Галерията на bdz_55-089

Място за лични фото и видео галерии на железопътна тематика (под формата на отделни теми) на участниците на форума.

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Окт 30, 2015 11:20 pm

Eй това се казва машина- дори знае как да падне достойно ;)
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Май 14, 2016 11:14 pm

Mалко нови снимки от новопостроената жп спирка Милковица, която е с около 500 метра по-близо посока Долна Митрополия, на самия прелез, където се събират 3 шосета, непосредствено преди да се навлезе в индустриалната зона на гр. Гулянци. Някога е имало 4-5 коловоза и товаро-разтоварна дейност. Днес всичко е замряло и затова няма нужда от гара, тя е отдавна разрушена. Добре, че направиха тази нова спирка, за по-голямо удобство на пътуващите, макар че не одобрявам стила "автобусна спирка":
http://prikachi.com/images/45/8805045H.jpg
http://prikachi.com/images/44/8805044V.jpg
http://prikachi.com/images/46/8805046i.jpg
http://prikachi.com/images/47/8805047J.jpg
http://prikachi.com/images/70/8805070n.jpg
http://prikachi.com/images/76/8805076g.jpg
http://prikachi.com/images/75/8805075P.jpg
http://prikachi.com/images/72/8805072X.jpg
http://prikachi.com/images/71/8805071K.jpg
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Нед Май 15, 2016 12:19 am

Браво, значи все пак я преместиха, така е по-добре и дано да има повече пътници; иначе и аз този стил не го одобрявам ама е евтин, жалко само за унищоженото здание, а Комарево е на път на го последва...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1950
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Vancho_4647 » Нед Май 15, 2016 11:42 am

Сякаш този вариант е по-добър пред перспективата едни определени субекти да я обезкостят....
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Май 15, 2016 3:20 pm

Всъщност, новата жп спирка с вече липсващи букви в наименованието, е разположена в началото на някогашното коловозно развитие на гърловината, страна Комарево. Приемното здание на бившата гара е от отсрещната страна на жп линията, 500 м по-нататък и там пероните все още са запазени. Дори в този изконно български край, с много малък дял на циганско население, безстопанствеността създава риск за съществуващите приемни здания на бившите гари и спирки. А след време те биха имали сериозна историческа стойност. Това не са само някакви сгради, тук е кипял живот, извършвала се е сериозна товаро-разтоварна дейност на разнообразни суровини и стоки. Така например, на гара Милковица са се товарели консерви, минерални суровини (варовици), земделски суровини (пшеница, царевица, захарно цвекло, тютюн, слънчоглед, коноп, фуражни култури), живи животни, продукция на конопено-текстилната промишленост. Гари са били също и Подем, Комарево и дори Крета. Днес няма товарни вагони дори от/за пристанище Сомовит- най-западната точка на пристанищния комплекс с център в Русе. Имало е години с много товари от/за фалиралия Комбинат за многослоест картон в с. Черквица и от/за захарната фабрика и маслобойната фабрика ("Звезда") в гр. Долна Митрополия. Днес има само отделни товарни вагони със скрап.
За отбелязване е, че бившата гара Милковица я разрушиха и плячкосаха най-скоропостижно, а другите са в различен стадий на полуразрушение, но засега си стоят, при това със запазени табели с наименованията на населените места. След въвеждането на автоматични системи за охрана на прелезите, човешкият фактор се оказа излишен. Така или иначе, служителите по тези спирки вече не издаваха билети от поне 10 години, защото това се случва вече в самия влак. Или не се случва съвсем...защото е физически невъзможно и защото е нецелесъобразно назначаването на 2-3 кондуктори само за 1-2 дадени курса през определени дни, когато пътниците са изключително много.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот транзитен пътник » Нед Май 15, 2016 4:37 pm

bdz_55-089 написа:... защото е физически невъзможно и защото е нецелесъобразно назначаването на 2-3 кондуктори само за 1-2 дадени курса през определени дни, когато пътниците са изключително много.

Невъзможно и нецелесъобразно изобщо? Или невъзможно и нецелесъобразно за БДЖ? Ако превозвачът не беше държавен, щеше ли да е невъзможно и нецелесъобразно?
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Нед Май 15, 2016 6:03 pm

bdz_55-089 написа:този изконно български край, с много малък дял на циганско население

:shock:
На Комарево може би съм видял неандерталци :D
Пак за Крета не знам да е била гара, сподели снимки, че моите не са особено добри.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1950
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Май 15, 2016 6:51 pm

Прекопирам част от един от първите ми постове в тази галерия:
"Някои снимки от жп спирка Крета, разположена на 1,5 км от селото. Някога към спирката е работил допълнителен, глух в единия край, коловоз, за товарна дейност, по-точно варовици от близки кариери, както и земеделски суровини. Зад самата жп спирка днес вече почти не личат основите на някогашните сушилни за широколистни сортове тютюн, отглеждани в района преди 1944 г.:
http://prikachi.com/images/51/8186051l.jpg
http://prikachi.com/images/1/8186001Q.jpg
http://prikachi.com/images/0/8186000L.jpg
http://prikachi.com/images/5/8186005B.jpg
http://prikachi.com/images/10/8186010b.jpg
http://prikachi.com/images/14/8186014o.jpg
http://prikachi.com/images/16/8186016x.jpg - посока Милковица"

Снимките са от май 2015 г., но през май 2016 г. нещата са абсолютно същите, непокътнатни и дано си останат такива още дълго време. От снимките ясно се вижда, че перонът на сп Крета е дължина, позволяваща вместването на около 5-6 пътнически вагона със стандартна дължина. По тази линия е имало и такива композиции преди 20 години- с 1 фургон + 3-4 пътнически вагона, та стават всичко 4-5. А глухият коловоз е демонтиран преди повече от 30 години и е бил точно на мястото на онези дръвчета, между сегашния перон и приемното здание. Този коловоз се е отклонявал от основния път в района на жп прелеза, т.е. на около 300 м посока Комарево. Именно той е обслужвал товарни вагони. Мисля, че Крета не е била с официален статут на гара, но определено е имало известна товаро-разтоварна дейност до към 60-70 години на 20 век.
Сградата на спирките Чифлика, Божурица и Подем са също добре съхранени към днешна дата. Комарево беше непокътнато към май 2015 г., но не мога да кажа как е към днешна дата. Мисля, че няма сериозни поражения- все още. На сп Долни Вит сградата е изтърбушена, без прозорци, врати и дори без под и керемиди на места, липсва и табелката с наименованието. Но все пак сграда има.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот Otskov » Нед Май 15, 2016 10:16 pm

Значи спирка със СОП;
Комарево само изглежда добре, ако влезеш вътре ще се хванеш за главата.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1950
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Галерията на bdz_55-089

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Май 15, 2016 10:36 pm

До миналата година знам, че се заключваше и влизането беше почти невъзможно. В Комарево също нямаше цигани, но в последните 10 години и в тези села почнаха да се настаняват малко по малко мургавеляците. Няма спасение от тяхната разрастваща се популация, освен ако не се построи някакво предприятие на леката битова химия (напр. за сапун). А що се отнася до Крета, там имаше съвсем доскоро функционираща мелница с хлебозавод към нея (същата някога е била воденица с водите на р. Вит), а до преди 20 години имаше и голям свинекомплекс (на 4 км западно от селото). По настоящем има малка фабрика за месни произведения в Комарево. Села със същото име има и в Монтанско (съвсем близо до жп спирка Бокиловци) и във Варненско, но те са много по-малки. А село с името Крета (Горна Крета) има на 3 км южно от Мездра, край р. Искър; също разполага с жп спирка, която е необслужвана много преди Крета по 23-та линия да стане такава.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Предишна

Назад към Галерии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта