Централна гара София

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Централна гара София

Мнениеот Nikss » Нед Май 08, 2016 4:28 am

Онзи ден видях, че срещу билетни каси за страната има нещо като малък музей /точно до помещението на Транспортна полЮция/, където има изложени интересни неща, в т.ч. и табели на локомотиви :shock:
41 127, 42 131, фабрични заводски табели и др. 8-)
Браво на инициатора :!: :arrow:
Nikss
 
Мнения: 592
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Централна гара София

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Май 24, 2016 12:15 pm

Във връзка с "приключилият" ремонт на Централна гара София, представям някои от очевидните нередности по изложеният ретро-подвижен състав и храня надеждата, че те ще бъдат поправени, за да съответстват експонатите на представителната и изискана обстановка около тях.

ОТНОСНО: ТЕСНОЛИНЕЙНАТА МУЗЕЙНА КОМПОЗИЦИЯ СЪСТОЯЩА СЕ ОТ
ЛОКОМОТИВ № 479-60 и ПЪТНИЧЕСКИ ВАГОН С4-60 № 105


Състоянието на вече експонираната към настоящия момент композиция, не отговаря на състоянието, което имаше, когато беше изложена в чакалнята на Централна гара, преди началото на ремонта.
Сега :
1. Липсва фенера на челото на локомотива, който светеше при запалване на осветлението в чакалнята на гарата;
2. Липсват експлоатационните номерни табели (3 броя) на локомотива (дали някой не ги е продал
вече заради бронза ?);
3. Липсват фабричните табели на локомотива (2 броя);
4. Липсват факелните фенери (2 броя), които стояха на сигналните стойки в задната част на вагона и също се осветяваха;
5. Лагерната черупка на 5-та колоосна букса на вагона стърчи наполовина извън буксата (не е наместена добре
при спускането на вагона върху талигите);
6. Не са боядисани изцяло в бяло колоосните бандажи на локомотива;
7. Не са коригирани нанесените повреди по боята при транспортирането на возилата;
8. Локомотивът и вагонът, както и техните възли и части, въобще не са почистени. Те са потънали в прах и пепел,
вследствие на двегодишния престой на возилата на открито в Локомотивно депо София и така както са
пренесени (с цялата мръсотия) са поставени на сегашното им място;
9. Липсва крилният семафор, който стоеше пред композицията и също беше осветен;
10. Липсват табелите с информация и снимки от възстановяването на композицията;
11. Липсват колонките с опънатият шнур около композицията.

Свалените атрибути от возилата и другите принадлежности към музейната група (с цел да не се злоупотреби с тях), бяха дадени на съхранение в Локомотивно депо София и Първа ж п секция София. От локомотивното депо заявяват, че всички свалени при тях части са предадени по опис на хората, които са върнали обратно локомотива и вагона в Централна гара.
Във видът, в който е сега, музейната група само показва как не трябва да се излагат старинни предмети на официални места, посещавани от много хора. Предложих вече, музейната група и изложените към нея принадлежности, да се издирят, поставят на местата и приведат в образцов вид, за да съответстват на изисканата, представителната и обновена обстановка след ремонта в Централна гара София.

ОТНОСНО: ИЗЛОЖЕНИЯТ ОТВЪН ЛОКОМОТИВ 47.05

Когато се готвеше реконструкцията на гарата, имахме уверението, че за изложеният от западната страна на приемното здание музеен маневрен локомотив 47.05 ще се изгради остъклен павилион, за да се запази от атмосферните влияния, или най-малкото навес, за да се запази поне от валежите, но нито първото, нито второто се направи. Сега, докато още не е завършил окончателно ремонта на гарата, попитах вече, дали не може, поне навес да се направи ? Единствено, машината беше боядисана и то с известни отклонения за цветовете на някои детайли.
Между другото, едната (дясната) от вълнообразните ламарини, имитиращи брезентови завеси, които са поставени над вратите на локомотивната будка (за да не се катерят и влизат злосторници), е боядисана с цветовете на българското знаме. Мисля, че това не е най-подходящото място да се изобразява знамето. Гарата трябва да има на подходящо място пилон (пилони), на който да се издигне (издигнат) в съответен размер истинско национално знаме и други знамена, ако е необходимо.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 666
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот Driver » Вто Май 24, 2016 10:02 pm

БРАВО ДАНО ТЕЗИ МАЛОУМНИЦИ ОТ БДЖ И НКЖИ СЕ ЗАСРАМЯТ МАЛКО С ТЕЗИ ИКОНОМИЧЕСКИ ПОДХОДИ НА ХОРА ЗАВЪРШЕЛИ ДА РЪКОВОДЯТ ДЕТЦКИ ГРАДИНИ А ИМ Е ВЪЗЛОЖЕНО ДА РЪКОВОДЯТ БДЖ
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Авг 02, 2016 3:47 pm

Хигиената на обновената Централна жп гара София се поддържа неравномерно. Централното фоайе като цяло прави приятно впечатление, но преминавайки стъклените врати, водещи към пероните, е очевидно, че почистващите машини не стигат до там. Подовите настилки, самите перони, местата около пейки и кошчета, асансьорите и ескалаторите са мръсни, като най-фрапантни са чешмичките, които вече работят, но едва ли нормален човек би се осмелил да пие вода от тях.
Слизайки на долното ниво, където са касите, виждаме, че стъклата им са целите в пръсти, петна и пръски от слюнка, добити при преговорите касиери/пътници. Отделен е въпросът, че подобни прегради са отживелица за съвременните европейски железници. Все пак впечатлението е за занижена хигиена. Реакциите в специализирани фейсбук групи са красноречиви: "Стъклата на касите на Централна гара София преди 2 седмици бяха в отвратително състояние, да те е гнус да застанеш пред тях и да си купиш билет”.
Всичко това провокира представители на Асоциация „Приятели на железопътния транспорт” да се заемат с с почистването. По време на акцията изумените служители са признали, че работните им места не са почиствани от откриването на ремонтираната жп гара.
Как протече акцията вижте във видеото, любезно предоставено на EconomyNews.bg от АПЖП.

Видео в economynews.bg
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz46203 » Вто Авг 02, 2016 4:10 pm

Мазният дебел арменец, що не си е*бе лелята!!
bdz46203
 

Re: Централна гара София

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Авг 02, 2016 5:52 pm

bdz46203 написа:Мазният дебел арменец, що не си е*бе лелята!!

Голяма параноя имаш от Варуджан :lol: . Щом те направи фен на Милчо :mrgreen:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz46203 » Сря Авг 03, 2016 9:05 am

Ами то колкото и да го биеш, ще е малко. Дребен саботьор.
bdz46203
 

Предишна

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron