Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот railjet » Нед Апр 26, 2015 10:18 pm

Смях в залата. Жици над 4 коловоза (ДГ) не можем а опънем за 2-години,па ще изградим 15 км все още несъществуващо трасе за 7 месеца....
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Otskov » Нед Апр 26, 2015 10:59 pm

Administrator написа:Изградената контактна мрежа на моста е най-модерната, съвместима с мрежите на Гърция и Турция.

От към тяхна страна мрежата е супер модерна и съвместима, че чак е невидима :D
Administrator написа:актуалния статус на дейностите по развитие на коловозното движение.
:roll:

Administrator написа:Физическото изпълнение на Позиция 1 „Първомай – Свиленград“ към този момент е 73%.
:shock:

Administrator написа:Изпълнителят на обекта заяви, че ще бъдат положени максимални усилия в предстоящите топли месеци да се изградят всички съоръжения и проектът да бъде завършен в срок. Министър Московски беше категоричен, че няма да позволи удължаване на финалния срок за завършване на проекта.

:arrow:
Administrator написа:Ивайло Московски констатира, че по цялото трасе се работи усилено, с изключение на района на град Симеоновград, министърът допълни, че ако тази част от трасето не бъде изградена до края на годината, ще бъде прехвърлена за финансиране по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.

:mrgreen: :idea:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1959
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот bdz » Нед Апр 26, 2015 11:15 pm

railjet написа:Смях в залата. Жици над 4 коловоза (ДГ) не можем а опънем за 2-години,па ще изградим 15 км все още несъществуващо трасе за 7 месеца....

Ако слуховете излязат верни, жици няма да има и до края на тая година :lol:
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Апр 26, 2015 11:22 pm

Тоя вярно чупи тъпомера. Нали уж беше напълнил министерството с експерти ?
Administrator написа:Физическото изпълнение на Позиция 1 „Първомай – Свиленград“ към този момент е 73%.

Първомай – Димитровград /входен светофор/ е 32 км. и е готово на 100%. Това е 1/3 от отсечката. За останалите 2/3 от Димитровград до Свиленград, чисто математически, излизат 24%, което е и реалното изпълнение. :mrgreen:
Administrator написа:„Мостът над река Марица е уникално по своята визия и изпълнение съоръжение”, каза Ивайло Московски и допълни, че това е най-голеният речен мост на Балканския полуостров.
:D :D :D
Не е нито на Балканите, нито в България. Това за Балканите е смешка, защото и румънци, и сърби имат по-дълги вътрешни мостове. Ние имаме два по-дълги трансгранични моста, а Дунав минава през Балканите, и накрая - в България има изграден преди 30 г. железобетонен ж.п. мост с дължина 490м, който си е в употреба.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 959
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот bdz46203 » Пон Апр 27, 2015 2:07 pm

Река Дунав е граница на Б. полуостров. Румъния има много малка част на него.
bdz46203
 

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот stda » Вто Апр 28, 2015 9:32 pm

Здравейте!
Физическият напредък към момента е следния:
Готови са 4 коловоза в гара Димитровград и връзката с жп линията за Хасково.
Нов релсов път и стълбове от контактна мрежа са положени от бивша спирка Черногорово до Симеоновград (до бившия прелез към стария мост над Марица (км 254+700)).
От км 254+700 до 259+400 нищо не е правено. Тук са гара Симеоновград и археологическите дейности.
От км 259+400 до края (266+000) се работи усилено, готови са съоръженията, подготвено е земното легло, скоро ще започне и горното строене на релсовия път.
Снимки от средата на Април:

Изображение
Изкоп при км 261+000

Изображение
Мост при км 261+600
stda
 
Мнения: 1
Регистриран на: Вто Апр 28, 2015 8:55 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот railjet » Вто Апр 28, 2015 9:39 pm

Привет! Мерсаж за инфото и снимките!

Отново попадаме на гигантски траншеи за....еднопътна линия. Толкова широки, че и един стажант-льотчик би приземил А320 без да му потроши крилата.
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот bdz46203 » Сря Апр 29, 2015 7:35 pm

Е нали, всичко се прави с цел бъдещо удвояване. В едни по- добри години, когато твоите хора не са на власт
bdz46203
 

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот railjet » Сря Апр 29, 2015 9:05 pm

Пак се изказа неподготвен. При евентуално бъдещо удвояване, няма да напъхат път 2 в същата тази траншея. Има много сериозен проблем с нормативите в новото строителство, които са абсолютно неадекватни с локалните нужди. Но можем да сме почти сигурни, че удвояване на Дг-Сви няма да се случи в предстоящите 50 години.
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот railfan » Сря Апр 29, 2015 10:49 pm

Абе, то една линия да има и да е на ток, пак бива работата.
railfan
 
Мнения: 350
Регистриран на: Пет Апр 04, 2014 9:47 am
Местоположение: Стара Загора/Свиленград

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот railfan » Сря Май 20, 2015 5:23 pm

В момента пътувам в участъка Димитровград-Свиленград с КПВ 10269. Има опъната жица в цялата гара Нова Надежда(2 коловоза)+2-3 км след гарата в посока Симеоновград.
railfan
 
Мнения: 350
Регистриран на: Пет Апр 04, 2014 9:47 am
Местоположение: Стара Загора/Свиленград

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот railjet » Чет Май 21, 2015 11:28 am

Фен, пусни некоя фотка.
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Пет Юни 26, 2015 9:35 am

инж. Златин Крумов: С до 200 км/час по жп моста над Марица (видео)

19.06.2015

Ванина Недкова

За железопътния мост над река Марица, който е част от модернизацията на цялата жп линия Пловдив - Свиленград, News.bg разговаря на метри от моста със заместник генералния директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) с ресор „Експлоатация" инж. Златин Крумов

Инж. Крумов, българските железници могат да се похвалят и с изцяло нов железопътен мост над река Марица, който е част от жп линията Пловдив - Свиленград. Разкажете ни повече за детайли по него.
Железопътният мост над река Марица е наистина едно много интересно инженерно съоръжение. Той е част от проекта Пловдив - Свиленград - турска граница, който пък е част от коридор номер 4 и номер 9 от общите европейски транспортни коридори. Стойността на целия проект е 70 млн. лева без ДДС. Като символ на този проект се превърна именно изграждането на жп моста над река Марица.
Технологично погледнато, неговата дължина е 433 метра, има 12 отвора, от които 10 сводове. Широчината му е 8 метра. Самият мост е изпълнен с уникална техника със специализирана механизация, специфични кофражни строителни елементи, специално направени за него.
Конструкцията му е стоманено-бетонна, всяка колона е изпълнена с пилоти с диаметър 1200 метра, а устоите от своя страна са изпълнени с 18 едрогабаритни пилоти. Дълбочината на пилотите е в зависимост от геоложките характеристики на терена.
Освен своята уникална архитектура, мостът е изключително надежден. Проектиран е така, че в последствие за неговата поддръжка да се правят много малко експлоатационни разходи.

Как премина процесът на изграждане на жп моста?
По време на строителството, което траеше около 30 месеца, няколко пъти реката навреди на изпълнителите и технологията. На два пъти механизацията беше буквално заливана от водата на реката и се налагаше отново да се правят временните площадки и съответните връзки между колоните. На няколко пъти водата отнася и кофражите. В крайна сметка мостът е изключително надежден. През май 2013 година беше въведен в експлоатация.

С каква скорост ще могат да се движат влаковете по него?
Мостът е тестван за движение реално със скорост от 160 км в час. Когато обаче имаме случай на влакови състави с т.нар „накланящи се кошове" има възможност скоростта да достигне и до 200 км в час.

С колко се забави самото изграждане и пускането на моста в експлоатация заради споменатите от Вас трудности при изграждането му?
С около 4 месеца допълнително се наложи на изпълнителите да преправят своята технологията, за да стане мостът готов.

Какво реално ще донесе този мост на българските железници?
Изграждането на жп моста е част от проекта за модернизация на жп линията Пловдив - Свиленград - границата с Турция и Гърция. Тази линия е част от много сериозен транспортен коридор, който свързва Европа и Азия. Важно е да се знае, че в момента ние сме в процес на изграждане на железопътната линия Първомай - Свиленград. А се надяваме до края на тази година да сме приключили всички участъци по трасето.
Нека да посочим, че за следващия програмен период 2014-2020 година планираме да започнем линията от София до Септември и от София до Драгоман.
По отношение на ползите наистина е важно този важен за България и Европа коридор да бъде реализиран, да е ефективен и да изпълни своето предназначение и ефект. А неговата задача е основно да даде сигурност и безопасност на влаковото движение, да гарантираме бърз превоз на пътници и товари от Европа за Азия и обратно.
В същото време знаете, че жп транспортът е най-екологичният и чист транспорт. Тук е мястото да посоча, че проектът е изпълнен в съответствие с всички изисквания на Европейския съюз. Включително и позволява оперативна съвместимост с останалите жп администрации в Европа.

Нека да повторим къде в момента се работи по жп трасето Пловдив - Свиленград?
Модернизираме абсолютно всички участъци от гара Димитровград до гара Свиленград. Това са Нова Надежда, Симеоновград, Харманли, Любимец, Свиленград. Там текат усилено строително ремонтни дейности. Физическият напредък е между 74-76 %. В ремонта се включват и изключително много съоръжения - над 20 мостове, над 150 броя водостоци, над 11 броя жп надлези. Обновяват се и самите гарови комплекси, които ще разполагат с всички изисквания - за лица с намалена подвижност, за енергийна ефективност, за противопожарна безопасност. В гара Свиленград дори се изпълнява и съответствието за Шенгенско пространство.
Целият проект е много интересен и смятам, че в края на годината ще имаме възможност да покажем на цялата българска общественост какво сме постигнали през последните години.

А какви бяха трудностите, с които се сблъскахте и може би продължавате да се сблъсквате при изпълнението на проекта?
Трудностите са основно при проектирането, съгласуването на работните проекти с всички ведомства - общини, областни управи, Министерство на околната среда и водите (МОСВ). Хубавото е, че накрая постигнахме съгласие с всички институции и имаме тяхната подкрепа.
Друга сериозна пречка бяха и многото отчуждителни процедури на терени, които също забавиха проекта във времето. Повтарям обаче, че се опитваме с общи усилия до края на годината проектът да приключи и да бъде въведен в реална експлоатация.

И като за финал - кога започна модернизацията на тази жп линия?
Очаквано тя е на няколко етапа. През 2013 година въведохме в реална експлоатация участъка от Крумовград до Димитровград. Сега проектът се изпълнява вече шеста година. Тук е мястото да напомним, че той се реализира по Оперативна програма "Транспорт" за програмния период 2007-2013.
Нека не забравяме, че страната ни има уникалния шанс чрез европейските фондове и една малка част българско финансиране да постигнем голям напредък и истинско развитие на железопътния сектор.

Източник: News.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот BDZ 07 » Пет Юни 26, 2015 12:09 pm

Физическият напредък е между 74-76 %


Като започнат с тези проценти... да бяхте станали социолози :!:

Крумовград до Димитровград


Кой е сбъркал село Крумово с град, в който са виждали влак само на снимка - интервюиращият или шефчето-социолог :?:


До края на годината щели да ни покажат колко било интересно... до края на годината трябва да сте готови, иначе - горите, инженерче! И ти, и Милчо и всички! Срокът тече от месец май...
Последна промяна BDZ 07 на Пет Юни 26, 2015 12:10 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот railjet » Пет Юни 26, 2015 12:09 pm

При липса на нови кифтаци, започнахме да преговаряме старите. Този със Златин и чудния мост излезе в пресата преди повече от седмица. Администраторът нещо губи темпото :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Пет Авг 21, 2015 3:52 pm

Обновяват гара Димитровград с допълнителни средства от проекта Първомай - Пловдив

от 21.08.2015, Автор: Милена Василева

ДП" Национална компания "Железопътна инфраструктура" включва в проекта за модернизация на жп линията Първомай – Пловдив и ремонта на нова част от приемното здание на гара Димитровград.
Името на поръчката е "Ремонтни работи старо приемно здание (ПЗ) гара Димитровград за постигане изискванията за енергийна ефективност във връзка с изпълнение на проект "Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив-Свиленград по коридори ІV и ІХ,: Участък Първомай-Свиленград, Фаза 4.1

Стойността на ремонта и е 224 550 лв. без ДДС. Ще бъде извършен за 90 дни

Ремонтът цели постигане на енелгийна ефективност на сградата. Необходимо е да се извърши цялостен ремонт на блок "А" от гара Димитровград, в частта от сградата, която не е предвидена по основния проект. По изпълнявания проект Фаза 4.1 в гара Димитровград е изпълнена цялостна рехабилитация на новото приемно здание състоящо се от основна сграда блок "Б" и преходен блок "С". По старото приемно здание на жп гара Димитровград – блок "А" са изпълнени частични ремонтни работи само в помещенията, в които се разполага телекомуникационно оборудване и стаята определена за ръководител движение.Предвидени са основни видове строително-монтажнти работи по части: Архитектура, Част ВиК, Част Електро, Част ОВ и К, Част Вертикална планировка.

Ремонтът е в частта от сградата, която не е предвидена по основния проект, и прилежащите пространства, съгласно изготвена количествена сметка.

Параметри
Сградата е двуетажна, с размери 52,46 м на 10,50 м,
Застроена площ (ЗП) 550 кв.м.
Разгърната застроена площ (РЗП) 940 кв.м.


Ще се извърши ремонт на покрива за предотвратяване на налични течове. Подменят се покривната хидроизолация се с PVC мембрана и обшивките от поцинкована ламарина по бордовете от покрива. Рехабилитация на служебните помещения и санитарни възли за превеждане в съответствие със съвременните нормативни и санитарно-хигиенни изисквания. Ремонт на вътрешните инсталации /ВиК, Ел. и ОВиК/. Предвижда се топлоизолация на фасадите за постигане изискванията за енергийна ефективност. Полагане на външна структурна мазилка по фасади и оформяне на прилежащите пространства.

Строителството обхваща следните части:
-Част архитектурна: ремонт на покрива; подмяна на покривната хидроизолация с PVC мембрана, обшивките от поцинкована ламарина по бордовете, улуци и водосточни тръби; нова фугирана тухлена зидария по комини и отливане на бетонови шапки; изкърпване на външна мазилка по фасади, полагане на топлоизолация и външна структурна мазилка; демонтаж и монтаж на нови интериорни врати; мазилки, шпакловки и бояджийски работи по вътрешни стени; доставка и монтаж на окачени тавани; подмяна на подови настилки с необходимата якост и износоустойчивост; цялостен ремонт на санитарните възли, с нов фаянс и теракота; санитарните възли – бани и тоалетни да бъдат снабдени с топла вода посредством ел. бойлери; блажна боя по дървени и метални повърхности. Цветовата гама на настилки и стени за помещенията да се съгласува с Възложителя за всяко помещение отделно;
- Част ВиК - подмяна на вътрешната водопроводна инсталация с нови ПП тръби и нова арматура; топлоизолация за водопроводната мрежа; подмяна на канализационната инсталация с нови PVC тръби, нови подови сифони; монтаж на нов санитарен фаянс и смесителни батерии; външна канализация за отвеждане на битовите, дъждовните и дренажните води от PVC висока плътност.
- Част Електро - съществуващата слаба двупроводна ел. инсталация и се заменя с нова трипроводна такава; Да се предвиди радиална схема на ел. захранване на помещенията включително осветителната инсталация. подмяна на ел. контакти, ключове и осветителни тела, отговарящи на съвременните норми на проектиране и енергоспестяване; евакуационно осветление; електрически инсталации за телефонни и други връзки /LAN мрежа/ трябва да се рехабилитират в съответствие с досега съществуващите или се увеличат, съгласувано с Възложителя.
- Част ОВ и К Отопление през зимния период за повечето помещения на сградите с конвекторни тела; доставка и монтаж климатици - вентилация за санитарни възли
- Част Вертикална планировка
- Подмяна и ремонт на настилките около сградите. Изграждане на необходимите маршрути и рампи за лица с намалена подвижност. Трябва да се предвидят наклоните и начина на движение и отвеждането на повърхностните води от пътните и тротоарни настилки и зелените площи. Местата, в които ще става оттичането на водите чрез дъждоприемни шахти или отводнителни улеи (линейни оттоци) следва да се определят и посочат.. Количествата и обема на строително-монтажните работи са подробно описани в техническата спецификация и приложената към нея подробна количествена сметка.
Оферти се подават до 16:45 на 5.10.2015 г. Ще бъдат отворени на 6 октомври от 10 часа.
Финансирането е от ОП"Транспорт" 2007-2013 г.

Източник: Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Otskov » Пет Авг 21, 2015 4:21 pm

Те нали модернизираха и одвуиха линията Пловдив-Първомай, че и остана за Дг...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1959
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Administrator » Вто Ное 24, 2015 5:04 pm

МРРБ отмени решение на МС за отчуждаване на имоти заради жп линията Пловдив - Свиленград

от 22.11.2015, Автор: Милена Василева

Отменено отчуждаване и изменено Решение на Министерския съвет от 2007 година за отчуждаване на имоти за изграждане на национален инфраструктурен обект "Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граница и оптимизиране на трасето за скорост 160 км/ч" на територията на община Любимец.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството на основание чл. 34а, ал. 3 от Закона за държавната собственост обявява, че с Решение № 896 от 12 ноември 2015 г. е отменено отчуждаване и изменено Решение № 888 на Министерския съвет от 2007 година за отчуждаване на имоти и части от имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на национален инфраструктурен обект "Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граница и оптимизиране на трасето за скорост 160 км/ч" на територията на община Любимец, област Хасково.

Отмяната на отчуждаването и изменението на Решение № 888 на Министерския съвет от 2007 година се отнася за части от поземлени имоти с идентификатори 44570.505.018, 44570.505.019, 44570.505.020, 44570.505.021, 44570.505.022 и 44570.505.037 по кадастралната карта и кадастралните регистри на град Любимец. Отчуждаването е отменено, защото мероприятието по одобрения устройствен план не е започнало в 5-годишен срок от отчуждаването на визираните имоти.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот Otskov » Вто Ное 24, 2015 5:30 pm

Това как да го разбирам ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1959
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

Мнениеот BDZ 07 » Вто Ное 24, 2015 5:50 pm

Просрочване на времето. Реално работата в тези имоти е започнала след 2012 г.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта