Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот assen5 » Пон Фев 03, 2014 5:06 pm

В сферата на фантастиката, сигурно е можело да се развие с естакада през реката, с лява премнаваща с в дясна крива и да влезне в гара Симеоновград, НО при положение, че трябва да завършат обекта тази година няма как да стане. Парите няма да стигнат и май пътните мостове ще са пречка. Лудост или "глъм" .
Аватар
assen5
 
Мнения: 150
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот railjet » Пон Фев 03, 2014 5:07 pm

Дали ще е 130,или 160 теренната вьзможност е една единствена. Говорим за вариант без глобално рушкане.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот vlado » Пон Фев 03, 2014 5:13 pm

Честно казано, това с тунела и аз не го разбрах, но тъй като имам преки впечатления от терена мога да споделя:
Преди началото на града нивото на жп линията е доста ниско, малко над речното ниво. Но после линията се качва нагоре и в гарата влиза на поне 10 метра над речно ниво. Тоя тунел нещо не ми се връзва. Според мен е грешка, защото тунел се изискваше, ако щеше да се строи околовръстна линия. При настоящият вариант такъв просто не е необходим.
vlado
 
Мнения: 764
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот bdz43r » Пон Фев 03, 2014 5:18 pm

Тунелът трябваше да е пряката връзка от Константиново направо на Харманли. Тя обаче отпадна и по сегашния вариант тунел.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот railjet » Пон Фев 03, 2014 5:25 pm

Ако искате истински бьрза линия, трябваше друго да се направи. Правата идваща от Черногорово срязва Марица и минава северно от нея- под Златополе. Там се прави , обща за селата Брод,Златополе и Н.Надежда. Линията продьлжава в прав конец до Сим и се боцва северозападно, посредством дьгова естакада с голям радиус, минаваща над автомоста и крайните махали. Шунтираме новата линия с 83-та чрез парче на север от града.

Предимства: по-право,по-кьсо,по-бьрзо,далеч от реката.
Недостатьци: няма пари и глави да го направят.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Пет Фев 14, 2014 4:29 pm

Осигурени са честоти за мобилни комуникации по жп линията Пловдив-Свиленград

12.02.2014

Правителството направи промени в Националния план за разпределение на радиочестотния спектър. С измененията се дава възможност за постоянно ползване на участъка Пловдив-Свиленград за целите на изграждане на мобилни комуникации за нуждите на железопътния транспорт GSM-R, което е в изпълнение на проекта за реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив-Свиленград.

Решението на кабинета създава възможност за развитие на нови мобилни спътникови услуги в съответствие с изискванията на законодателството на ЕС. С него се постига и по-пълна хармонизация на разпределението на радиочестотния спектър по радиослужби и ползватели с европейските и световните разпределения. В плана са отразени решения на Световната конференция по радиосъобщения, радиорегламента на Международния съюз по далекосъобщения, както и предложения на радиолюбители.

Източник: Infrastrucutre.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Чет Мар 20, 2014 12:09 am

Асансьорите на пешеходния мост готови, заради тях махат още маси на Неделен пазар

19-03-2014

Готови са асансьорите, които ще бъдат поставени на пешеходния мост до Неделен пазар, съобщи кметът Иво Димов. По думите му, идната седмица съоръженията, които ще обслужват майки с колички, възрастни и трудноподвижни хора, се очаква да бъдат готови за монтаж.

Продължава и усилената работа по изграждането на металната конструкция на пасарелката, която тече в района на тържището. Там ще се наложи премахването на още няколко маси, тъй като трябва да се освободи място за пешеходна алея, която ще бъде дълга 15 метра.Тя ще свързва пазара с района на новата автогара.

Ще се наложи демонтирането на търговски обекти близо до Спортна зала "Младост", посочи кметът. Засега точната цифра на масите не е ясна, въпроса ще бъде дискутиран утре на експертна среща в Общината.

Димов още веднъж посочи, че докато пешеходния мост на Неделен пазар не бъде изцяло готов и въведен в експоатация, няма да позволи ЖП надлезът на бул."Трети март" да бъде съборен. Това вероятно ще се случи във времето от 1 до 15 април, според темповете на работа на фирма "Терна", която изгражда пасарелката.

Ремонтните дейности в района на ЖП гарата също вървят с пълна пара. Днес от фирмата-изпълнител монтираха ЖП линиите, премахнати преди време заради ремонта.

Източник: Dimitrovgrad.bgvesti.net
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Сря Мар 26, 2014 11:24 pm

Димитровградската гара със седем обновени коловоза, пускат предсрочно първите три

Автор: Жанета ДУЛЕВА
Публикувана на: 25 Март 2014 | 15:24


Седем коловози ще обслужват в бъдеще пристигащите и отпътуващи от Гара Димитровград пътници. Досега съществувалите железопътни трасета са напълно обновени, като броят им е редуциран с три.

Уверението е, че още от края на идния месец пуснати предсрочно в експлоатация ще бъдат коловози с номера 2, 3 и 4. Подобна заявка дадоха днес от фирмата-изпълнител на извършваните строително-ремонтни дейности по реконструкция и електрификация на жп участъка. Пред читателите на DGPAZAR.eu оттам поясниха, че промяна ще има и в разстоянието между новите релси. Освен това те ще са по-тежки, стабилни и надеждни при натоварване. Към момента железопътният трафик е съсредоточен единствено по коловози 7 и 8.

Изградени са и новите пътнически перони. Те са по-широки отпреди. Прокарани под тях са и всички необходими комуникационни кабели. Паралелно с това оформени са и заложените по проект отводнителни шахти. Предстои вдигнати да бъдат електрическите стълбове, които ще захранват задвижваните с ток железопътни мотриси.

Междувременно продължава ремонтът в сградата, където се помещава билетния център и чакалнята на жп гарата. Към момента изцяло подменена е прозоречната дограма. Предстои шлифовка на мраморната облицовка на постройката. Заложено е и монтиране на шумоизолационни плоскости, които ще опасват линиите от двата им края. Вече се изливат и основите за монтажа на втората пасарелка, която ще се издига южно от хипермаркет „Лидл”.

Източник: DGpazar.eu
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Otskov » Чет Мар 27, 2014 2:46 am

Хе-хе голяма хвалба, голямо нещо, в събота ще посетя Дг и ще ги видя до къде са стигнали ;)
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1984
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот дзвера44 » Пет Апр 11, 2014 9:21 pm

Здравейте , ще се радвам ако някои има възможност да качи актуални снимки на ремонта между ДГ и Сви ;)
дзвера44
 
Мнения: 431
Регистриран на: Пет Апр 11, 2014 8:32 pm
Местоположение: радомир

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Съб Апр 12, 2014 1:35 pm

Оскъдна е информацията, но все пак това е най-актуалното.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот vlado » Пон Май 26, 2014 5:08 pm

Още 11 млн. лв. за консултанта на жп проекта Пловдив - Свиленград

от 23.05.2014, Автор: Милена Василева

НКЖИ откри обществена поръчка без договаряне за допълнителни услуги по проекта за реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив-Свиленград, фаза 2, участък Първомай-Свиленград в частта за упражняване на независим строителен надзор и инженер по ФИДИК до завършването на проекта. Обявлението е изпратено само на Консорциум ПСРСТ (Tеcnica y Proyectos S.A., Louis Berger SAS, Systra S.A., Trademco S.A. и "Рубикон Инженеринг" ООД), който е консултант на жп проекта Пловдив - Свиленград.

Мотивите:
Изпълнението на строителството се забавя поради непредвидени обстоятелства, които възникват след сключването на договорите и не са могли да бъдат предвидени от страните:
- археологически проучвания в участъците Димитровград – Симеоновград и Харманли – Свиленград
- промяна на обхвата на работите в района на гарите Димитровград, Харманли и Любимец след съгласуване с общините
- допълнителни строителни работи съобразени с изисквания по Шенген, изисквани от Гранична Полиция и Агенция Митници и др.

Към края на януари тази година, средствата за плащане на дължимо възнаграждение се изчерпват, тъй като уговорената от възложителя схема за формиране на възнаграждението е по часова ставка, а строителството не може да продължи без строителен надзор. Като взе предвид, че действащият договор за строителен надзор е в срок, но с изчерпан финансов ресурс поради възникнали непредвидени обстоятелства, допълнителната надзорна дейност е необходимо условие, за да завърши строителството и технически не може да се отдели от предмета на договора. Нейната стойност пресметната на база месечни ставки на членовете на екипа на консултанта е в рамките на 11 400 000,00. лв. без ДДС, което е под 50% от стойността на основната поръчка – 36 898 737,67 лв. без ДДС. Затова възложителят счита за необходимо да възложи на същия изпълнител допълнителни надзорни дейности, чрез процедура по реда на чл.90, , ал.1, т.8, б."б" от ЗОП.

Какво все още се строи:
Към началото на тази година все още се изпълняват следните договори за строителство:
1.Договор EUROPEAID/124429/D/WKS/BG от 05.09. 2007 г. за "Изграждане на системи за сигнализация, телекомуникации и SCADA за цялата линия" със срок на изпълнение 31.12.2015 г.
2. Договор № 3888/19.01.2012 г. за позиция 1 "Реконструкция и електрификация на жп отсечка Димитровград-Харманли (от км 231+560 до км 266+000)" със срок на изпълнение 18.08.2014 г.
3. Договор № 3889/19.01.2012 г. за позиция 2 "Реконструкция и електрификация на жп отсечка Харманли-Свиленград (от км 297+750) и отсечка Свиленград – Гръцка граница" със срок до 14.08.2014 г.
4. Договор № 3890/19.01.2012 г. за позиция 3 "Изграждане на нови тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград и разширение на съществуваща подстанция Димитровград", срок до 23.03.2015 г.

IИзточник: Строителство градът
vlado
 
Мнения: 764
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Вто Юли 01, 2014 10:25 pm

Министър Данаил Папазов инспектира строителството на жп линията от Димитровград до Свиленград – гръцка граница

Публикувано : вт, юли 1st, 2014

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов провери днес строителството на железопътната линия от Димитровград до Свиленград – гръцка граница, съобщиха от МТИТС.

По 36 километровия железопътен участък от Димитровград до Харманли се работи с добри темпове. Ремонтира се приемното здание на жп гарата в Димитровград. Монтирани са 10 нови стрелки. Изграждат се пешеходния подлез и надлез, като са монтирани и две пасарелки. По всичките 13 големи съоръжения (мостове и надлези) се работи усилено. Изпълнени са по-голяма част от малките съоръжения, положени са 3,3 км железен път и стълбовете за контактната мрежа. Физическият напредък на отсечката е над 55%. Очаква се на 14 декември т.г. да бъде пуснато движението между жп гарите Димитровград и Симеоновград. По трасето са разкрити 6 археологически обекта като по един от тях работата вече е приключила.

Министър Папазов инспектира и работата по железопътната отсечка Харманли – Свиленград – гръцка граница, която е с дължина от 38 км. На жп гарата в Свиленград е изградена част от конструкцията. В товарната гара са изпълнени изкопни и насипни работи, като на места е достигнато нивото за монтаж на железния път. Работи се по две големи съоръжения – надлез при р. Сива река и мост. По отсечката от Свиленград до гръцка граница е рехабилитиран железният път в целия участък, предстои изграждането на около 1500 метра контактна мрежа. Физическият напредък на отсечката от Харманли до Свиленград – гръцка граница е около 40%. В междугарието Любимец – Свиленград вече напълно са изградени близо 8 км жп линии и и е направено озеленяване на откосите с хидропосев. До един месец се очаква участъкът между двата града да бъде пуснат за временна експлоатация. Железопътните мостове над реките Лозенска и Белишка са изградени на 100%. Трасето между Любимец и Бисер е готово за полагане на железен път.

Изградени са и GSM-R кулите в Генералово и Свиленград, завършен е монтажа на оптичен кабел в участъка към турска граница, като е приключил и ремонта на помещението за сигнализационно оборудване в Димитровград.

Министър Папазов инспектира и тяговата подстанция Свиленград, която е изградена на 95% и остава само да бъде свързана с електрическата мрежа.

Очаква се целият проект да приключи през есента 2015 г.

Източник: ЕП "БЖ"
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Вто Авг 19, 2014 1:25 pm

Н. Ангелкова: Ускоряваме работата по жп трасето Първомай – Свиленград

Публикувано : вт, авг 19th, 2014

Изображение

Ускоряване на работите по жп трасето Първомай-Свиленград, обеща министър Николина Ангелкова в Димитровград, съобщават от МТИТС. „Ще направим всичко възможно да приключим работата по пътния надлез в Димитровград до края на октомври тази година, за да облекчим трафика в града“. Служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията изиска да бъде изготвена ревизирана работна програма за по-бързото завършване на обекта. Това стана по време на инспекцията на проекта за модернизация на жп линията Първомай – Свиленград. Тя констатира, че половината от дейностите по проекта вече са завършени.

„Сред проблемите на проекта са забавени разрешителни за строителство по някои от обектите. Вече съм провела среща с колегите от Министерството на регионалното развитие и разрешителните ще бъдат издадени в кратки срокове“, съобщи министър Николина Ангелкова. По думите й няма опасност от загуба на средства по Оперативна програма „Транспорт“ до края на 2014 г., но трябва да бъде ускорена работата по проектите, за да приключат до края на 2015 г.

В отговор на журналистически въпрос министър Николина Ангелкова обяви, че основен приоритет е продължаване на преговорите с кредиторите на БДЖ и получаването на нотификация от Европейската комисия за отпускане на държавна помощ на дружеството.

Министър Ангелкова инспектира дейностите по най-голямата жп гара Димитровград, включена в обхвата на проекта Първомай – Свиленград. В ход е ремонт на приемното здание и изграждането на пешеходни надлези. Гарата е разделена на два строителни етапа – северен и южен. Работата по първия е достигнала 80% изпълнение и три коловоза са въведени в експлоатация. Очаква се в началото на следващата година гарата да бъде напълно завършена. Обектът е част от позиция 1 Димитровград – Харманли, строителството на която възлиза на над 142 млн. лв. без ДДС (с 10% непредвидени разходи). Физическото изпълнение се оценява на около 60%. Между Димитровград и жп гара Нова надежда има изградена и пусната в експлоатация близо 3.5 км жп линия, а до края на годината ще бъдат завършени още 10 км.

По позиция 2 Харманли – Свиленград бе направен оглед на жп мостовете при река Марица, положеният нов железен път и контактна мрежа. Стойността на договора за строителство е над 122 млн. лв. без ДДС (с 10% непредвидени разходи), а общото физическо изпълнение е около 45%.

Третата позиция, обхваща изграждането на тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград и разширение на съществуващата в Димитровград. Министър Николина Ангелкова инспектира строителните дейности по тях, като подчерта, че изпълнителят трябва да положи всички усилия за ускоряване на работата.

Проектът трябва да приключи до края на 2015 г., което го превръща в един от високорисковите за изпълнение по ОП „Транспорт“. По тази причина министър Николина Ангелкова се запозна на място с проблемите и организацията на работа на изпълнителя още в първите дни след като пое поста.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот bdz » Вто Авг 19, 2014 3:49 pm

Министър Ангелкова: ЖП надлезът в Димитровград да е готов до края на октомври

Чуйте министъра на транспорта http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1312658
Източник:darik.bg
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Вто Сеп 09, 2014 3:59 pm

Генералният директор на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев даде старт на проекта за изграждане на нови тягови подстанции

Публикувано : пн, сеп 8th, 2014

Генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Милчо Ламбрев даде официален старт на дейностите по изграждане на нови тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград и разширение на съществуващата тягова подстанция в Димитровград.

Обектът е част от проект „Електрификация и реконструкция на железопътна линия Пловдив-Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: Първомай – Свиленград”, който се финансира от Кохезионния фонд чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г. Изпълнител по договора за проектиране и изграждане на тяговите подстанции е „Старт инженеринг“ АД, а стойността на обекта възлиза на 21 368 018,03 лева без ДДС.

Обхватът на дейностите включва проектиране и изграждане на две нови тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград, проектиране и изграждане на пътни/железопътни връзки към новите подстанции, проектиране и изграждане на дежурен пункт (подрайон) в района на тяговата подстанция в Свиленград, разширение на съществуващата тягова подстанция в Димитровград и свързване на тяговите подстанции със системите на контактната мрежа и секционните постове.

Чрез изграждането на тяговите подстанции Симеоновград и Свиленград ще бъде осигурена електрификацията в участъка Димитровград – Свиленград – турска граница. Цялостното изпълнение на проекта ще допринесе за изпълнение на поетите ангажименти на Република България за развитие на железопътната инфраструктура, достигане на европейските стандарти в съответствие с политиката на ЕС и стабилното развитие на транс-европейските транспортни мрежи. Основна цел на проекта е развитието на железопътната инфраструктура за достигането на скорости най-малко от 160 км/ч, с високи експлоатационни показатели и покриване на европейските изисквания за безопасност на движението, енергийна ефективност и опазване на околната среда.

На събитието, което се състоя в района на жп гара Симеоновград, присъстваха представители на министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, представители на областната администрация на гр. Хасково, заместник – кмета на гр. Симеоновград и др.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Чет Яну 08, 2015 3:32 pm

Иво Димов иска глоба за строителя на жп надлеза в Димитровград

07.01.2015

Гръцката фирма "Терна" да бъде санкционирана заради забавеното строителство на жп надлеза в Димитровград иска кметът Иво Димов.

Градоначалникът заяви за Haskovo.info, че през следващата седмица ще има среща с транспортния министър Ивайло Московски, на която ще настоява да присъства и представител на фирмата.

"Първоначално ни беше представен линеен график на работа, който вече не е актуален. Имах уверения, че до края на 2014-а ще бъде пуснато поне едното платно за движение на автомобилите което не се случи", коментира Димов.

Кметът каза, че гръцката фирма подновява работата си от понеделник. От НКЖИ информирали общината, че превеждат редовно пари на строителя. Димов каза, че ще настоява изпълнителят да заработи по-активно, защото забавянето вече е голямо.

Haskovo.info припомня, че вече месеци наред Димитровград е разделен заради затворения надлез и целият трафик се отклонява по Панорамния път.

От общината се похвалиха, че вече имат издаден акт 16 за завършения Воден цикъл в града.

Източник: Haskovo.info
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Чет Мар 26, 2015 12:01 am

Първомай - Свиленград: физически напредък 65%, финансово изпълнение 55%

Брой 11 от 23/03/2015

Изображение
Инж. Петър Димитров, ръководител на ЗУИП за реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив - Свиленград, фаза 2 в НКЖИ

Проектът за реконструкция и електрификация на железопътната линия Първомай - Свиленград е разделен на три обособени позиции:
- Реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Димитровград – Харманли
- Реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Харманли – Свиленград
- Изграждане на нови тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград и разширение на съществуващата тягова подстанция в Димитровград.
По трите позиции на проекта са приключили техническото проектиране и 88% от работното проектиране. В отсечките Димитровград – Харманли и Харманли – Свиленград се работи усилено по железния път и контактната мрежа, както и по всички съоръжения (мостове, водостоци и др.), попадащи в обхвата на трасето.
Завършено е изграждането на тягова подстанция Свиленград, където предстои провеждането на тестове. Интензивни строителни дейности се извършват по изграждането на тягова подстанция Симеоновград и Дежурен пункт Свиленград, Изводно поле Любимец и пътя за достъп до тягови подстанции Сименовград и Свиленград. По проекта се изпълняват и дейности по изграждане на системи за сигнализация, телекомуникации и СКАДА за цялата линия. В тази част проектирането е завършено 98% - изградени са GSM-R кулите в Генералово, Свиленград, Димитровград, Любимец и Нова Надежда и е извършен монтажът на оборудването в тях. Монтирано е СКАДА оборудване в гари Нова Надежда и Димитровград и ТПС Димитровград. Общият физически напредък по проекта към 28.02.2015 г. е 65%, а финансовото изпълнение е 55%. Съгласно подписаните договори за проектиране и строителство срокът за приключване на строително-монтажните дейности е ноември 2015 г. Основните проблеми, съпътстващи строителството, са осъществяването на отчуждителните процедури и тежките климатични условия, свързани с проливните дъждове и наводнения в Южна България. Навременното изпълнение на строителните дейности е възпрепятствано и от необходимостта от проучване на новооткрити археологически обекти по протежение на трасето на жп линията.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Пет Апр 17, 2015 11:44 pm

МИНИСТЪР ХОКА ОТ МОСТ ГРАЖДАНИ НАРУШИТЕЛИ

17.04.2015

Остри забележки към неправилно пресичащи жп линията граждани отправи министър Ивайло Московски. Това той направи по време на изненадващото си посещение вчера на моста около Кръговото на Водната кула в Димитровград.

Докато на транспортния министър му обясняваха как върви изпълнението на обекта, по жп линията под надлеза преминаха двама. Московски, отвисоко, им се развика гневно, кавайки: "Как може да пресичате така. Наблизо имате пешеходен мост, минавайте оттам"… Двамата нарушители размахаха ръце в поза на изненада. Не се чу много добре какво точно казват, но стана ясно, че минават през мястото, защото е по-пряко и нямат никакво намерение да заобикалят

Ивайло Московски продължи да коментира с неодобрение случката, учудвайки се как хората застрашават собствената си безопасност по нелеп начин. Той е известен с темпераментния си характер. Не е забравен още словесния му дуел с Волен Сидеров в парламента, който за малко щеше да прерасне в ръкопашен.

Източник: Известник.инфо
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Нед Апр 26, 2015 10:03 pm

Московски: Жп линията Пловдив – Свиленград ще бъде завършена до края на годината

Публикувано : нд, апр 26th, 2015


Министър – председателят Бойко Борисов и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски направиха инспекция на изграждащите се железопътни обекти в района на град Свиленград. Двамата посетиха изградения мост над река Марица, пътническата жп гара в Свиленград и изграждащите се съоръжения на товарна жп гара Свиленград.

„Мостът над река Марица е уникално по своята визия и изпълнение съоръжение”, каза Ивайло Московски и допълни, че това е най-голеният речен мост на Балканския полуостров. Той е изцяло завършен през 2012 г. в рамките на проект „Електификация и реконструкция на железопътната линия Свиленград – турска граница”, който е първият завършен железопътен проект, финансиран от Оперативна програма „Транспорт” 2007 – 2013 г. Изградената контактна мрежа на моста е най-модерната, съвместима с мрежите на Гърция и Турция.

По време на проверката Борисов и Московски инспектираха пътническата жп гара в Свиленград, където изпълнителите запознаха премиера и министъра с актуалния статус на дейностите по развитие на коловозното движение. Физическото изпълнение на Позиция 1 „Първомай – Свиленград“ към този момент е 73%. Изпълнителят на обекта заяви, че ще бъдат положени максимални усилия в предстоящите топли месеци да се изградят всички съоръжения и проектът да бъде завършен в срок. Министър Московски беше категоричен, че няма да позволи удължаване на финалния срок за завършване на проекта.

Ивайло Московски констатира, че по цялото трасе се работи усилено, с изключение на района на град Симеоновград, където има забавяне на отчуждителните процедури. „Разпоредил съм на „Български пощи” ЕАД да окажат съдействие за намиране на собствениците на земите, попадащи в обхвата на проекта”, каза министърът и допълни, че ако тази част от трасето не бъде изградена до края на годината, ще бъде прехвърлена за финансиране по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.

В рамките на проверката премиерът и министърът посетиха изграждащата се нова товарна гара, която се строи по всички изисквания на Шенген. В нея ще бъде изграден специализиран портален кран за проверка на товарните влакове, предназначен за ползване от Главна дирекция „Гранична полиция” и Агенция „Митници”. При посещението министър-председателят заяви, че очаква след изграждането на съоръжението Агенция „Митници” значително да увеличи своите приходи и събираемостта на таксите.

Съвместната проверка на премиера Бойко Борисов и министър Ивайло Московски е част от мерките на правителството за засилване на контрола по изпълнението на инфраструктурните проекти, осъществявани с евросредства. Както стана ясно преди седмица, когато министър Московски отново беше в Свиленград, той ще прави постоянни проверки на всички проекти до тяхото приключване.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта