Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Юли 12, 2017 8:50 pm

semafor написа:А сега един лаишки въпрос - на няколко пъти съм се заглеждал по кошовете на 32-ките и съм си задавал въпроса - вътресекционните вагони на които са разположени пантографите два идентични вагона ли са и възможно ли чрез тяхното разделение да се постигне преобразуване на една 32-ка от четирисекционна в трисекционна посредством премахването на един от тези вагони? По този начин не е ли възможно да се стегне още някоя стара ветеранка и да се позакъпри положението по някоя второстепенна отсечка?

През 1999 г., във връзка с пуснатите "градски железници" в Пловдив и София, от което общо взето не се получи желаното, предложих от съществуващите ЕМВ серия 32 и 33 да се получат необходимите двувагонни ЕМВ-та, чрез разделянето им и устройването на команден пост в края на токоснемащия (апаратния) вагон, както е показано тук на следващата фигура.
Описах го и в статия публикувана във в-к "Железничар" - бр. 27/1999 г.
Както от "градските железници", които отпаднаха защото нямаше необходимите предпоставки за тях, така и по това предложение не се предприе нищо.

Двувагонни  серия  32 и серия  33.jpg
Двувагонни серия 32 и серия 33.jpg (186.28 KiB) Прегледано 436 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 512
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Чет Юли 13, 2017 10:12 am

Интересно предложение което струва ми се е осъществимо и днес. Подобно развитие би осигурило допълнителни ЕМВ-та, а преустройството им би могло да се комбинира с някакво ниво на модернизация и така да се постигне добър резултат. Факт е че дори и двувагонни ЕМВ биха вършили прекрасна работа като обслужващи на КПВ и ПВ по множество отсечки от жп.мрежата. Интересно ми е колко 32-ки има останали ненарязани и колко от тях не са провиснали и биха подлежали на подобна процедура? Нека някой следящ по изкъсо 32-ките да сподели ако има подобна информация. По 7-ма най-редовно засичам 2-3 32-ки - бургаска, варненска и горно-оряховска. Дали не са само те в движение от целия парк?
semafor
 
Мнения: 164
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот diesel07 » Чет Юли 13, 2017 11:41 am

В депо Добрич има 5 броя 32-ки.
diesel07
 
Мнения: 360
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Юли 13, 2017 2:02 pm

В няканво депо :!: в Източен Сибир си ги преправят сами , с нови кабини, на базата на бракувани Ер9Т - широкорелсовия предшественик на Ер25 - БДЖ серия 32. Важното е да има желание. Не вярвам руснаците да са вложили милиони в преработката. А ако в БДЖ не могат, да поръчат да ги преправят в Образцов Чифлик.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 954
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Чет Юли 13, 2017 2:26 pm

ivajlo_nikolov написа:В няканво депо :!: в Източен Сибир си ги преправят сами , с нови кабини, на базата на бракувани Ер9Т - широкорелсовия предшественик на Ер25 - БДЖ серия 32. Важното е да има желание. Не вярвам руснаците да са вложили милиони в преработката. А ако в БДЖ не могат, да поръчат да ги преправят в Образцов Чифлик.


Доста интересно и бих казал целесъобразно. Типичен пример за възможността да се оползотворят налични ресурси с малко желание, средства и акъл. В Образцов чифлик може да ги преправят, но питам аз и отговор не чакам: съществува ли още НИИТ, с какво се занимава и защо ТУ в страната заедно с ПЖИ и НИИТ не създадат една експериментално-развойна база за проекти и изследователска дейност в сферата на жп.транспорта? Това със сигурност ще е свързано със съответните инвестиции, но пък от друга страна това може да е място където да се постигнат добри резултати, да се обучат бъдещи специалисти и да се трупа опит във внедряването и създаването на продукти необходими не само за жп., но и за транспорта в страната като цяло.
semafor
 
Мнения: 164
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Stamcho » Пон Юли 17, 2017 7:51 pm

За какви 32-ра и 33-та серия говорите бе хора. Още през 2003 година дойдоха предписания от руския завод производител към БДЖ, да бъде започнато поетапното изваждане на мотрисите от експлоатация, тъй като ресурса на рамите е изчерпан и застрашават безопасността на превозите. На всички ЕМВ-та от тези серии рамите са провиснали (вижда се и с просто око). Степента на корозия на някои секции е до такава степен голяма, че се е налагало допълнително подсилване на пода за да не пропадне някой пътник на релсите образно казано. Има и много бракувани талиги, защото са установени усуквания по рамите, а нови талиги няма. Като част от техническия екип извършващ контролна дейност съм участвал в комисиите проверяващи всички ЕМВ-та на депо Пловдив и депо Бургас в периода 2002-2005 и това което твърдя са доказани факти.
Stamcho
 
Мнения: 68
Регистриран на: Нед Окт 11, 2015 9:28 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Юли 19, 2017 4:59 pm

Не всички ЕМВ серия 32 бяха в това състояние, особено към 1997 - 1999 г., когато се направи предложението необходимият брой да бъдат разделени на самостоятелни двувагонни ЕМВ-та. Към настоящия момент само в депо ГО са в експлоатация 5 - 6 комплектни влака серия 32 и се намират още други, подлежащи на (очакващи) ремонт.
По 42-ра линия например, до Габрово, пък и по други направления, е напълно достатъчно да пътуват двувагонни ЕМВ серия 32.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 512
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Юли 20, 2017 11:18 am

Експлоатационния период на съветските машини, агрегати и съоръжения, включително ЖП ТПС, по ГОСТ е 30 години. На базата на този период е и счетоводната им амортизация. След изтичането му се предписва заводски капитален ремонт, след който периода може да се удължи с още 30 години. Така, че на серия 32, ако на някоя мотриса не е правен такъв ремонт, срока за експлоатация е изтекъл. Но серия 33 от която има 1 или 2 запазени, имат още 5 години редовен ресурс. Друг е въпроса защо беше бракувана и нарязана почти цялата серия от 20 годишни /тогава/ мотриси. :evil:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 954
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Предишна

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron