Централна гара София

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Централна гара София

Мнениеот vlado » Пет Юни 27, 2014 4:23 pm

От сайта на МТИТС във връзка с днешната инспекция на министъра на Централна гара, метрото и Западаната дъга на Околовръстното:

http://www.mtitc.government.bg/page.php?category=92&id=7449
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Централна гара София

Мнениеот mental » Пон Сеп 08, 2014 11:35 am

Който не се е осведомил още, има прясни снимки на последния перон:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1419 ;)
Аватар
mental
 
Мнения: 231
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 5:46 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz43r » Вто Сеп 09, 2014 9:10 pm

Коловози 12 и 13 са пуснати в експлоатация с един ден просрочие.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот railjet » Вто Сеп 09, 2014 9:26 pm

Гърловините на тази гара остават проблем. Добре че е слаб трафика.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот vlado » Сря Сеп 10, 2014 10:36 am

Нали оправиха английските стрелки?! Какъв е проблемът сега?
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Централна гара София

Мнениеот railjet » Сря Сеп 10, 2014 10:56 am

Проблемът е че ги има! Скапват се лесно, трудно се поддържат. Все някой ден гърловините трябва да се реконструират.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот 07 » Сря Сеп 10, 2014 11:03 am

railjet написа:Проблемът е че ги има! Скапват се лесно, трудно се поддържат. Все някой ден гърловините трябва да се реконструират.

тая реконструкция може да струва колкото нова гара... Особено ако има по два коловоза от които се заминава по правия елемент към всяка от съседните гари - Захарна Фабрика, Волуяк, София-Север и Подуяне и да няма криви с R<500
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот railjet » Сря Сеп 10, 2014 12:28 pm

Някои маршрути се явяват излишни. С премахването им могат да отпаднат маса стрелки. Кому е нужно преминаване от 13-ти и 14-ти к-зи към Зф ?
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот Otskov » Сря Сеп 10, 2014 1:55 pm

Има и още нещо - по основните маршрути в източната гърловина са само 2 пътя - тези към Пдп, а в западната са 6 - два за Зф, два за Ву и два за Сфв. Та въпросът е двата пътя от Пдп на къде трябва да продължат? Ще трябват и бързи стрелки, а аз все още смятам за по удачно да се построи Сф-Кз трипътно, като път3 да е правия елемент по 33-та, защото сега всички влакове от/за 3-та минават през отклонение във възел Сф.
пс: път3 от Кз продължава като път2 за Сфв.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Централна гара София

Мнениеот vlado » Сря Сеп 10, 2014 2:02 pm

Вижте според проект "Железопътен възел София" кое как трябва да стане.
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Централна гара София

Мнениеот rain » Сря Сеп 10, 2014 11:04 pm

Otskov написа:Има и още нещо - по основните маршрути в източната гърловина са само 2 пътя - тези към Пдп, а в западната са 6 - два за Зф, два за Ву и два за Сфв. Та въпросът е двата пътя от Пдп на къде трябва да продължат? Ще трябват и бързи стрелки, а аз все още смятам за по удачно да се построи Сф-Кз трипътно, като път3 да е правия елемент по 33-та, защото сега всички влакове от/за 3-та минават през отклонение във възел Сф.
пс: път3 от Кз продължава като път2 за Сфв.
Какво ще прелита транзит от Кз за Сфв по тези бързи стрелки?
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Централна гара София

Мнениеот Otskov » Чет Сеп 11, 2014 12:10 am

Влизащия от втора/седма влак ще преминава (със спиране естествено) по правата и ще може да продължи към трета, без отклонения и съпроводените намалявания на скоростта, така ще се осъществи удобна връзка за пътниците по тези направления и ще отпадне нуждата от бързи стрелки на Кз + това се облекчава натоварения участък Ил-Сф-Ик-Кз. Стрелки за 80 в отклонение (мисля че е достатъчно) трябва да има само в направленията от/за Пдп-Зф и Пдп-Сфв така бързите връзки Зф&Ву-трета линия се явяват "на готово" - без допълнителни стрелки специално за тях.
пс: не знам успях ли да илюстрирам добре идеята си, в случай че не съм мога да приложа и схема :)
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Централна гара София

Мнениеот rain » Чет Сеп 11, 2014 12:32 am

Otskov написа:Влизащия от втора/седма влак ще преминава (със спиране естествено) по правата и ще може да продължи към трета, без отклонения и съпроводените намалявания на скоростта, така ще се осъществи удобна връзка за пътниците по тези направления и ще отпадне нуждата от бързи стрелки на Кз ......

Може би е късно и съм уморен, но кой влак от втора ще продължава по трета? Каква удобна връзка за пътниците? С какво шести коловоз е по удобен от трети или пети или осми? Като така и така спира с колко очакваш да влезе в София било и по права? 160? Къде ще ги развие, от София север ли?
Мисля че се отдалечихме от здравия разум ...
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Централна гара София

Мнениеот vlado » Чет Сеп 11, 2014 9:37 am

Имайте предвид, че според плановете Центр. гара - Искър и Центр. гара - Воляк ще са трипътни, ще се възстанови Волуяк-Биримирци-Подуене разпр. и товарни влакове през Центр. гара почти няма да преминават, тъй че сегашното положение доста ще се промени след няколко години.
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Централна гара София

Мнениеот railjet » Чет Сеп 11, 2014 10:44 am

Идеята за трипътна линия Сф-Ик е добра. Пионерската линия може да се превърне в път1, а после да се дострои до Ик. Сегашните път 1 и 2 от ЦГ до Ик могат да се обособят в транзитни по правия елемент - минимум 90 на ЦГ и минимум 120 на Пд. Бъдещето е в експресните МДТВ, които нямат никаква работа за отклоняване, спиране, каквото и да е забавяне, на която и да е гара от Кан до Сви/КК.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот Otskov » Чет Сеп 11, 2014 1:14 pm

vlado написа:Имайте предвид, че според плановете Центр. гара - Искър и Центр. гара - Воляк ще са трипътни

Чудесна новина, според мен обаче, ще е още по-добре да са три пътя до Кз и път3 да е правия елемент за към Кв, за да може влаковете по трета да влизат/излизат от ЦГ без отклонения.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1971
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz43r » Вто Фев 17, 2015 1:08 pm

5-ти перон с коловози 10 и 11 са в експлоатация от 16.02.2015 г.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот viktorbdz » Пет Апр 10, 2015 1:28 am

Само на мен ли ми се струва, че 95 % цялата гара няма да е готова до края на годината както казаха първоначално!?
viktorbdz
 
Мнения: 351
Регистриран на: Пет Яну 02, 2015 7:54 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz46203 » Пет Апр 10, 2015 8:51 am

Гарата не трябваше ли да е готова догодина?
bdz46203
 

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz43r » Пет Апр 10, 2015 9:36 am

Ако продължават така, вероятно ще е готова до края на годината.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта