Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Информация и дискусии за електрическите локомотиви и ЕМВ на БДЖ и частните превозвачи. Разпределение на подвижен състав по депата, технически характеристики, завършени модернизации. Предимства и недостатъци, експлоатация. Информация и предложения за нов и поръчан подвижен състав.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Сря Фев 14, 2018 12:24 am

Че те щом ще възкресяват толкова мъртъвци има ли въобще 30/31-ци останали в движение? :shock: Ние в Северна България явно не заслужаваме Сименси. Само ихтиманските мангали може да се возят с тях гратис! Няма ли да минават капитален ремонт вече тия Сименси? С търговете какво стана? Нарочно ги забатачиха ГРОБАджийте :evil: Което ми напомня - из Фейсбук се мъдри 44-ка върнала се от ремонт в Румъния. Освен нова боя нещо правено по нея има ли? Дори светлините не са сменени с LED. Явно са "прекалено скъпи" и не влизат в 300-те бона на парче отделени за ремонта бахти.
semafor
 
Мнения: 212
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Saruman » Сря Фев 14, 2018 11:24 am

LED лампите не правят локомотива по-добър или лош!
Аватар
Saruman
 
Мнения: 624
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Сря Фев 14, 2018 4:07 pm

Saruman написа:LED лампите не правят локомотива по-добър или лош!


Това е ясно, но със сигурност осигуряват по-добра осветеност и видимост от оригиналните. Вече се монтират масово в Европа след по-големи ремонти и модернизации да не говорим пък за чисто нов ТПС. Колегите карали 06-ците със оригиналните светлини и с новите да кажат от опит как е положението. За мен е по-важно освен боята и евентуално минаване с парцал нещо друго правено ли е? Извинявам се ама 150 000 Евро са си 150 000 Евро. Някои хора за целия си трудов стаж не могат да изкарат толкова пари. Важно е какво е получено срещу тези пари. Те са крайно недостатъчни ако се съпоставят спрямо сумата нужна за една модернизация да речем, но пак са си пари от данъците на всички ни и трябва да има отчетност за тях.
semafor
 
Мнения: 212
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz44 » Сря Фев 14, 2018 6:25 pm

semafor написа:l: Което ми напомня - из Фейсбук се мъдри 44-ка върнала се от ремонт в Румъния. Освен нова боя нещо правено по нея има ли? Дори светлините не са сменени с LED. Явно са "прекалено скъпи" и не влизат в 300-те бона на парче отделени за ремонта бахти.
Май само боята и струва толкова. Отвътре по кабината няма промяна. Абе като цяло мамалигите ще идват да я дооправят. А и номера е отвратителен, на колко водки са били тия, дето са го правили.. :evil:
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Spass237 » Нед Мар 04, 2018 1:13 pm

Защо тази година всички влакове, които се обслужват от ЕМВ 30/31 са до 130км/ч? По рано бяха до 140км/ч ,което всъщност е във възможностите на сименсите.
Spass237
 
Мнения: 60
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz44 » Пон Мар 05, 2018 1:13 am

Инфо за 44 099- на 3 ТД е , шумни кабини, за няколко курса има проблем с амортисьорите и т.н.. :oops:
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz44 » Пон Мар 05, 2018 1:15 am

semafor написа:Че те щом ще възкресяват толкова мъртъвци има ли въобще 30/31-ци останали в движение? :shock: Ние в Северна България явно не заслужаваме Сименси. Само ихтиманските мангали може да се возят с тях гратис! Няма ли да минават капитален ремонт вече тия Сименси? С търговете какво стана? Нарочно ги забатачиха ГРОБАджийте :evil: Което ми напомня - из Фейсбук се мъдри 44-ка върнала се от ремонт в Румъния. Освен нова боя нещо правено по нея има ли? Дори светлините не са сменени с LED. Явно са "прекалено скъпи" и не влизат в 300-те бона на парче отделени за ремонта бахти.

LED има само в кабините и машинното. ;)
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz43r » Пон Мар 05, 2018 7:57 am

Spass237 написа:Защо тази година всички влакове, които се обслужват от ЕМВ 30/31 са до 130км/ч? По рано бяха до 140км/ч ,което всъщност е във възможностите на сименсите.
Защото нямат АЛС.
bdz43r
 
Мнения: 3148
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот nickytod » Чет Мар 08, 2018 12:00 pm

bdz43r написа:
Spass237 написа:Защо тази година всички влакове, които се обслужват от ЕМВ 30/31 са до 130км/ч? По рано бяха до 140км/ч ,което всъщност е във възможностите на сименсите.
Защото нямат АЛС.

Като има проблем, в другите държави сядат и решават проблема, а у нас сядат и набиват ограничения :evil:
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz44 » Съб Мар 17, 2018 9:58 pm

Айде и 44 127 днес се е завърнала тук. 8-) :)
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Пон Мар 19, 2018 10:20 am

44 127 вчера вече се мъдреше из Фейсбук. И тя ли е от ремонтираните в Румъния? Изглежда добре поне външно, а как върви ще се види с времето иначе това с тези дълги номера отпред е такава грозна работа, че ужас направо..... А бившата БДЖ 43 555 е участвала в катастрофа в Словакия -> http://www.railpage.net/fotografie/v-pe ... nakladnym/

Сблъсък между товарен влак с нея начело и пътнически влак с push-pull композиция. Като гледам явно товарачката е настигнала пътника и го е подпряла. 15 ранени от които 3-ма тежко. За повече не ми стигат познанията по чешки :D
semafor
 
Мнения: 212
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz44 » Пон Мар 19, 2018 8:32 pm

Да и тя беше в Румъния. За 43 555 разбрах, има снимки във Фейсбук. На тази машина не й върви. Баш 43 555 колко пъти е удряна като беше тук.
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz44 » Пон Мар 19, 2018 8:32 pm

п.с 44 197 спряна за ГПР. :)
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Fantomas » Пон Мар 19, 2018 11:13 pm

bdz44 написа:Да и тя беше в Румъния. За 43 555 разбрах, има снимки във Фейсбук. На тази машина не й върви. Баш 43 555 колко пъти е удряна като беше тук.


43 555 не е удряна изобщо докато беше тук! 543 и 523 са удряните, които заминаха.
Аватар
Fantomas
 
Мнения: 83
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 7:41 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz44 » Пон Мар 19, 2018 11:48 pm

Може и така да е. Ама имам спомени, че 555 беше начело на товарен влак, който се беше скъсал тук.
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz43r » Вто Мар 20, 2018 11:34 am

Беше начело на влака с блъснатите половинки на Златуша, но не е удряна.
bdz43r
 
Мнения: 3148
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Мар 28, 2018 6:12 pm

semafor написа:44 127 вчера вече се мъдреше из Фейсбук. И тя ли е от ремонтираните в Румъния? Изглежда добре поне външно, а как върви ще се види с времето иначе това с тези дълги номера отпред е такава грозна работа, че ужас направо.....


В тази връзка и за още два въпроса от експлоатационен характер, направих следното официално предложение до ръководството на Холдинг БДЖ :

1. Напоследък по локомотивите започнаха да се появяват табели с извънредно дълги експлоатационни номера (персоналът ги нарече „телефонни” номера). Тези номерни табели влошават (загрозяват) външния вид на локомотивите. Те обаче, са резултат от задължителното изискване за интероперативност на ТПС, съгласно фиш 438-3 на UIC, според който, на всички возила трябва да се намират пълните им идентификационни номера.
Във връзка с тази ситуация, предлагам следното :
Пълните идентификационни номера на ТПС да се поставят само на лявата и дясна страни на локомотива (мотрисата), като са шаблонирани (сега има по-модерна технология – номерата са разпечатани върху специално фолио, което за две – три минути се залепва върху стената) и да са изписани така, че серията и поредния номер на локомотива да са с два пъти по-високи цифри от останалите.
Да вземем за пример, електрическият локомотив № 45 162. Пълният идентификационен номер на машината се състои от 11 цифри + една контролна. Той е : 91 52 00 45 162 . 2 и предлагам да има показаният тук вид :

Фиг. 1.jpg
Фиг. 1.jpg (39.95 KiB) Прегледано 1030 пъти

В такъв вид е изписването на идентификационните номера на нашите ДМВ серия 10, ЕМВ серия 30 и ЕМВ серия 31.

Върху челните страни на локомотива обаче, да останат само обичайните (досегашните) номерни табели, със серията и поредния номер на локомотива. Ето така :

Фиг. 2.jpg
Фиг. 2.jpg (31.19 KiB) Прегледано 1030 пъти

По този начин се постига следното :
а) Изпълнено е условието на фиш 438-3 на UIC, пълният идентификационен номер да се намира на локомотива ;
б) Опростява се работата, като се икономисват средства, отпада необходимостта от изработването на дългите
номерни табели, които по мнението на всички загрозяват външният вид на локомотива ;
в) Улеснява се експлоатационният персонал, който очаква влака. С приближаването на локомотива, вместо един
сложен многоцифрен номер, той вижда само серията и номера на машината, а това е единствената информация,
която го интересува в момента.


2. Възобновявам предложението си от 2002 г., за въвеждане на традиционните за БДЖ сигнални табели при означаване края на влака.
Фиг. 3.jpg
Фиг. 3.jpg (39.48 KiB) Прегледано 1030 пъти

Тези табели, се използваха в БДЖ от 30-те до 60-те години на ХХ век. Те изобразяват пликообразна фигура, чиито насрещни полета по вертикалата са оцветени червено, а тези по хоризонталата – в бяло. Забелязват се по-лесно и по-отдалече, отколкото сега използвания червен диск. Освен това, кръглата форма на диска, липсата на разчупващ рисунък, който отдалече да се забелязва на фона на челната вагонна стена, правят сега използваният диск като не съвсем подходящ за означаване края на влака. При очакваното общо увеличаване на скоростите на движение по железопътната мрежа, по-доброто сигнализиране на края на влаковете, което се следи задължително от гаровия и друг експлоатационен персонал, ще има все по-голямо значение.
Табелите трябва да са от ламарина и да са двустранно покрити със светлоотражателна материя или боя. Краят на всеки влак трябва да се сигнализира с две табели – толкова са и сигналните стойки на всички стандартни вагони. Такива сигнални табели се използват и понастоящем от редица европейски железници : DB, MAV, ÖBB, PKP, CFR и др.
Фиг. 4.jpg
Фиг. 4.jpg (79.17 KiB) Прегледано 1030 пъти
Фиг. 5.jpg
Фиг. 5.jpg (63.67 KiB) Прегледано 1030 пъти

Първоначално, предложението за сигнализиране края на влаковете е подадено официално в БДЖ ЕАД , с вх. № 94-Д-Р-88 / 18 март 2002 г.


3. Предлагам в сега действащата система за серийно означение на ТПС, серийната група : от 30 до 39, в която са нашите ЕМВ серия 30, ЕМВ серия 31 и ЕМВ серия 32, да остане за ЕМВ с конструктивна скорост до 160 км/час, включително.
За новите ЕМВ-Интерсити, да се избере серия от специално предвидената за високоскоростни влакове серийна
група : от 20 до 29. Предполагам, че новите ЕМВ-Интерсити ще имат конструктивна скорост поне 200 км/час, тъй като, по железопътната мрежа ще има отделни участъци с допустима скорост от такъв порядък (180 - 200 км/час).
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 594
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот semafor » Чет Мар 29, 2018 9:45 am

Предложенията са добри и състоятелни, но дали ще се вслуша някой в тях е съвсем отделен въпрос. Интересно защо през 1960-те са въвели сегашното означение за край на влака? Такова съм виждал само тук и в Румъния. В Чехия и Словакия, ГДР, ФРГ, Унгария, Полша означението е като показаното на снимките макар, че ако се въведе отново тези табели ще изчезват постоянно поради навика на много наши сънародници винаги да намират на дадени неща употреба тотално неприсъща им. Всички сме виждали пътни знаци прибрани от някого и после използвани за всякакви причудливи домашни изобретения и екстри. Интересно ми е също и друго - преди години си спомням, че такива указателни табели като сегашните се слагаха и на пътническите влакове, а после тази практика явно е престанала. Моят въпрос е защо?
За означението на ТПС според новите регламенти доколкото знам изискването е номерата да ги има на дадената единица ТПС и поставянето им на страните на коша е напълно достатъчно. Отпред на кабините не е задължително да се изписват пълните номера, но някои хора се натягат прекалено и накрая така се получава. Вашето предложение, г-н. Деянов е напълно резонно и дори естетически издържано и предполагам, че много от служителите в железниците също споделят това мнение.
semafor
 
Мнения: 212
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот bdz44 » Пет Мар 30, 2018 10:38 pm

Да и аз съм против дългите номера.
Аватар
bdz44
 
Мнения: 44
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 8:30 pm
Местоположение: На релсите.

Re: Актуална информация за ЕЛ и ЕМВ

Мнениеот Nikss » Нед Апр 01, 2018 10:12 am

Цялата работа бе да се гепят старите табели заради алуминиевите цифри. ;)
Nikss
 
Мнения: 591
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

ПредишнаСледваща

Назад към Електрически локомотиви и ЕМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron