Нови електрически локомотиви за БДЖ

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Petko Ivanov » Пон Юни 07, 2021 6:11 pm

Поредна изненада около новите Смартрони - последния 1080 051 е с не едно, а с две имена - Цар Иван Асен I на кабина 1 и Цар Петър IV на кабина 2. Аз поне не знам за друг такъв случай в световната история!!!

Изображение
Изображение
Изображение
Petko Ivanov
 
Мнения: 353
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Юли 10, 2021 11:17 am

Вече има обяснение защо локомотив 1080 051 е кръстен с две имена. Това не е грешка. Той е именуван на двамата братя: цар Иван Асен I и цар Петър IV, които са съоснователи на Втората българска държава през 1185 година, след възстанието на Асен и Петър срещу ромейското владичество.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 797
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Нови електрически локомотиви за БДЖ

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Май 13, 2022 5:29 pm

Тъй като все още не съм престанал да се интересувам от съдбата на БДЖ, научих при контактите ми с експлоатационния персонал, че най-новите локомотиви на БДЖ (15-те броя Smartron), чиито колооси са комплектувани с колела тип ''моноблок'', вече достигат до пределното износване на техните моноблокове и има спрени машини по тази причина. Друга част от локомотивите, които все още пътуват, са на предпоследна или на последна стружка, а това значи, че и те скоро ще дистигнат до пределно изнисване и трябва да бъдат спрени.
Не зная как се отнася Централното управление на БДЖ (то там изглежда няма вече железничари от кариерата) към това явление, но искам да попитам, знае ли някой какво се предприема в момента по този случай ?
Това явление е всъщност съвсем нормален процес на износване, за който се знае още при доставката на локомотивите, че един ден ще настъпи и ако БДЖ не са готови за него следващият законен въпрос е: Защо не са готови ?
Може би трябваше да има отдавна набавени един комплект нови колооси и при прървото пределно износване на даден локомотив, той да получи веднага тези колооси, а свалените от него, вече подготвени с нови моноблокове да отидат на следващия и т. н.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 797
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Предишна

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron