Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz46203 » Вто Окт 11, 2016 10:49 am

При 179 подмениха с нови доста повече неща, отколкото при 130, включително в кабините и по пултовете за управление.
101 ли е обезкостената в Кончар?
bdz46203
 

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот plastikat » Вто Окт 11, 2016 8:40 pm

Тя да. С нейните чаркове мисля че вдигнаха 44090 преди няколко години.
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1324
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz43r » Вто Окт 11, 2016 8:51 pm

Само спирачно съпротивление взеха за 090.
Талигите пък отидоха на 098.
bdz43r
 
Мнения: 3133
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот NeroN » Съб Фев 04, 2017 7:53 pm

Защо само локомотиви на БДЖ ТП заминават на ремонт? Защо няма за ПП?
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот dobriii123 » Нед Фев 05, 2017 12:52 pm

Днес в състава на ДТВ 20611 пътуваше кошът на някаква машина (може би 45 181, не знам, в подобно на нейното състояние беше).
dobriii123
 
Мнения: 587
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:52 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Nikss » Нед Фев 05, 2017 1:51 pm

ТП не е само 06 и 46, имат и Шкоди. 092, 110, 203 се надявам скоро да бъдат изпратени и възстановени. Бих се радвал също трайно спрените на ПП да бъдат възстановени, след това ТП да ги дават под наем и така. :arrow:
Nikss
 
Мнения: 587
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Florian » Пон Фев 06, 2017 11:47 am

dobriii123 написа:Днес в състава на ДТВ 20611 пътуваше кошът на някаква машина (може би 45 181, не знам, в подобно на нейното състояние беше).

45-181 е обявена за продажба и би трябвало да си е в депо Мездра:
http://holding.bdz.bg/bg/prodajbi-i-otdavane-pod-naem/holding-bulgarski-durjavni-jeleznici-ead-obiaviava-turg-s-taino-naddavane-za-prodajba-na-23-broia.html
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот evrokoma » Пон Фев 06, 2017 12:17 pm

А някой видя ли че и 42.077 е в това число
evrokoma
 
Мнения: 61
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Nikss » Пон Фев 06, 2017 3:10 pm

Да я дадат на ТП - по ще я опазят, отколко тез лешояди.. :evil:
Разбрах, че 44064, 44 135 и 45 193 били продадени, но на кого - не зная.
170 уж ПР да й правят в ДЦА, нищо и половина.
Не виждам 32 119/120 в списъка, иначе на ГО читавите ЕМВ ги продават...
А някой може ли да каже от трайно спрените какво е продадено, нарязано, че не е много ясно какво се случва. Визирам 075, 080, 087, 115, 118, 148, 150, 154, 157, 187, 190 и 205. :roll:
Nikss
 
Мнения: 587
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот dobriii123 » Пон Фев 06, 2017 6:56 pm

От две спрени Шкоди в депо Мездра едната я няма. Значи същата завчера беше в състава на 20611. Остава само да разберем дали не е била 181.
dobriii123
 
Мнения: 587
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:52 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz43r » Вто Фев 07, 2017 3:01 pm

Nikss написа:А някой може ли да каже от трайно спрените какво е продадено, нарязано, че не е много ясно какво се случва. Визирам 075, 080, 087, 115, 118, 148, 150, 154, 157, 187, 190 и 205. :roll:
075, 080 и 154 заминаха. Още не са се появили машини с техните номера, но предвид съдбата на 071 и 112 едва ли ще възкръснат, освен като номер върху някоя 242.
157 си стои. Имаше моментен интерес от ТБД към нея, но не се случи нищо, защото вече беше останала без двигатели.
150 също си стои в Полвдив.
bdz43r
 
Мнения: 3133
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Недев » Чет Фев 09, 2017 5:52 pm

bdz43r написа:Още не са се появили машини с техните номера, но предвид съдбата на 071 и 112 едва ли ще възкръснат, освен като номер върху някоя 242.

Какъв е проблема с техните машини, за да им трябват нашите , макар и само за номера?
Недев
 
Мнения: 139
Регистриран на: Сря Мар 12, 2014 6:18 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Driver » Чет Фев 09, 2017 11:25 pm

Европейски
Driver
 
Мнения: 468
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz43r » Пет Фев 10, 2017 9:28 am

Недев написа:Какъв е проблема с техните машини, за да им трябват нашите , макар и само за номера?
Техните са бракувани и се продават като скрап. Затова им трябват други подобни, но не документално бракувани, които уж възстановяват. Чешките и словашките частници искат 43, а не 44. Тези 43, които купиха от нас бяха ремонтирани и сега пътуват, но 44 не им вършат работа.
bdz43r
 
Мнения: 3133
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот NeroN » Пет Фев 10, 2017 11:44 am

43-556 в сряда с/у четвъртък пътуваше към Сф с влак 30602 . Сигурно и тя е продадена за някъде.
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот krali_mirko » Пет Фев 10, 2017 12:11 pm

За ТБД ТП ще е тя.
Аватар
krali_mirko
 
Мнения: 84
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 10:22 am
Местоположение: Sofia

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Nikss » Пет Фев 10, 2017 3:49 pm

От спрените 43 знае ли се нещо, за 512, 513, 516 ?
Да ги продадат, да не станат като 506, 527, 529 и 534.
Да махат и 541 :lol:

bdz43r написа:
Nikss написа:А някой може ли да каже от трайно спрените какво е продадено, нарязано, че не е много ясно какво се случва. Визирам 075, 080, 087, 115, 118, 148, 150, 154, 157, 187, 190 и 205. :roll:
075, 080 и 154 заминаха. Още не са се появили машини с техните номера, но предвид съдбата на 071 и 112 едва ли ще възкръснат, освен като номер върху някоя 242.
157 си стои. Имаше моментен интерес от ТБД към нея, но не се случи нищо, защото вече беше останала без двигатели.
150 също си стои в Полвдив.

Ясно, благодаря. А с 087, 148 и 187 какво се случва?
Nikss
 
Мнения: 587
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Юли 11, 2017 9:29 pm

Предстои решаването: какъв подвижен състав трябва да се достави, за усъвършенстване на експлоатацията в БДЖ ПП. Разбира се, сега действащите специалисти ще определят необходимият подвижен състав, по вид и параметри според нуждата, но мисля, че е необходимо да се поръчат и необходимият брой комплектни, по-луксозни съвременни влакове (5 - 6 или 7- вагонни ЕМВ), с конструктивна скорост 180 - 220 км/час, които да поемат обслужването на всички ускорени бързи влакове, по постоянно подобряваните параметри на участъци от 1-ва и 8-ма ж п линии, като използват максимално увеличените допустими скорости по тези направления. Това ще подобри значително обслужването на пътническия трафик по тези две главни линии и свързаните с тях ж п участъци в Южна България.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 535
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот railjet » Сря Юли 12, 2017 11:35 am

Всичко ще е ЕМВ. Задължително 5 от тях да четири вагонни накланящи се електрички. Тогава ще можем да мечтаем за трудно осъществимите 3 часа
railjet
 
Мнения: 7778
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Сря Юли 12, 2017 1:50 pm

Нека да са високоскоростни ЕМВ с накланящи се кошове, но да бъдат поне с по 7-8-10 вагона. Четиривагонни състави биха били пълно безумие понеже е ясно, че при добри условия предложени от БДЖ тези 4 вагона няма да стигат доникъде което ще налага сдвояване на две ЕМВ и ми се струва непрактично. Три пъти мери - веднъж режи дето са казали старите хора та така и с ТПС - по-добре купи такъв с резерв във него отколкото такъв дето няма да ти върши адекватна работа и след 2-3 години ще трябва да пускаш по 2-3 влака в СМЕ или да търсиш да купуваш други. ЕМВ между 8 и 10 вагона биха свършили най-добра работа. Задължително трябва да имат безжичен интернет и борд-бистро както и макар и малки багажни отделения в крайните отсеци. Да не забравяме, че особено по линията София - Бургас подобни влакове ще се ползват през лятото от пътуващите до/от морето следователно едни багажни отделения тип самолетни над главите няма да са достатъчни за багажа и поради тази причина е хубаво да се помисли и за макар и малки багажни отделения в задния край на моторните вагони. Моето виждане за оптимален състав на подобен ЕМВ е: моторен вагон, 3 х В вагон, А вагон, борд-бистро, 3 х В вагон, моторен вагон - общо 10 вагона. Разбира се възможно е да има и 2 А вагона или 2 смесени АВ вагона от двете страни на бистрото макар, че един А вагон мисля е напълно достатъчен. Основният въпрос според мен е не закупуването на този ТПС а последващата му поддръжка понеже всички знаем, че тя е ахилесовата пета на железниците ни. Хубаво е преди закупуването на състава да се обучи персонал, да се построи специално депо за поддръжката на тези ЕМВ-та, да се подсигури снабдяването с части и тн.
А сега един лаишки въпрос - на няколко пъти съм се заглеждал по кошовете на 32-ките и съм си задавал въпроса - вътресекционните вагони на които са разположени пантографите два идентични вагона ли са и възможно ли чрез тяхното разделение да се постигне преобразуване на една 32-ка от четирисекционна в трисекционна посредством премахването на един от тези вагони? По този начин не е ли възможно да се стегне още някоя стара ветеранка и да се позакъпри положението по някоя второстепенна отсечка?
semafor
 
Мнения: 177
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

ПредишнаСледваща

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта