Страница 1 от 2

Железопътен възел Пловдив

МнениеПубликувано на: Сря Юли 17, 2013 2:54 pm
от Administrator
.

Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 11:46 am
от BDZ 07
На това попаднах днес:

Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

Очакванията бяха това да е факт най-рано през месец август


Готов е проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия №81 от Централна гара Пловдив до гара Филипово. Той е изготвен от НКЖИ.

Кметът Иван Тотев пък сподели, че е приятно изненадан от факт, защото това се е очаквало да стане най-рано през месец август.

С реализирането на този проект се цели избягването на тапите по трите прелеза в сервитута на линия в участъка й от Коматевско шосе до железния мост над Марица. Той включва и строителството на нов мост над реката.

Проектът ще се осъществи в зоната между Скутаре, Крумово, гара Филипово и Централна гара и предвижда рехабилитация на линиите и съоръженията. Строителството ще започне през 2017 година.


източник: http://www.plovdivlive.bg/proektyt-za-1 ... 14729.html

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 1:37 pm
от Otskov
Това добре, но има ли начин да видим самия проект, защото на схемата виждам нещо притеснително - дали в него е заложено прекрояване на гарите Фп и Кру ?

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 2:11 pm
от BDZ 07
Otskov написа:Това добре, но има ли начин да видим самия проект, защото на схемата виждам нещо притеснително - дали в него е заложено прекрояване на гарите Фп и Кру ?


Не знам. Но щом се хвалят, че проектът е готов, то значи скоро ще бъде представен някъде из медиите. Ще следим ;)

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 12:27 am
от Варужан Апелян

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 8:08 am
от BDZ 07
Това пък какво общо има по темата бе?

За По се говори за готов проект. Сега, друг е въпросът дали срокът за началото на строежа ще се спази - 2017 г.

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 10:26 am
от 07
BDZ 07 написа:Това пък какво общо има по темата бе?

За По се говори за готов проект. Сега, друг е въпросът дали срокът за началото на строежа ще се спази - 2017 г.

Темата е същата, само мястото е променено ;)

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 6:29 pm
от railjet
За какво ми е тази скоростна линия ПОЦ-Филипово, след като самата ПОЦ не е предвидена за модернизация и реконструкция на трите гърловини.
Много по-важно е МДТВ-тата и Оптимите да я транзитират с максимална скорост, отколкото да ускорим с 2 мин пътуването на торбите и раниците до Филипово.

Как ще осигуриш безконфликтно движение на асеновградския поток редом с този за Дг и Бс ?

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 6:32 pm
от bdz46203
Как бе като бутнат бетонният мост гледай какво става... Ще се излита от Пловдив.

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 8:54 pm
от BDZ 07
За Бетонния мост има идеен проект за премахването му, а преминаването ще става посредством тунел - под коловозите и сградата на ЖП управлението. Идеята е обсъждана до момента 3 пъти на срещи между Общината и НКЖИ (първата беше през 2013 г. с Данаил Папазов). Проектът обаче е скъп и искат да го вкарат за финансиране с кинти от Европа. Опитват се да го вържат с бъдещата реконструкция на Централна гара. Обаче... едва ли ще е преди 2018-2019 г.

Иначе по темата:

Такава линия е необходима на града, защото в момента се пречи на трафика и стават големи задръствания на трите прелеза. Идеята е на Общината. Споделиха я с НКЖИ и оттам - о, чудо! - реагираха много бързо!

В проекта са вкарани и ремонтите на: Филипово, Скутаре и Крумово. В тях влиза и пълната рехабилитация на железния път и прилежащата инфраструктура на трите гари.

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2015 2:37 am
от Otskov
BDZ 07 написа:Такава линия е необходима на града, защото в момента се пречи на трафика и стават големи задръствания на трите прелеза. Идеята е на Общината. Споделиха я с НКЖИ и оттам - о, чудо! - реагираха много бързо!

Не може да бъде, всеки път да е така :)
BDZ 07 написа:В проекта са вкарани и ремонтите на: Филипово, Скутаре и Крумово. В тях влиза и пълната рехабилитация на железния път и прилежащата инфраструктура на трите гари.

Това вече е хубава приказка :P

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2015 10:03 am
от railjet
Повод зя голямя радост няма. От ПОЦ до Крумово има 5 криви места за изправяне, така че за минем от 100 на 160. Могат да ползват терени от умиращия ПОР и вагонното депо. На Крумово и двете гърловини са за прекрояване. Да не говорим за Кръстовището, където трябва да се измисли нещо грамотно за връзката с 8-ма.

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Чет Авг 20, 2015 3:11 pm
от BDZ 07
От днес:

БДЖ подготвя документация за закупуването на 30 нови електрически мотриси, като част от тях да ще се пуснат на дългите рамена.

В Пловдив с реализирането на проекта за ЖП възел Пловдив, ще бъдат махнати всички прелези. Вместо тях - подлези и надлези. Железният мост над Марица ще бъде демонтиран, а на неговото място ще се направи нов. Ще има и нова спирка, която ще се казва Стадион Пловдив.

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Чет Авг 20, 2015 4:21 pm
от 1435

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Чет Авг 20, 2015 5:52 pm
от Варужан Апелян
Какво са за Пловдив 321 млн. лв...

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Пет Авг 21, 2015 8:17 am
от BDZ 07
Обмисля се вариант за нещо като градска железница в Пловдив с две линии - Прослав - Централна гара - Тракия и Филипово - Централна гара - Тракия.

Всичко обаче е на начален стадий и като нищо може да си остане така. Големият проблем пред реализирането на идеята е подвижният състав. Ще има разговори с БДЖ, но по всяка вероятност Общината сама ще трябва да купи подвижен състав. Ако нещата се развият в тази посока, идеята пропада.

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Пет Авг 21, 2015 8:34 am
от 07
A защо общината да не кандидатства по ОП за ПС? Защо да се развие истинска система от КПВта+ градска железница синхорнизирани с довозващ автотранспорт?

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Пет Авг 21, 2015 9:30 am
от 1435
Няма да има пътници за тази железница много по-края обикаля за да има ефект трябва да цепи през центъра както е метрото в София.По добре общината да кандидатства за изграждане на един s-ban примерно от гара Тракия лъч през града до бъдещата спирка Стадиона и един от централна гара до Филипуво над бул.Руски като се пресичат в центъра и имат връзка с останалия кръг,но това е само научна фантастика за Пловдив никога няма да стане..

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Пет Авг 21, 2015 10:31 am
от railjet
С парите за тази 1200 метра повдигната линия може да се направи прав лъч ПОЦ - гара Тракия, чийто глобален ефект превъзхожда всички други варианти.

Re: Проектът за 1200-метровата повдигната ЖП линия - готов

МнениеПубликувано на: Пет Авг 21, 2015 10:54 am
от BDZ 07
Идеи много, но лошото е, че всеки се прави, че разбира, а накрая - нищо.

Идеята за градска железница почива само и единствено върху факта, превозът (евентуални) да бъде поет от БДЖ, а Общината да плаща затова. Любопитното е, че тази идея се обсъжда, но няма точни и конкретни дати за: преговори с БДЖ, НКЖИ, както и за пусков срок. Мене лично това ми прилича просто на поредните празни приказки.

Няма да има пътници за тази железница много по-края обикаля за да има ефект трябва да цепи през центъра както е метрото в София.По добре общината да кандидатства за изграждане на един s-ban примерно от гара Тракия лъч през града до бъдещата спирка Стадиона и един от централна гара до Филипуво над бул.Руски като се пресичат в центъра и имат връзка с останалия кръг,но това е само научна фантастика за Пловдив никога няма да стане..


Трудно е да се реализира това. Просто няма място къде да се турят линиите.