Централна гара София

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Централна гара София

Мнениеот Недев » Пон Мар 31, 2014 8:08 pm

Поне са поизчистили подлеза. Днес минах оттам и сега миризмата е доста понамаляла.
Недев
 
Мнения: 140
Регистриран на: Сря Мар 12, 2014 6:18 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот Administrator » Сря Апр 02, 2014 1:19 pm

Стартира модернизацията на Централна гара София

Apr 02, 2014

Изображение

Утре, 03.04.2014 г. (четвъртък) ще бъде даден официален старт на строителните дейности за рехабилитацията на Централна жп гара София. Церемонията ще се състои от 11.00 часа, на първи перон, в източната част на Централна гара София (при „ВИП“ залата).

Изпълнител по договора за проектиране и строителство е ДЗЗД „Обединение ГБС–Централна гара София“, а строителният надзор ще се осъществи от ДЗЗД „Обединение ТРТ”. Стойността на сключените договори възлиза на над 62 млн. лева, без ДДС.

Сред целите при реализирането на обекта е пълно архитектурно обновяване на приемното здание, отговарящо на изискванията за енергийна ефективност. Строителните дейности трябва да приключат до края на 2015 г.

Модернизацията на Централна гара София е част от проект „Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T-мрежата – „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”, „Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа”, „Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик - II-ри етап“, който се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Централна гара София

Мнениеот ApPlamen » Сря Апр 02, 2014 2:25 pm

Репортаж от Skyscrapercity за ремонта на Централна гара:

mdk from Skyscrapercity написа:Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Дженгала from Skyscrapercity написа:Изображение
Изображение
на ниво -1, крилото, където се намираха касите за предварителна продажба на билети и за спални места:
Изображение
Изображение


Дженгала from Skyscrapercity написа:Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
ApPlamen
 
Мнения: 10
Регистриран на: Сря Юли 31, 2013 11:18 am

Re: Централна гара София

Мнениеот vlado » Сря Апр 02, 2014 4:32 pm

Какво ще правят с мъника серия 400 + вагон, семафор и пр. е въпросът? Гледам още си стои там и сигурно чакат да се покрие с вар и цимент, и от самосебе си да се скрие...
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Централна гара София

Мнениеот 43.309 » Сря Апр 02, 2014 8:20 pm

Ще се подменят ли коловозите?
На пръв поглед сякаш са вдигнали пътя само над подлеза....
43.309
 
Мнения: 20
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 9:33 am

Re: Централна гара София

Мнениеот Administrator » Сря Апр 02, 2014 10:36 pm

Точно. Само над подлеза ще е, за да се стегне и изолира самият той.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Централна гара София

Мнениеот zifata » Сря Апр 02, 2014 10:53 pm

vlado написа:Какво ще правят с мъника серия 400 + вагон, семафор и пр. е въпросът? Гледам още си стои там и сигурно чакат да се покрие с вар и цимент, и от самосебе си да се скрие...


Чух че ще ги прибират в депото.
Аватар
zifata
 
Мнения: 8
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:59 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот Administrator » Чет Апр 03, 2014 10:58 pm

Стартира рехабилитацията на Централна гара София

Април 03, 2014

Изображение

Днес, 03.04.2014 г. бе даден официален старт на строителните дейности за рехабилитацията на Централна жп гара София. Церемонията се състоя в присъствието на заместник-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров, кмета на София г-жа Йорданка Фандъкова, генералния директор на ДП НКЖИ инж. Милчо Ламбрев и други официални гости.


Изпълнител по договора за проектиране и строителство е ДЗЗД „Обединение ГБС–Централна гара София“, а строителният надзор ще се осъществи от ДЗЗД „Обединение ТРТ”. Стойността на сключените договори възлиза на над 62 млн. лева, без ДДС.


Генералният директор на НКЖИ пожела на изпълнителите спорна и успешна работа и заяви, че след рехабилитацията „Централна гара София ще бъде напълно архитектурно обновена, отговаряща на всички европейски изисквания за енергийна ефективност, техническа безопасност и достъпна среда. В края на 2015 г. столицата ще се гордее с една модерна и съвременна Централна жп гара.“


По време на строителните дейности предстои пълна подмяна на дограмата (прозорци и врати), сградата ще бъде пожарно обезопасена, инсталационно осигурена, с възможности за получаване на услуги от първа необходимост. Ще бъдат създадени и условия за приятен престой на територията на приемното здание с топли и удобни чакални. Гаровият комплекс ще бъде оборудван с фотоволтаици, които ще произвеждат част от необходимата за приемното здание енергия. До всички нива ще бъде осигурен достъп на лица с намалена подвижност.


Модернизацията на Централна гара София е част от проект „Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T-мрежата – „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”, „Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа”, „Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик - II-ри етап“, който се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.

Снимка 1

Снимка 2

Снимка 3

Снимка 4

Източник: НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Централна гара София

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Апр 04, 2014 9:27 pm

Във връзка с започващият ремонт на Централна гара София, днес (04.04.2014 г.), изложената в голямата чакалня музейна композиция, състояща се от теснолинейния локомотив 479-60 и пътническия вагон С 105-60, беше преместена за времето на ремонта, в Локомотивно депо София. За съжаление, там возилата ще стоят на открито. Може би ще трябва да се опаковат с подходящи материали, за да се запазят от непосредствено въздействие на атмосферните условия, а и от посегателства, защото ще престоят в депото на открито повече от една година, година и половина.

479-2.jpg
479-2.jpg (328.44 KiB) Прегледано 5095 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 729
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Апр 06, 2014 9:26 pm

Какво им пречеше да натоварят влакчето на един U вагон за превоз на теснопътен състав или на R/S вагон и да го приберат в РЕМИЗ-а ?
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Централна гара София

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Апр 07, 2014 12:36 pm

ivajlo_nikolov написа:Мнение от ivajlo_nikolov » Нед Апр 06, 2014 9:26 pm
Какво им пречеше да натоварят влакчето на един U вагон за превоз на теснопътен състав или на R/S вагон и да го приберат в РЕМИЗ-а ?


Не зная какво им пречеше. Тук показвам мястото в Локомотивно депо София, където теснолинейната композиция трябва да изчака, докато бъде завършен ремонта на Централна гара, за да бъде върната отново на подходящо място там.
Само дано не й се случи нещо, до това време ?!?!?

479-60 + C 105-60.JPG
479-60 + C 105-60.JPG (104.17 KiB) Прегледано 4835 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 729
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот railjet » Пон Апр 07, 2014 1:12 pm

Ще й се случи, задължително! Щом като са успяли да гепят цял багер от ремонта край гара Стамболийски..
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот 07 » Пон Апр 07, 2014 2:36 pm

railjet написа:Ще й се случи, задължително! Щом като са успяли да гепят цял багер от ремонта край гара Стамболийски..

Щом едно нещо може да се открадне, то в България - задължително ще се открадне. На скоро един колега се пробва да гепи накрайници за видео-карта от компютрите на други колеги. Нещата които беше откраднал ги има в и-бей за общо 11 лв... а дохода на въпросния грездей е 100 пъти отгоре!
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот Administrator » Вто Апр 08, 2014 9:49 am

Ивайло Дженев: Няма да затваряме Централна гара заради ремонта (видео)

07.04.2014, 16:22

Спас Стамболски

Ивайло Дженев, ръководител "Екип за управление на проекти" в НКЖИ пред news.bg

Г-н Дженев, какво означава ремонтът на Централната гара - София за редовия клиент на железниците?
Ремонтът на Централна гара - София вече започна, като в момента строителната компания изгражда приобектов офис, почиства се строителната площадка и се извършват някои демонтажни работи. Същинското строителство ще започна, когато се издаде т.нар Акт 2.
Ремонтът на зданието ще причини очевиден дискомфорт за гражданите и пътниците. В различните фази на строителството ще бъдат затваряни големи площи от гарата. Ще има запрашености, шум от строителните машини. Като цяло мога да уверя, че гарата ще функционира непрекъснато и разписанието на влаковете не следва да се променя.
С течение на ремонтните дейности ще се получат някои промени относно местата за спиране и тръгване на влаковете. За целта информационните табла ще работят непрекъснато и в тази връзка моята молба към гражданите е да следят за евентуални промени, касаещи тяхното пътуване.

Какво ще представлява ремонтът на Централна гара - София?
Можем да разгледаме ремонта в три аспекта - архитектурен, конструктивен и от гледна точка на енергийната ефективност. Изследванията, които направихме на конструкцията на съществуващата гара показаха, че част от нейните конструктивни елементи са изгубили своята устойчивост. С цел запазване живота на гражданите и приравняване на здравината на сградата към европейските изисквания е необходимо да се уякчат всички конструкции - метални, стоманобетонови и др. Това ще стане по метода с натрупване на материал и след това ще преминем към усилване на основните, които също са компрометирани на места.
В момента всички виждаме непривлекателния вид на приемното здание, също така енергийната му ефективност е нищожна. За това в проекта за ремонт е заложено да бъде направено саниране на сградата, подмяна на дограмата, както и монтирането на фотоволтаични панели, които ще допринесат за намаляване разходите за електроенергия.

Колко време ще продължи ремонтът на гарата?
До края на 2015 г. Първият етап трябва да завърши до края на тази година, когато ще се направи нова организация на движението и гражданите ще могат да ползват вече ремонтираните пространства.

Каква е стойността на проекта и имате ли притеснения относно финансирането му?
На този етап работата върви перфектно и нямаме притеснения. За в бъдеще не очаквам изненади, но все пак е важно да се знае, че това са строителни работи и в техния ход може да изникнат ситуации, които не сме предвидили. Иначе стойността на проекта е около 75 млн. лв. с ДДС, в които са включени и евентуални непредвидени разходи.

Ще има ли повече търговски и развлекателни обекти?
Обектите, които досега отдавахме под наем бяха от много нисък клас. С реконструкцията се стремим да повишим класа на площите, които ще отдаваме под наем, като функциите им ще зависят от бъдещите наематели.
Ще има увеличение на търговските площи с около 3-4% спрямо квадратурата на тези, които са в момента. Предвижда се на втория етаж в приемното здание да се направи и кът с различни по вид заведения за хранене.

На какъв етап са ремонтите на другите две гари, които се финансират с пари от Европейския съюз - Пазарджик и Бургас?
На гара Пазарджик строителството е вече в по-напреднала фаза и са извършени 20% от строително монтажните работи. Очаква се откриването на обекта да стане в края на август. Рехабилитираната сграда ще има една нова модерна чакалня и касите ще бъдат разположени така че да са още по-удобни за пътуващите.
По отношение на гарата в Бургас има избран изпълнител, но процедурата в момента се обжалва пред Върховния административен съд.

Източник: News.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Централна гара София

Мнениеот Administrator » Пет Апр 11, 2014 4:20 pm

Инж. Милчо Ламбрев:

Централна жп гара София ще е напълно обновена до края на 2015 г.

Ще има нов архитектурен облик, места за продажба на билети, информационни табла, търговски площи от по-висок клас и нов ергономичен дизайн, казва генералният директор на НКЖИ

Мая Йовановска

11. Април 2014 , брой: 85


Милчо Ламбрев е роден на 10 януари 1966 г. Завършил е ВВТУ "Тодор Каблешков" и притежава магистърски степени по специалностите "Транспортно строителство" и "Икономика на транспортната фирма". От 20.10.2009 г. инж. Милчо Ламбрев е генерален директор на ДП НКЖИ. Заемал е длъжностите технолог по железен път и съоръжения, началник на строителен обект, началник-отдел "Технологичен", контрольор по жп съоръжения, т ЖП Секция - София. От 1997 г. до 2000 г. последователно заема длъжностите зам.-началник и началник на т ЖП секция-София към НК "БДЖ". Директор на ПЕПЖИ София 1 към НКЖИ, а от април 2003 г. заема длъжността началник-отдел "Капитални ремонти" в НКЖИ. В периода 2003-2008 г. е бил последователно: директор на Дирекция "Управление на собствеността" в "БДЖ" ЕАД-Централно управление; директор на Дирекция "Управление на собствеността и кадастър" в НКЖИ- Централно управление; главен инженер в Дирекция "Ремонт и поддържане на железопътната инфраструктура" към НКЖИ-ЦУ; ръководител-отдел в Дирекция "Техническо осигуряване" в "БДЖ" ЕАД и главен инженер "Координация и контрол на сградна инфраструктура" в НКЖИ. 2008-2009 г. е директор на Железопътна секция София 1 към НКЖИ. Член е на Националното сдружение на инженерите по железен път (НСОИЖП) и Камара на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП). Семеен е, има дъщеря.

"Ще бъдат създадени всички необходими условия за нормалното функциониране на приемното здание и гаровия комплекс, за да не бъде нарушен комфортът на пътниците"

- Господин Ламбрев, извършването на дейностите по рехабилитацията на Централната жп гара доколко ще възпрепятства нормалното й функциониране. Ще се наложи ли някаква временна реорганизация, докато тече строителството?

- Строително-монтажните работи ще бъдат изпълнявани поетапно, в непрекъснат режим на работа на гарата. Ще бъдат създадени всички необходими условия за нормалното функциониране на приемното здание и гаровия комплекс, за да не бъде нарушен комфортът на пътниците. Достъпът до пероните ще бъде ограничаван поетапно. Не се предвижда промяна на разписанието на влаковете. По време на дейностите на даден перон движението на влаковете ще бъде пренасочено към други перони. Информационните табла и системите за оповестяване ще функционират през цялото време на рехабилитацията. През първия етап на строителството касите ще бъдат изнесени на приземния етаж, а във втория етап - на тяхното постоянно местоположение съгласно проекта.

- Какво включват различните етапи от рехабилитацията?

- Рехабилитацията на обекта ще се извърши поетапно. Строителните дейности ще започнат от източната страна на приемното здание до средата на сградата, като този етап следва да завърши до края на годината. Непосредствено след това ще започнат дейностите по западната част. Като цяло рехабилитацията на гаровия комплекс следва да завърши до края на 2015 г. Най-общо рехабилитацията ще се извърши в няколко фази. Едната е укрепване на конструкцията (металните и стоманобетоновите елементи). Следващата е свързана с извършване на мероприятия по енергийната ефективност на сградата - нови термоустойчиви фасади, топлоизолации и др. След това ще бъде подменена цялата инфраструктура - електро, ВиК, вентилации, слаботокови инсталации. В архитектурно отношение се предвиждат нови ескалатори, нов облик на търговските обекти, чакалня с нова визия и други удобства за улесняване на хората с намалена подвижност. Ще бъде усилена конструкцията на перонните покрития, ще има нови настилки с тактилни ивици.

- Какви са детайлите в проекта, какво ще се промени. Ще се запазят ли същите места, на които се продават билети, информационните табели и т.н.?

- След реализацията на проекта приемното здание ще бъде напълно архитектурно обновено. Търговските площи ще бъдат от по-висок клас и нов ергономичен дизайн. Местата за продажба на билети, информационните табла и озвучителната инсталация ще са изцяло обновени.

- Каква ще бъде промяната на пероните, ще бъдат ли по-добре обезопасени и как ще улесни това пътниците?

- Освен рехабилитираните перонни покрития ще бъдат подменени и настилките на пероните. За хора в неравностойно положение ще бъдат изградени тактилни ивици. Пероните ще бъдат съобразени с всички изисквания за безопасност съгласно действащите нормативни документи.

- Ще бъде ли разширен капацитетът на чакалнята?

- Местоположението на чакалнята ще се запази, като предвиденото интериорно решение ще създаде условия за по-висок комфорт при престоя на пътниците. Ще бъдат обособени зони за изчакване, които са отделени помежду си, както и от общото пространство посредством кашпи с естествена растителност.

- Кой е автор на архитектурния проект и с какви предварителни изисквания е съобразен той? Ще има ли някакви по особени интериорни решения, които да бъдат нещо като запазена марка на столичната гара (например скулптори, инсталации, специално обособени пространства и т.н.) ?

- Договорът с избрания изпълнител - ДЗЗД "Обединение ГБС-Централна гара София", е сключен на принципа на инженеринг, включващ проектиране, доставка и изпълнение на строително-монтажни работи. Ръководител на проектантския екип е арх. Галин Василев. Има идея да бъдат изградени витражи, където да бъдат изложени музейни експонати с различни елементи от историята на Централна гара София и железопътната инфраструктура. Предвижда се тук да бъде вградена и капсулата на времето, запечатана при официалното стартиране на обекта.

- От проспекта, който беше раздаден на журналистите, е видно, че сградата с чакалнята на гарата ще претърпи доста изменения. Вижда се изграждането на второ ниво. То за търговски цели ли ще бъде предназначено, какво ще има там ?

- На второ ниво ще бъдат разположени заведенията за хранене и зоната за майки с деца. Връзката с партера се осъществява посредством интериорна стълба, позиционирана в средата на фоайето, и посредством два клиентски асансьора. Заведенията за бързо хранене ще бъдат от едната страна на комуникационния възел, а от другата ще бъде разположен ресторант. Детският център ще бъде покрит с антибактериална мека PVC настилка, в комбинация от различни цветове.

- Стана ясно, че ще има нова дограма, както и че гарата ще бъде оборудвана с фотоволтаици. Има ли разчети какъв дял от сегашните енергийни разходи ще бъдат спестени, когато новият проект бъде реализиран ?

- Гаровият комплекс ще бъде оборудван с фотоволтаици, което ще доведе до намаляване на стойността за разход на дневна електрическа енергия с около 30%. Освен това вследствие подмяната на дограмата - прозорци и врати, полагането на топлоизолации и изграждането на нови, съвременни отоплителни и вентилационни инсталации допълнително ще се увеличи икономията от разход на енергия.

- Как ще бъде уредена гарата за нуждите на хората с увреждания?

- Всички настилки на гаровия комплекс ще бъдат изградени така, че да не позволяват хлъзгане при намокряне на движещи се по тях хора. Настилките ще бъдат сигнализирани и изпълнени съгласно нормативната база за осигуряване достъпна среда на населението, и отговарящи на изискванията за оперативна съвместимост, свързана с хората с намалена подвижност.

- Каква е максималната сума, до която може да набъбне изпълнението на проекта, предвид факта, че винаги има и непредвидени разходи?

- Стойността на договорите за строителство и строителен надзор възлиза на 57 007 874,21 лева, без ДДС. Според договорните условия непредвидените разходи са в размер до 10%, следователно общата стойност не трябва да надхвърли 62 708 661,63 лева, без ДДС, или 75 250 393,96 лева с ДДС.

- Преди години имаше дори идея гарата да бъде съборена и да бъде изградена нова. Смятате ли, че проектът, който започна да се осъществява, е по-добрият вариант?

- Подобна алтернатива е разглеждана по време на предпроектните проучвания и е обсъждана възможността за разрушаването на съществуващата сграда и построяването на нова. Този вариант беше определен като неблагоприятен, тъй като за известен период нямаше да съществува приемно здание, което би довело до неудобства за пътниците, а и необходимите разходи за разрушаване, и ново строителство биха надвишили разходите, предвидени за рехабилитацията на комплекса.

Източник: Дума
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Централна гара София

Мнениеот Nikss » Вто Апр 15, 2014 12:08 pm

Ей богу, големи спорове между клиенти и билетни касиерки, тенденцията ще е такава докато не приключи ремонтът :lol:
Вчера сутринта имаше спор на първа каса за това имало ли е някога 12-и коловоз в ЦГ :mrgreen:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Централна гара София

Мнениеот Administrator » Вто Апр 29, 2014 4:18 pm

:arrow: 26.04.2014 г.,

Репортаж от 86mhz от Skyscrapercity.com

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Централна гара София

Мнениеот Administrator » Вто Апр 29, 2014 4:26 pm

:arrow: 28.04.2014 г.

Снимка от egad от Skyscrapercity

Изображение
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Централна гара София

Мнениеот Осведомител » Пет Май 09, 2014 8:33 am

:arrow: 07.05.2014 г.

Снимка от Skyscrapercity
Осведомител
 
Мнения: 40
Регистриран на: Чет Сеп 12, 2013 1:46 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот Administrator » Пет Юни 27, 2014 3:06 pm

Министър Папазов инспектира рехабилитация на Централна жп гара София, строителството на метрото и изграждането на Западната дъга

Публикувано : чт, юни 26th, 2014

Изображение
Снимка: МТИТС

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов инспектира рехабилитацията на Централна жп гара София, съобщиха от МТИТС.

Строително-монтажните работи на Централна жп гара София са започнали, като на обекта работят над 120 души без прекъсване. Строителните работи са разделени на два етапа, така че да не се спира експлоатационната дейност на гарата. В момента се работи по първия етап, който включва 60% от гаровия комплекс. Предвижда се той да приключи в началото на месец януари 2015 г., като до момента физическото изпълнение е около 12%. Очаква се обектът да бъде въведен в експлоатация до ноември 2015 г.

Министър Данаил Папазов провери и строителството на участъците на софийското метро от Цариградско шосе до летище София и от ж.к. Младост 1 до Бизнес парка в Младост 4.

По участъка от Цариградско шосе до летище София е достигнато 65% физическо изпълнение. Общата дължина на трасето е 4,95 км и включва изграждането на 4 метростанции – 2 подземни и 2 открити. Конструктивните работи са завършени и се очаква през месец август бул. Кръстьо Пастухов да бъде пуснат в експлоатация. През месец октомври и четирите метростанции ще бъдат изградени. Цялото трасе на участъка от метрото ще е завършено през януари 2015 г. и ще започне тестовия период.

Физическият напредък по участъка на столичното метро от ж.к. Младост 1 до Бизнес парка в Младост 4 е 53%. Дължината на участъка е 2,6 км с 3 метростанции и е разделен на две обособени позиции. По трасето се извършват конструктивни работи и се очаква до месец август целият релсов път да бъде положен. Според графика до 15 септември трябва да приключат строителните работи и възстановено движението по бул. Александър Малинов.

Очаква се Проектът за разширение на метрото в София: Етап ІІІ Лот1 „Цариградско шосе – Летище София” и Лот 2 „ж.к. Младост 1 – Бизнес парк в Младост 4 да приключи през месец юни 2015 г.

Министър Папазов провери и строителните работи по първия участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път. На обекта са напреднали работите по изграждане на естакадата на бул. Царица Йоанна. Предстоят хидро-изолационни работи, а общият физически напредък е над 55%. Към момента продължават отчуждителни процедури по част от проекта.

В днешната инспекция участие взеха и заместник-министрите на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров и Антон Гинев, представители на Управляващия орган на ОП „Транспорт“, на Национална компания „Железопътна инфраструктура“, на „Метрополитен“ ЕАД и др.

Източник: ЕП "БЖ"
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron