Електрически локомотиви серия 44 и 45

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот semafor » Чет Сеп 21, 2017 11:54 am

Абе добре е че се изпращат машини за ремонт и идеята да се правят на няколко места от различни фирми също не е лоша, защото при уеднаквени критерии за ремонта и вложените суми и резервни части така може да се оцени реално кой се е справил най-добре. Освен това предполагам, че родните компании нямат възможността да ремонтират едновременно голям брой локомотиви така, че това логично води до търсене на възможности и зад граница. Нещото което категорично НЕ ми харесва в цялата ситуация е защо ремонта на Шкодите не беше възложен на фирми от Чехия или Словакия който имат опит с тези локомотиви. Предполагам, че основната причина се състои във финансовите изисквания на тези фирми. Освен тези 10 локомотива колко други се ремонтират у нас или са минали ремонт? Файтерите явно са ги отписали така като гледам. Няколкото 06-ци дето ходиха до Румъния гледам, че поне 2 са се върнали, но с другите както става щото май имаше и други? Защо не се правят постъпки и за 55-ци, 52-ки, Чамугите и 07-ци? Да, в момента вероятно не са наложителни, но с окапването на Сименсите ще дойдат на дневен ред и после пак ще се чудят откъде да намират локомотиви и ще отменят влакове. Крайно време е да купят шинобуси или да инвестират и в дизеловата тракция както и в замяна на маневрения парк.
semafor
 
Мнения: 177
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот 4и4о ман4о » Чет Сеп 21, 2017 12:20 pm

Румънците май никога не са имали вземане даване със Шкода и сега хоп-ПР!
И аз смятам,че в Чехия щеше да е най добре да се направи какъвто и да е ремонт на тия машини.
А се беше чуло за модернизация :lol:
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 507
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот semafor » Чет Сеп 21, 2017 1:04 pm

4и4о ман4о написа:Румънците май никога не са имали вземане даване със Шкода и сега хоп-ПР!
И аз смятам,че в Чехия щеше да е най добре да се направи какъвто и да е ремонт на тия машини.
А се беше чуло за модернизация :lol:


Модернизация = повишен ресурс = удължен живот х 10-15-20 г. = по-малка нужда от нов ТПС = липса на далаверки и комисионни за правилните хора и партии ;) Това е уравнението което дава отговор на въпроса защо в Румъния и защо ПР,а не модернизация в Чехия/Словакия. Аз като гледам от какви по-стари Шкоди чехите и словаците след модернизация правят образцови машини направо ми се плаче за нашите. Айде 46-ците, пеперудите и 06-ците да си ги барат румънците ама имам съмнения, че тая партида Р-ки ще стане като Кончарките :/ Тук на този сайт -> http://www.railpage.net/ чехи, словаци или и двете постоянно качват снимки и материали за модернизирани Шкоди от различни техни серии, които продължават да работят в двете страни, Полша, а от скоро и в Унгария. Имаше репортажи включително и за нашите Шкоди дето заминаха натам и на някои от тях им взеха номерата, за на Ковачки машините и още интересни неща. Просто го отваряйте по 1-2 пъти в седмицата и гаранция ще мернете нещо много интересно и по темата. Наскоро имаше репортаж за 2 машини изградени на базата на CD 770-771 за този унгарския оператор с най-съвременни дизелов агрегат, управление и тн. Бахти машините и бяха правени в Словакия та мисълта ми е че хората там напредват все повече и според мен са поне една крачка пред румънците в почти всички отношения що се отнася за нови локомотиви, ремонти и модернизация на стари машини и тн. Серия 43 отписани ли са? Каква е официалната информация по темата? Ще бъде кощунство ако ги отпишат понеже техните събратя от клас 242 на CD още са на служба, че даже има и при частните превозвачи и си вървят на пушки.
semafor
 
Мнения: 177
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот 4и4о ман4о » Чет Сеп 21, 2017 1:53 pm

43541 е вече на ТП и е външно добре боядисана,може и от подемен да е,но не съм и гледал шаблоните.
Все още не е пусната в движение.
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 507
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот bdz44 » Чет Сеп 21, 2017 7:44 pm

bdz43r написа:Цените са нормални за такава дейност.
В Експреса или Кончар не е по-евтино.

Вероятно, ще видим как ще излязат оттам. Предполагам добре ще са ремонтирани, все пак не е ремонт правен по български в халето на някое депо. ;)
Аватар
bdz44
 
Мнения: 25
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот bdz44 » Чет Сеп 21, 2017 7:47 pm

semafor написа:
4и4о ман4о написа:Румънците май никога не са имали вземане даване със Шкода и сега хоп-ПР!
И аз смятам,че в Чехия щеше да е най добре да се направи какъвто и да е ремонт на тия машини.
А се беше чуло за модернизация :lol:


Модернизация = повишен ресурс = удължен живот х 10-15-20 г. = по-малка нужда от нов ТПС = липса на далаверки и комисионни за правилните хора и партии ;) Това е уравнението което дава отговор на въпроса защо в Румъния и защо ПР,а не модернизация в Чехия/Словакия. Аз като гледам от какви по-стари Шкоди чехите и словаците след модернизация правят образцови машини направо ми се плаче за нашите. Айде 46-ците, пеперудите и 06-ците да си ги барат румънците ама имам съмнения, че тая партида Р-ки ще стане като Кончарките :/ Тук на този сайт -> http://www.railpage.net/ чехи, словаци или и двете постоянно качват снимки и материали за модернизирани Шкоди от различни техни серии, които продължават да работят в двете страни, Полша, а от скоро и в Унгария. Имаше репортажи включително и за нашите Шкоди дето заминаха натам и на някои от тях им взеха номерата, за на Ковачки машините и още интересни неща. Просто го отваряйте по 1-2 пъти в седмицата и гаранция ще мернете нещо много интересно и по темата. Наскоро имаше репортаж за 2 машини изградени на базата на CD 770-771 за този унгарския оператор с най-съвременни дизелов агрегат, управление и тн. Бахти машините и бяха правени в Словакия та мисълта ми е че хората там напредват все повече и според мен са поне една крачка пред румънците в почти всички отношения що се отнася за нови локомотиви, ремонти и модернизация на стари машини и тн. Серия 43 отписани ли са? Каква е официалната информация по темата? Ще бъде кощунство ако ги отпишат понеже техните събратя от клас 242 на CD още са на служба, че даже има и при частните превозвачи и си вървят на пушки.
Прав си за далаверката, ама освен това, ако доживеем да имаме нов ТПС ще видим колко ще издържи по нашите прекрасни железни пътища. ;)
Аватар
bdz44
 
Мнения: 25
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот Stamcho » Чет Сеп 21, 2017 9:06 pm

От преки наблюдения при визитите за приемането на 06-та серия там, става ясно, че се ремонтират много други локомотиви (сръбски, румънски, френски и др.) и прави впечатление, че техните локомотиви се изпипват много повече от нашите, срещу съответното заплащане разбира се. С други думи "за толкова пари, толкова работа". Още от сега са заявили нещата да са от "по-евтиничките", но все пак съм оптимист, че ще са в по-добра кондиция от сега.
Stamcho
 
Мнения: 79
Регистриран на: Нед Окт 11, 2015 9:28 pm

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот bdz44 » Чет Сеп 21, 2017 9:17 pm

И аз залагам, че ще са в по-добра кондиция от сега. Все пак там не вярвам да се правят нещата през пръсти, дори и да са от ''по-евтините'', както се прави тук. :roll:
Аватар
bdz44
 
Мнения: 25
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот disell » Съб Сеп 23, 2017 3:51 pm

В една от точките на договора пишеше "новодоставени ! ОРИГИНАЛНИ части" значи почти всичко може и да е ново но ще е морално остаряло.Например компресорите могат да ги заменят с 1 винтов.Евентуално нов тип пантографи.По трафа и АТП-то явно нищо няма да се промени освен пневмодвигателя да го направят с 4 ЕПВта като на Ковачки.
Аватар
disell
 
Мнения: 1184
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот Stamcho » Съб Сеп 23, 2017 6:53 pm

За кондицията в която са машините ни, 35 дни ми се струват много малко за такъв ремонт. Плюс в договора пише, че допълнителните ремонтни работи не могат да надвишават 10 % от стойността на ремонта - при 300 000 е 30 000 лв. което е едно нищо при цените на резервните части.
Stamcho
 
Мнения: 79
Регистриран на: Нед Окт 11, 2015 9:28 pm

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот disell » Нед Сеп 24, 2017 10:05 pm

Абе ще стане пак работата : бояътъ праи борбъта ама ще видим....
Аватар
disell
 
Мнения: 1184
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот bdz44 » Пон Сеп 25, 2017 1:45 am

Живи и здрави, ще ги видим като излязат от завода.
Аватар
bdz44
 
Мнения: 25
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот Florian » Пон Сеп 25, 2017 9:07 am

disell написа:В една от точките на договора пишеше "новодоставени ! ОРИГИНАЛНИ части" значи почти всичко може и да е ново но ще е морално остаряло.Например компресорите могат да ги заменят с 1 винтов.Евентуално нов тип пантографи.По трафа и АТП-то явно нищо няма да се промени освен пневмодвигателя да го направят с 4 ЕПВта като на Ковачки.


Много неща могат да направят, но няма да ги направят. В спецификациите към договора никъде не посочват дори елементарни модернизационни операции, като посочената от теб подмяна на буталните компресори. Сегашните компресори са антитехника, с изключително сложна и скъпа поддръжка. Масово, дори в Румъния, вече компресорите са само винтови - на LDH LDE LE
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот semafor » Пон Сеп 25, 2017 9:18 am

Florian написа:
disell написа:В една от точките на договора пишеше "новодоставени ! ОРИГИНАЛНИ части" значи почти всичко може и да е ново но ще е морално остаряло.Например компресорите могат да ги заменят с 1 винтов.Евентуално нов тип пантографи.По трафа и АТП-то явно нищо няма да се промени освен пневмодвигателя да го направят с 4 ЕПВта като на Ковачки.


Много неща могат да направят, но няма да ги направят. В спецификациите към договора никъде не посочват дори елементарни модернизационни операции, като посочената от теб подмяна на буталните компресори. Сегашните компресори са антитехника, с изключително сложна и скъпа поддръжка. Масово, дори в Румъния, вече компресорите са само винтови - на LDH LDE LE


Ще подменят евентуално сегашните светлини с LED и това ще е "модернизацията". Аааа и по-шукар чистачки, някакви китайчета ама лъскави :lol: За толкова пари това е. Да не бързаме да съдим мамалигите ама аз продължавам да твърдя, че Чехия/Словакия беше правилното място за тези ремонти. Това е като да закараш Сузуки в сервиз на Лада и да очакваш да ти оправят всичко както си му е реда за 50-на лева. Еммм няма как да стане.
semafor
 
Мнения: 177
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Електрически локомотиви серия 44 и 45

Мнениеот bdz44 » Пон Дек 04, 2017 5:08 am

44 191 е с нова боя отскоро.Ще видим как ще е и на вървеж. :D
Аватар
bdz44
 
Мнения: 25
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Предишна

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта