Страница 1 от 6

Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Сря Юли 17, 2013 2:54 pm
от Administrator
.

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 02, 2013 2:48 pm
от rain
Вторият жп проект на "Терна" в България Димитровград – Харманли: за година и половина са изпълнени само 20%

Изображение

Жп участъкът Димитровград – Харманли е наречен фаза 4.1, или позиция 1 от проекта реконструкцията и електрификацията на жп линията Пловдив – Свиленград, фаза 2: Първомай – Свиленград.
Той се простира от км 231+560 до км 266+000.

Изпълнител е "Терна"АД, която построи и участъка от Крумово до Първомай за по-дълъг от предвидения срок. Началото на строителството е на 15 февруари 2012 г., срокът за завършване по договор е 14 август 2014 г. Стойността на проекта е 142.800 млн. лв., срокът за изграждане е 30 месеца.

Географски трасето е разделено на четири основни участъка.
Първият е зоната около гара Димитровград, в която се строи, предвижда се изграждане на изцяло нова гара с проектант "Евротранспроект".
Строителството на втория участък Симеоновград – Свиленград (20 км) стартира на 15 април 2013 г.
Гара Симеоновград при км 259+400 е третият участък и вече има разрешение за строеж. Четвърти е участъкът от 259+400 до км 266+00, като строителството по него е започнало на 22 май 2013 г.

За съгласуването на проекта за гара Димитровград общината е изискала допълнителни пресичания, които могат да оскъпят проекта. До същото могат да доведат промените в проекта на участък при гара Симеоновград, наложили се поради хидрогеоложките условия и екологичните изисквания.

До 26 август 2013 г., т.е. за година и половина, са изпълнени 20% от общия обем на предвидените строителни работи.

02.09.2013 Строителство Градът
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2133158

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 02, 2013 2:50 pm
от rain
Късна първа копка на жп участъка Харманли – Свиленград – гръцка граница

Изображение

Участъците Харманли – Свиленград – гръцка граница съставляват позиция 2 от проекта Първомай – Свиленград, или фаза 4.2, и са с дължина 38 км. Простират се от км 266+000 в междугарието Симеоновград - Харманли до км 297+750 – 34 км и гарите Харманли и Свиленград за 160 км в час, и 4 км участък от Свиленград до границата с Гърция при км 300+646 км за 100 км в час.

Изпълнител е ДЗЗД "Железопътна инфраструктура 2011" с членове в него "Порр Технобау унд Умвелт"АД, Австрия (51%), "Пътностроителна техника" АД (49%). Подизпълнители са "Трансгео" ООД – проектант, "Авис Инженеринг" ЕООД и "Кейбилд" ЕАД.

Независимо че началото на строителството е 15 февруари 2012 г., а срокът за завършване - 14 август 2014 г., официалната първа копка беше направена на 27 август 2013 г.
Стойността на проекта е 132 322 351 лева без ДДС. Отчетено е 10-процентно изпълнение на строителството една година преди завършването на обекта. Той е разделен на шест технологични етапа, каза Илия Илиев, управител на "Трансгео", проектант в екипа на изпълнителя.

Разрешението за строеж на Свиленград – гръцка граница, който вече е почти завършен, е 18 октомври 2012.
Разрешението за строеж на Любимец – Свиленград е от 28 февруари 2013 г., а акт 2а за Любимец – Свиленград е от 1 април 2013 г.

Гара Свиленград като отделен етап също има разрешение за строеж. Разрешение за строеж се чака за междугарието Харманли – Любимец, а такива документи предстои да бъдат издадени за другите два етапа – зоните при Харманли и Любимец.

Ново приемно здание ще има в Любимец, в Харманли и Свиленград гарите ще бъдат рехабилитирани.

Гара Свиленград е шенгенска гара и подлежи на съгласуване и от Агенция "Митници" и Гранична полиция, което влияе на сроковете за проектиране. Промени във времето за проектиране са предизвикали и искания на община Любимец за изместване на два пътни надлеза при гарата.

02.09.2013 Строителство Градът
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2133162

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 03, 2013 10:01 am
от ilia_bdz
Официална информация за прекъсванията на ж.п.път през 2014г.
1. Дг - Сим -01.04.-01.10.14г.
2. Яб - Дг- 01.04.-03.06.14г.
3. Дг- Дгс - 06.06.- 01.07.14г.
4. Дг - Ха -02.09.-02.12.14г.
5. Сим- Нз-03.03.15г.- 17.03.15г.

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 03, 2013 10:55 pm
от Administrator
Данаил Папазов: Създаването на модерна жeлезопътна мрежа, която да развие икономическия потенциал на страната, е наша главна задача

Изображение

27.08.2013

„Създаването на модерна жeлезопътна мрежа, която да развие икономическия потенциал на страната, е наша главна задача“, каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на първата копка на модернизацията на ж.п. участъка Харманли – Свилнград. Това е фаза на проект „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив-Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: участък Първомай-Свиленград”.

Министър Папазов заяви, че вече активно се работи за подготовката на редица железопътни проекти, които могат да бъдат финансирни след 2014 година. За тази цел са необходими около 35 млн. евро, които са осигурени чрез презпределение на финансовия ресурс в оперативната програма.

„Реконструкцията на железопътното трасе ще възроди региона, чрез строителството на прилежаща инфрструктура“, каза още Данаил Папазов. По думите му, успешното реализиране на проекти като този, ще помогне на страната ни при кандидатстването за купуване на нови влакове през следващия програмен период. По този начин ще започне модернизацията на подвижния състав на железницата, каза министърът.

Проект „Реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Харманли – Свиленград“ е на стойност 146 786 821,75 лева с ДДС. Изпълнител е Сдружение „Железопътна инфраструктура 2011”. Срокът за приключване на строителните дейности е 14 август 2014 г.

Министър Папазов продължава проверката на ж.п. обекти в страната. Предстои да посети Нова Загора, където той ще инспектира полагане на стрелки в района на железопътната гара.

Източник: ДП НКЖИ

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Вто Окт 08, 2013 2:08 pm
от Administrator
Рушкат бензиностанцията на „Петрол“, начева монтаж на носещи пилони за новото Кръгово

04 Октомври 2013 | 10:11

Монтаж на носещи пилони за издигащото се на няколко метра височина кръгово кръстовище, опасващо Водонапорна кула, предстои да бъде приключи до настъпването на тазгодишните Коледни и Новогодишни празници. Изпреварващата първоначалните намерения дейност е част от подготовката по изпълнение на утвърден проект за нов автомобилен надлез по бул. „Трети март“.
В месеците назад от гръцката компания „Терна“ заявиха готовност да започнат работа от март, догодина. Замисълът на изпълнителите на конструктивните дейности по изграждане на съоръжението обаче е сега подпомогната да бъде предстоящата напролет строителна офанзива. Очаква се за няколко месеца тя да парализира напълно движението на автомобили в тази връзка между южната и северна част на града. За този период трафикът ще бъде изнесен през детелината при „Неохим“ по околовръстния „Панорамен път“, отбелязва DGPAZAR.eu.

Вчера издадено бе комплексно строително разрешение от главния архитект на Общината Томи Томов. От днес тече регламентиран по закон 14-дневен срок. В рамките на него експертите от Регионалната дирекция „Национален строителен контрол“ (РДНСК) имат право на възражения и забележки.

Междувременно дистрибуторската компания за горива „Петрол“ постепенно подготвя освобождаване на бензиностанцията си в подножието на Водонапорната кула. По всяка вероятност тя ще бъде рушната още през втората половина на месеца. Проблем засега остават вкопаните в земята резервоари, съхраняващи горива. „Изпразнени от съдържание, те са дори още по-опасни, заради взривоопасните петролни изпарения“, коментира за читателите на DGPAZAR.eu тези дни кметът Иво Димов.

За да гарантира сигурността, той и администрацията му възнамеряват да поставят денонощна охрана. Едва след това ще започне и цялостното разчистване на терена и подготовката му за монтажа на носещите конструкцията на пътното платно масивни стоманобетонни пилони.

Източник: Димитровградски пазар

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Вто Окт 08, 2013 2:22 pm
от railjet
Глъвата на архитект Томи чак сега ли е измислила решение? Как не се намери един терорист-саботьор, да го беше взривил този пиклив мост. Да видиш тогава как глЪвите и кмет Иво как щяха да се впрегнат бързо бързо нов да издигнат.

Смайващо е, че толкова години не могат да решат какво да правят. Дали ще се опъне диагонално, дали ще е извит на скоба, за бъдещия надлез теренни пречки няма. Нито пък габаритни. Бяхме там, огледахме, снимахме. Какво толкова пречи? Мозъците? Или нещо (някой?) друго ? Или и двете едновременно..

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Вто Окт 08, 2013 3:42 pm
от 07
кметът Иво Димов написа: „Изпразнени от съдържание, те са дори още по-опасни, заради взривоопасните петролни изпарения“, коментира за читателите на DGPAZAR.eu тези дни кметът Иво Димов.

За да гарантира сигурността, той и администрацията му възнамеряват да поставят денонощна охрана. Едва след това ще започне и цялостното разчистване на терена и подготовката му за монтажа на носещите конструкцията на пътното платно масивни стоманобетонни пилони.

Източник: Димитровградски пазар


Изпразнена от съдържание е кратунята на кмета! Има си точни и ясни процедури как се обезопасяват тези резервоари и как се пригаждат за огневи работи или транспортиране! Ако не знае - да се обърне към някои от градската пожарна, в краен случай - в НЕОХИМ също има хора които могат да му обяснят!

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Сря Окт 30, 2013 4:32 pm
от Administrator
Започна ремонт на жп гара Свиленград

29.10.2013 г.

Колосален ремонт на жп гара Свиленград започна тези дни. Строителите демонтират з стари коловоза, като предстои да бъдат подменени всичките. Работата ще тече поетапно, за да не се налага преустановяване движението на влаковете, споделиха от фирмата изпълнител "Порр", цитирани от "Старият мост". След приключване на модернизацията жп гарата ще разполага ще разполага с 13 чисто нови коловоза - 6 за пътническите влакове и 7 за товарните. Ще бъдат изградени два перона с дължина 400 м, пешеходен подлез с транспортни рампи и коловоз за безотцепъчен ремонт на вагони.
Реализирането на проекта в Свиленград включва разделянето на пътническа от товарна жп гара. Административната сграда ще придобие модерен облик, а пътниците ще ползват топла и уютна чакалня. Предвижда се да бъдат монтирани специални подемни асансьори, отговарящи на европейските изисквания за достъп на инвалиди. Товарна гара ще се намира до старите краварници (край пътя за с. Сива река). Два от коловозите й ще бъдат за Шенген. заради електрифицирането на линията в момента се строи и тягова подстанция, която трябва да бъде завършена през февруари 2014 г.

Източник: Вестник "Хасковска Марица" - стр. 3

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Пет Ное 08, 2013 3:54 pm
от Administrator
Няма напрежение сред търговците на Неделен пазар, чиито маси ще бъдат премахнати

08.11.2013

Да бъде изготвено становище за преместването на 12-те маси на Неделен пазар по възможност в първите дни на новата календарна година и да бъдат осигурени места в същия или други подходящи сектори за засегнатите търговци.
Това прие като позиция на извънредно заседание тази вечер комисията по пазари и тържища към местния парламент с председател Петя Тошкова
Заедно с колегите си от комисията по ТСУ те обсъждаха детайли около предстоящото изграждане на пешеходен мост в района на Неделен пазар. Съоръжението трябва да поеме трафика от хора от двете страни на ЖП линиите след като стартира строителството на новия жп надлез на бул."Трети март" идната пролет.
На срещата в Общината, продължила около 2 часа присъстваха още кметът Иво Димов, временният шеф на ОП "Пазари и тържища" Димитър Вълчев, както и гл.архитект Томи Томов.
Близо 30 кв.м ще е периметърът на пасарелката, като ще бъде обособена и пешеходна алея, стигаща до спортна зала "Младост", поясни Томи Томов. От двете страни на съоръжението, прехвърлящо разстояние от 72 метра над линиите, ще има специални асансьори. Те ще могат да се ползват майки с колички, велосипедисти и хора с двигателни проблеми. Гл. архитект каза, че направата на всеки един от пешеходни надлези ще струва близо половин милион лева. Припомняме, че другата пасарелка ще се намира в района на магазин ЛИДЛ. Двете трябва да са готови до март 2014 година.
Според кмета Иво Димов, не съществува напражение сред търговците заради преместването на масите, четири от които са на фирми от Димитровград.
"Избрахме възможно най-безболезнения за търговците вариант, при който ще бъдат засегнати възможно най-малко маси, на всички ще предложим подходящи места на тържището", допълни градоначалникът. Той заяви, че докато пешеходните надлези не бъдат готови, няма да даде разрешение за събарянето на стария надлез.
Предстои среща между ръководството на община Димитровград, НКЖИ и фирмата-изпълнител на жп-реконструкцията след седмица. Тогава ще бъде ясно и кога точно ще трябва да бъдат демонтирани масите. От общината ще настояват това да се случи след Нова година, за да изпълзват търговците силтите пазарни дни по празниците.

Източник: Haskovo.net

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Пет Ное 15, 2013 2:15 pm
от Administrator
„Терна” отчете 1/3 изпълнение, завършва отсечката Димитровград-Харманли до есента

15 Ноември 2013 | 12:25

До есента на идната година следва да приключат дейностите по реконструкцията и електрификацията на железопътния участък, свързващ Димитровград с Харманли. Подобен срок заложиха днес изпълнителите на строително-монтажните дейности от „Терна” АД.

Към днешна дата от гръцката компания отчитат 33-процентно изпълнение на предварително заложените дейности. Участъкът, в който понастоящем се работи интензивно, е част от мащабен проект за реконструкция и електрификация на железопътната линия Димитровград – Свиленград. Обезпечаването на дейностите е със съфинансиране в размер на 136 млн. лева от Кохезионния фонд чрез Оперативна програма „Транспорт”, припомня DGPAZAR.eu.

Приблизителната дължина на железния път до Харманли, предвиден за реконструкция, възлиза на около 36 километра.

От „Терна” се хвалят с изпълнени дейности, включващи земни работи, строителство на перони в района на Гара Димитровград, изграждане на малки и големи инфраструктурни съоръжения, работи по тръбо-каналните мрежи и предислоциране на комунални пресичания. Уверението е, че чрез реализиране на проекта ще бъдат достигани скорости на движение на железопътните пътнически мотриси до 160 км/час. С до 120 км/ч. ще „прелитат” товарните влакове.

Източник: Dgpazar.eu

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Пет Ное 22, 2013 3:19 pm
от Administrator
Стопиха до милион лева недостига за направата на жп надлеза по „Трети март”

21 Ноември 2013 | 16:36

Близо милион лева в недостиг са предварително заложените средства за направата на новия жп надлез по димитровградския бул. „Трети март”, отчетоха на съвместна среща днес от фирмата-изпълнител „Терна” и инвеститорите от Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ). Над два часа днес техни представители разговаряха с кмета Иво Димов и ресорни общински специалисти за предстоящата съвместна работа около реализацията на най-мащабния в последните години инфраструктурен проект.

След края на срещата градоначалникът увери, че нуждата от дофинанасиране няма да възпрепятства срочното финализиране на основните конструктивни дейности, както и обособяването на прилежащата инфраструктура. На по-късен етап тукашната градска управа ще търси варианти за външно финансиране за вдигането на рампа за инвалиди, за дооформяне на двете кръстовища в източна и западна посоки, както и за обезпечаване на набелязани в проекта озеленителни дейности.

По време на днешните разговори градоначалникът е получил уверение, че трафикът по новия жп надлез ще бъде възстановен в рамките на четири месеца. Преди това старият мост ще бъдат рушнат в периода от 15 май до 15 юни. Докато траят строително-монтажните дейности, автомобилният поток ще бъде пренасочен по околовръстния Панорамен път. Така югоизточната обходна дъга на Димитровград ще поеме целия автомобилен трафик между двете части на града, след като практически неприложима се оказала идеята за направа на временен жп прелез.

„По-добре сега да изтърпим този дискомфорт, отколкото да протакаме с години”, коментира кметът съвпадането на двата мащабни проекта – този за реконструкцията на жп линиите и по т.нар. Воден цикъл. На финала е предвидено и преасфалтиране на невралгичния бул. "Димитър Благоев". Обновяването на пътната настилка ще стане от кръговото кръстовище пред спортна зала "Младост" до сградата на незавършената Нова поликлиника.

Източник: DGpazar.eu

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Пет Ное 22, 2013 3:24 pm
от bdz
До колкото разбрах от строители от "Терна" надлеза е поръчан и е желязна конструкция,а ЖП Гара Димитровград ще бъде срината до основи и ще има нова конструкция...

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Пет Ное 22, 2013 3:27 pm
от railjet
„По-добре сега да изтърпим този дискомфорт,oтколкото да протакаме с години”, коментира кметът съвпадането на двата мащабни проекта – този за реконструкцията на жп линиите и по т.нар. Воден цикъл.


Ебати галоша безочлив и прост! Родния град на чалгата..Случайно съвпадение?

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Пет Ное 22, 2013 3:56 pm
от 07
Точно кмета на димитровсити се е6ава с проекта от години.... ба си байганьовщината!

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Пет Ное 22, 2013 4:23 pm
от railjet
Типичен дебелоок червенотиквест чутур!

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Пет Ное 22, 2013 4:42 pm
от Administrator
Всъщност кмета се смени. Преди беше кмет от партия "ССД", а сега от партия "ГЕРБ".

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Пет Ное 22, 2013 4:59 pm
от stankos
От трън та на Глог , че е по-висок !

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Пет Ное 22, 2013 6:41 pm
от 07
Петър Делчев написа:Всъщност кмета се смени. Преди беше кмет от партия "ССД", а сега от партия "ГЕРБ".

Междуушното съдържание не е обвързано с партийна приндалежност...

Re: Димитровград-Свиленград-Гръцка граница

МнениеПубликувано на: Чет Дек 05, 2013 4:57 pm
от Administrator
Започна изграждането на подпорните колони на пешеходния мост на Неделен пазар

05-12-2013 13:38 ч.

Започна направата на фундаментите за подпорните колони на пешеходния мост, която ще се намира на Неделен пазар в Димитровград.

От два дни на територията на жп линията се правят дупки с помощта на специализирана техника. Зам.кметът Светослав Стойков коментира пред Dimitrovgrad.bgvesti.net, че става дума за пилоните, които ще носят самата пасарелка. Те ще бъдат общо 6 броя за двата моста.

Засега строителните дейности текат само на територията на жп линията до Неделен пазар. Все още не са започнали в района, където ще се намира другата пасарелка - до магазин "Лидл".

Както вече е ясно, самото изграждане на моста за пешеходци ще стартира след Нова година. В периода 6-10 януари 2014 г. ще бъдат премахнати и 12-те маси на тържището, на мястото, където ще "стъпва" пасарелката.

До март догодина и двата моста трябва да бъдат готови, едва тогава ще се пристъпи към разрушаване на ЖП надлеза на бул."Трети март", което се очаква най-рано май-юни 2014 г.

На среща в Общината между НКЖИ и фирмата- изпълнител "Терна" през ноември стана ясно, че изграждането на пешеходните мостове ще струва всеки по половин милион лева.

Строителните дейности са част от проекта за електрификация на ЖП отсечката Пловдив-Свиленград, които в момента текат на територията на Димитровград.

Източник: Haskovo.net