Централна гара София

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz46203 » Пет Апр 10, 2015 10:04 am

Не забравяй, че западната част все още не е почната.
bdz46203
 

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz43r » Пет Апр 10, 2015 10:06 am

Ако уговорката е за 95%, оставащите 5% напълно отговарят на недовършена западна част.
Аз чакам момента, когато ще се развърже гарата поне за една седмица докато се премести цялото МРЦ в мазето.
bdz43r
 
Мнения: 3168
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz46203 » Пет Апр 10, 2015 10:13 am

Тя в момента не е разделена 95 на 5 % .Е няма как всички стрелки да ги направят да се обръщат ръчно.
bdz46203
 

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz43r » Пет Апр 10, 2015 10:30 am

Няма да обръщат всички стрелки ръчно, но прекъсване ще има и дори с по 3 стрелочника на всяка стрелка, сегашното движение няма да е възможно.
bdz43r
 
Мнения: 3168
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот Administrator » Пет Авг 21, 2015 4:00 pm

Завършени са 60% от обновяването на Централна жп гара София

от 21.08.2015, Автор: Милена Василева

Към 31 юли 2015 г. са завършени 60% от обновяването на Централна жп гара София и 36% от жп гара Бургас. Проектът за саниране на три жп здания за близо 90 млн.лв. следва да бъде завършен до края на 2015 г. В него е включено и "Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик – II-ри етап", което вече завърши.

Преди години Европейският съюз промени политиката си относно жп гарити в градовете, като препоръча те да бъдат запазени, реставрирани и да се превърнат в притегателни центрове – нещо като вторични градско центрове. Те следва да бъдат с обновени околни пространства, озеленени, достъпни за хора с увреждания, да има комплексна концепция за тяхното използване, като бързо възвърнат разходите си, защото ще отдават с голям ефект част от санираните пространства. Не бива да отстъпват на летищата, които всъщност са немалки извънградски центрове със магазини, заведения за хранене, базари, кина и др. Може би централна жп гара ще стане именно такъв център, като приюти спортна зала под покрива си.
Финансирането на проекта е чрез ОП"Транспорт" 2007-2013.

Параметри на целия проект

Проект:"Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T мрежата - ,,Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София", "Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа", "Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик – II-ри етап"
Обща стойност на проекта: 89 826 649,96 лева
От тях национално съфинансиране към отпусната безвъзмездна помощ: 9 339029,77 лева
ЕФФР: 52 921 168,68 лева
Собствени средства на бенефициента ДП НКЖИ: 12 634 621,18 лева
Съфинансиране ДП НКЖИ: 14 931 830,33 лева (с ДДС)

Какъв е ходът на строителство на Централна жп гара София.
Изпълнени са 60% от дейностите. Частта за пътниците е завършена, строи се северното крило.

,,Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София"
Изпълнител: ДЗЗД "Обединение ГБС-Централна гара София"
Стойност: 61 559 161 лева без ДДС (с 10 % непредвидени разходи)
Строителен надзор: ДЗЗД "Обединение ТРТ"
Стойност: 1 149 500 лева без ДДС (с 10 % непредвидени разходи)

Източник: Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Централна гара София

Мнениеот Administrator » Пет Окт 16, 2015 8:19 am

Централна жп гара София ще бъде завършена през март 2016 година

Публикувано : пт, окт 16th, 2015

През март 2016 година столицата ни ще се гордее с една модерна и съвременна Централна жп гара“ – това заяви инж. Ивайло Дженев по време на организираното от ДП НКЖИ събитие за представяне на напредъка по проекта за рехабилитация на трите приемни здания София, Пазарджик и Бургас, съобщиха от пресцентъра на ДП НКЖИ. Събитието се проведе в два последователни дни и протече под формата на атрактивно пътуване с влак. По време на събитието бяха посетени Централна гара София, изцяло модернизираното приемно здание Пазарджик и жп гара Бургас, които са част от проект „Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T-мрежата – „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”, „Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа”, „Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик – II-ри етап“. При посещението на Централна гара София стана ясно, че ремонтните дейности протичат с усилени темпове и въпреки възникналите трудности с конструктивното укрепване на сградата, обектът ще бъде завършен в началото на 2016 г. Участниците в пътуването имаха възможността да видят новоизграденото източно крило на приемното здание. Напълно модернизираното приемно здание на гара Пазарджик бе вторият посетен обект по време на пътуването. Жп гара Пазарджик бе въведена в експлоатация през септември 2014 г. След ремонта, приключил в предварително заложените срокове, помещенията са санирани, сградата е газифицирана, пожарно обезопасена, инсталационно осигурена и оборудвана с топли и удобни чакални. Зданието разполага с център за услуги, търговски обекти, както и с добра визуална комуникация за бърза и лесна ориентация. За пълния комфорт на пътниците по време на престоя им на гарата е осигурен достъп до WI-FI мрежа. Също така, са изградени информационни колони, предлагащи бърза справка на разписания за автобуси, влакове, такси, самолети и други. Последна спирка от пътуването бе жп гара Бургас. „Използването на съвременни технологии ще бъде умело съчетано с архитектурния облик на зданието, с цел запазване на автентичния му вид“ – каза инж. Дженев по време на огледа на ремонтните дейности на приемното здание. Очаква се обектът да бъде въведен в експлоатация в началото на 2016 г. Проектът се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Централна гара София

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Окт 27, 2015 8:01 pm

През 2002 г. в фоайето на Централна гара София поставихме като експонат показаните тук локомотив 479-60 и вагон С 105-60. Композицията беше сложена върху специално намерените (макар и трудно) за целта, подходящи по размер релси - ЧБР 19,9. Там имаше табла със снимки. Имаше и крилен семафор.
Когато започна реконструкцията на Централна гара, преместихме (временно) локомотива и вагона в депо София, до завършване на ремонта, като ни обясниха, че тази изложбена композиция, след реконструкцията на ЦГ,ще бъде върната и поставена над ескалаторите към тунела за гаровите коловози и ще е достъпна за разглеждане от публиката.
Понеже нямам никаква връзка с изпълнителите и тези които служебно наблюдават ремонта на гарата, а вече работят по това крило на приемното здание, искам да попитам: знае ли някой дали се подготвя място за поставянето на споменатата композиция и другите експонати около нея или е забравено за това, което беше показано като намерение при изготвянето на проекта за реконструкцията на гарата ?
Освен това, имаше намерение, локомотив 47.05 поставен като експонат на открито от западната страна на приемното здание, да се защити от атмосферните влияния със остъклен павилион. Прави ли се нещо по това решение ?

Lok. 479-60 + C 105-60.png
Lok. 479-60 + C 105-60.png (355.61 KiB) Прегледано 3316 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 646
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот 07 » Пет Ное 13, 2015 10:06 am

Преди 2-3 дена доставиха новите генератори (аварийни) за ЦГ - София. Днес вече са без акумулатори. Браво, Ганьо! Браво!
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz46203 » Пет Ное 13, 2015 10:13 am

От къде имаш тази инфо?
bdz46203
 

Re: Централна гара София

Мнениеот 07 » Пет Ное 13, 2015 11:07 am

bdz46203 написа:От къде имаш тази инфо?

Oт фирмата която достави и монтира машините.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz46203 » Съб Ное 14, 2015 8:32 am

От къде знаеш, че са откраднати. Да не си участвал?
bdz46203
 

Re: Централна гара София

Мнениеот 07 » Съб Ное 14, 2015 4:14 pm

bdz46203 написа:От къде знаеш, че са откраднати. Да не си участвал?

Може би някой ги е прибрал да не ги откраднат разни крадци :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот 1435 » Съб Ное 14, 2015 6:23 pm

Изрязани са заземителните въжета на всички стълбове около Нз друго няма крадено..
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот 07 » Съб Ное 14, 2015 7:46 pm

1435 написа:Изрязани са заземителните въжета на всички стълбове около Нз друго няма крадено..

Сигурно някой се е сетил че старите са нямали и са решили че са монтирани по погрешка :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот 1435 » Съб Ное 14, 2015 8:01 pm

Старите бяха изрязани по същия начин..
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот Otskov » Пон Фев 01, 2016 4:10 am

http://news.bnt.bg/bg/a/remontt-na-tsen ... na-22-mart
Няма да коментирам, особено частта с локомотивчето... свинщина :(
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1959
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Централна гара София

Мнениеот bdz46203 » Пон Фев 01, 2016 11:11 am

Е чакай де. Частта с локомотива, както виждаш не е завършена, както виждаш. Като го направят, няма да изглежда по този начин и всичко ще е хубаво.
bdz46203
 

Re: Централна гара София

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Фев 01, 2016 6:48 pm

Вече възразих, че локомотив 479 и пътн. вагон С 105, не са реставрирани от НКЖИ, а от Локомотивно депо София и Вагоно-ревизорския пункт Червен бряг през 2002 г. и ги призовах да си поправят грешната информация.
А как ще го експонират, ще видим. Дано не оплескат работата.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 646
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Централна гара София

Мнениеот Administrator » Вто Апр 26, 2016 9:00 pm

Тържествено бе открита обновената Централна жп гара София

Публикувано : вт, апр 26th, 2016

Министър-председателят Бойко Борисов, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и кметът на община София Йорданка Фандъкова откриха напълно модернизираната Централна жп гара София.

Министър Московски коментира, че сега гарата е едно уникално съоръжение. „Във всяка европейска столица това здание е знаково. Вярвам, че и занапред ще бъде така“. По думите му, през тази и следващата година усилията на всички са насочени към връщането на стабилността и успеха на железопътния транспорт и гарантирането на неговата устойчивост.

Министър Ивайло Московски допълни, че благодарение на екипа на НКЖИ, изпълнителите, МТИТС, пълното съдействие на кмета на община София – Йорданка Фандъкова и доброто партньорство със синдикалните организации, този проект е завършен.

Обект „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София” е част от проект „Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T мрежата – „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”, „Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа”, „Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик – ІІ-ри етап”. Изпълнител на проекта е Дружество по ЗЗД „Обединение ГБС – Централна гара София”. Стойността на договора е над 62 млн. лв. без ДДС. Рехабилитацията на гаров комплекс Централна гара София се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.

Извършена е цялостна рехабилитация на гаровият комплекс. Изпълнени са всички стандарти и изисквания за енергийна ефективност. До всички нива на гаровия комплекс ще се осигури достъп на лица с намалена подвижност. В модернизираната сграда има: детски кът за майки с деца, чакалня за хора в неравностойно положение, единен център за управление движението на влаковете, мултифункционална зала, зона за заведения и бързо хранене. Осигурява се лесен достъп и ориентация към главните функционални точки на гарата и връзките между различните видове обществен транспорт. Изградена е нова система за видеонаблюдение с постоянен мониторинг и контрол за осигуряване на безопасна среда за пътниците на територията на гаровия комплекс. Към всички обществено достъпни зони е предвиден достъп и са поставени информационни табла за хора в неравностойно положение. Изградени са нови системи за звукоизвестяване и информация на пътниците.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Централна гара София

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Май 07, 2016 12:37 pm

ПАНО-МОЗАЙКА ОТ СНИМКИ В ЦЕНТРАЛНА ГАРА

В една от залите на реновираната Централна гара София се намира показаното тук пано-мозайка от снимки, а върху тази мозаика от снимки са изобразени три от двигателните (сцепни) колооси на парен локомотив и съответната част от двигателния механизъм (сцепно движение).

Пано Ц. гара Сф.jpg
Пано Ц. гара Сф.jpg (120.87 KiB) Прегледано 2762 пъти

Авторът (авторите) на това пано вероятно са използвали снимка или чертеж на локомотивен двигателен механизъм, защото общо взето правилно са изобразени шатуна, шатунния и ведущ лагер, контракривошипа, ексцентриковата щанга и сцепните щанги, но не са се възползвали до край от информацията, която им дава използваният образец. Обърнете внимание къде са поставени противовесите на ведущата колоос и следващата след нея колоос. Под сцепната щанга между ведущата и следващата колоос се вижда долната част на друга щанга. Каква е тази щанга ? Има несъразмерност между показаните сцепни лагери на ведущата и съседната колоос и други несъответствия. Така както са стиковани отделните части на това пано, сцепната щанга между ведущата и съседната колооси изглежда пречупена.
Органите, които следят за ремонта на Центрлна гара трябва да поискат от авторите на паното да го приведат в вид по-отговарящ на действително изглеждащия двигателен механизъм на локомотива.

На следващата снимка показвам фрагмент от снимковата мозайка. Там има снимки от нашия локомотивен албум, снимки от други книги и фотоархиви. Не разбирам каква е идеята на авторите. В този вид ли паното ще стои на стената или това е модел на пано, което ще се изработи от по трайни материали ?

Фрагмент.jpg
Фрагмент.jpg (162.24 KiB) Прегледано 2762 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 646
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта