Галерията на bdz_55-089

Място за лични фото и видео галерии на железопътна тематика (под формата на отделни теми) на участниците на форума.

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Юни 27, 2015 7:16 pm

Otskov написа:Супер репортаж, поздравления; направо си представих, че съм във влака :)
Липсва спирка Калтинец обаче, а очаквам и "втора част" - Зц-Елн :arrow:

Спирка Калтинец няма. Има сп Честово, която е на 2-ра главна, на източния край на квартала и Захарния комбинат.
bdz_55-089
 
Мнения: 865
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Юни 27, 2015 7:18 pm

BDZ 07 написа:Възстановяването на движението там под каквато и да е форма след видяното - пътнишка с два чифта влакове или за атракционни - е трудно изпълнимо, да не кажа невъзможно.

Не съм съгласен с подобно крайно и песимистично твърдение. Движението там може да бъде възстановено много лесно, особено ако подвижният състав е лек от типа ДМВ или шинобус. Необходимо е обаче да се възстановят и сградите на спирките и гарите и другите съоръжения, но това може да се случва постепенно и паралелно с едно възобновено движение на влакове по линията.
bdz_55-089
 
Мнения: 865
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Юли 09, 2015 7:39 pm

Снимки на две позабравени жп спирки по 25-та жп линия Левски- Троян. Става въпрос за сп Драсов, разположена между бившата гара Александрово и гара Дойренци. Тази спирка е на 4 км от с. Дренов, за чието обслужване е била разкрита. Не знам дали някога изобщо е имало приемно здание и как е изглеждало то, но ето какво е останало от спирката днес:
http://prikachi.com/images/908/8222908L.jpg - най-обикновен импровизиран дървен навес с пейка под него, вероятно изграден неотдавна
http://prikachi.com/images/909/8222909U.jpg - има и втора дървена пейка, встрани от навеса
http://prikachi.com/images/910/8222910J.jpg - изглед посока Дойренци; перонът на спирката всъщност представлява поиздигнат насип от пръст, върху който може някога и да е имало и друг вид настилка, напр. плочки, сгурия и др., но днес няма нищо, освен треволяк.
http://prikachi.com/images/911/8222911F.jpg - изглед посока Александрово
Искам да отбележа, че след гара Дойренци, която е разположена на 5 км от Деветашката пещера, следващата най-близка е сп Драсов- на около 9 км. Самата спирка носи името на известния обществен деец и бивш кмет на Ловеч и бивш народен представител Иван Драсов:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0 ... 0%BE%D0%B2
Едва ли точно такъв вид на спирката заслужава този човек.
Другата жп спирка, на която искам да поместя снимков материал, се казва Чавдарци и е разположена между Летница и Александрово. Отстои на 4 км от едноименното село, разположено южно от жп линията. От спирката до селото има черен път, който пресича река Осъм и преминава през блатистата й долина. Самата спирка е добър изходен пункт за известната природна забележителност Крушунски водопади (8 км). И тук липсва, каквото и да е приемно здание и не знам дали някога е имало такова. Затова пък перонът е по-стабилен и видим от този на сп Драсов и може да побере до 3 пътнически вагона:
http://prikachi.com/images/912/8222912r.jpg - изглед посока Летница
http://prikachi.com/images/914/8222914g.jpg - изглед посока Александрово
http://prikachi.com/images/916/8222916F.jpg - ограничение на скоростта до 15 км/ч, заради прелеза. Освен този прелез, малко по-нататък, към Александрово има и втори прелез, който е напълно неохраняем.
bdz_55-089
 
Мнения: 865
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Чет Юли 09, 2015 10:36 pm

От всички спирки по 24-та (а не 25-та, която е Хан Крум-Преслав) си избрал две от трити най-безлюдни, само Ломец липсва :D
Пейките са си там от поне 2013, на Чавдарци обаче се чудя защо е тази гума, сигурно изпълнява важни функции по осигуряването на движението, че е там и тя от тогава, поне; а тези прелези са си бомба със закъснител, особено този след спирката, където веднъж един камион яко ми изкара ангелите, ама за късмет успя да спре.
И да те зарадвам, през далечната 1975-та Го-Зц е било 60, а Цл-Гр 65 км/ч. не само за мотриси, ами за всички возила (за 23-та и 24-та още не съм обработил инфото :D ) :)
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1975
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Юли 09, 2015 11:29 pm

А днес след толкова много ремонти по 42-ра, накрая скоростта пак е същата...Иначе е любопитно това, че по 23-та например, скоростта преди да пуснат Дезирото е била доста по-ниска и времепътуването с лок(55/07) + вагони беше от порядъка на 1 час и 40-45 минути, докато днес е 1 час и 9-10 минути. Разбира се, отчитам факта, че на Ясен не се губят по 15 минути за смяна посока на движението на машината. От друга страна по тази линия не е имало съществени ремонти, за да кажем, че блгаодарение на тях се е вдигнала скоростта. Най-вероятно тези 85 км/ч по 23-та днес за Дезиро са старите 65-70 + 15-20 отгоре. Друго интересно нещо, което ми прави впечатление е, че дори при състав от лок+ вагони по 24-та линия, разписанието е със същите обходи като за Дезиро. Следователно, можем да направим извода, че старите разписания по тези клонове са били доста излишно разтегнати и сега е постигнато оптимизиране. То може да продължи като Левски-Троян стане не повече от час и половина, а Левски- Свищов- половин час.
bdz_55-089
 
Мнения: 865
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Пет Юли 10, 2015 12:19 am

Това за разписанията и оптимизирането и аз съм си го мислил ама...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1975
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Vancho_4647 » Пет Юли 10, 2015 12:31 am

И как точно смяташ по отсечка за 75 разстояние от 50 км да се измине за 30 минути ??? Че то 20 минути е само Морава-Левски, където кой знае дали не се е увеличил фронтът на 5 км-то намаление 40 км/ч ... Летиш в облаците много сериозно ..
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Юли 10, 2015 6:17 pm

Aз имах предвид какво би могло да стане при оптимални условия. Тези 20 минути Левски- Морава сега не са оптималното, още повече с подобно намаление до 40 км/ч. По-нататък сигурно има възможност за вдигане на скоростта с още малко. Сега пътуването е около 50 минути, така че като се оптимизира тук-там, напълно постижимо е 30 минути. Освен това си мисля, че закриването на редица спирки по тази линия (общо 5- Червена, Перла, Кукла, Илиево и Елит) не е правилно, защото тенденцията на запад е да има повече спирки на по-кратки разстояния. Село Козар Белене, обслужвано от бившата вече сп Кукла, заслужава и днес влакът да спира там. Помня, че преди няколко години имаше разписания, съгласно които на някои спирки някои влакове спираха, а други- не. Например спирки като Червена, Илиево и Елит имаха по 1-2 влака на денонощие, а сега са нула.
bdz_55-089
 
Мнения: 865
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Окт 17, 2015 12:27 pm

Eто ни отново по 25-та линия, този път в състав 55- 2 вагона купейни. Влакът е почти празен, може би защото се движи през ден в този час (Левски- Троян 10:10 - 12:15). В останалите дни от седмицата тръгва след 13 часа от гара Левски. Първата спирка след Левски, посока Ловеч, някогашна гара като повечето останали пунктове по линията, е на голямото циганско село Асеновци:
http://prikachi.com/images/718/8391718k.jpg
Следва Летница, чиито статут не е съвсем ясен. Видях табелка с надпис „спирка Летница”, непосредствено преди навлизане в пункта, откъм Александрово. Същевременно на фасадата на приемното здание е налице табела с надпис „гара Летница”. Коловозното развитие от 3 коловоза е запазено, възможно е да има статут и на обикновен РП. Началник движение липсваше:
http://prikachi.com/images/701/8391701c.jpg
http://prikachi.com/images/702/8391702M.jpg
6 км след Летница следва една слабо използвана спирка с импровизиран перон, която едва ли някога е имала и приемно здание. Става въпрос за сп Чавдарци, която би могла да бъде отправен пункт към Крушунските водопади (7-8 км):
http://prikachi.com/images/916/8222916F.jpg
http://prikachi.com/images/914/8222914g.jpg
http://prikachi.com/images/749/8391749P.jpg
http://prikachi.com/images/912/8222912r.jpg
След Чавдарци има намаление на скоростта до 15 км/ч до следващия прелез, който е на няколко стотин метра посока Александрово:
http://prikachi.com/images/712/8391712T.jpg
Гара (бивша, но обновена) Александрово:
http://prikachi.com/images/696/8391696k.jpg
http://prikachi.com/images/697/8391697N.jpg
Следва една, също слабо използвана спирка, наречена Драсов, но обслужваща с. Дренов (4 км). В деня, когато пътувах, все пак слязоха 2 души:
http://prikachi.com/images/911/8222911F.jpg
http://prikachi.com/images/719/8391719C.jpg
http://prikachi.com/images/720/8391720T.jpg
Спирката е с изровен перон, което създава известно неудобство. Би могла да се ползва и като отправен пункт за уникалната Деветашка пещера (7-8 км). По-удобна в това отношение обаче е единствената сигурна гара в междугарието Левски – Ловеч – Дойренци. Някога оттук е тръгвал коловоз към Деветашката пещера, където са се съхранявали петролни цистерни. По някогашния жп мост над р. Осъм, в предверието на пещерата, днес е изграден бетонен път:
http://prikachi.com/images/698/8391698I.jpg
След гара Дойренци е спирка Йоглав- село с доста интересно име:
http://prikachi.com/images/723/8391723X.jpg
Спирка Умаревци, на която също някога е имало и допълнителен коловоз, както и чешма, теглеща подпочвени грунтови води от терасите на река Осъм:
http://prikachi.com/images/737/8391737w.jpg
http://prikachi.com/images/741/8391741h.jpg
Само 5 км след Умаревци идва ред на индустриалната гара на град Ловеч- гара Ловеч-север. Приемният коловоз при нея е седми:
http://prikachi.com/images/705/8391705J.jpg
На края на коловозното развитие на гара Ловеч-север, само на 800 метра от приемното й здание, е разположена спирка Ловеч, която има пътнически функции:
http://prikachi.com/images/733/8391733z.jpg
За съжаление, най-близките жилищни блокове на жк Здравец, са разположени на почти километър от спирката, което означава, че местоположението й подлежи на ревизия.
Около 5 км след сп Ловеч идва ред и на централната гара:
http://prikachi.com/images/704/8391704D.jpg
http://prikachi.com/images/703/8391703N.jpg
Изглед към старата част на града откъм жп линията над него:
http://prikachi.com/images/714/8391714N.jpg
На 3 км след централната гара, на разклона за бившия млекокомбинат, е разположена жп спирка Ловеч-юг, чието приемно здание представлява една малка барака:
http://prikachi.com/images/734/8391734G.jpg
Обсужвана е, заради прелеза на разклона.
Жп спирка Иринка-Казачево, която обслужва освен едноименното село, също и с. Сливек, отдалечени по на 1,5 км от жп спирката. За съжаление, доста занемарена, с изровен перон, макар и със запазена табела и приемна сграда:
http://prikachi.com/images/721/8391721j.jpg
След като се мине покрай бившия цех на фабриката за сокове Куинс, идва сравнително по-новата жп спирка Хлевене (селото е на 3-4 км):
http://prikachi.com/images/748/8391748z.jpg
http://prikachi.com/images/742/8391742S.jpg
Линията продължава през пролома на р. Осъм, преодоляващ Ловчанските височини, за да навлезе в долинно разширение по синклинална приточна долина. Тя разделя Ловчанските от Микренските височини. Там е разположена бившата гара Абланица, край която е имало и жп общежития. Селото отстои на 2 км, а първокласният път София- В. Търново преминава в близост:
http://prikachi.com/images/695/8391695z.jpg
След Абланица жп трасето продължава през поредния пролом по р. Осъм и обслужва спирките на селата Лешница и Ломец, които са изместени с по 500-800 м в сравнение с бившите приемни здания:
http://prikachi.com/images/727/8391727I.jpg - новата жп спирка Лешница, над самите къщи
http://prikachi.com/images/688/8391688L.jpg - бившата сп Лешница
http://prikachi.com/images/736/8391736q.jpg - новата сп Ломец, поредния навес
http://prikachi.com/images/735/8391735w.jpg
http://prikachi.com/images/693/8391693J.jpg - бившата сп Ломец.
Всъщност, сп Ломец, дори в новото си местоположение, е почти неизползваема, защото отстои на повече от 2 км от селото. Линията преминава през римската крепост Состра:
http://prikachi.com/images/711/8391711G.jpg

След Ломец, жп линията навлиза в поредното долинно разширение на р. Осъм, този път между Микренските и Троянските височини. В него е разположена и поредната бивша гара – Добродан, която обслужва двете села Добродан и Дълбок дол. Неблагоприятното е, че макар и разположено зад гарата, село Добордан, е трудно достижимо, защото се налага да се премине по мост над реката, който е надалеч. Пунктът е обслужван, заради неохраняемия прелез в близост:
http://prikachi.com/images/699/8391699O.jpg
http://prikachi.com/images/700/8391700s.jpg
Последната спирка преди крайната гара е Калейца. Приемното здание, строено в същия стил като тези на Иринка- Казачево, Лешница и Ломец, днес е обитаема къща:
http://prikachi.com/images/724/8391724W.jpg
Ставам свидетел и на оф- роуд състезание на новата писта „Троян гран при”, разположена на един хълм зад сп Калейца:
http://prikachi.com/images/716/8391716x.jpg
Крайната гара Троян с обновена фасада:
http://prikachi.com/images/707/8391707l.jpg
Някога е имало много повече товари, днес предимно дървени трупи и скрап. В индустриалната зона на града има много предприятия, сред които Актавис, но суровините и продукцията им се превозва с камиони. Би могло да се помисли за продължаване на жп линията, ако не с тунел под Беклемето към 3-та главна, то поне до някои от крайните квартали или близки махали на Троян. Добра идея е евентуалното разкриване на нова жп спирка на разклона за с. Орешак, Троянския манастир и с.Черни осъм, 3 км преди крайната гара Троян.
bdz_55-089
 
Мнения: 865
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот BDZ 07 » Съб Окт 17, 2015 1:06 pm

Следва Летница, чиито статут не е съвсем ясен. Видях табелка с надпис „спирка Летница”, непосредствено преди навлизане в пункта, откъм Александрово. Същевременно на фасадата на приемното здание е налице табела с надпис „гара Летница”. Коловозното развитие от 3 коловоза е запазено, възможно е да има статут и на обикновен РП. Началник движение липсваше:


По 28-а линия така е спирка Оборище.

Последната спирка преди крайната гара е Калейца. Приемното здание, строено в същия стил като тези на Иринка- Казачево, Лешница и Ломец, днес е обитаема къща:


Това е така от повече от 15 години.

Би могло да се помисли за продължаване на жп линията, ако не с тунел под Беклемето към 3-та главна, то поне до някои от крайните квартали или близки махали на Троян.


В Попишка знаеш ли как ще ти се зарадват :mrgreen:


Добра идея е евентуалното разкриване на нова жп спирка на разклона за с. Орешак, Троянския манастир и с.Черни осъм, 3 км преди крайната гара Троян.


За какво ти е пък баш там? Че ей я къде е автогарата от гарата. Слизаш от влака, спускаш се и си там и се качваш на рейса за Черни осъм.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот diesel07 » Съб Окт 17, 2015 1:41 pm

На спирка Оборище по 28-а линия са демонтирани стрелките.На гара Генерал Тошево и гара Дончево не са демонтирани стрелките, но нямат осигурителна исталация.
diesel07
 
Мнения: 384
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Окт 17, 2015 3:52 pm

BDZ 07 написа:
Би могло да се помисли за продължаване на жп линията, ако не с тунел под Беклемето към 3-та главна, то поне до някои от крайните квартали или близки махали на Троян.


В Попишка знаеш ли как ще ти се зарадват :mrgreen:

Знам, защото веломаршрутът през Троянския балкан, който си бях набелязал, преминаваше тъкмо през Попишка и Горна Попишка махала на гр. Троян, преди да се спусне от другата страна при с. Орешак. ;)

BDZ 07 написа:
Добра идея е евентуалното разкриване на нова жп спирка на разклона за с. Орешак, Троянския манастир и с.Черни осъм, 3 км преди крайната гара Троян.


За какво ти е пък баш там? Че ей я къде е автогарата от гарата. Слизаш от влака, спускаш се и си там и се качваш на рейса за Черни осъм.

Да, но около въпросният разклон има някои квартали на Троян, вкл. Младост, както и малки махали. Освен това, за туристите 3 км от този разклон до село Орешак не са голямо разстояние. Що се отнася до автобусите между Троян и околните селища, те са доста на рядко и не са редовни, на тях не може да се разчита. За съжаление, разбрах, че и на влака също не може да се разчита вече.
bdz_55-089
 
Мнения: 865
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот BDZ 07 » Съб Окт 17, 2015 4:30 pm

diesel07 написа:На спирка Оборище по 28-а линия са демонтирани стрелките.


Махнали са ги значи. Аз последно минах оттам през 2011 зимата.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Съб Окт 17, 2015 8:01 pm

Добър фото-репортаж :)
Само че линията е 24-та (и номера на влака започва с 24), 25-та е Хан Крум - Преслав.
От тази година Летница е спирка :(
За нова градска спирка Ловеч и такава за Орешак и аз съм си мислел, добре ще да се разкрият, някой може ли да подшушне във Враца (даже може автобусно довозване до Априлци), и прелеза между Чавдарци и Александрово ще е добре да се съоръжи с АПУ (Милчо добре модернизира 20 прелеза ама този изключително опасен го е пропуснал).
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1975
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Окт 17, 2015 8:05 pm

Ех, така и не ги науччих тези номера на линии и всевъзможните съкращения на гари, които не почиват на никаква логика в изписване и номерация, какво да се прави :?
Малко кадри от прекрасния старопланински български град Троян - едно от най-хубавите места за живеене у нас, по мое мнение:
http://prikachi.com/images/798/8410798L.jpg
http://prikachi.com/images/799/8410799T.jpg
http://prikachi.com/images/797/8410797s.jpg
Последна промяна bdz_55-089 на Съб Окт 17, 2015 8:17 pm, променена общо 1 път
bdz_55-089
 
Мнения: 865
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Съб Окт 17, 2015 8:10 pm

BDZ 07 написа:В Попишка знаеш ли как ще ти се зарадват :mrgreen:

След като има село Попишка, дали има и село Поп*тка :mrgreen:

А на оборище миналата година стрелките бяха вече извадени, жалко, китна гаричка е била, поне Дончево можеха да запазят, красив район е ама...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1975
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Окт 17, 2015 8:21 pm

:D За това не бях се сетил.
Оборище е едно от най-малките селца по 28-ма линия, а пък разполага с цяла гара...Същата работа и с Просторно по 9-та, където селото е по-малко от дължината на коловозното развитие на гарата. Гледам, че общото между тях е и наличието на зърнобази до гарите. Иначе- самото село Оборище, макар и до релсите, ползва гара (спирка), която е отдалечена. Според мен гара Просторно отдавна трябваше да бъде закрита. Същото важи и за гарите Висока поляна и Плиска, но при първата надделяват ДПС-интересите, а при втората- това, че е символично име в българската история. Иначе, това, което ми харесва в района на Ловеч- Троян е, че няма цигани и турци и все още е запазена българщината. И понеже там ДПС е с 0,00001 %, затова и няма много запазени гари, но българският дух е оцелявал и при по-превратни събития.
bdz_55-089
 
Мнения: 865
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот BDZ 07 » Нед Окт 18, 2015 8:33 am

Otskov написа:А на оборище миналата година стрелките бяха вече извадени, жалко, китна гаричка е била, поне Дончево можеха да запазят, красив район е ама...


На Дончево не знам дали още се използва ЖП клонът за фабриката за яйца. Преди вкарваха по някой вагон с жито и фураж.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Окт 18, 2015 3:17 pm

A нагоре към Кардам дали има някакво товарно движение изобщо? Много е жалко, че Генерал- Тошево вече е само спирка, докато село Кардам- гара. Кардам може да бъде и спирка с коловозно развитие за самостоятелна маневра, не е нужна гара там. По 28-ма май че не минават вече МБВ, което е жалко. Би могло да се мисли за директен МПВ Варна- Тулча, под името "Добруджа", макар че онзи клон към Тулча е също толкова занемарен и обезлюден като нашата линия до Кардам.
bdz_55-089
 
Мнения: 865
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Нед Окт 18, 2015 5:09 pm

Крд не може да я закрият, защото е гранична гара, пътническо движение през границата няма от години, товарно уж има, миналата година поне имаше; добра идея за МПВ ама...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1975
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

ПредишнаСледваща

Назад към Галерии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 госта

cron