Галерията на bdz_55-089

Място за лични фото и видео галерии на железопътна тематика (под формата на отделни теми) на участниците на форума.

Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Юни 21, 2015 6:46 pm

Искам да покажа на уважаемата аудитория състоянието на инфраструктурата (приемни здания на жп гари и спирки, състояние на железния път) към днешна дата по 23-та жп линия Ясен- Черквица. Това е една от най-успешно функциониращите второстепенни жп линии в България към момента, която се радва на цели 4 чифта пътнически влакове на денонощие. Разбира се, четвъртият чифт е късно вечер, само в ден петък, но и това е нещо. При този чифт, презумпцията е да се реализират късни връзки от МБВ София- Русе- Москва, БВ Варна- Плевен, както и от Русе (чрез ПВ Русе- Горна Оряховица), В. Търново, Плачковци, Габрово, Свищов, Видин, Лом и Берковица- Монтана към Черквица. Много полезна и удобна връзка за студенти, работещи и др.
Пътническите влакове за Черквица потеглят от гара Плевен, а има и един чифт, който идва или от Левски, или дори от Свищов (при различни ГДВ през годините). След като потеглят от гара Плевен в западна посока, влаковете спират първо на гара Плевен-запад (старата жп гара на Плевен), която днес обслужва предимно прилежащата индустриална зона и жк Сторгозия. Следва сп Лев, някогашна гара, която отдавна е заличена- вече там не спира нито един влак, но преди 15-20 години са спирали, за да обслужват работещите в близкия циментов завод. Малко след него е мостът на река Вит и гара Ясен. Когато по това направление се движеха лок (55 или 07, но по-често първата) + 3-4 вагона ( най-често безкупейни, но по-отдавна и такива с купета, немско производство), на гара Ясен се извършваше смяна на посоката на машината, което костваше престой от около поне 15 минути. Понякога се правят и връзки от/за други влакове, спиращи на Ясен. Днес по това направление се движи ДМВ Дезиро и смяната на посоката се осъществява само за 2-3 минути. След като влакът се отклони по 23-та линия и премине под моста на шосето Русе- София, следва някогашната жп спирка Долна Митрополия, недалеч от жп прелез на шосе. Днес на нея не спира нито един влак и си личи единствено бетонната основа на навеса -тип автобусна спирка, който съществуваше някога на това място. Самата спирка е за обслужване на военното летище и училище в южния край на град Долна Митрополия. Едноименната гара е разположена на 2 км северно от спирката и на около 1 км от центъра на града, в индустриалната зона, в близост до захарния завод и маслодобивния завод "Звезда":
http://prikachi.com/images/244/8186244d.jpg
Това е една малко по-старичка снимка на приемното здание, което вече е с алуминиева дограма и нова табелка с името. Долна Митрополия остана единствената жп гара по 23-та линия между Ясен и Сомовит. Другите някогашни гари- Подем, Комарево и доскорошната Милковица, вече отдавна са спирки, а при някои разрухата и буренти лека-полека вземат превес.
След Долна Митрополия идва сп Чифлик, обслужвала бивше ДЗС и конезавод, както и близките села Победа (0,8 км) и Биволаре (2 км):
http://prikachi.com/images/196/8186196P.jpg
При последното ми пътуване през май 2015-та година, вече липсваше табелка с надпис, а перонът беше доста обрасъл и с разровени плочки.
Следват сп Божурица (вече също необслужвана след въвеждането на автоматични прелезо-охранителни бариери):
http://prikachi.com/images/189/8186189n.jpg
сп Подем (бивша гара, която е обработвала предимно товари от земеделието):
http://prikachi.com/images/195/8186195u.jpg
Старото име на село Подем, което е разположено зад самата спирка, е Мъртвица. С названията "мъртвица", "старица" и др. се обозначават малките крайречни блата и езерца, характерни за заливната тераса в долното течение на реката Вит. Повечето от тях са пресушени през 60-70-те години, с оглед санитарни цели или за освобождаване на земеделски земи, а други са обречени на бавно отмиране, след като са изолирани от коригираната и дигирана основна речна артерия. Има и такива, които са поставени под определен режим на защита по силата на различни наши (Закон за защита на природата) или международни екологични актове (Рамсарска конвенция, Конвенция за птиците и др.).
Освен село Подем, едноименната жп спирка, обслужва и, отдалеченото на 2 км източно, село Рибен. След 6 км в северна посока, идва сп Комарево, която също е била гара до преди 20 години:
http://prikachi.com/images/160/8186160Z.jpg
http://prikachi.com/images/159/8186159i.jpg
http://prikachi.com/images/158/8186158r.jpg
http://prikachi.com/images/157/8186157Y.jpg
http://prikachi.com/images/156/8186156S.jpg
http://prikachi.com/images/155/8186155x.jpg
http://prikachi.com/images/154/8186154v.jpg - интересно съоръжение
http://prikachi.com/images/151/8186151c.jpg
http://prikachi.com/images/148/8186148T.jpg
Самото здание:
http://prikachi.com/images/143/8186143K.jpg
http://prikachi.com/images/145/8186145s.jpg
http://prikachi.com/images/147/8186147W.jpg
http://prikachi.com/images/146/8186146J.jpg - стари надписи с поучителни слова, които за някои може би звучат твърде комунистически, но са съвсем верни
Жп спирка Комарево е разположена насред самото село, в близост до училището и парка. Всъщност, малко хора знаят, че мястото на сегашната жп спирка е точно между две някогашни отделни села – Комарево и Злокучене (следва след гарата, посока Крета), които са слети в единно селище през 60-те години.
В района на прелеза преди жп спирка Крета се извършва подмяна на траверси и релси:
http://prikachi.com/images/58/8186058J.jpg
http://prikachi.com/images/57/8186057p.jpg
Има и липсващи скрепления малко по-нататък:
http://prikachi.com/images/54/8186054j.jpg
http://prikachi.com/images/53/8186053j.jpg

Само ще припомня, че 23-та жп линия е строена като клон на 2-ра основна през 1899 г. Целта е била да се осигури надежден път на север, към пристанището на Сомовит, както и за извозване на земеделската продукция от прилежащия район. Днес тук не преминават товарни влакове, но пък ТИР-ове към Сомовит не липсват…изровили са пътищата в района по ужасяващ начин. Пристанище Сомовит е обслужвало и Плама, Плевен. Композициите с цистерни са били ежедневие. А някогашните гари в по линията са товарили разнообразни земеделски суровини- зърно, слънчоглед, шрот, тютюн, захарно цвекло, коноп. Гара Милковица е обслужвала индустриалната зона на град Гулянци – конопено-текстилната фабрика, плодово-зеленчуково-консервния завод и др.
Някои снимки от жп спирка Крета, разположена на 1,5 км от селото. Някога към спирката е работил допълнителен, глух в единия край, коловоз, за товарна дейност, по-точно варовици от близки кариери, както и земеделски суровини. Зад самата жп спирка днес вече почти не личат основите на някогашните сушилни за широколистни сортове тютюн, отглеждани в района преди 1944 г.:
http://prikachi.com/images/51/8186051l.jpg
http://prikachi.com/images/1/8186001Q.jpg
http://prikachi.com/images/0/8186000L.jpg
http://prikachi.com/images/5/8186005B.jpg
http://prikachi.com/images/10/8186010b.jpg
http://prikachi.com/images/14/8186014o.jpg
http://prikachi.com/images/16/8186016x.jpg - посока Милковица

Следва някогашната жп гара Милковица (днес - необслужвана и напълно изоставена и разрушена спирка):
http://prikachi.com/images/758/8185758k.jpg
http://prikachi.com/images/958/8185958L.jpg
http://prikachi.com/images/959/8185959S.jpg
http://prikachi.com/images/961/8185961q.jpg - посока Крета
http://prikachi.com/images/963/8185963C.jpg - посока Долни Вит
http://prikachi.com/images/990/8185990j.jpg - посока Долни Вит, личат следите на другите коловози, които са били общо 4 на тази гара.
Жп спирка Долни Вит, разположена на 0.8 км от центъра на едноименното село и в лоното на Чернополската ( Карабоазката) низина- дъно на някогашно езеро. В близост до тази жп спирка няма прелез, ако изключим един слабо използван черен път към нивите и блатата, но и тя е необслужвана и вече- доста разрушена:
http://prikachi.com/images/992/8185992F.jpg - имало е дори работеща чешма на перона
http://prikachi.com/images/993/8185993Y.jpg
http://prikachi.com/images/997/8185997z.jpg
http://prikachi.com/images/995/8185995b.jpg
http://prikachi.com/images/998/8185998j.jpg - посока Милковица
Прави впечатление, че пероните на спирките на някогашните гари по линията са с голяма дължина, която е позволявала без проблем да се поберат по 5-6 вагона и наистина е имало такива пътнически композиции от 1 фругон + 3-4 пътнически вагона.
И ето ни най-сетне на Дунава, в района на жп гара Сомовит. Някои от къщите на селото, разположени живописно по льосовия скат на едноименното плато над реката, са отдалечени на 2 км от самата гара. Гарата, магазините, центърът, митницата и пристанището са в непосредствена близост по между си. Пристанище Сомовит е част от Русенския пристанищен комплекс. Някои снимки от обновеното и облицовано приемно здание:
http://prikachi.com/images/179/8186179v.jpg - приятният син цвят хармонира с този на реките Дунав и Вит
http://prikachi.com/images/181/8186181f.jpg
http://prikachi.com/images/182/8186182v.jpg - посока Черквица
http://prikachi.com/images/184/8186184x.jpg - посока Долни Вит
http://prikachi.com/images/186/8186186B.jpg - постът към Черквица с изглед назад към коловозното развитие на гарата
Напред към Черквица:
http://prikachi.com/images/188/8186188W.jpg
Между Сомовит и Черквица, жп линията е изградена върху подпорна стена на реката Дунав и следи речния бряг, непосредствено под стръмния ( около 30-50 м) склон на льосовото плато. При пълноводие речните води достигат почти до самите релси, а при маловодие се разкрива чакълестата заливна тераса на реката. Отсреща, в Румъния, се вижда огромният естуар на река Олт в река Дунав и впечатлението е като за голямо езеро или море. След 6,5 км се достига в северния край на село Черквица, при едноименната жп гара:
http://prikachi.com/images/174/8186174Q.jpg - красиво и голямо 2-етажно здание
http://prikachi.com/images/175/8186175O.jpg - изход от гара Черквица, посока Никопол
Самата жп линия завършва със завой под шосето Черквица – Никопол, в района на бившия комбинат за многослоест картон. Имало е проект за продължаване на жп линията към Никопол и за целта личи изградено трасе по дига, разположена встрани от реката Дунав. Тази дига продължава почти до устието на река Осъм в Дунава. След това, поради теренна невъзможност, проектът е изоставен. Днес би бил полезен, ако се завърши, за да се свържат жп мрежите на България и Румъния чрез фериботния комплекс Никопол - Турну Мъгуреле. Това би дало нов импулс в живота на жп клоновете отсам и оттатък Дунава.
Село Черквица е разположено южно от гарата, перпендикулярно ориентирано спрямо река Дунав и успоредно спрямо река Осъм. Между гарата и реката има пясъчна кариера, която при пълноводие може да остане и под вода. Самата гара е с 3 коловоза и по нея отдавна няма товарни вагони.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Нед Юни 21, 2015 9:00 pm

Много добър фото-репортаж :)
Имаш ли снимка на репера с надморската височина на спирка Комарево ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1942
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот diesel07 » Нед Юни 21, 2015 9:25 pm

http://prikachi.com/images/154/8186154v.jpg - интересно съоръжение служи за почистване на парните машини.Благодаря за добрия репортаж. :D
diesel07
 
Мнения: 376
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Юни 21, 2015 9:38 pm

Браво за репортажа. За последно съм минавал от там началото на 80-те години. Тогава, след 55-цата имаше двуосен фургон. А Крета не бяха ли на времето Долна и Горна Крета ?
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Юни 21, 2015 9:39 pm

Otskov написа:Много добър фото-репортаж :)
Имаш ли снимка на репера с надморската височина на спирка Комарево ?

Мерси ;) Не знаех за този репер, може би е бил скрит някъде из шубраците. Но съм виждал друг репер край едно друго съседно село.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Юни 21, 2015 9:47 pm

ivajlo_nikolov написа:Браво за репортажа. За последно съм минавал от там началото на 80-те години.

Ако имаш възможността, мини и сега. Разликите със сигурност са огромни.
ivajlo_nikolov написа:Тогава, след 55-цата имаше двуосен фургон.

Да, когато и селата не бяха толкова обезлюдени и имаше доста колетни пратки, товари и др.
ivajlo_nikolov написа: А Крета не бяха ли на времето Долна и Горна Крета ?

Не! Има село Крета, Врачанско, което е известно още като Горна Крета и което разполага със едноименна необслужвана жп спирка, само на 3 км след гара Мездра-юг, посока Ребърково. Самото село е недалеч от реката Искър, в подножието на Врачанска планина и е точно покрай жп линията. Само около стотина жители са останали.
Село Крета, общ. Гулянци, обл. Плевен, население около 280 жители, е известно само като Крета и е разположено на източния бряг на реката Вит, в подножието на едни малки височини. Това е едно от най-малките села в района. Сомовит, Комарево и особено Милковица са доста по-големи- с население около и над 1000 жители. И парадоксът е, че едно от най-големите села в района- Милковица, дало и името на гарата, всъщност, почти не я използва- както преди , така и сега, както за товари, така и за пътници. Имаше предложение на кмета на общ. Гулянци за изместване на жп спирката от мястото, на което е сега ( бившата гара Милковица), към жп прелеза на шосето, т.е. около 600 метра по-близко, посока Крета. Така тази спирка би била по-използвана от гулянчани. Всъщност някогашната гара Милковица е била с дължина на коловозното развитие, от пост до пост, почти 1 км.
Искам също да отбележа и това, че само до преди 2 години всички жп спирки по 23-та линия си бяха обслужвани и всъщност това бяха едни от малкото такива спирки на територията на България. Имаше служители, макар те да не издаваха вече билети, защото това вече е задължение на кондуктора във влака. След като се въведоха автоматичните бариери обаче, персоналът вече стана напълно излишен и в момента сградите са оставени на произвола на съдбата. За щастие, в района няма много цигани, а злощастната съдба на сградата на гара Милковица не е застигнала все още в такава степен и останалите спирки по линията.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот viktorbdz » Нед Юни 21, 2015 10:19 pm

Ще те похваля за хубавия репортаж, интересен е. 8-)
viktorbdz
 
Мнения: 351
Регистриран на: Пет Яну 02, 2015 7:54 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Нед Юни 21, 2015 10:20 pm

bdz_55-089 написа:Но съм виждал друг репер край едно друго съседно село.

Кое е то ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1942
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Юни 21, 2015 10:34 pm

На баира над село Крета има такъв геодезичен репер на бившия КИПП по геодезия, картография и кадастър.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот krali_mirko » Пон Юни 22, 2015 11:03 am

Поздравления за интересните снимки! По 23-та все още има товарни влакове със зърно от Долна Митрополия.
Аватар
krali_mirko
 
Мнения: 88
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 10:22 am
Местоположение: Sofia

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Пон Юни 22, 2015 8:45 pm

Е, дано ги има и занапред.Аз не съм виждал такива и в последните години не съм виждал нито един товарен вагон на гара Долна Митрополия. Но се питам защо няма товарни влакове от пристанище Сомовит, след като е пълно с товарни камиони, ТИР-ове и др.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Пон Юни 22, 2015 9:11 pm

Още малко снимки, които смятам, че биха били интересни за аудиторията:
http://prikachi.com/images/832/8188832m.jpg - железният мост над река Вит, малко след сп Крета посока Милковица
http://prikachi.com/images/845/8188845L.jpg - ДМВ Дезиро преминава по железния мост на път за Милковица; помня времената, когато оттук минаваше 07 дизел начело на пътнически влак от по 3-4 вагона
http://prikachi.com/images/822/8188822r.jpg - жп линията между Крета и Милковица на около 2,5 км след сп Крета посока Милковица, в дъното на кадъра едвам личат някои от къщите на с. Крета
http://prikachi.com/images/842/8188842I.jpg - ДМВ Дезиро в участъка от Милковица към Крета
http://prikachi.com/images/821/8188821k.jpg - мястото е на около 2 км след гара Милковица и на 2.5 км преди сп Крета; успоредно на жп линията минава път с трошено-каменна настилка. Всъщност това място е приблизително там, където т. нар. Шияковска бара преминава под линията, след което се влива в р. Вит. От това място започва една дига, успоредна на барата, по която е прокаран черен път. Разстоянието от жп линията до с. Шияково по тази дига е около 1.5 км. Понякога се чудя дали не би било по-удачно, ако на това място се разкрие жп спирка Шияково. Само ще вметна, че името Шияково произлиза от думата шия, защото селището е разположено в нещо като тясна долина, която в единия край - към Гулянци, се разширява като фуния.
Самата жп гара Милковица, която вече е напълно разрушена и дори не се ползва толкова и като сприка, би могла да бъде разположена на около 1.5 км северно от мястото, на което е сега. Долу-горе по това място, разстоянието от нея до село Милковица би било 1.5 км, което е доста по-приемливо от сегашните 3 км.
На прелеза на шосето Гулянци- Милковица може да се разкрие нова жп спирка Гулянци, която пък ще е само на 1.5 км от центъра на гр. Гулянци и на по-малко от 1 км от първите му къщи. Така всички селища в района ще разполагат с възможно най-добре ситуирана жп сприка за обслужването им. Всъщност, трябва да отбележа, че жп линията в този район, преминава доста по-напряко от съществуващите шосета, които са в лошо състояние.Това също е сред причините за добрата населеност на влаковете по 23-та линия.
И накрая- една чудесна панорамна снимка над с. Сомовит и река Дунав:
http://prikachi.com/images/827/8188827D.jpg
и изглед към фериботния комплекс, пристанището и химическия завод на Турну Мъгуреле, който е сериозен източник на вредни емисии за атмосферния въздух в района:
http://prikachi.com/images/900/8188900o.jpg
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Rado » Чет Юни 25, 2015 1:22 pm

Поздравления за репортажа.
Ще си позволя да го допълня с нещо от Интернет:
https://www.youtube.com/watch?v=K90_SLmcmM8

:D
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Юни 25, 2015 7:48 pm

Май съм гледал тази простотия. Първо, Гулянци не е село, а град и то много преди други села да бъдат провъзгласени за градове. Второ, това, че на времето някой, незнайно защо и как е решил, че гарата, която е гара, тъкмо благодарение на предприятията на Гулянци, да носи името на съседното село Милковица, а последното отстои на 2 пъти по-далечно разстояние от тази гара, сравнено със самия град Гулянци. Днес обаче, този спор е напълно безсмислен и неактуален по простата причина, че гара отдавна няма- няма я гаровата постройка, няма ги пристройките, няма ги пероните, няма ги коловозите. Дори със статут на спирка, това е един напълно неизползваем и до значителна степен- излишен обект, защото той не е удобен и за малцината жители на Гулянци, които биха решили да ползват услугите на влака. Но от БДЖ са все така глухи за многобройните молби и предложения в тази насока, които предвиждаха да се построи нова жп спирка на самия жп прелез, така както останаха глухи и за аналогични предложения за нови жп спирки в района на вилните зони на град Русе- между Русе-центр. и Долапите и между Рр и Обр. чифлик. Същевременно обаче, на други места, като по 25-та линия, между Ловеч и Троян, няколко спирки бяха изместени с около 200-300 метра спрямо старите си местонахождения, така че да бъдат по-удобни за населението на селата, които обслужват. Типичен пример за двойствен стандарт, характерен за нашата държава.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Vancho_4647 » Пет Юни 26, 2015 7:45 pm

Всъщност мога да ти потвърдя от човек, който е навътре в нещата, че например от НКЖИ са попитали жителите на Борущица (предполагам си забелязал как е забутана в единия край на селото спирката) да я преместят по време на ремонтите, за да е по-удобна за повечето хора, но те категорично са отказали. Към момента не знам доколко например край Русе има резон за разкриване на нова спирка край вилната зона (макар, че аз също имам имот там и ще ми е доста по-удобно да отида пеш до гарата и оттам да взема влака до спирката, отколкото да сменям два автобуса на градския транспорт, но ... По-скоро на прелеза за обслужване на квартал Долапите мисля, че има по-голям резон.
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Юни 26, 2015 8:08 pm

Ти имаш ли понятие колко души ежедневно пътуват по 16-та линия към вилните зони на 9-ти, 10-ти,11-ти и 12-ти км край Русе? Една жп спирка при прелеза на кв. Долапите, където сега има най-обикновен кантон и още една спирка точно срещу разклона за Петролна база при 10-ти км, ще са много удобни за мнозина и пътниците със сигурност ще са повече, отколкото от/за някои сега действащи спирки като например Полски Сеновец, Божичен, Кошов или дори гари като Мооруница. Между гара Рр и гара Образцов чифлик пък, трябва да се разкрие спирка точно при прелеза на Касева чешма, където също има кантон.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Vancho_4647 » Пет Юни 26, 2015 8:18 pm

Имам, защото съм пътувал много пъти. Само че тази линия обхожа почти всички краища на града с малки изключения (в моя квартал много малко хора я ползват по простата причина, че почти никой няма вила/лозе или ходи с колата си до там). Точно затова спирката ще е удобна само и единствено на живущите в близост до товарна гара и разпределителна. И впрочем в момента дори автобуса на 6 сутринта не може да се напълни. Преди години е бил моментът, не сега. За Касева чешма не коментирам, защото не съм запознат.
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Юни 26, 2015 9:11 pm

Пътуването по 41-ва жп линия Горна Оряховица- Елена започва от най-големия жп възел в Северна България в югоизточна посока:
http://prikachi.com/images/947/8195947j.jpg - прситигаме с ПВ от Русе
http://prikachi.com/images/881/8195881Q.jpg - мястото, на което се приемаше ПВ от Елена в последните години от движението му, т.е. 2000-2002; това е челен коловоз на гара Горна Оряховица, разположен непосредствено отстрани до 1-ви коловоз
След като влакът потеглеше по отклонението над основната удвоена и електрифицирана 2-ра жп линия, се изкачваше бавно и постепенно между Захарния завод и града, докато достигне жп спирка Горна Оряховица- град. Последната е разположена недалеч от градския център, в близост до един голям булевард и точно срещу складовете на "Топливо", които линията заобикаля:
http://prikachi.com/images/805/8195805g.jpg -личат основите от масивни постройки, наобиколено от подредени в редица платани
http://prikachi.com/images/806/8195806E.jpg
Жп гара Лясковец към април 2015 г.:
http://prikachi.com/images/857/8195857s.jpg
http://prikachi.com/images/856/8195856N.jpg - табелка с надпис вече липсва, липсват също и врати и прозорци
http://prikachi.com/images/855/8195855Y.jpg
http://prikachi.com/images/877/8195877U.jpg - призрачно и пусто
http://prikachi.com/images/856/8195856N.jpg
http://prikachi.com/images/858/8195858z.jpg - празната някогашна магазия и рампа за товаро-разтоварна дейност
http://prikachi.com/images/879/8195879N.jpg - зданието, снимано отзад, откъм гаровото площадче
Прелез на междуселския път Драгижево- Мерданя:
http://prikachi.com/images/827/8195827D.jpg - изглед от прелеза към мястото, на което е била разположена жп спирка Драгижево
http://prikachi.com/images/830/8195830t.jpg
http://prikachi.com/images/829/8195829s.jpg - изглед от прелеза надолу по посока Церова кория
Някогашната жп спирка Драгижево или това, което едвам личи от нея:
http://prikachi.com/images/831/8195831m.jpg
http://prikachi.com/images/832/8195832x.jpg - късо перонче, способно да побере не повече от 2 вагона, но те повече не са и пътували тъдява
http://prikachi.com/images/833/8195833Z.jpg - руините от постройката на спирка Драгижево
http://prikachi.com/images/834/8195834G.jpg
След 4 км в южна посока, линията достига до един висок рид, част от Търновските височини на Предбалкана, на който е разположена бившата жп спирка Церова кория. Същата отстои само на около 0.8 км от центъра на селото и на 0.5 км от известната Държавна психиатрична клиника.
http://prikachi.com/images/839/8195839x.jpg - изглед към село Церова кория от района на жп спирката
http://prikachi.com/images/841/8195841Z.jpg - прекъснат железен път в района на спирката, липсват траверси, личат само баластровата призма и някои елементи
http://prikachi.com/images/842/8195842C.jpg
http://prikachi.com/images/840/8195840T.jpg
Можете ли да различите сградата на жп спирката:
http://prikachi.com/images/843/8195843A.jpg - през 2001 г. сградата на 2 етажа все още не беше разрушена и плячкосана, но вече нямаше прозорци и врати
http://prikachi.com/images/851/8195851q.jpg - перонът поне е запазен; доста висок и удобен
http://prikachi.com/images/968/8195968u.jpg
http://prikachi.com/images/852/8195852q.jpg
http://prikachi.com/images/967/8195967A.jpg
http://prikachi.com/images/854/8195854t.jpg - треви, храсти и дори дървета бавно, но сигурно превземат борбата с последните останки от някаква цивилизация
Останките от жп спирка Миндя, разположена на 1.5 км от едноименното село, известно в последните години с рок-феста си, иницииран и организиран от проф. Евгени Дайнов:
http://prikachi.com/images/902/8195902f.jpg
http://prikachi.com/images/903/8195903i.jpg
http://prikachi.com/images/906/8195906C.jpg
http://prikachi.com/images/907/8195907o.jpg - вдясно от перона започва черен път с дължина около 300-400 м, който извежда на шосето над река Веселина, отвъд която е самото село:
http://prikachi.com/images/900/8195900a.jpg - река Веселина от поречието на Янтра между селата Миндя и Къпиново, по чието долинно разширение е прокарана част от 41-ва жп линия
http://prikachi.com/images/901/8195901M.jpg - река Веселина от моста при село Миндя, недалеч от жп спирката
http://prikachi.com/images/909/8195909N.jpg - изглед от жп спирка Миндя по посока Златарица
http://prikachi.com/images/908/8195908p.jpg - изглед посока Къпиново
http://prikachi.com/images/910/8195910h.jpg - останки от сградата на жп спирка Миндя, която също беше масивна 2- етажна постройка през 2000 г.
http://prikachi.com/images/912/8195912B.jpg
http://prikachi.com/images/913/8195913p.jpg- останки от санитарния възел край жп спирка Миндя
http://prikachi.com/images/914/8195914W.jpg - останки от прекъснат железобетонен стълб за осветление на перона
Състояние на железния път по 41-ва линия в района на жп спирка Миндя:
http://prikachi.com/images/915/8195915Q.jpg
http://prikachi.com/images/916/8195916f.jpg
http://prikachi.com/images/917/8195917r.jpg - интересни обозначения
Напреднала растителност по жп линията между Миндя и Къпиново:
http://prikachi.com/images/918/8195918r.jpg
http://prikachi.com/images/919/8195919P.jpg
http://prikachi.com/images/920/8195920H.jpg - прораснали са дори цели дървета
http://prikachi.com/images/921/8195921R.jpg - под моста на шосето Миндя - Мерданя
http://prikachi.com/images/922/8195922N.jpg - назад към жп спирка Къпиново
http://prikachi.com/images/923/8195923Z.jpg - вижда се мостът над жп линията
http://prikachi.com/images/924/8195924Z.jpg
Изглед към с. Къпиново откъм жп линията:
http://prikachi.com/images/926/8195926A.jpg
http://prikachi.com/images/939/8195939b.jpg
http://prikachi.com/images/945/8195945I.jpg
http://prikachi.com/images/941/8195941l.jpg
http://prikachi.com/images/927/8195927c.jpg - невероятно, но факт; има и такива участъци по 41-ва линия все още
Но има и такива и те са по-честа гледка:
http://prikachi.com/images/928/8195928h.jpg
http://prikachi.com/images/940/8195940p.jpg
Познахте ли я? Това е все още запазената, на фона на останалите, сграда на бившата жп спирка Къпиново, отдалечена от селото на 2.5 км. Може би тази отдалеченост е помогнала да се запази по-дълго време от набези:
http://prikachi.com/images/938/8195938U.jpg
http://prikachi.com/images/931/8195931C.jpg
http://prikachi.com/images/930/8195930Y.jpg
http://prikachi.com/images/929/8195929m.jpg
http://prikachi.com/images/933/8195933C.jpg
http://prikachi.com/images/934/8195934r.jpg - снимка отзад
Заповядайте в „чакалнята”:
http://prikachi.com/images/935/8195935E.jpg
Останки от някогашния санитарен възел край жп спирка Къпиново:
http://prikachi.com/images/937/8195937V.jpg
http://prikachi.com/images/932/8195932t.jpg - перона на жп спирка Къпиново
Черен селски път, по който може да се измине разстоянието между спирката и с. Къпиново:
http://prikachi.com/images/943/8195943U.jpg
Прави впечатление, че пероните на някогашните спирки по тази жп линия са къси с обхват до 2 пътнически вагона, докато тези по 23-та жп линия например са дълги, с обхват до 5-6 пътнически вагона.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Пет Юни 26, 2015 10:46 pm

Супер репортаж, поздравления; направо си представих, че съм във влака :)
Липсва спирка Калтинец обаче, а очаквам и "втора част" - Зц-Елн :arrow:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1942
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот BDZ 07 » Съб Юни 27, 2015 7:57 am

Възстановяването на движението там под каквато и да е форма след видяното - пътнишка с два чифта влакове или за атракционни - е трудно изпълнимо, да не кажа невъзможно.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Следваща

Назад към Галерии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron