Страница 2 от 2

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Нед Авг 24, 2014 5:55 pm
от Otskov
На мен няколко пъти ми се е въртяла в главата следната идея за възел По:
ПОЦ - ПОР-изток трипътно, всеки път се ползва на общо основание. След ПОР-изток трите пътя продължават към Кру, както ти каза, а 85-та се отклонява с бързи стрелки - поне 100 в отклонение (не е ли време линията през Тк да стане главна осма, а през Фп - второстепенна ?) 1-ви, 2-ри и 3-ти коловози на ПОЦ - главни страна ПОР-изток. В гара Скр път1 се обединява с път2 отново с бърза стрелка (защото скоро едва ли ще го удвоят). В гара Фп правият елемент да води към Труд, а не към Скр + главен коловоз за 81-ва. В гара Кру път 2 и 3 продължават към Ка, а път 1 (който се явява най-южен) прав елемент към Аг, гара Аг се съоръжава с МРЦ, за да се вдигне гадното намаление 25 в стрелките.
пс: За да се избегне преминаването през отклонение, за влаковете, движещи се в направление от Ткл през По и Кру към Ка, е възможно път3 ПОЦ - ПОР-изток (от към първи коловоз) да "пресича" другите два пътя в ПОР-изток и след гарата да се явява път1 (правият елемент към Аг), така ще се улесни и обвръзката на подвижния състав, защото ще е възможно ЕМВ ат Аг да заминава директно към Кв и обратно, а главните коловози от към Ткл ще са същите, като тези за Ка :)

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Нед Авг 24, 2014 6:11 pm
от bdz43r
Линията през Тк и сега е главна 8-ма. 85-та отдавна няма.
В Скутаре и в момента главния коловоз е по път 2 за Тк, а на Пор-изток и в момента стрелките са за 65 км/ч и нормативната база по никакъв начин не ограничава преминаването им с повече от 40 км/ч. Достатъчна е само незначителна промяна в осигурителната инсталация и от утре влаковете могат да минават през отклоненията с 60 км/ч. На никой обаче не му стиска да прекрачи собствените си предрасъдъци в стил "нимой". Отделно първите няколко дни най-малко 2/3 от машинистите ще спират, ще искат да пишат актове за несъответстващи сигнали и геройски ще предотвратяват катастрофи.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Нед Авг 24, 2014 6:22 pm
от Otskov
Благодаря за обяснението, не го знаех :)
bdz43r написа:На никой обаче не му стиска да прекрачи собствените си предрасъдъци в стил "нимой".

Това е то проблема :?

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 29, 2014 8:59 pm
от asenovgrad4anin
Пренареждане на приоритетите по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 – 2020. 50% българско съфинансиране за пътните проекти

Министърът на траспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова оповести промени в новата Транспортна програма 2014 – 2020. Изграждането на цялата автомагистрала Хемус стана приоритет. София – Калотина отива в "Транзитни пътища –VI" и отпада от програмата "Свързана Европа" (Connecting Europe Facility).

Проектът "Западна дъга – втора част" остава в този програмен период. Предложението на бившия министър Данаил Папазов , проектът да бъде префазиран и този участък да остане за следващия програмен период отпада.
30-те млн. евро, за които бе подписано решение по времето на министър Папазов за преместване от пътните към жп проекти , също отпада. Средствата остават за настоящия програмен период за тази година. :evil:

Министър Ангелкова предложи 50% българско съфинансиране за пътните проекти, което тепърва трябва да бъде договаряно с ЕК. Досега съфинансирането беше 15%, останалите 85 на сто идваха от Кохезионния фонд. Разликата от 15 до 50% ще се набавя от кредитираща институция, с някои от тях вече се водят преговори - Световната банка, ЕБВР и Европейска инвестиционна банка.

Два ж жп и един пътен проект са под угрозата за прекратяване на строителните договори. Според Министър Ангелкова юристите подготвят анализи и ако е по-изгодно договорите да бъдат прекратени и тръжни процедури да бъдат обявени до края на годината, то времето за изпълнението на тези проекти ще бъде достатъчно. Сред тези проекти са част от жп линията Пловдив- Бургас, лот 4 на магистрала Струма и част от трасето Септември – Пловдив. (Пазарджик - Стамболийски).
Относно Магистрала Струма Ангелкова съобщи, че ще спазим уговорките с Европейската комисия за тунелен вариант. Тя припомни, че общата сума за изграждане на лот 3 на аутобана е 750 млн. евро, а за оставащите 248 км от АМ Хемус, от Ябланица до Шумен - 780 млн. евро.

Транспортни приоритети за периода 2014 - 2020:
ПЪТИЩА
·Лот 3 на АМ Струма
·АМ Хемус – от Ябланица до Шумен
·Тунелът под вр. Шипка - за 150 млн. евро.

ЖЕЛЕЗНИЦИ
· Пловдив – Бургас, фаза 2
· Елин Пелин – Ихтиман
Алтернативни жп проекти: Ихтиман – Септември и Русе – Варна.

:evil: :evil: :evil: :evil:

МЕТРОТО
Изграждането на централната част от Трети метродиаметър остава приоритет.

ТРИ ПРОЕКТА ПОПАДАТ В КЪНЕКТИНГ ЮРЪП :
Железопътни:
·Драгоман – София – Елин Пелин
· Видин – Медковец
Воден – Навигацията по река Дунав.

Честито ви ново правителство! Както винаги при ГЕРБ жп транспорта е девета глуха! :evil:

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 29, 2014 10:24 pm
от 1435
Как може Сф-Еп в равното и лесното да го отлгатат толкова време. Нали уж такива търсиха за по лесно усвояване?

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Съб Авг 30, 2014 11:06 pm
от Otskov
Нямам думи просто, кажи ми че е кифтак и тази глупост не е окончателен вариант. Впрочем окончателният вариант не трябва ли да бъде одобрен от новото правителство след изборите ?

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Нед Авг 31, 2014 10:47 am
от railjet
Хвърлят се пари за пътища навсякъде, където обемистите столични джипаджии ходят на почивка, лов, риболов, по бизнес и по курви. Цялата останала инфраструктура- кучетата я яли.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 01, 2014 9:49 am
от Локомотив
Служебното правителство доста добре се насочи. Вместо да се разхвърлят в проекти тук и там се насочват към довършване на започнатото. Драгоман-Ихтиман за 160км.ч. И довършване на Пловдив-Бургас там където ще остане след сегашния ремонт. Поне ще имаме два коридора направени (дай Боже) като хората. Разбира се остава Ихтиман - Септември, но за там ще търсим пари след 2020-та. Дори и само планираното да се направи пак е добре.
Карнобат Синдел остава на бюджетно финансиране. Не е най-добрия вариант но при добро желание може да напреднат и да завършат прословутия Тунел 1. Русе-Варна макар и резерва остава назад и с право. Излишно е за една товарна линия да даваме 350млн. евро само за да вдигнем скоростта от 65 на 80км.ч.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 01, 2014 10:22 am
от Administrator
Елин Пелин-Ихтиман и Пловдив-Михайлово са двете най-приоритетни жп отсечки за ОП „ТТИ“ 2014-2020

Публикувано : пт, авг 29th, 2014

Министър Николина Ангелкова съобщи днес, на пресконференция в сградата на транспортното министерство, че е важно да имаме цялата железопътна магистрала от София до Бургас, реализирана до 2020 г. но е реалистично да се изгради само трасето Елин Пелин – Ихтиман, което с индикативна стойност от около 270 млн. евро, както и незавършената част от трасето Пловдив-Бургас, която е с индикативна стойност около 320 млн. евро. Предвижда се отделен проект да бъде подготвен за модернизация на някои ключови гари по протежението на проектите, които се реализират по ОП „Транспорт“.

Като алтернативни железопътни проекти е вторият участък от линията „Елин Пелин – Септември” и жп линията „Русе – Варна“, съобщи още министър Ангелкова.

Източник: ЕПБЖ

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 01, 2014 10:24 am
от Administrator
Модернизацията на жп линията Драгоман-София-Елин Пелин ще бъде първият проект по МСЕ

Още през септември НКЖИ го предлага на ЕК

Публикувано : пт, авг 29th, 2014

Жп линията Драгоман – София – Елин Пелин ще бъде първият проект, който кандидатства за финансиране по Механизма за свързана Европа (Connecting Europe Facility)“. Това съобщи на пресконференция в МТИТС днес, транспортният министър Николина Ангелкова, съобщават от транспортното министерство. Прогнозната му стойност е приблизително 198 млн. евро. Трасето обхваща около 65 км и е разделено на три участъка. „Набирането на проекти по Механизма ще започне от началото на септември и НКЖИ има пълна готовност да го предложат на ЕК. Той отговаря на всички изисквания на програмата и се надявам, че ще получи необходимата подкрепа“, допълни министърът. Другите приоритетни проекти, които се подготвят за кандидатстване по Механизма са жп линията Видин – Медковец и проектът за подобряване на корабоплаването по р. Дунав, който е съвместен с Румъния.

Източник: ЕПБЖ

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 01, 2014 1:29 pm
от Локомотив
А дали трасето Драгоман – София – Елин Пелин ще се прави за 160км.ч.? Защото в този случай сумата от 198млн.евро за 65км. ми се вижда малка. Това е около 3млн. на километър, но трасето в по-голямата си част е двупътно. Да не говорим, че в района на София има много гари и спирки и ако там трябва да е за 160км.ч. ще стане много сложно. Аз предполагам, че в района на софийския ж.п. възел скоростта няма да е такава. Това ще е изискване само в отделни участъци, примерно Драгоман - Волуяк и Искър - Ел. Пелин. За първата обаче ми се струва, че ще трябва доста ново строителство, сегашното трасе е с много неподходящи криви.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 01, 2014 1:50 pm
от 07
Ще направят Драгоман - Волуяк и Подуяне - Елин Пелин. другото ще мине в "ЖП Възел - София"

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 01, 2014 1:58 pm
от vlado
По-скоро Казичене - Елин Пелин...

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 01, 2014 2:34 pm
от 07
vlado написа:По-скоро Казичене - Елин Пелин...

ВЯРНО!!! Така че тези пари са направо много! Казичане Елин Пелин ще си е едно УМСР и толкова

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пон Окт 03, 2016 10:22 pm
от ilia_bdz
МАРИЯ ЧАКЪРОВА: НАД 2,1 МЛРД. ЛЕВА ЩЕ БЪДАТ ИНВЕСТИРАНИ В ЖЕЛЕЗОПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА НА СТРАНАТА ДО 2020 Г.
Национална Компания „Железопътна инфраструктура“ ще реализира проекти в размер на 2,1 млрд. лева от европейските фондове до края на 2020 г. Това заяви Мария Чакърова, директор на Дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти“ в ДП НКЖИ по време на шестия дискусионен форум на тема „Строителство през 2017 г. – перспективи и предизвикателства. Възможностите през програмен период 2014-2020“, организиран от Камарата на строителите в България.
Мария Чакърова посочи, че това е голяма отговорност и предизвикателство както за компанията, така и за строителните фирми, защото инфраструктурните проекти, които изпълняват са изключително комплексни и мащабни. „Приоритетно до края на програмния период завършваме жп направленията, които стартирахме по ОП „Транспорт“. Това са отсечките от сръбска до гръцка и турска граници, както и до Пристанище Бургас“, заяви Чакърова.