Страница 1 от 2

Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (анк.)

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 4:08 pm
от Administrator
Във връзка с началото на новия програмен период и ограничения ресурс на европейските програми се налага страната ни (съобразявайки се с ключови европейски стратегии и политики в областта) да избира кои точно жп отсечки са приоритет за изпълнение през периода 2014-2020 г. Нека чуем мнението на жп гилдията какво мисли по въпроса. Моля да приоритетизирате, най-важните за страната ни проекти. Имайте предвид, че финансовия ресурс е твърде ограничен и повече от 1-2 големи отсечки не е възможно да бъдат реализирани по ОПТТИ, а по МСЕ, например - само половината от София-Видин изчерпва почти целия ресурс. Така, че нека се съобразим с реалностите и изискванията на европейския съюз, който отпуска парите. Отсечките по ОПТТИ са всички, които попадат в "основната" и "разширената" трансевропейска мрежа (тези от МСЕ, също попадат в нея, но за тях има по-специални изисквания и поради това само 3-те изброени отговарят на изискванията за финансиране по този финансов инструмент). Моля, за вашето мнение и ползотворна дискусия.

:idea: Също така, към темата ще включа анкета в която да изберем коя трябва да бъде най-приоритетната жп отсечка за финансиране през втория програмен период по ОПТТИ 2014-2020 г., като се има на предвид, че при избор на една по-голяма/по-скъпа отсечка не е възможно да се реализира и втора с подобен мащаб. Към големите можем да причислим - 1., 2., 4., 5., 6., 9. и 10. Поради това отговора е ограничен до 1, тъй като при по-голяма възможност за избор на отсечки - ще изпъкнат с най-много гласове най-големите и най-скъпите отсечки. Анкетата е отворена, с право на промяна на глас.

:!: Също така, моля да не противопоставяте проектите по ОПТТИ и МСЕ - тъй като те са финансират по отделни финансови инструменти и е почти невъзможно тяхната взаимнозаменяемост.

По Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г., потенциални отсечки за изпълнение са:

1. София-Септември, частично (отсечката Ел.Пел.-Сеп.) - модернизация;
2. Пловдив - Бургас (фаза 2) - рехабилитация, модернизация;
3. ЖП възел Бургас;
4. София-Перник-Радомир - модернизация;
5. ЖП възел София;
6. Мездра - Горна Оряховица - рехабилитация;
7. Карнобат - Синдел - модернизация;
8. Русе - Варна - възстановяване на проектни параметри;
9. Русе - Димитровград - модернизация;
10. Радомир - Кулата - модернизация.


По Механизмът за Свързана европа, потенциални отсечки за изпълнение са:

1. Видин - Медковец- модернизация;
2. София - Драгоман - модернизация;
3. Радомир - Гюешево - модернизация.
4.* Рехабилитация и модернизация на жп участъци – част от Коридор Ориент/Източносредиземноморски, в т.ч.:
Възел София (в участъка София-Казичене);
Възел Бургас;
Пловдив - Оризово;
София - Елин Пелин.


*. Проектът все още е под въпрос дали може да се реализира чрез МСЕ и в коя част.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 4:16 pm
от Administrator
Гласувам за:

ОПТТИ 2014-2020:

1. София - Септември, частично (отсечката Ел.Пел.-Сеп.)
2. ЖП възел София.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 4:21 pm
от diesel07
1. Видин - София - модернизация при положение че и румънците модернизират тяхната част

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 4:23 pm
от stankos
Поради личен интерес гласувам за т.4 , но с ясното съзнание ,че гласът ми е глас в пустиня ! ;)

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 4:24 pm
от 07
Нека не се забравя че проектите са разделени на ЛОТ-ове. И че могат да се изпълнят части на два проекта, вместо да се довършва един до край. Примерно от Карнобат Синдел може да бъде завършен, без да се въвежда (за сега) в експлоатация тунела при Лозарево, за да се избегне мащабна авария която да нанесе щети по-големи от стойността на целия проект. От София - Пловдив е ясно че ЕлинПелин Вакарел и Мирово-Белово ще се оставят за накрая (неправилно, но такова не нивото на инж.Ганев) - а тези отсечки ще струват почти половината, а ако не и пвоече от парите за цялото трасе София-Пловдив ако се правят за 160 км/ч. Така че на първо време това освобождава ресурс за тунела при Лозарево.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 4:27 pm
от Administrator
diesel07 написа:1. Видин - София - модернизация при положение че и румънците модернизират тяхната част


Това е по МСЕ, а по ОПТТИ ?

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 4:30 pm
от diesel07
1. София-Септември - модернизация

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 4:31 pm
от Administrator
07 написа:Нека не се забравя че проектите са разделени на ЛОТ-ове. И че могат да се изпълнят части на два проекта, вместо да се довършва един до край. Примерно от Карнобат Синдел може да бъде завършен, без да се въвежда (за сега) в експлоатация тунела при Лозарево, за да се избегне мащабна авария която да нанесе щети по-големи от стойността на целия проект. От София - Пловдив е ясно че ЕлинПелин Вакарел и Мирово-Белово ще се оставят за накрая (неправилно, но такова не нивото на инж.Ганев) - а тези отсечки ще струват почти половината, а ако не и пвоече от парите за цялото трасе София-Пловдив ако се правят за 160 км/ч. Така че на първо време това освобождава ресурс за тунела при Лозарево.


Тази условност, може да се приеме до известна степен, но по-скоро ЕК не гледа с добро око да започнем няколко парчета от няколко отсечки и това може да се наложи само в краен случай при риск от неусвояване и загуба на европейски средства и липсата на подготвени други към момента адекватни проекти (примера със Септември-Пловдив). При Пловдив - Бургас - фаза 1 - до известна степен също имаше подобен сценарий, но не бива на всяка цена да възприемаме това като метод и да направим от всяко направления по една-две малки отсечки. Но оставям и такава опция в дискусиите, но е спорно до колко би се приела добре от европейците подобна "работа на парче". Напоследък все повече се говори за работа, която води до завършване на цели направления или поне да има логическа завършеност и да свързва по-големи центрове.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 4:34 pm
от 07
Administrator написа:. Напоследък все повече се говори за работа, която води до завършване на цели направления или поне да има логическа завършеност и да свързва по-големи центрове.

Ако София-Белово се работи мащабно, едновременно по цялата дължина на трасето и проекта приключи до 2021 година - съм съгласен. Но все пак знаем как се работи у нас :) Вярно, ЕК после ще ни бие през ръцете, но пък на кой му пука - парите ще са платени :)

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 4:37 pm
от Administrator
По повод на горното, апелирам гласувайки да приемем една условна хипотеза, че която и отсечка да бъде захваната (разбира се, не в последната година на програмния период и при осигурено финансиране) - това ще стане в срок и каквито и форсмажори да има - ще бъде завършена в рамките на програмния период. В противен случай, гласуването ще се превърне в надцакване - кой е най-лесния обект за изпълнение и най-сигурен за изпълнение, а дискусията е по-стратегическа.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 4:40 pm
от 07
За съжаление трябва да се съобразяваме с родните реалности. А те са че няма завършен обект на време. А качеството е "ташунко сапа"!

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 4:42 pm
от Administrator
По тази логика - да върнем парите и да не работим по ОПТТИ ? Затова апелирам, поне в тази тема, да не намесваме качеството на работите, сроковете и т.н., а само стратегическата приоритетност.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 6:55 pm
от 07
Administrator написа:По тази логика - да върнем парите и да не работим по ОПТТИ ? Затова апелирам, поне в тази тема, да не намесваме качеството на работите, сроковете и т.н., а само стратегическата приоритетност.

Не става дума за връщане на парите, а да се планира внимателно, да се преосмислят правилата и критериите за за търговете, както и да има реален контрол на качетсвото ... Към момента Карнобат Синдел с е по реални шансове да приключи преди 2020 от колкото София Пловдив, ако сравняваме да се пипне всичко от ос гара до ос гара до степен че да няма скорост по ниска от 120-130 км/ч

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Пет Авг 22, 2014 9:51 pm
от Otskov
Според мен Сф-Сп не трябва да се пипва преди акт16 на Сп-По, иначе ще стане голямо мазало, това важи и за По-Бс фаза1 и фаза2, както и Сф-Др да се прави не пречейки на Сф-Сп. Стратегически бе трябвало да да се цели започването на проект още от догодина, но за да стане това трябва да има пълна проектна готовност. Така че по ОПТТИ:
2. Пловдив - Бургас (фаза 2) - рехабилитация, модернизация; и 7. Карнобат - Синдел - модернизация;
По МСЕ:
2. София - Драгоман - модернизация;
4.* Рехабилитация и модернизация на жп участъци – част от Коридор Ориент/Източносредиземноморски, в т.ч.:
Възел София (в участъка София-Казичене);
Възел Бургас;
Пловдив - Оризово;
София - Елин Пелин.
Ако Сф-Еп се финансира по МСЕ това ще освободи ресурс по ОПТТИ за цялото Еп-Сп, но по този въпрос мнението ми е като на 07.
Гласувам за Кн-Сл поради пълната проектна готовност.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Съб Авг 23, 2014 8:33 pm
от railjet
На първо място, държа обилно да посипя с тор т.нар "управляващи". На второ:

1/ ЖП възел По.

1а) Реконструкция на коловозното развитие на ПОЦ по всички правила на играта. (Липсващ проект)
1б) ПОЦ-Крумово реконструкция за 160 + бързи бретели от/за Тракия. (Липсващ проект)

2/ Модернизация ЦГ Сф - Пбк за 200км/час.(проект за прераработване).

3/ Реконструкция Сфв-Вл. Тричков 160 км/час (липсващ проект).


4/ Частична реконструкция Реселец-Телиш 160-200 км/час (готов проект).



0,9 млрд. ще стигнат ли?

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Нед Авг 24, 2014 12:14 am
от Administrator
Какви са тия "парчета" ? От ЕК няма да разрешат 200 км/ч до Побит камък и после разни скорости от 60-80 между Немирово и Белово. А и ще е безмислено да имаме Пловдив-Свиленград за 160-200, София-Побит камък за 160-200, а останалите парчета - знаем положението. Знам, че за съжаление, сме с вързани ръце и София-Септември е най-логично - но все пак ми се иска да видим има ли други варианти.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Нед Авг 24, 2014 1:39 pm
от railjet
Какво пак не си разбрал?!

До 2017-та един МДТВ трябва да пропътува от входния на СП до входния на КК със 120 км/час, без нито едно намаление. Същото и за влак с прозорци - от 160 до 200 км/час.

Имаш ли пари да дупчиш 15 км тунели от Пбк до Сестиримо? Нямаш. Няма и да имаш. Следва тогава да се направи това, което е започнато. Кое е започнато? СП-По и Кру-КК. Какво има между тези две отсечки? защо да оставяме парчето ПОЦ-Крумово да гние? Влаковете за 8-ма и Асеновград няма ли да минават, и те, оттам?

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Нед Авг 24, 2014 2:01 pm
от Svetlin
Гласувах за По-Бургас - фаза 2 , защото е в окаяно състояние и е точно мястото,където влаковете губят най-много. Автобусите вземат разстоянието от ПО до СЗ за 40 мин , а влакът за 120 мин.

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Нед Авг 24, 2014 2:29 pm
от Otskov
Съгласен за възел ПО, този проект включен ли е в По-Бс фаза2 ?

Re: Приоритетност на проектите с европейско финансиране ? (а

МнениеПубликувано на: Нед Авг 24, 2014 3:26 pm
от railjet
По-добре да не фигурира като част от проект По-Бс.
Искам да се проектира тройна линия за 160км/час до Крумово, като път1Б се обособи изкючително за асеновградските електрички (и в двете посоки). 1А и 2А скоростни за 1-ва и 8-ма.