Галерията на bdz_55-089

Място за лични фото и видео галерии на железопътна тематика (под формата на отделни теми) на участниците на форума.

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Vancho_4647 » Нед Окт 18, 2015 5:38 pm

Отсреща няма пътническо движение, така че забравете за всякакви международни влакове с прозорци.
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Окт 18, 2015 6:09 pm

Как така няма пътническо движение? :o А по жп линията между Меджидия и Тулча не се ли движат пътнически влакове?
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Vancho_4647 » Нед Окт 18, 2015 7:00 pm

Негру вода - Меджидя е без пътническо движение. Към Тулча има влакове и от Букурещ
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Окт 18, 2015 8:07 pm

Oппа...https://www.youtube.com/watch?v=RtSqiewBAUk :D :D :D
С 55-ца през хълмовете на Северна Добруджа.Чудя се какво ли би било, ако нейде из България, ни се налагаше да пуснем 55-ца с вагони в ежедневен влак на разстояние 144 км в едната посока. Предполагам, че много хора тук биха получили удар, ако тръгнат да изчисляват разходите за горивото на дизелчето.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Нед Окт 18, 2015 10:50 pm

А някои ще си ударят г*за в тавана от кеф и ще хукнат да се возят :)
Впрочем при споменатото ми пътуване по 28-ма, миналата година, на Пвя КПВ-то от Дч дойде теглено именно от 55-ца.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1943
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Rado » Пон Окт 19, 2015 12:10 am

Луиш, поздравления за репортажа по 24-та линия.
Между другото, допреди 10 години 24-та линия се водеше само Левски - Свищов, а Левски - Троян беше 25-а, затова разбираемо понякога все още стават грешки с номерацията.
Ще си позволя обаче да те коригирам за други две неща:
1. Въпреки очевидното на снимката от спирка Асеновци, тя никога не е била гара.
2. Мостът пред входа на Деветашката пещера не беше железопътен. Цистерните се разтоварваха на импровизирана гаричка преди самия мост и горивото стигаше до пещерата по тръбопроводи, прекарани по моста. Беше стар стоманен мост и в края на 90-те беше нарязан и откраднат. Сегашният е железобетонен и е нов - преди няколко години го построиха заради заснемането на сцени от филм в пещерата.

Следващият път като пътуваш към Троян обърни внимание на още една "забележителност" по тази линия, за съжаление печално известна. След спирка Ловеч юг, веднага след тунелчето погледни вдясно по посоката на движение. Местността е свързана с един от най-отвратителните епизоди от съвременната ни история - лагерът "Слънчев бряг"...
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Пон Окт 19, 2015 12:25 am

Rado написа:Въпреки очевидното на снимката от спирка Асеновци, тя никога не е била гара.

Така ли ? Там обаче има останки от рампа и коловозно развитие, нещо като на Бъзовец, дали не е била спирка със СОП ?
Rado написа:Следващият път като пътуваш към Троян обърни внимание на още една "забележителност" по тази линия, за съжаление печално известна. След спирка Ловеч юг, веднага след тунелчето погледни вдясно по посоката на движение. Местността е свързана с един от най-отвратителните епизоди от съвременната ни история - лагерът "Слънчев бряг"...

Би ли споделил подробности (може и на лично), за първи път чувам за подобно място, а там има една СОП за "някъде" ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1943
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот BDZ 07 » Пон Окт 19, 2015 8:50 am

За лагер “Слънчев бряг“ казват, че е бил по-страшен от Белене...

Крд не може да я закрият, защото е гранична гара, пътническо движение през границата няма от години, товарно уж има, миналата година поне имаше;


Пътническо последно имаше 2010, когато сезонния Варна - Москва минаваше оттам (сега минава през Русе).

Минават (минаваха) руски цистерни с газ. Напоследък обаче цистерните се трансбордират до Варна с ферибот и после на ТВ за Добрич-север. Товарно има някакво, но само до Добрич-север.

Може да се пусне обаче влак Констанца - Добрич - Варна. Въпреки, че почти всички румънци вече почиват на Бяло море, подобен влак би имал пътници за два вагона. Доста румънци - от Негру Вода и Амзачеа пазаруват в Добрич - това им е най-близкият голям град.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz46203 » Пон Окт 19, 2015 9:41 am

BDZ 07 написа:За лагер “Слънчев бряг“ казват, че е бил по-страшен от Белене...

;


Пътническо последно имаше 2010, когато сезонния Варна - Москва минаваше оттам (сега минава през Русе).

.

Сега вече изобщо го няма този влак.
bdz46203
 

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Пон Окт 19, 2015 9:49 am

Не само Варна- Москва, а и всякакви други влакове по посока към руската столица или други градове на територията на бившите съветски републики липсват. Това е отражение на актуалния геополитически избор, който направиха нашите управляващи, а ситуацията в Украйна беше само удобен предлог.
За лагера "Слънчев ден" знам от wikimapia, има го отклонението. Смятам, че точно там трябва да бъде заточен министъра на транспорта Ивайло Московски, който е най-некадърният министър в тази сфера в цялата история. За пореден мандат успя да го докаже- за огромно съжаление. Примери в това отношение ще изложа в "Актуална информация". Имам конкретни поводи за искане на оставката му с последващо разследване на действията и бездействията му и наказания. Разбира се, преди него трябва да се освободят от длъжност и директорите на БДЖ и НКЖИ, като за Ламбрев му е малко и куршум в тила.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот BDZ 07 » Пон Окт 19, 2015 11:10 am

bdz46203 написа:Сега вече изобщо го няма този влак.


Мерси за разяснението.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Окт 20, 2015 5:11 pm

[quote="bdz_55-089"]Oппа...https://www.youtube.com/watch?v=RtSqiewBAUk :D :D :D
С 55-ца през хълмовете на Северна Добруджа.Чудя се какво ли би било, ако нейде из България, ни се налагаше да пуснем 55-ца с вагони в ежедневен влак на разстояние 144 км в едната посока. Предполагам, че много хора тук биха получили удар, ако тръгнат да изчисляват разходите за горивото на дизелчето.[/quotе]

Ние (имам предвид БДЖ) доставихме много локомотиви серия 55, но не ги използвахме пълноценно. Сега те можеха да возят всички влакове (пътнически и товарни) по ж п клоновете, че и някои пътнически по главните линии. Голяма грешка беше, че у нас се преустанови товарното движение по много от клоновете.
В Германия например, по редица жп отклонения, когато се наложи, прикачат към шинобусите по един директен товарен вагон. Един вагон си е един вагон. Германците не се отказват от прихода дори и от един вагон. Във Франция, същото: там поддържат индустриални клонове, които товарят (разтоварват) по един вагон в една или две седмици,че и месец.

Следващото написах в сп. ЖТ – бр. 1/2000 и предадох като докладна записка на тогавашните висши началници на „Вазов” 3, по повод на 30 години от доставката на първите локомотиви серия 55 за БДЖ:

Локомотивите от серия 55 са най-масово разпространените дизелови машини в парка на БДЖ по броя на първоначално набавените единици. Поради напредналия им експлоатационен живот, е целесъобразно да се помисли за модернизация на известна част от тях, което ще осигури още продължителното им използване. Такава вече се прави в Румъния.
През септември 1996 г. CFR и френската фирма ALSTOM сключиха договор за модернизация на 4 локомотива, която ще се извършва в заводите FAUR - Букурещ. Тя включва: нов дизелов двигател Caterpillar - тип 12V396TC14-932MTU с мощност 1100 kW (1500 PS) при 1800 U/min; нова хидропредавка Voith - тип L4r4zU2; електрически агрегат за отопление на влака (вместо парен генератор) и всички свързани с тези основни машини изменения в конструкцията и системите на локомотива. Тук помествам за информация един чертеж и снимка на една от модернизираните машини LDH 1.250 (на базата на румънския локомотив LDH 125, серия 55 в БДЖ).
Модернизацията осигурява:
- значително намаляване на разхода на гориво и масла спрямо досегашните;
- значително намаляване на вредните газови емисии и свеждането им в рамките на действащите стандарти за страните от Европейския съюз, което ще бъде задължително изискване по-нататък;
- дизелмоторът и хидропредавката осигуряват на практика още един експлоатационен живот на този универсален локомотив, при това с подобрени мощностни и теглителни характеристики.
В началото на 1999 г. и четирите модернизирани локомотива са предадени за експлоатация на румънските железници. Те ще обслужват група бързи и пътнически влакове по неелектрифицираните участъци Клуж - Орадеа и Брашов - Сибиу. По-нататък модернизацията на локомотиви LDH 125 за нуждите на CFR ще продължи.
Ще бъде стопански много изгодно, ако известна част от нашите дизелови локомотиви серия 55 бъдат модернизирани по този начин, с което ще се продължи използването им в БДЖ.

серия-55-CFR модернизирана.gif
серия-55-CFR модернизирана.gif (171.39 KiB) Прегледано 2374 пъти

CFR 82-0229-3.jpg
CFR 82-0229-3.jpg (91.43 KiB) Прегледано 2374 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 594
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Окт 20, 2015 9:40 pm

Благодаря на инж. Деянов за изключително полезното и интересно включване по отношение на локомотивите серия 55. И друг път съм имал възможността с удоволствие да чета негови публикации относно техническите и експлоатационните характеристики на този вид дизелови локомотиви. Това, което е най-жалко в нашата държава и в жп сектора е, че не се слуша мнението на истинските експерти с отлична теоретична подготовка и огромен практически опит. Иначе се радвам, че мнението на човек- лаик в тази сфера като мен, съвпада с това на най-големите специалисти. Искрено се надявам един ден управлението и организацията на жп транспорта у нас да са в ръцете на хора като инж. Деянов, които да реализират своите конструктивни и перспективни идеи на практика.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Окт 22, 2015 9:49 pm

Уважаеми bdz_55-089,

Благодаря за хубавите думи. Те важат и за още много други мои колеги, в миналото и сега, но нека да направя едно кратко сравнение: в обозримото минало и понастоящем и да не отиваме далече, а да погледнем в съседите – CFR.

Покрай приемането и доставката на локомотивите 06 и 55 имах възможност да опозная доста добре румънските железници. И при тях имаше „социализъм”. Там навсякъде, буквално навсякъде, можеха да се видят само два лозунга: „Траяска република социалиста Романиа” и „Траяска партидул де комунист роман”, но общото впечатление, където и да се намираш: на гарите, във влака, в депата и жп заводите, беше, че управлението на техните железници е много разумно, премерено и ефективно. Че в Генералната дирекция на CFR и по специално, в Дирекция “Tракция”, работят много високо квалифицирани специалисти, за които техническото и експлоатационно състояние, а така също развитието и авторитета на железницата, стоят над всичко.
В същото време, у нас нямаше толкова лозунги, но навсякъде, от най висшата държавна политика до най-ниското ниво, царяха партийно-политически пристрастия, партийно-политически назначения. Партийният секретар в предприятието беше по-важен от директора. Ролята на специалистите се свеждаше до консултантски функции. Важните решения се вземаха от партийните величия.
Това състояние на нещата попречиха в БДЖ, при замяна на парната тракция с дизелова и електрическа, да се набави най-добрия по вид и мощностен ред, нов локомотивен парк. В същото време, когато ние купихме от Škoda първите техни (опитни) локомотиви, по системата 25 kV и 50 Hz (серия 41), в CFR още не бързаха с електрификацията. Там с бързите влакове по линията Букурещ-Крайова-Оршова-Карансебеш-Тимишоара още препускаха парните бързаци серия 142, преустроени на течно гориво. По линията Букурещ-Констанца пък, още летяха прочутите с импозантния си външен вид бързаци, серия 231, с констр. скорост 126 км/час. Румънците най-напред електрифицираха участъкът Плоещ-Брашов (през планината) и по-късно Плоещ-Букурещ. Там всичко се използваше разумно, без да се разрушава непременно съществуващата база. И когато се набави ново, старото се реконструира за да се доизползува. И разпределението на парка за експлоатация по участъци, за да няма прекалено мощни локомотиви да возят системно леки влакове и т.н. Например, участъкът Букурещ (от гара Титан) до Олтеница, където изпитвахме нашите локомотиви серия 55, още тогава си беше решено тази линия да се обслужва изцяло (пътнически и товарни влакове) с локомотивите LDH 125.
В същото време, у нас се забрани (от Държ. планова комисия) по-нататъшната доставка на локомотиви серия 04 (защото са от капиталистическа страна), като ни насочваха към доставката на съветските М 62 и за да не стане това, отиваме на 06. Търговците пък, слагат вето за доставката на серия 52 (заради отриц. търг. баланс с ГДР) и доставяме друг тип със същата мощност – непредвидените, серия 51. Не ни разрешиха преговорите с водещи западни фирми за добре отработени мотрисни влакове и доставяме серия 18 от Унгария. Не ни дават да продължим с теснолинейните серия 75 (от Henschel) и отиваме на серия 76 от Румъния и пр. и пр.
В експлоатацията и ремонта на подв. състав: то не бяха ли почини и движения, много от които излишни и дори вредни, то не беше ли безвъзмездното предаване на промишлеността и мините над 200 локомотива и над 1500 вагона, бавното ликвидиране на образцовото материално-техническо снабдяване на БДЖ и Централната складова база, недостатъчният капацитет (база) за ремонта на новия подвижен състав и накрая практически ликвидиране на нашата ж п промишленост, преустановяване на товаро-разтоварната дейност в повечето гари по ж п мрежата и окончателното отблъскване на масата по дребни товародатели, с глупавото решение за „опорните гари” и отказването (спирането) да се използват и поддържат в парка на БДЖ на двуосни товарни вагони и пр. и пр.
За съжаление, бавното но сигурно обезкръвяване на БДЖ, започнало с прехода от парна на дизелова и електрическа тракция, продължава и при смяната на обществено-политическата система у нас след 1989 г. Най-негативните похвати от времето на „социализма”, във всички сфери на живота, включително и в кадровата политика на БДЖ, са вече в арсенала и на днешните властимащи.

Докато във всички страни вече осъзнаха пагубната роля за планетата и човечеството, от прекаленото развитие на автомобилния транспорт и отдавна работят за ускореното прехвърляне на товари и пътници върху релси, нашата държава пак прави обратното. Нашите управници не разбират ли, че освен най-голям дял от замърсяването на планетата (над 40 %), покрай всички други недостатъци, автомобилния транспорт има и един неотменим още по-голям недостатък – убийствата по пътищата. Този недостатък е неотменим, защото и атомни автомобили да им направят, пак едновременно в ръцете на стотици и хиляди водачи ще се намира управлението на тези автомобили. Тези хора, и по-две книжки за управление да имат, пак ще са с различно моментно: здравословно и психическо състояние, различна степен на концентрация, различна степен на опитност като водачи, различна степен на раздразнителност от пътната обстановка, по-малка или по-голяма самонадеяност, по-малки или по-големи амбиции, по-малко или по-голямо обществено съзнание за дисциплина на пътя и пр. и пр. човешки състояния.
Измежду стотиците и хилядите водачи винаги ще има такива с отклонения от нормалните състояния. На такива водачи, не магистрала, ами и самолетна писта да им направят, пак ще катастрофират и пак ще се избиват като мухи по пътищата.

Вече няколко пъти си пускам и ще продължавам да си пускам Вашият клип, с „дизелчето”(както галено го наричате) с трите вагона, което така красиво препуска по линията в Северна Добруджа. Такава картина можехме да наблюдаваме на много места и у нас, но за съжаление, не се поучихме от опита на съседите. Сега нямаше да виждаме локомотиви с мощност 3000 kW, начело на влакове от по един – два вагона или други анормални състояния, защото отрано не се погрижихме (кой да ни каже ?) да поддържаме в експлоатация наличния подвижен състав, за да няма такива.
И понеже сме в темата за локомотивите серия 55, си позволявам да покажа три снимки, направени преди почти 46 години, които имат вече само историческо значение:

55-01.gif
55-01.gif (157.27 KiB) Прегледано 2272 пъти
Първият локомотив на БДЖ серия 55 (сн. декември 1969 г.)

BDZ - 55 01 -1.jpg
BDZ - 55 01 -1.jpg (134.55 KiB) Прегледано 2272 пъти
Снимка със служители и работници от завода строител FAUR (тогава "23 August")-Букурещ, преди изпращането на лок. 55-01 за България. Възрастният мъж с побелялата коса, от лявата ми страна, когото всички в завода наричаха Папа Холбан, е един от големите специалисти по организация на строителство и ремонт на локомотиви. От него всички получавахме ценни съвети и научихме много тънкости за експлоатацията и поддържането на подвижния състав (сн. декември 1969 г.)

BDZ - 55 02 - 1.jpg
BDZ - 55 02 - 1.jpg (200.2 KiB) Прегледано 2272 пъти
Тази снимка на 55-02 в цеха на завода "23 Август", показвам винаги на приятели - това е изобщо първата направена от мен цветна снимка (сн. декември 1969 г.)
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 594
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот railjet » Чет Окт 22, 2015 11:00 pm

niroulf написа:инж. Деянов, прекрасен пост! За съжаление толкова истинен, че чак боли.


Боли,да. Тези дето рупат ли рупат пасквила "Беше Партията = имаше БДЖ - Замина си Партията= умря БДЖ" да принтират написаното от инж. Деянов и да го четат високо на глас, докато им влезе нещо вътре.
railjet
 
Мнения: 7789
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Окт 22, 2015 11:03 pm

Че е имало проблеми и препятствия- има ги, но сега са по-големи и по-драстични, а си имаме друга една партия...Все пак, големите проблеми в сектора са дело на дясно управление и политики- неоспорим факт.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Окт 29, 2015 6:54 pm

Преди време, когато бях значително повече зает, съм запазил тази изрезка от в-к "Железничар" и съм пропуснал да се интересувам по-нататък. Сега, когато я открих между книжата си, искам да попитам: знае ли някой нещо повече за този случай ?
Върху изрезката стоят имената на двама души, които са свързани с депо Варна. Може ли някой от този район да ги открие, или други хора които знаят, за да научим: кога и къде е станало това произшествие, как е понесъл падането лок. персонал, кой е номера на 55-ката и пр.
Интересното в случая е, че локомотивът и цистерната са запазили равновесие в това почти невероятно положение и падането не е продължило на страни или в някоя друга посока.

BDZ - 55.jpg
BDZ - 55.jpg (91.08 KiB) Прегледано 2170 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 594
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот plastikat » Чет Окт 29, 2015 8:53 pm

Преди няколко години тази снимка ми беше попаднала и я бях споделил в някоя от ЖП групите във Фейсбук . Сега я търся ,но не я откривам . Имам някакви спомени,че май колегата "diesel" беше дал подробности около нея . Ако не се лъжа действието се развива или в Девня или в Повеляново .
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Petko Ivanov » Чет Окт 29, 2015 10:13 pm

На този линк има снимката и кратък коментар към нея:
http://www.railwaypassion.com/forums/in ... 0.465.html
Petko Ivanov
 
Мнения: 285
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Окт 30, 2015 6:57 pm

Petko Ivanov написа:На този линк има снимката и кратък коментар към нея:
http://www.railwaypassion.com/forums/in ... 0.465.html


Благодаря. Все пак научихме, че произшествието е станало в гара Повеляново, че причината е неосигурен спирачен товар на маневрения състав, а от снимката се вижда, че машината е 55-22, което означава, че е станало преди 1988 г., когато се въведоха трицифрените поредни номера в серията на ТПС и контролна цифра.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 594
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Галерии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron