Нови електрически локомотиви за БДЖ

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Авг 01, 2020 4:55 pm

Съществува възможност, ако бъдат платени сега, доставката на 10-те локомотива Smartron от Siemens за БДЖ ПП да започне още преди края на настоящата година.
Ясно е, че за да е възможно такова сакръщаване на доставните срокове, локомотивите от клас Smartron сигурно се намират постоянно в производство (по метода vorratsbau) за потенциални купувачи, като конфекция на фирмата Siemens. По тази причина (заковани технически данни на вече произвеждани локомотиви от този клас), не е възможно и да се мръднат някои от техническите параметри на машината (например, максималната конструктивна скорост), по желание на железницата-купувач на локомотивите.
Сигурно няма да има и вариант на външния дизайн в по-свежи цветове (например, в червено и слонова кост), който би отговарял по-добре на вече използваните у нас оцветявания за локомотиви и пътнически вагони, а ще остане някой от показаните варианти - в предимно синьо.
Да не говорим за експлоатационните номера на локомотивите, името на производителя, заводския номер и година на производство, които при нашите локомотиви са традиционно върху отделни релефни табели, а в случая ще бъдат разпечатани върху фолио, което ще се лепи върху машините като лепенки върху великденски яйца.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот KRAKOMOBILA » Съб Сеп 26, 2020 5:29 pm

Petko Ivanov написа:
evrokoma написа:А коя серия ще бъдат нещо знае ли се?

Вероятно ще са серия 47, ако се спазва хронологията, или 41, ако се реши да се започне отначало. Аз лично бих предложил да са серия 41.


Димитър Деянов написа:Ако се спази въведеното от 1 януари 1965 г. (зап. № 994 / 7.10.1964 г., отпечатана в Бюлетина на Министерството на транспорта и съобщенията № 20 – 1964 г.), ново серийно означение на тракционния подвижен състав в БДЖ, което не е отменяно, тогава новите магистрални електрически локомотиви следва да получат някоя от свободните серии в интервала от 40 до 49.


Както бе отбелязано, системата за означение на локомотивите в България е "актуализирана" - за мен също доста несполучливо. В момента е настъпила страхотна каша в номерацията и серийното означение на локомотивите във всички превозвачи в България.
Както бе отбелязано и от Вас г-н Деянов, в момента за електрически локомотиви могат да се използват сериите от 40 до 49 и от 80 до 89. Какво се получи до преди две години ?
Бяха доставени много локомотиви от различни частни превозвачи като се срещаха следните серии:
Електрически локомотиви:
Серия 40 - БЖК
Серия 86 - ДБ Шенкер и Булмаркет
Серия 87 - Булмаркет и БЖК
Серия 86 (Английска) - Булмаркет
Серия 92 - ДБ Шенкер
Серия 80 - ДМВ и ПИМК Рейл
Серия 81 - ДМВ
Серия 1116 - Рейл Карго Кериер (Австрия)
Дизелови локомотиви:
Серия 60 - БЖК, ТБД ТП и Порт Рейл
Серия 204 - ДБ Шенкер
Серия 232 - ДБ Шенкер
Серия 345 - ДБ Шенкер
Серия 346 - ДБ Шенкер
Серия 80 - БЖК
Серия 81 - БЖК
Серия МДД4 - Булмаркет

В Последствие ИА"ЖА" се опитаха да обединят всички локомотиви и да наложат едно серийно означение във всички превозвачи, но според мен това не беше обмислено добре и сега нещата изглеждат по този начин:
Електрически локомотиви:
Серия 40 - БЖК - непроменена, локомотивите са под наемм
Серия 86 - ДБ Шенкер и Булмаркет - не променена
Серия 87 - Булмаркет и БЖК - не променена
Серия 86 (Английска) - Булмаркет - Серия 85, като поредните номера на локомотивите не се запазиха, а се номерираха на ново от 001.
Серия 92 - ДБ Шенкер - Серия 88 - като поредните номера на локомотивите се запазиха от серия 92 (027, 030,034..)
Серия 80 - ДМВ и ПИМК Рейл - серията и номерата се запазват
Серия 81 - ДМВ - серията и номерата се запазват
Серия 1116 - Рейл Карго Кериер (Австрия) - не променени.
Дизелови локомотиви:
Серия 60 - БЖК, ТБД ТП и Порт Рейл - получават серия 06, подсерия 300.
Серия 204 - ДБ Шенкер - Серия 56 - като номерата се запазват
Серия 232 - ДБ Шенкер - Серия 07 - като номерата се запазват (411, 600, 613, 678...)
Серия 345 - ДБ Шенкер - Серия 53 - номерата се запазват
Серия 346 - ДБ Шенкер - Серия 53 - номерата се запазват
Серия 80 - БЖК - би трябвало да получат серия 55 300, но не са променяни и влизат в една серия с електрическите локомотиви Сименс Вектрон/Смартрон, което според мен е недопустимо.
Серия 81 - БЖК - би трябвало да получат серия 55 300, но не са променяни и влизат в една серия с електрическите локомотиви Сименс Вектрон/Смартрон, което според мен е недопустимо.
Серия МДД4 - Булмаркет - тук не съм сигурен коя серия получи единственият локомотив МДД4 на Булмаркет.


ПИМК Рейл достави два локомотива от Хърватия, които бяха сертифицирани и незнайно защо ще получат не серия 82 - както би било логично, а серия 47.
Локомотивите на БДЖ ПП ще бъдат серия 80 и номерата няма да бъдат поредни, а ще са така, както се доставят от SIEMENS AG.

За дванадесет цифрените номера, както г-н Деянов отбеляза - Европейските изисквания са да бъдат поставени целите номера на страничните стени на локомотива, но незнайно защо Българските железници се престарават и ги слагат и отпред на локомотивите - като се демонтират стилните метални табели с номерата на локомотивите и се поставят ламарини с боядисани номера на чело и само боя отстрани на локомотивите, което също е абсурдно.
В момента се опитва да се прокарат промени в закона за железниците и да се задължат всички превозвачи да поставят дванадесетцифрени номера на подвижният си състав от двете страни и на челата на локомотивите, КАТО ЗАБЕЛЕЖЕТЕ - преди номера трябва да има и буквеното означение (BG-BDZPP, BG-BDZTP, BG-PIMK, BG-DBSBG и т.н.т), което според мен е още по-абсурдно.


Относно скоростта от 160км/ч, на новите локомотиви за БДЖ ПП - Siemens Smartron е най-евтиният продукт на SIEMENS AG и за тази цена - фирмата производител предлага базов модел, без да има възможност за модификация. За жалост, този модел е с максимална скорост 160km/h.
Ако БДЖ желаше - можеше да поръча локомотиви Siemens Vectron - които чисто технически по нищо не се различават от Smatron, но тогава клиента има свобода и може да бъде поставено на локомотива - това което желае, включително и редуктори за 200 км/ч. Но тогава цената на локомотива е доста над 2,5 млн евро.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 973
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Дек 03, 2020 9:51 pm

В SIEMENS имат вече готовност да започнат изпращането на поръчаните локомотиви Smartron за БДЖ ПП, но продължаващата карантина в Германия затруднява много организирането на приемането им в завода-производител. Има шанс тази трудност да се преодолее ако се реши локомотивите да се изпращат, а предаването/приемането им да се извършва тук в България. Ще поживеем и ще видим. Нуждата за локомотиви в държавния ж п превозвач БДЖ е извънредно голяма.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Saruman » Пон Дек 07, 2020 10:19 pm

Последната седмица БДЖ са сключили Анекс към договора за доставка на 10 локомотива, като към тях се поръчват още 5 локомотива, които трябва да пристигнат до края на 2021 година.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 634
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Petko Ivanov » Вто Дек 08, 2020 7:56 pm

Saruman написа:Последната седмица БДЖ са сключили Анекс към договора за доставка на 10 локомотива, като към тях се поръчват още 5 локомотива, които трябва да пристигнат до края на 2021 година.

Ето го Анекса: https://p.bdz.bg/www/d/o/dogovor-140-20 ... n-1974.pdf
Petko Ivanov
 
Мнения: 347
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот semafor » Сря Дек 09, 2020 4:20 pm

Чудесна новина. Дано успеят да ги закръглят поне на 20, да закупят нови вагони и с тях и тези локомотиви да се обслужват ЕВ и БВ по дългите рамена. За ПВ и късите рамена ще се погрижат ремонтираните ЕМВ и ДМВ Сименс. Дано и повече Шкоди преминат през заводски ремонт в Чехия и Словакия и да им удължат живота с едни 10-15 години. Какво стана с тестовете на 63 и 44 серия за скорости над 100 км/ч? В социалните мрежи имаше клипчета за тестове със скорости 140-150 км/ч. Ще ги бъде ли или ще отидат завинаги по 5-та, 7-ма и ПВ-тата?
semafor
 
Мнения: 231
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот evrokoma » Пет Дек 11, 2020 2:00 pm

Браво похвално че са закупили още 5 "Smartron"-а. Сега ако се понапънат и за някой друг дизел от рода на "Hecules"
evrokoma
 
Мнения: 75
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Дек 17, 2020 10:02 pm

Пристигналите миналата седмица в София два локомотива Smartron, по договора за доставка от концерна SIEMENS за БДЖ, вече се облепват с фолио, за да се получи избраното (втори вариант) от предложените четири външни оцветявания и на 22 декември 2020 г. ще бъдат въведени в експлоатация.
Smartron - 3 (1).jpg
Smartron - 3 (1).jpg (106.28 KiB) Прегледано 4723 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот didoman » Съб Дек 19, 2020 11:12 pm

"Хан Аспарух" вече направи първия си курс - влак номер 2627 - нощния София - Варна. Тази вечер би трябвало да се върне в София с 2626. "Хан Тервел" също е почти облепен.
didoman
 
Мнения: 3
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 9:27 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Tractionmaker32 » Нед Дек 20, 2020 5:16 pm

"Хан Тервел" дали ще бъде с модернизираните вагони и закъде ще пътува?
Tractionmaker32
 
Мнения: 29
Регистриран на: Нед Дек 09, 2018 9:00 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Дек 22, 2020 12:42 pm

Ако приемем, че локомотивът, който получи име "Хан Аспарух" и обслужи вече два бързи влака по нашата ж п мрежа, е първият от новодоставените електрически локомотиви за БДЖ, искам да задам на сега управляващите локомотивното стопанство на БДЖ, няколко въпроса :

1. Локомотивът пристигна от Германия с експлоатационен номер 1080 035. След брандирането (облепването) му номерът стана 91 52 1080 035-4.

SMARTRON 1.jpg
SMARTRON 1.jpg (45.65 KiB) Прегледано 4565 пъти

SMARTRON 2.jpg
SMARTRON 2.jpg (59.02 KiB) Прегледано 4565 пъти

SMARTRON 3.jpg
SMARTRON 3.jpg (38.17 KiB) Прегледано 4565 пъти

Защо петата цифра в този пълен идентификационен номер е 1, а не 0, както трябва да бъде, защото нашите локомотивни серии са двуцифрени ?
Защо поредният номер в серията започва с 035, а не с 001 ?
Защо за серия на локомотивите се отиде на свободната серийна група 80 - 89, а не се използва една от свободните серии в серийната група 40 - 49, първоначално определена за влакови електрически локомотиви ?

2. Защо на локомотивът не се виждат (няма) фабрични табели, с името и местонахождението на завода производител, с фабричния номер и годината на производство ?

3. Именуването на локомотивите у нас е характерно за зората на железопътните съобщения в България, в условията на по-малобройния все още локомотивен парк. То е преустановено през 1902 г., но има и изключения, а е окончателно изоставено след Първата световна война.
Какво искаме да покажем с въвеждане на именуване на локомотивите, което у нас е изоставено преди повече от 100 години ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот cronos » Вто Дек 22, 2020 11:34 pm

Правилно или не за този модел локомотиви още преди години беше определена серия 80 и не виждам никаква логика машините на БДЖ да са отделна серия от тази на същите машини на останалите превозвачи.При това положение няма и как да започват от 001, защото машините на БДЖ не са първите такива доставени у нас.
cronos
 
Мнения: 14
Регистриран на: Чет Сеп 11, 2014 11:59 am

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Petko Ivanov » Сря Дек 23, 2020 1:06 pm

cronos написа:Правилно или не за този модел локомотиви още преди години беше определена серия 80 и не виждам никаква логика машините на БДЖ да са отделна серия от тази на същите машини на останалите превозвачи.При това положение няма и как да започват от 001, защото машините на БДЖ не са първите такива доставени у нас.

А защо започват от 35 - 34 други ли са доставени преди това за частните превозвачи?
Petko Ivanov
 
Мнения: 347
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Дек 23, 2020 1:13 pm

cronos написа:Мнение от cronos » Вто Дек 22, 2020 11:34 pm
Правилно или не за този модел локомотиви още преди години беше определена серия 80 и не виждам никаква логика машините на БДЖ да са отделна серия от тази на същите машини на останалите превозвачи.При това положение няма и как да започват от 001, защото машините на БДЖ не са първите такива доставени у нас.

Не приемам такова обяснение ! Всяка железопътна администрация уважаваща себе си, особено национална, каквато е БДЖ, трябва да има своя собствена система за серийно и номерно означение на подвижния състав, необвързано с никакви там други администрации и превозвачи. Трябва да доставя подвижният си състав по собствени технически поемни условия, задължителни за производителя-доставчик и да приема новодоставените возила по собствени систематизирани изисквания. Това да не е общ локомотивен парк с другите превозвачи !
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот bdz43r » Сря Дек 23, 2020 11:14 pm

Локомотивният парк разбира се не е общ, но номерирането на локомотивите с 12-цифрени номера е общо и няма как да има два локомотива у нас с еднакви номера.
По-логично ми се струва обаче, разделянето на номерата на локомотивите и по превозвачи, така локомотивите на БДЖ могат да са серия 0080 и да носят поредни номера от 001 нататък, на ПИМК да са 0180, на Булмаркет да са 0280 и т. н. Съгласен съм, че е неприемливо локомотивите в един превозвач да носят непоредни номера.

Объркването на сериите между групите 40 и 80 е породено от това, че вместо да се разгледа и промени системата за серийно означение цялостно, се направи промяна на парче и то от хора, които го правят по задължение и очевидно не могат да вникнат в смисъла на това, което правят.

Изискването за изписване на целия 12-цифрен номер на челните страни на локомотивите у нас е породено от неточен по смисъл превод на Европейския регламент за правилата за номериране на подвижния състав. В него се казва, че номерът, държавата и собственика трябва да са изписани от всяка страна на локомотива. Действително, "on each sidewall" в английската версия на същия документ се превежда буквално "от всяка страна", но думата "sidewall" в английския език смислово се използва само за странична стена. Още по-конкретен е същият текст във версията на чешки език - "na každé boční stěně", буквално преведено "на всяка странична стена".
bdz43r
 
Мнения: 3172
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот stankos » Пет Дек 25, 2020 9:40 am

Някой ще сподели ли ТТ данни на тези машини ?
Аватар
stankos
 
Мнения: 469
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Дек 26, 2020 12:13 pm

stankos написа:Мнение от stankos » Пет Дек 25, 2020 9:40 am
Някой ще сподели ли ТТ данни на тези машини ?

Тук в тази тема на 5 юни 2020 г. са показани главните технически данни, но ето ги отново :

Технически данни на лок. SIEMENS Smartron за БДЖ ПП
Система на напрежението . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 kV 50 Hz
Колоосна формула . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Во′ Во′
Макимална теглителна сила при потегляне . . . . . . . . . 320 kN
Максимална мощност – допирателна
(при пътуване и рекуперация) . . . . . . . . . . . . . . . . 5600 kW
Максимална скорост . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 km / h
Дължина с буферите . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18980 mm
База на локомотива . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12500 mm
Разстояние между централните болтове. . . . . . . . . . . . 9500 mm
База на талигите . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3000 mm
Диаметър на колоосите по къга на търкаляне
(нови / последна стружка) . . . . . . . . . . . . . . . . . 1250 / 1160 mm
Служебна маса на локомотива . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 t
Колоосно натоварване . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20,7 t
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Дек 26, 2020 12:33 pm

bdz43r написа:Мнение от bdz43r » Сря Дек 23, 2020 11:14 pm
Локомотивният парк разбира се не е общ, но номерирането на локомотивите с 12-цифрени номера е общо и няма как да има два локомотива у нас с еднакви номера.
По-логично ми се струва обаче, разделянето на номерата на локомотивите и по превозвачи, така локомотивите на БДЖ могат да са серия 0080 и да носят поредни номера от 001 нататък, на ПИМК да са 0180, на Булмаркет да са 0280 и т. н. Съгласен съм, че е неприемливо локомотивите в един превозвач да носят непоредни номера.

Объркването на сериите между групите 40 и 80 е породено от това, че вместо да се разгледа и промени системата за серийно означение цялостно, се направи промяна на парче и то от хора, които го правят по задължение и очевидно не могат да вникнат в смисъла на това, което правят.

Изискването за изписване на целия 12-цифрен номер на челните страни на локомотивите у нас е породено от неточен по смисъл превод на Европейския регламент за правилата за номериране на подвижния състав. В него се казва, че номерът, държавата и собственика трябва да са изписани от всяка страна на локомотива. Действително, "on each sidewall" в английската версия на същия документ се превежда буквално "от всяка страна", но думата "sidewall" в английския език смислово се използва само за странична стена. Още по-конкретен е същият текст във версията на чешки език - "na každé boční stěně", буквално преведено "на всяка странична стена".

Преди близо 3 години, с писмо от 26 март 2018 г., се обърнах направо към Изпълнителния директор на холдинг БДЖ Владимир Владимиров, с предложение, да се поправи тази грешка и на челните страни на локомотивите да се поставят само серията и поредния номер, а на страничните – пълния идентификационен номер. Но не обърнаха внимание, защото „там горе” те „всичко знаят!”.
Трябва да отбележим обаче, че от много години вече, в Централното управление (нека така обобщено да го кажем) на БДЖ, се усеща остър дефицит на професионализъм. А това е така, защото твърде отдавна за Центрлното управление почти не се издигат железничари от кариерата. Такива, които са започнали и минали през основните служби „там долу” и познават всички тънкости на железничарската професия.

Но нека се върнем към номерата на локомотивите :
Smartron.jpg
Smartron.jpg (35.75 KiB) Прегледано 4158 пъти

Така изписан номерът на първата машина Smartron за БДЖ означава, че серията на локомотива е 1080, защото в полетата от 5-то до 8-мо на пълния идентификационен номер се поставя серията на локомотива. А защо за тази цел са отделени 4 полета ? Ами защото има страни, като Австрия например, където сериите на локомотивите са четирицифрени. У нас обаче в БДЖ сериите са двуцифрени и затова полетата 5-то и 6-то трябва да са 00, а не 10.
Поправките на тази грешка, както и на грешката, че поредните номера не започват с 001, би следвало да се направят преди да започнат да пристигат останалите нови локомотиви. Или номерът на първия локомотив трябва да изглежда така :
91 52 0080 001-8

А колко по-логично би било, локомотивите да получат поредната серия 47 и тогава номерата щяха да изглеждат така :
91 52 0047 001-0
91 52 0047 002-8 и т.н.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Яну 21, 2021 5:51 pm

Измина един месец откакто пристигналите два нови локомотива Smartron от Siemens за БДЖ бяха въведени в експлоатация и Слава Богу, машините се държат много добре.

Понеже германците знаят точно как трябва да се номерират локомотивите, съгласно последните изисквания, затова те пристигнаха само със серия и пореден номер на двете челни страни и с пълен идентификационен номер на двете странични стени. Така локомотивите са означени със серия 1080, т.е четирицифрена серия, което отговаря точно на мястото определено за серията в структурата на пълния идентификационен номер, но не отговаря на възприетите в БДЖ двуцифрени серии, както и случайни за нас поредни номера 035 и 036.

Smartron - 1.jpg
Smartron - 1.jpg (48.64 KiB) Прегледано 3603 пъти

Smartron - 2.jpg
Smartron - 2.jpg (41.67 KiB) Прегледано 3603 пъти

В БДЖ, както написахме вече, локомотивните серии са двуцифрени и за да се направим, че е така, при облепването на локомотивите тук, на челните страни с по високи цифри са означени само числото 80 и поредния номер. Но за да е вярно това, трябваше петата цифра в пълния идентификационен номер да е 0, а не 1.

Smartron - 3.jpg
Smartron - 3.jpg (74.49 KiB) Прегледано 3603 пъти

За да привлекá вниманието по тези неточности и несъответствия, на 4 януари 2021 г., с писмо вх. № 36-00-3 / 05.01.21 г., се обърнах най-добронамерено и учтиво с „Уважаеми колеги”, към отдел Локомотивен при БДЖ ПП, с предложение да изискат от доставчика, номерата на вече пристигналите локомотиви и на другите, които са готови вече в завода строител, да се променят, както следва :
на двете челни страни на първия локомотив – само серия и номер 80 001, а отстрани – пълния идентификационен номер 91 52 0080 001-8,
на двете челни страни на втория локомотив – само серия и номер 80 002, а отстрани - пълния идентификационен номер 91 52 0080 002-6 и т. н.

В действителност, явно, сега ние получаваме локомотиви, които са номерирани както е решил доставчика (Siemens). Това до този момент, в цялата история на БДЖ, не се беше случвало ! Задавам си въпроса : ако по такъв елементарен казус, като номерацията на машините, не сме (българската страна) имали изисквания, дали при подписването на договора за доставката, като част от него, са приложени обичайните и задължителни в тези случаи „Специални технически поемни условия на БДЖ” ?
Ако това не е направено, не мога да си представя по-голямо безхаберие, по-голяма некомпетентност и по-голяма липса на професионализъм в централните ръководни органи на БДЖ – до такава степен да изпадне една железопътна администрация, с извънредно интересна (бих казал необичайна) над 150-годишна история.
Ами, в края на краищата, ако не знаят и няма кой да ги научи как се постъпва, нека да отворят архивите от преди 30, 40, 50 и повече години, за да видят как са доставяни нови локомотиви за БДЖ !

И тук един въпрос : някой знае ли, какво означават тези йероглифи, на челните страни на машините (посочени с червена стрелка), на мястото където нормално би трябвало да стои релефна табела с серията и номера на локомотива ?

Smartron - 4.jpg
Smartron - 4.jpg (66.78 KiB) Прегледано 3603 пъти

Smartron - 5.jpg
Smartron - 5.jpg (63.55 KiB) Прегледано 3603 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 772
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот mitko08888 » Чет Яну 21, 2021 5:59 pm

Димитър Деянов написа: И тук един въпрос : някой знае ли, какво означават тези йероглифи, на челните страни на машините (посочени с червена стрелка), на мястото където нормално би трябвало да стои релефна табела с серията и номера на локомотива ?


Какво означават:
Изображение

Защо са там? Можем само да гадаем ... И не искам да изказвам квалификации.
mitko08888
 
Мнения: 145
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта