за 100 км в час.

Изпълнител е ДЗЗД "Железопътна инфраструктура 2011" с членове в него "Порр Технобау унд Умвелт"АД, Австрия (51%), "Пътностроителна техника" АД (49%). Подизпълнители са "Трансгео" ООД – проектант, "Авис Инженеринг" ЕООД и "Кейбилд" ЕАД.

Независимо че началото на строителството е 15 февруари 2012 г., а срокът за завършване - 14 август 2014 г., официалната първа копка беше направена на 27 август 2013 г.
Стойността на проекта е 132 322 351 лева без ДДС. Отчетено е 10-процентно изпълнение на строителството една година преди завършването на обекта. Той е разделен на шест технологични етапа, каза Илия Илиев, управител на "Трансгео", проектант в екипа на изпълнителя.

Разрешението за строеж на Свиленград – гръцка граница, който вече е почти завършен, е 18 октомври 2012.
Разрешението за строеж на Любимец – Свиленград е от 28 февруари 2013 г., а акт 2а за Любимец – Свиленград е от 1 април 2013 г.

Гара Свиленград като отделен етап също има разрешение за строеж. Разрешение за строеж се чака за междугарието Харманли – Любимец, а такива документи предстои да бъдат издадени за другите два етапа – зоните при Харманли и Любимец.

Ново приемно здание ще има в Любимец, в Харманли и Свиленград гарите ще бъдат рехабилитирани.

Гара Свиленград е шенгенска гара и подлежи на съгласуване и от Агенция "Митници" и Гранична полиция, което влияе на сроковете за проектиране. Промени във времето за проектиране са предизвикали и искания на община Любимец за изместване на два пътни надлеза при гарата.

02.09.2013 Строителство Градът
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2133162
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот ilia_bdz » Вто Сеп 03, 2013 10:01 am

Официална информация за прекъсванията на ж.п.път през 2014г.
1. Дг - Сим -01.04.-01.10.14г.
2. Яб - Дг- 01.04.-03.06.14г.
3. Дг- Дгс - 06.06.- 01.07.14г.
4. Дг - Ха -02.09.-02.12.14г.
5. Сим- Нз-03.03.15г.- 17.03.15г.
ilia_bdz
 
Мнения: 111
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Вто Сеп 03, 2013 10:55 pm

Данаил Папазов: Създаването на модерна жeлезопътна мрежа, която да развие икономическия потенциал на страната, е наша главна задача

Изображение

27.08.2013

„Създаването на модерна жeлезопътна мрежа, която да развие икономическия потенциал на страната, е наша главна задача“, каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на първата копка на модернизацията на ж.п. участъка Харманли – Свилнград. Това е фаза на проект „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив-Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: участък Първомай-Свиленград”.

Министър Папазов заяви, че вече активно се работи за подготовката на редица железопътни проекти, които могат да бъдат финансирни след 2014 година. За тази цел са необходими около 35 млн. евро, които са осигурени чрез презпределение на финансовия ресурс в оперативната програма.

„Реконструкцията на железопътното трасе ще възроди региона, чрез строителството на прилежаща инфрструктура“, каза още Данаил Папазов. По думите му, успешното реализиране на проекти като този, ще помогне на страната ни при кандидатстването за купуване на нови влакове през следващия програмен период. По този начин ще започне модернизацията на подвижния състав на железницата, каза министърът.

Проект „Реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Харманли – Свиленград“ е на стойност 146 786 821,75 лева с ДДС. Изпълнител е Сдружение „Железопътна инфраструктура 2011”. Срокът за приключване на строителните дейности е 14 август 2014 г.

Министър Папазов продължава проверката на ж.п. обекти в страната. Предстои да посети Нова Загора, където той ще инспектира полагане на стрелки в района на железопътната гара.

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Вто Окт 08, 2013 2:08 pm

Рушкат бензиностанцията на „Петрол“, начева монтаж на носещи пилони за новото Кръгово

04 Октомври 2013 | 10:11

Монтаж на носещи пилони за издигащото се на няколко метра височина кръгово кръстовище, опасващо Водонапорна кула, предстои да бъде приключи до настъпването на тазгодишните Коледни и Новогодишни празници. Изпреварващата първоначалните намерения дейност е част от подготовката по изпълнение на утвърден проект за нов автомобилен надлез по бул. „Трети март“.
В месеците назад от гръцката компания „Терна“ заявиха готовност да започнат работа от март, догодина. Замисълът на изпълнителите на конструктивните дейности по изграждане на съоръжението обаче е сега подпомогната да бъде предстоящата напролет строителна офанзива. Очаква се за няколко месеца тя да парализира напълно движението на автомобили в тази връзка между южната и северна част на града. За този период трафикът ще бъде изнесен през детелината при „Неохим“ по околовръстния „Панорамен път“, отбелязва DGPAZAR.eu.

Вчера издадено бе комплексно строително разрешение от главния архитект на Общината Томи Томов. От днес тече регламентиран по закон 14-дневен срок. В рамките на него експертите от Регионалната дирекция „Национален строителен контрол“ (РДНСК) имат право на възражения и забележки.

Междувременно дистрибуторската компания за горива „Петрол“ постепенно подготвя освобождаване на бензиностанцията си в подножието на Водонапорната кула. По всяка вероятност тя ще бъде рушната още през втората половина на месеца. Проблем засега остават вкопаните в земята резервоари, съхраняващи горива. „Изпразнени от съдържание, те са дори още по-опасни, заради взривоопасните петролни изпарения“, коментира за читателите на DGPAZAR.eu тези дни кметът Иво Димов.

За да гарантира сигурността, той и администрацията му възнамеряват да поставят денонощна охрана. Едва след това ще започне и цялостното разчистване на терена и подготовката му за монтажа на носещите конструкцията на пътното платно масивни стоманобетонни пилони.

Източник: Димитровградски пазар
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот railjet » Вто Окт 08, 2013 2:22 pm

Глъвата на архитект Томи чак сега ли е измислила решение? Как не се намери един терорист-саботьор, да го беше взривил този пиклив мост. Да видиш тогава как глЪвите и кмет Иво как щяха да се впрегнат бързо бързо нов да издигнат.

Смайващо е, че толкова години не могат да решат какво да правят. Дали ще се опъне диагонално, дали ще е извит на скоба, за бъдещия надлез теренни пречки няма. Нито пък габаритни. Бяхме там, огледахме, снимахме. Какво толкова пречи? Мозъците? Или нещо (някой?) друго ? Или и двете едновременно..
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот 07 » Вто Окт 08, 2013 3:42 pm

кметът Иво Димов написа: „Изпразнени от съдържание, те са дори още по-опасни, заради взривоопасните петролни изпарения“, коментира за читателите на DGPAZAR.eu тези дни кметът Иво Димов.

За да гарантира сигурността, той и администрацията му възнамеряват да поставят денонощна охрана. Едва след това ще започне и цялостното разчистване на терена и подготовката му за монтажа на носещите конструкцията на пътното платно масивни стоманобетонни пилони.

Източник: Димитровградски пазар


Изпразнена от съдържание е кратунята на кмета! Има си точни и ясни процедури как се обезопасяват тези резервоари и как се пригаждат за огневи работи или транспортиране! Ако не знае - да се обърне към някои от градската пожарна, в краен случай - в НЕОХИМ също има хора които могат да му обяснят!
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Сря Окт 30, 2013 4:32 pm

Започна ремонт на жп гара Свиленград

29.10.2013 г.

Колосален ремонт на жп гара Свиленград започна тези дни. Строителите демонтират з стари коловоза, като предстои да бъдат подменени всичките. Работата ще тече поетапно, за да не се налага преустановяване движението на влаковете, споделиха от фирмата изпълнител "Порр", цитирани от "Старият мост". След приключване на модернизацията жп гарата ще разполага ще разполага с 13 чисто нови коловоза - 6 за пътническите влакове и 7 за товарните. Ще бъдат изградени два перона с дължина 400 м, пешеходен подлез с транспортни рампи и коловоз за безотцепъчен ремонт на вагони.
Реализирането на проекта в Свиленград включва разделянето на пътническа от товарна жп гара. Административната сграда ще придобие модерен облик, а пътниците ще ползват топла и уютна чакалня. Предвижда се да бъдат монтирани специални подемни асансьори, отговарящи на европейските изисквания за достъп на инвалиди. Товарна гара ще се намира до старите краварници (край пътя за с. Сива река). Два от коловозите й ще бъдат за Шенген. заради електрифицирането на линията в момента се строи и тягова подстанция, която трябва да бъде завършена през февруари 2014 г.

Източник: Вестник "Хасковска Марица" - стр. 3
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Пет Ное 08, 2013 3:54 pm

Няма напрежение сред търговците на Неделен пазар, чиито маси ще бъдат премахнати

08.11.2013

Да бъде изготвено становище за преместването на 12-те маси на Неделен пазар по възможност в първите дни на новата календарна година и да бъдат осигурени места в същия или други подходящи сектори за засегнатите търговци.
Това прие като позиция на извънредно заседание тази вечер комисията по пазари и тържища към местния парламент с председател Петя Тошкова
Заедно с колегите си от комисията по ТСУ те обсъждаха детайли около предстоящото изграждане на пешеходен мост в района на Неделен пазар. Съоръжението трябва да поеме трафика от хора от двете страни на ЖП линиите след като стартира строителството на новия жп надлез на бул."Трети март" идната пролет.
На срещата в Общината, продължила около 2 часа присъстваха още кметът Иво Димов, временният шеф на ОП "Пазари и тържища" Димитър Вълчев, както и гл.архитект Томи Томов.
Близо 30 кв.м ще е периметърът на пасарелката, като ще бъде обособена и пешеходна алея, стигаща до спортна зала "Младост", поясни Томи Томов. От двете страни на съоръжението, прехвърлящо разстояние от 72 метра над линиите, ще има специални асансьори. Те ще могат да се ползват майки с колички, велосипедисти и хора с двигателни проблеми. Гл. архитект каза, че направата на всеки един от пешеходни надлези ще струва близо половин милион лева. Припомняме, че другата пасарелка ще се намира в района на магазин ЛИДЛ. Двете трябва да са готови до март 2014 година.
Според кмета Иво Димов, не съществува напражение сред търговците заради преместването на масите, четири от които са на фирми от Димитровград.
"Избрахме възможно най-безболезнения за търговците вариант, при който ще бъдат засегнати възможно най-малко маси, на всички ще предложим подходящи места на тържището", допълни градоначалникът. Той заяви, че докато пешеходните надлези не бъдат готови, няма да даде разрешение за събарянето на стария надлез.
Предстои среща между ръководството на община Димитровград, НКЖИ и фирмата-изпълнител на жп-реконструкцията след седмица. Тогава ще бъде ясно и кога точно ще трябва да бъдат демонтирани масите. От общината ще настояват това да се случи след Нова година, за да изпълзват търговците силтите пазарни дни по празниците.

Източник: Haskovo.net
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Пет Ное 15, 2013 2:15 pm

„Терна” отчете 1/3 изпълнение, завършва отсечката Димитровград-Харманли до есента

15 Ноември 2013 | 12:25

До есента на идната година следва да приключат дейностите по реконструкцията и електрификацията на железопътния участък, свързващ Димитровград с Харманли. Подобен срок заложиха днес изпълнителите на строително-монтажните дейности от „Терна” АД.

Към днешна дата от гръцката компания отчитат 33-процентно изпълнение на предварително заложените дейности. Участъкът, в който понастоящем се работи интензивно, е част от мащабен проект за реконструкция и електрификация на железопътната линия Димитровград – Свиленград. Обезпечаването на дейностите е със съфинансиране в размер на 136 млн. лева от Кохезионния фонд чрез Оперативна програма „Транспорт”, припомня DGPAZAR.eu.

Приблизителната дължина на железния път до Харманли, предвиден за реконструкция, възлиза на около 36 километра.

От „Терна” се хвалят с изпълнени дейности, включващи земни работи, строителство на перони в района на Гара Димитровград, изграждане на малки и големи инфраструктурни съоръжения, работи по тръбо-каналните мрежи и предислоциране на комунални пресичания. Уверението е, че чрез реализиране на проекта ще бъдат достигани скорости на движение на железопътните пътнически мотриси до 160 км/час. С до 120 км/ч. ще „прелитат” товарните влакове.

Източник: Dgpazar.eu
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Пет Ное 22, 2013 3:19 pm

Стопиха до милион лева недостига за направата на жп надлеза по „Трети март”

21 Ноември 2013 | 16:36

Близо милион лева в недостиг са предварително заложените средства за направата на новия жп надлез по димитровградския бул. „Трети март”, отчетоха на съвместна среща днес от фирмата-изпълнител „Терна” и инвеститорите от Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ). Над два часа днес техни представители разговаряха с кмета Иво Димов и ресорни общински специалисти за предстоящата съвместна работа около реализацията на най-мащабния в последните години инфраструктурен проект.

След края на срещата градоначалникът увери, че нуждата от дофинанасиране няма да възпрепятства срочното финализиране на основните конструктивни дейности, както и обособяването на прилежащата инфраструктура. На по-късен етап тукашната градска управа ще търси варианти за външно финансиране за вдигането на рампа за инвалиди, за дооформяне на двете кръстовища в източна и западна посоки, както и за обезпечаване на набелязани в проекта озеленителни дейности.

По време на днешните разговори градоначалникът е получил уверение, че трафикът по новия жп надлез ще бъде възстановен в рамките на четири месеца. Преди това старият мост ще бъдат рушнат в периода от 15 май до 15 юни. Докато траят строително-монтажните дейности, автомобилният поток ще бъде пренасочен по околовръстния Панорамен път. Така югоизточната обходна дъга на Димитровград ще поеме целия автомобилен трафик между двете части на града, след като практически неприложима се оказала идеята за направа на временен жп прелез.

„По-добре сега да изтърпим този дискомфорт, отколкото да протакаме с години”, коментира кметът съвпадането на двата мащабни проекта – този за реконструкцията на жп линиите и по т.нар. Воден цикъл. На финала е предвидено и преасфалтиране на невралгичния бул. "Димитър Благоев". Обновяването на пътната настилка ще стане от кръговото кръстовище пред спортна зала "Младост" до сградата на незавършената Нова поликлиника.

Източник: DGpazar.eu
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот bdz » Пет Ное 22, 2013 3:24 pm

До колкото разбрах от строители от "Терна" надлеза е поръчан и е желязна конструкция,а ЖП Гара Димитровград ще бъде срината до основи и ще има нова конструкция...
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот railjet » Пет Ное 22, 2013 3:27 pm

„По-добре сега да изтърпим този дискомфорт,oтколкото да протакаме с години”, коментира кметът съвпадането на двата мащабни проекта – този за реконструкцията на жп линиите и по т.нар. Воден цикъл.


Ебати галоша безочлив и прост! Родния град на чалгата..Случайно съвпадение?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот 07 » Пет Ное 22, 2013 3:56 pm

Точно кмета на димитровсити се е6ава с проекта от години.... ба си байганьовщината!
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот railjet » Пет Ное 22, 2013 4:23 pm

Типичен дебелоок червенотиквест чутур!
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Пет Ное 22, 2013 4:42 pm

Всъщност кмета се смени. Преди беше кмет от партия "ССД", а сега от партия "ГЕРБ".
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот stankos » Пет Ное 22, 2013 4:59 pm

От трън та на Глог , че е по-висок !
Аватар
stankos
 
Мнения: 461
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот 07 » Пет Ное 22, 2013 6:41 pm

Петър Делчев написа:Всъщност кмета се смени. Преди беше кмет от партия "ССД", а сега от партия "ГЕРБ".

Междуушното съдържание не е обвързано с партийна приндалежност...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Чет Дек 05, 2013 4:57 pm

Започна изграждането на подпорните колони на пешеходния мост на Неделен пазар

05-12-2013 13:38 ч.

Започна направата на фундаментите за подпорните колони на пешеходния мост, която ще се намира на Неделен пазар в Димитровград.

От два дни на територията на жп линията се правят дупки с помощта на специализирана техника. Зам.кметът Светослав Стойков коментира пред Dimitrovgrad.bgvesti.net, че става дума за пилоните, които ще носят самата пасарелка. Те ще бъдат общо 6 броя за двата моста.

Засега строителните дейности текат само на територията на жп линията до Неделен пазар. Все още не са започнали в района, където ще се намира другата пасарелка - до магазин "Лидл".

Както вече е ясно, самото изграждане на моста за пешеходци ще стартира след Нова година. В периода 6-10 януари 2014 г. ще бъдат премахнати и 12-те маси на тържището, на мястото, където ще "стъпва" пасарелката.

До март догодина и двата моста трябва да бъдат готови, едва тогава ще се пристъпи към разрушаване на ЖП надлеза на бул."Трети март", което се очаква най-рано май-юни 2014 г.

На среща в Общината между НКЖИ и фирмата- изпълнител "Терна" през ноември стана ясно, че изграждането на пешеходните мостове ще струва всеки по половин милион лева.

Строителните дейности са част от проекта за електрификация на ЖП отсечката Пловдив-Свиленград, които в момента текат на територията на Димитровград.

Източник: Haskovo.net
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Следваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта