Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (анк.)

Тук може да публикувате материали от медииите и вашите мнения по тях свързани с реализирането на настоящи и бъдещи проекти от българските железници по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013, програма ИСПА, проекти по Connecting Europe Facility (Механизъм за свързана Европа), програма "Марко Поло" на ЕС, TEN-T проекти и др. без софийския метрополитен

Коя трябва да бъде най-приоритетната жп отсечка, която да се финансира по ОПТТИ 2014-2020 г. ?

1. София-Септември, частично (отсечката Ел.Пел.-Сеп.) - модернизация
16
35%
2. Пловдив - Бургас (фаза 2) - рехабилитация, модернизация
9
20%
3. ЖП възел Бургас
1
2%
4. София-Перник-Радомир - модернизация
1
2%
5. ЖП възел София
1
2%
6. Мездра - Горна Оряховица - рехабилитация
1
2%
7. Карнобат - Синдел - модернизация
8
17%
8. Русе - Варна - възстановяване на проектни параметри
2
4%
9. Русе - Димитровград - модернизация
7
15%
10. Радомир - Кулата - модернизация
0
Няма гласували
 
Общо гласове : 46

Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (анк.)

Мнениеот Administrator » Пет Авг 22, 2014 4:08 pm

Във връзка с началото на новия програмен период и ограничения ресурс на европейските програми се налага страната ни (съобразявайки се с ключови европейски стратегии и политики в областта) да избира кои точно жп отсечки са приоритет за изпълнение през периода 2014-2020 г. Нека чуем мнението на жп гилдията какво мисли по въпроса. Моля да приоритетизирате, най-важните за страната ни проекти. Имайте предвид, че финансовия ресурс е твърде ограничен и повече от 1-2 големи отсечки не е възможно да бъдат реализирани по ОПТТИ, а по МСЕ, например - само половината от София-Видин изчерпва почти целия ресурс. Така, че нека се съобразим с реалностите и изискванията на европейския съюз, който отпуска парите. Отсечките по ОПТТИ са всички, които попадат в "основната" и "разширената" трансевропейска мрежа (тези от МСЕ, също попадат в нея, но за тях има по-специални изисквания и поради това само 3-те изброени отговарят на изискванията за финансиране по този финансов инструмент). Моля, за вашето мнение и ползотворна дискусия.

:idea: Също така, към темата ще включа анкета в която да изберем коя трябва да бъде най-приоритетната жп отсечка за финансиране през втория програмен период по ОПТТИ 2014-2020 г., като се има на предвид, че при избор на една по-голяма/по-скъпа отсечка не е възможно да се реализира и втора с подобен мащаб. Към големите можем да причислим - 1., 2., 4., 5., 6., 9. и 10. Поради това отговора е ограничен до 1, тъй като при по-голяма възможност за избор на отсечки - ще изпъкнат с най-много гласове най-големите и най-скъпите отсечки. Анкетата е отворена, с право на промяна на глас.

:!: Също така, моля да не противопоставяте проектите по ОПТТИ и МСЕ - тъй като те са финансират по отделни финансови инструменти и е почти невъзможно тяхната взаимнозаменяемост.

По Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г., потенциални отсечки за изпълнение са:

1. София-Септември, частично (отсечката Ел.Пел.-Сеп.) - модернизация;
2. Пловдив - Бургас (фаза 2) - рехабилитация, модернизация;
3. ЖП възел Бургас;
4. София-Перник-Радомир - модернизация;
5. ЖП възел София;
6. Мездра - Горна Оряховица - рехабилитация;
7. Карнобат - Синдел - модернизация;
8. Русе - Варна - възстановяване на проектни параметри;
9. Русе - Димитровград - модернизация;
10. Радомир - Кулата - модернизация.


По Механизмът за Свързана европа, потенциални отсечки за изпълнение са:

1. Видин - Медковец- модернизация;
2. София - Драгоман - модернизация;
3. Радомир - Гюешево - модернизация.
4.* Рехабилитация и модернизация на жп участъци – част от Коридор Ориент/Източносредиземноморски, в т.ч.:
Възел София (в участъка София-Казичене);
Възел Бургас;
Пловдив - Оризово;
София - Елин Пелин.


*. Проектът все още е под въпрос дали може да се реализира чрез МСЕ и в коя част.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот Administrator » Пет Авг 22, 2014 4:16 pm

Гласувам за:

ОПТТИ 2014-2020:

1. София - Септември, частично (отсечката Ел.Пел.-Сеп.)
2. ЖП възел София.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот diesel07 » Пет Авг 22, 2014 4:21 pm

1. Видин - София - модернизация при положение че и румънците модернизират тяхната част
diesel07
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот stankos » Пет Авг 22, 2014 4:23 pm

Поради личен интерес гласувам за т.4 , но с ясното съзнание ,че гласът ми е глас в пустиня ! ;)
Аватар
stankos
 
Мнения: 461
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот 07 » Пет Авг 22, 2014 4:24 pm

Нека не се забравя че проектите са разделени на ЛОТ-ове. И че могат да се изпълнят части на два проекта, вместо да се довършва един до край. Примерно от Карнобат Синдел може да бъде завършен, без да се въвежда (за сега) в експлоатация тунела при Лозарево, за да се избегне мащабна авария която да нанесе щети по-големи от стойността на целия проект. От София - Пловдив е ясно че ЕлинПелин Вакарел и Мирово-Белово ще се оставят за накрая (неправилно, но такова не нивото на инж.Ганев) - а тези отсечки ще струват почти половината, а ако не и пвоече от парите за цялото трасе София-Пловдив ако се правят за 160 км/ч. Така че на първо време това освобождава ресурс за тунела при Лозарево.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот Administrator » Пет Авг 22, 2014 4:27 pm

diesel07 написа:1. Видин - София - модернизация при положение че и румънците модернизират тяхната част


Това е по МСЕ, а по ОПТТИ ?
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот diesel07 » Пет Авг 22, 2014 4:30 pm

1. София-Септември - модернизация
diesel07
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот Administrator » Пет Авг 22, 2014 4:31 pm

07 написа:Нека не се забравя че проектите са разделени на ЛОТ-ове. И че могат да се изпълнят части на два проекта, вместо да се довършва един до край. Примерно от Карнобат Синдел може да бъде завършен, без да се въвежда (за сега) в експлоатация тунела при Лозарево, за да се избегне мащабна авария която да нанесе щети по-големи от стойността на целия проект. От София - Пловдив е ясно че ЕлинПелин Вакарел и Мирово-Белово ще се оставят за накрая (неправилно, но такова не нивото на инж.Ганев) - а тези отсечки ще струват почти половината, а ако не и пвоече от парите за цялото трасе София-Пловдив ако се правят за 160 км/ч. Така че на първо време това освобождава ресурс за тунела при Лозарево.


Тази условност, може да се приеме до известна степен, но по-скоро ЕК не гледа с добро око да започнем няколко парчета от няколко отсечки и това може да се наложи само в краен случай при риск от неусвояване и загуба на европейски средства и липсата на подготвени други към момента адекватни проекти (примера със Септември-Пловдив). При Пловдив - Бургас - фаза 1 - до известна степен също имаше подобен сценарий, но не бива на всяка цена да възприемаме това като метод и да направим от всяко направления по една-две малки отсечки. Но оставям и такава опция в дискусиите, но е спорно до колко би се приела добре от европейците подобна "работа на парче". Напоследък все повече се говори за работа, която води до завършване на цели направления или поне да има логическа завършеност и да свързва по-големи центрове.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот 07 » Пет Авг 22, 2014 4:34 pm

Administrator написа:. Напоследък все повече се говори за работа, която води до завършване на цели направления или поне да има логическа завършеност и да свързва по-големи центрове.

Ако София-Белово се работи мащабно, едновременно по цялата дължина на трасето и проекта приключи до 2021 година - съм съгласен. Но все пак знаем как се работи у нас :) Вярно, ЕК после ще ни бие през ръцете, но пък на кой му пука - парите ще са платени :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот Administrator » Пет Авг 22, 2014 4:37 pm

По повод на горното, апелирам гласувайки да приемем една условна хипотеза, че която и отсечка да бъде захваната (разбира се, не в последната година на програмния период и при осигурено финансиране) - това ще стане в срок и каквито и форсмажори да има - ще бъде завършена в рамките на програмния период. В противен случай, гласуването ще се превърне в надцакване - кой е най-лесния обект за изпълнение и най-сигурен за изпълнение, а дискусията е по-стратегическа.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот 07 » Пет Авг 22, 2014 4:40 pm

За съжаление трябва да се съобразяваме с родните реалности. А те са че няма завършен обект на време. А качеството е "ташунко сапа"!
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот Administrator » Пет Авг 22, 2014 4:42 pm

По тази логика - да върнем парите и да не работим по ОПТТИ ? Затова апелирам, поне в тази тема, да не намесваме качеството на работите, сроковете и т.н., а само стратегическата приоритетност.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот 07 » Пет Авг 22, 2014 6:55 pm

Administrator написа:По тази логика - да върнем парите и да не работим по ОПТТИ ? Затова апелирам, поне в тази тема, да не намесваме качеството на работите, сроковете и т.н., а само стратегическата приоритетност.

Не става дума за връщане на парите, а да се планира внимателно, да се преосмислят правилата и критериите за за търговете, както и да има реален контрол на качетсвото ... Към момента Карнобат Синдел с е по реални шансове да приключи преди 2020 от колкото София Пловдив, ако сравняваме да се пипне всичко от ос гара до ос гара до степен че да няма скорост по ниска от 120-130 км/ч
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот Otskov » Пет Авг 22, 2014 9:51 pm

Според мен Сф-Сп не трябва да се пипва преди акт16 на Сп-По, иначе ще стане голямо мазало, това важи и за По-Бс фаза1 и фаза2, както и Сф-Др да се прави не пречейки на Сф-Сп. Стратегически бе трябвало да да се цели започването на проект още от догодина, но за да стане това трябва да има пълна проектна готовност. Така че по ОПТТИ:
2. Пловдив - Бургас (фаза 2) - рехабилитация, модернизация; и 7. Карнобат - Синдел - модернизация;
По МСЕ:
2. София - Драгоман - модернизация;
4.* Рехабилитация и модернизация на жп участъци – част от Коридор Ориент/Източносредиземноморски, в т.ч.:
Възел София (в участъка София-Казичене);
Възел Бургас;
Пловдив - Оризово;
София - Елин Пелин.
Ако Сф-Еп се финансира по МСЕ това ще освободи ресурс по ОПТТИ за цялото Еп-Сп, но по този въпрос мнението ми е като на 07.
Гласувам за Кн-Сл поради пълната проектна готовност.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1980
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот railjet » Съб Авг 23, 2014 8:33 pm

На първо място, държа обилно да посипя с тор т.нар "управляващи". На второ:

1/ ЖП възел По.

1а) Реконструкция на коловозното развитие на ПОЦ по всички правила на играта. (Липсващ проект)
1б) ПОЦ-Крумово реконструкция за 160 + бързи бретели от/за Тракия. (Липсващ проект)

2/ Модернизация ЦГ Сф - Пбк за 200км/час.(проект за прераработване).

3/ Реконструкция Сфв-Вл. Тричков 160 км/час (липсващ проект).


4/ Частична реконструкция Реселец-Телиш 160-200 км/час (готов проект).



0,9 млрд. ще стигнат ли?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот Administrator » Нед Авг 24, 2014 12:14 am

Какви са тия "парчета" ? От ЕК няма да разрешат 200 км/ч до Побит камък и после разни скорости от 60-80 между Немирово и Белово. А и ще е безмислено да имаме Пловдив-Свиленград за 160-200, София-Побит камък за 160-200, а останалите парчета - знаем положението. Знам, че за съжаление, сме с вързани ръце и София-Септември е най-логично - но все пак ми се иска да видим има ли други варианти.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот railjet » Нед Авг 24, 2014 1:39 pm

Какво пак не си разбрал?!

До 2017-та един МДТВ трябва да пропътува от входния на СП до входния на КК със 120 км/час, без нито едно намаление. Същото и за влак с прозорци - от 160 до 200 км/час.

Имаш ли пари да дупчиш 15 км тунели от Пбк до Сестиримо? Нямаш. Няма и да имаш. Следва тогава да се направи това, което е започнато. Кое е започнато? СП-По и Кру-КК. Какво има между тези две отсечки? защо да оставяме парчето ПОЦ-Крумово да гние? Влаковете за 8-ма и Асеновград няма ли да минават, и те, оттам?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот Svetlin » Нед Авг 24, 2014 2:01 pm

Гласувах за По-Бургас - фаза 2 , защото е в окаяно състояние и е точно мястото,където влаковете губят най-много. Автобусите вземат разстоянието от ПО до СЗ за 40 мин , а влакът за 120 мин.
Svetlin
 
Мнения: 244
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 7:31 pm

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот Otskov » Нед Авг 24, 2014 2:29 pm

Съгласен за възел ПО, този проект включен ли е в По-Бс фаза2 ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1980
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

Мнениеот railjet » Нед Авг 24, 2014 3:26 pm

По-добре да не фигурира като част от проект По-Бс.
Искам да се проектира тройна линия за 160км/час до Крумово, като път1Б се обособи изкючително за асеновградските електрички (и в двете посоки). 1А и 2А скоростни за 1-ва и 8-ма.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Следваща

Назад към Европейски програми и проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта